Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri saikulla menkkojen takia

Vierailija
17.01.2019 |

Oli kertonut pomolle olevansa kuumeessa. Satun tietämään totuuden koska vaimoni on tämän naisen hyvä ystävä.

Mikä on tahdikkain tapa kertoa pomolle?

M32

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tilanteen kurissa pitämällä vain 3-4 tyhjennysvuotoa vuodessa. Lopun aikaa syön yhdistelmäehkäisypillereitä putkeen. Osa yhdistelmäpilleireistä (ellei kaikki?) sopii pitkään käytettäväksi. Tyhjennysvuoto juttu on mukana vain, koska pillerit kehittäneet mies lääkärit arvelivat naisten haluvan pitää tutut kuukautiset... Jutelkaapa lääkärinne kanssa.

Vierailija
122/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli teininä endometrioosin takia semmoset kivut että kaatuilin välillä koulun käytävillä kun jalat petti. Lääkkeitä vedettiin niin paljon että alkoi tuntua humalatilalta. Aloitin e-pillerit, söin kuusi vuotta (herranjumala miten ihanaa elämä olikaan!!! Ei kipuja eikä niagra fallseja). Ajattelin, etten halua tunkea kroppaani mitään ylimääräistä - ehkä vaan liioittelen itselleni niitä menneiden vuosien kipuja - joten lopetin pillerit. Juuuuuu... Ekat menkat kun olin läpikäynyt niin pillerit palas kuvioihin. 

Noinhan se menee, jos ne kivut on oikeasti pahat, mutta nämä saikuttajat kun eivät ihan periaatteesta voi syödä hormoneja. Onneksi olen miesvaltaisella työpaikalla, ettei tarvitse näiden sankarittarien töitä tehdä omien lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kertonut pomolle olevansa kuumeessa. Satun tietämään totuuden koska vaimoni on tämän naisen hyvä ystävä.

Mikä on tahdikkain tapa kertoa pomolle?

M32

Tämän on oltava provo. Ei kukaan mies halua tietää, kertoa pomolle tai kirjoittaa vauvapalstalle menkoista.

Vierailija
124/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kovat mekka kivut ja niihin auttaa hetkellisesti orgasmi! Sotkuista puuhaa mutta helpottaa kipuja ainakin itsellä. Vinkkinä jollekkin

Vierailija
125/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosin takia myös vessassa käynti menkkojen aikaan on yhtä helvettiä, kuin kusisi ja paskoisi partateriä. Itselleni synnytyskivut ei olleet mitään muuta kuin keskimääräiset omat menkat, pahempaakin kipua on usein. Minä myös olen usein kaatunut ihan normaalisti kävellessä, kun menkat lamauttaa jalat yhtäkkiä. Lisäksi tietysti vuoto kuin Niagara. On siinä hieno olla töissä!

Vierailija
126/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on jatkuvaa, niin mielestäni tuollaiset poissaolot pitäisi olla palkatonta.

Joo, minun mielestäni  me voitaisiin itse asiassa pakkosteriloida kaikki naiset niin päästäisiin noista naistenvaivoista ja saataisiin naisetkin tasapuolisesti töihin. Ei ole reilua että vaan miehet pyörittää tätä maata!

Kannatan! Ei tarttis munkaan mummoille selitellä miksi haluan sterilisaation.

Vierailija
127/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli teininä endometrioosin takia semmoset kivut että kaatuilin välillä koulun käytävillä kun jalat petti. Lääkkeitä vedettiin niin paljon että alkoi tuntua humalatilalta. Aloitin e-pillerit, söin kuusi vuotta (herranjumala miten ihanaa elämä olikaan!!! Ei kipuja eikä niagra fallseja). Ajattelin, etten halua tunkea kroppaani mitään ylimääräistä - ehkä vaan liioittelen itselleni niitä menneiden vuosien kipuja - joten lopetin pillerit. Juuuuuu... Ekat menkat kun olin läpikäynyt niin pillerit palas kuvioihin. 

Noinhan se menee, jos ne kivut on oikeasti pahat, mutta nämä saikuttajat kun eivät ihan periaatteesta voi syödä hormoneja. Onneksi olen miesvaltaisella työpaikalla, ettei tarvitse näiden sankarittarien töitä tehdä omien lisäksi.

Kuule on ihan monia terveydellisiä syitä, joiden vuoksi ei voi käyttää hormonaalista lääkitystä! Terveisin toinen endokaatulija.

Vierailija
128/140 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kuinka yleistä että sitä ssairaslomaa haetaan ja saadaan nimenomaan kuukautiskipuihin? Vai haetaanko vaikkapa flunssaan?

Mietityttää kun oma vuoto on mallia Niagara ja kivut taittaa kropan luokille pahimpina päivinä kun silmissä mustenee ja hengitys salpautuu. Ei oo endometrioosi, vain paska mäihä tässä menkkalotossa. Oon raksalla töissä niin ei miellytä ajatus tilanteesta että työkaverit alkais puhuun että kumman usein se on "flunssassa", saatika että kenellekään selittäisi mistä on kysymys.

