Mikä on lapsuutesi ällöttävin hajumuisto?
Isän ja vaarin jalkarätit leivinuunin päällä kuivumassa, sitä käryä en unohda koskaan. Hajuun yhdistyi myös kuivumassa olevien villasukkien ja tumppujen villankatku. Juu, olen aika vanha.
Kommentit (74)
Juustonaksut. Joka helvetin luokkaretki meni sen takia pilalle, että joku aukaisi juustonaksu-bussin kuumassa pussissa.
Mä en voi tajuta, miten ton hajunen snäksi on voitu keksiä ja miten jotku voi syödä niitä
Ämpäriin roiskuva lämmin yrjö, jossa on vähän aikaa sitten syötyjä letunpalasia ja mansikkaa sekä se kamala haju. Alkoi okutauti.
Ruotsalaiset sukulaiset tulivat käymään ja toivat mukanaan Sundströmin kalaa. Avasivat sen ulkona, mutta se kamala lemu valtasi myös talon sisätilat. Seuraavana päivänä takapihalta löytyi raatokuoriaisia, jotka olivat tulleet paikalle tuon hajun houkuttelemina.
Hyi saakeli.
Pikkuveljen kanssa kinattiin jostain keittiön pöydän ääressä. Pikkuveli suutuspäissään hieroi minun naamaani juuri voitelemansa ranskanleivän. Ja sitä voita oli runsaasti. Molemmat sieraimet oli täynnä Flooraa, aika pitkään yökkäilin sitä margariinin hajua. Vielä 30 vuotta myöhemmin voitelen leipäni todella ohuella kerroksella levitettä.
Vierailija kirjoitti:
Äidin emätin. Silloin mietin miksi äiti haisee sille ja myöhemmin vasta ymmärsin mistä se haju tuli äidin vaatteiden läpi.
Ällöttävää, mun äidillä sama ongelma. Housujen läpi lemahteli sellanen paha p*llunhaju. Samoin vessassa leijaili välillä se :/
Mentiin kaverin luokse kerrostalon kolmanteen kerrokseen. Kaveri kysyi haistoitko jotain? No, en. Kaveri sanoi, että alakerran naapuri on ehkä kuollut kämppäänsä, koska sitä ei ollut pariin viikkoon näkynyt. Kun lähdettiin sieltä, niin asuntoon oli menty. Aivan hirveä haju, mentiin vintin kautta, ettei tarvinnut mennä ohi siitä kämpästä. Oksensin vinttikäytävälle.
Siis oikeesti olen hämmästynyt siitä, että joillakin lapsuusmuistoja värittää vanhempien haisevat alapäät. Hyi h*lvetti.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti olen hämmästynyt siitä, että joillakin lapsuusmuistoja värittää vanhempien haisevat alapäät. Hyi h*lvetti.
Vielä kun ottaa huomioon sen seikan, että aika kultaa muistot, niin on alkuperäiset hajut täytyneet olla melkoiset.
Betadine, jolla yritettiin puhdistaa jotain märkärupea käsivarresta tai kasvojen alueella. Muistan vain oksentaneeni keittiön lavuuarin täyteen, josta tietysti seurasi oksennuksen haju.
Kouluikäisenä unohdin voipalan lautasella keittiön pöydälle. Koko päivä auringon paahteessa, se härskiintyneen voin haju tuntuu nenään vielä 50v jälkeenkin!
Naapuri poltti keitetyt munuaiset pohjaan
Vintin lämpimässä ehkä reilun viikon verran loukussa kuolleena virunut hiiri. Kun sen nosti, vatsaontelon reiästä putoili kärpäsen toukkia ja voi helvata mikä raadon haju 🤮. Jonkun kesäiseen järveen unohtama katiska, joka oli puolillaan ruskeaksi mätämössöksi muuttuneita särkiä. Nostettaessa ylös se haju oli ihmisruumista pahempi 🤮🤮🤮. Hyvin jäänyt mieleen. Ikää oli noin 12 v.
Kaupoissa myytiin sellaisia Pokemon-palloja, joiden sisällä oli karkkeja ja sellainen joku pokemon-lelu. Ne lelut haisi niin hirvittävälle kumille ja muoville, vieläkin tulee haju nenään kun mietin.
Äitini ja isoäitini keittivät / kypsensivät uunissa munuaisia ruoaksi. Pahaa hajua voimisti tieto siitä, että se tuli munuaisista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/