Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini tuo lapselle neulomiaan lapasia, ymmärtämättä ettei lapsi voi käyttää niitä

Vierailija
17.01.2019 |

Lumen takia. Peuhaa siinä hetken, niin kohta on lapaset märät ja sormet jäässä. Lapsi on 3-vuotias.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti sulla. Pyydä tekemään villasukkia välillä.

Vierailija
22/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan sama ongelma. Samaten kaikki kirjoneuleet hankalilla röpelönapeilla on hankalia.

Ei tajua että nykyään päiväkotiin pitää olla ihan eri varusteet. Edes villasukka ei toimi enää.

Mitenhän sitä itse pärjäsi äitinä n. 10 vuotta sitten kun oma lapsi oli päiväkodissa. Oli villasukat ja kenkinä kumpparit ja Kuomat. Ja oli lapaset ja rukkaset tai kurarukkaset. Tekniset haalaritkin oli, mutta niiden päällä kurahousut. Hyvin pärjättiin.

Kuomiin ei kyl suositella villasukkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kauhea. Me mummit neulotaan rakkaudella sukkia ja muuta lapsenlapsille. Yritän aina ostaa hyvää lankaa, kauniin väristä ja se oli ilo, miten joka silmukkaa neuloessa oli oma pieni lapsenlapsi mielessä. Ajattelin niitä pikku varpaita, jotka on lämpimässä sukan sisällä.

Lopetan nyt neulomisen lapsille ja täällä palstalla käymisen, tästä tulee vain paha mieli.

Me mummit ollaan nykyisin yksinäisiä ja toimettomia turhia ihmisiä. Vain raha kelpaa, sekin tilisiirtona, käteinen ei kelpaa.

Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
24/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etteikö villasukka toimi? Voi raukkaa, tarkista kantasi muilta äideiltä. Voi lapsiparkaa, joka palelee keinokuituisissa sukissa.

Lasten talvikengissä on paljon niitä ette villasukkia suositella niihin.

Höpöjuttuja. Kun vedän goretex-saappaan sisään villasukan, niin sellaista pakkasta ei ole ollutkaan että olisi varpaat palelleet.

Vierailija
25/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni neuloo lapsilleni paljon ja kaikkea on käytetty lämmöllä ja rakkaudella. Kohta ei ole enää mummoa neulomassa. Mummo tekee parhaat villasukat! Lapasia käytetään tumppujen alla pakkasilla, nytkin - 25 ja tarkenee. Hienoimmat on tietty ne, joissa on pääkallon kuva ;)

Vierailija
26/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on paskat vanhemmat ja toisilla paskat lapaset...

Ei vaan eikös villaneuleet ole arvostettua tavaraa nykyään? Ainakin myyjäisissä aina ihastellaan mummojen kutomia villalapasia ja villasukkia. Luulin, että ne ovat jonkinlainen trendi.

Vierailija
27/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on kauhea. Me mummit neulotaan rakkaudella sukkia ja muuta lapsenlapsille. Yritän aina ostaa hyvää lankaa, kauniin väristä ja se oli ilo, miten joka silmukkaa neuloessa oli oma pieni lapsenlapsi mielessä. Ajattelin niitä pikku varpaita, jotka on lämpimässä sukan sisällä.

Lopetan nyt neulomisen lapsille ja täällä palstalla käymisen, tästä tulee vain paha mieli.

Me mummit ollaan nykyisin yksinäisiä ja toimettomia turhia ihmisiä. Vain raha kelpaa, sekin tilisiirtona, käteinen ei kelpaa.

Kiitos ja anteeksi.

Ei ole totta. Meitä onnellisia sukan ja lapasten vastaanottajia on vaikka kuinka paljon ja tiedän että ne ovat rakkaudella neulottuja. Niille on myös oikeasti käyttöä, myös päiväkodissa.

Vierailija
28/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja anteeksi.

Mummi on vastuussa omasta elämästään. Ei ae yksinäisyys muiden syy ole.

Vierailija
29/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja anteeksi.

Mummi on vastuussa omasta elämästään. Ei ae yksinäisyys muiden syy ole.

Älä mummi välitä noista ilkeistä ja kiittämättömistä sanoista.

Vierailija
30/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olispa minunkin muksulla mummi, joka neuloisi lapasia ja sukkia lapselleni❤. Kaksi mummua on, mutta kumpikaan ei neulo mitään..itse en osaa, eikä toinen mummu opeta, vaikka kuulema osaa...ei vaikka olen pyytänyt..

Ostan aina kirppiksiltä ihania lapasia ja villasukkia...olen myös tori.fistä tilannut yksityiseltä henkilöltä kahdet ihanat säärystimet itselleni.

Vierailija
31/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja anteeksi.

Juuri näin. Se tekeminen on rakkautta. Ja ikävöintiä. Ei muuten juurikaan voida enää rakkauttamme osoittaa.

Tv toinen mummo

Vierailija
32/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän me ennen 90-lukua sytyneet ikinä selvisimme talvista lapsina, kun kyllä täällä Helsingissä ainakin jokaisella kakaralla oli ihan kudotut lapaset käsissä. Niihin sitten paakkuuntui välillä lunta, jota revittiin irti, jos häiritsi leikkejä. Jos pääsi pahasti kastumaan, kipaistiin kotiin vaihtamaan kuivat lapaset käteen. Ja märät kotona sitten kuivatetiin patterilla. Ei ole pysyviä paleltumavaurioita ainakaan omiin sormiini jäänyt.

Vierailija
33/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan itkettää meidän mummojen puolesta. Emme osaa tehdä edes lapasia, sukkia tai rahan antamista oikein. Saman olen huomannut. Myös syntymäpäiväpaketin lähetin viimeksi väärin, olisi pitänyt lähettää pakettiautomaattiin eikä postiin. Mutta kun en osaa sellaista automaattia käyttää. Yksivuoislahjaksi tekemäni nalle palautettiin, samoin puulelut. En osaa, en. Silti rakastan.

Vierailija
34/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja anteeksi.

No älä nyt masennu, näethän vastauksista ja peukutuksista että enemmistö on ap:n kanssa aivan eri mieltä.

Palstalla käymisestä sinänsä samaa mieltä...

Vierailija
35/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä valitti samaa eli ei villatumppuja, pitää olla goretexit. Ostin sitten tarvikkeet ja lähetin miniälle, että ompelepa näistä. Kai nykyäidit osaavat sen verran ommella kuin me isovanhemmat neuloa.

Vierailija
36/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo ja näen tärkeimmäksi tehtäväkseni lapseni vanhemmuuden tukemisen. Kun hänellä on hyvä olla, minulla on hyvä olla. Siihen ei tarvita tavaraa, eikä se vaadi kilpailemaan lapsesta.

Vierailija
37/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rukkaset, oli millaiset hyvänsä, on lapsen ihoa vasten kylmän tuntuiset, koska vuori on puuvillaa ja kyllä jo tuon ikäisen kädet hikoilevat.

Puuvilla ei ime kosteutta, toisin kuin villa ja meillä lapset eivät edes suostu käyttämään rukkasia, ellei sisällä ole villalapanen.

Sama myös meillä vanhemilla.

Ymmärrän rukkasten käytön päiväkodissa, mutta vapaa-ajalla tai jos lapsi kotihoidossa, villalapanen on paras, koska se on ihoa vasten lämmin ja kerää kosteutta. Jos lapaset ovat märät, mikä estää sinua vaihtamasta niitä kuiviin.

Meillä kiljuttaisiin riemusta, jos mummot vielä pystyisivät neulomaan, mutta ei, ovat vanhoja ja sairaita. Yleensä ostan lasten lapasia myyjäisistä ja helposti niihin menee satanen ja yli, kun on kaksi käyttäjää.

Vierailija
38/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän me ennen 90-lukua sytyneet ikinä selvisimme talvista lapsina, kun kyllä täällä Helsingissä ainakin jokaisella kakaralla oli ihan kudotut lapaset käsissä. Niihin sitten paakkuuntui välillä lunta, jota revittiin irti, jos häiritsi leikkejä. Jos pääsi pahasti kastumaan, kipaistiin kotiin vaihtamaan kuivat lapaset käteen. Ja märät kotona sitten kuivatetiin patterilla. Ei ole pysyviä paleltumavaurioita ainakaan omiin sormiini jäänyt.

Mun lapset ovat syntyneet vuonna 1999 ja 2003 ja koko ikänsä ovat käyttäneet vain lapasia.

Ja joka joulu toivovat mummoilta lapasia ja villasukkia lahjaksi. Ja se on ainoa lahjatoive.

Ja olen tosi onnellinen ja otettu, kun mummot jaksavat neuloa.

Vierailija
39/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lapaset tehdään vahvasta langasta ja mieluiten tuplasta. Jos on jotain höpö-keinokuitu-lankaa ja löysä käsiala niin ei niillä lapasilla kyllä mitään tee.

Mulla on yli nelikymppisellä äiteeni tekemät mustat palmikkolapaset tuplalangasta, sinne kun vedän villasormikkaan vielä alle niin oon sormet lämpimät vielä 25 asteen pakkasissa.

Vierailija
40/51 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mummo ja näen tärkeimmäksi tehtäväkseni lapseni vanhemmuuden tukemisen. Kun hänellä on hyvä olla, minulla on hyvä olla. Siihen ei tarvita tavaraa, eikä se vaadi kilpailemaan lapsesta.

Totta, minäkin soittelen tsemppipuheluita, että yritä jaksaa ja lapsenlapset on niin rakkaita. En ryhdy kilpavarustamaan tumpuilla enkä kisaa siitä, kuka saa hoitaa koliikkivauvaa. Tuen vanhempia vanhemmuudessaan ja menen illalla onnellisena elokuviin tai hankin muita mukavia kokemuksia miettien, että mukavalla tavalla taas olin tukemassa nuorta perhettä muistuttamalla, että kaikkihan ei edes saa lapsia.