Tiedän, tiedän, ei mun sairaslomat työkavereille kuulu. Mutta siinä on aina se mutta kun tiimissä työskennellään. Se yhdenkin säännöllisen epäsäännöllinen poissaolo huomataan ja se alkaa syömään luottamusta ja vielä hyviä välejä työkavereihin ellei kyseessä ole kirjaimellisesti elämän ja kuoleman asia, kuten esim. sytostaattihoidot mistä voi keskustella kahvipöydässä ja kehua kuinka se "Pena on kova jätkä kun jatkaa töissä hoitojen aikanakin".

On ne e-pilleritkin elämän ja kuoleman asia, pidemmällä aikavälillä. Söin niitä ihan tyytyväisenä, käytin kapseliakin vuosia. Oppiakseni että kas, syöpähän tuosta seuraa - ainakin huomattavan paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin normaalilla hormonitoiminnalla, eli ilman pillereitä ym. Sukuperimän johdosta vaikuttaa valitettavasti siltä että vielä joku 15 vuotta on siedettävä tätä vaivaa.  Jos miesten e-pilleri joskus tulee niin vastapuoli saa sen omasta tahdostaan ottaa jos kumi ei kelpaa. Minä en enää hormonaalista ehkäisyä kehooni pistä.

Vierailija
129/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautiset olisivat miehillä eikä naisilla, olisi miehillä kuukausittain viisi päivää palkallista vapaata.

Seitsemän! Ainakin minulla menkat kestävät sen 7-8 päivää eli joka kuusta menee yksi viikko päin v***a.

Vierailija
130/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kuinka yleistä että sitä ssairaslomaa haetaan ja saadaan nimenomaan kuukautiskipuihin? Vai haetaanko vaikkapa flunssaan?

Mietityttää kun oma vuoto on mallia Niagara ja kivut taittaa kropan luokille pahimpina päivinä kun silmissä mustenee ja hengitys salpautuu. Ei oo endometrioosi, vain paska mäihä tässä menkkalotossa. Oon raksalla töissä niin ei miellytä ajatus tilanteesta että työkaverit alkais puhuun että kumman usein se on "flunssassa", saatika että kenellekään selittäisi mistä on kysymys.

Tiedän, tiedän, ei mun sairaslomat työkavereille kuulu. Mutta siinä on aina se mutta kun tiimissä työskennellään. Se yhdenkin säännöllisen epäsäännöllinen poissaolo huomataan ja se alkaa syömään luottamusta ja vielä hyviä välejä työkavereihin ellei kyseessä ole kirjaimellisesti elämän ja kuoleman asia, kuten esim. sytostaattihoidot mistä voi keskustella kahvipöydässä ja kehua kuinka se "Pena on kova jätkä kun jatkaa töissä hoitojen aikanakin".

On ne e-pilleritkin elämän ja kuoleman asia, pidemmällä aikavälillä. Söin niitä ihan tyytyväisenä, käytin kapseliakin vuosia. Oppiakseni että kas, syöpähän tuosta seuraa - ainakin huomattavan paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin normaalilla hormonitoiminnalla, eli ilman pillereitä ym. Sukuperimän johdosta vaikuttaa valitettavasti siltä että vielä joku 15 vuotta on siedettävä tätä vaivaa.  Jos miesten e-pilleri joskus tulee niin vastapuoli saa sen omasta tahdostaan ottaa jos kumi ei kelpaa. Minä en enää hormonaalista ehkäisyä kehooni pistä.

Hyvä päätös! Olen päättänyt, etten koskaan ala syömään hormoneja, ei ole sen arvoista. Kaikista pikeeitä syövistä ystävistäni on tullut melkein raivohulluja aloitettuaan pillerit. Jos ei miehelle kumi kelpaa, niin tuossa on ovi saatana.

Vierailija
131/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kivut paheni vanhemmiten,tutkinnassa selvisi endoa ja myooma.Kohtu poistettiin.En ole katteellinen niille jotka kotona joutuvat olemaan näitten takia.

Vierailija
132/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää menkoista johtuvien oireiden vähättely. Mulla on mennyt nyt viime vuosina menkat sellaisiksi, että vuodan kuin seula - kirjaimellisesti. Vaikka vaihdan sidettä 30min välein, minulta menee 3-5päällyshousut vereen päivän aikana, koska vuoto on niin massiivinen. Onpa kiva olla töissä. Tähän vielä kauheat kivut ja turvotukset päälle niin olo on oikein ihana. En voi ottaa edes Buranaa kun se vain lisää vuotoa. Gynekologilla käyty, ei apua. On kuulemma normaalia, että naisella kuukautisten vuodon määrä vaihtelee ja voi olla näinkin runsasta.

Noloa jos pitäisi pyytää saikkua kuukautisten takia ja selitttää nämä verijutut. Helpompi sanoa, että kuumetta tai migreeni.

Vierailija
133/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menkkojen suhteen onnekas. Kipu on pientä pistävää ja pystyssä ollessa huimaa, mutta tuo kestää vain pari tuntia ja joskus on kokonaan tulematta särkylääkkeellä. Mutta ymmärrän myös näitä kauhumenkkojen omaavia, pari kertaa olen joutunut makailemaan sikiöasennossa vessanpöntön vieressä. Sitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään.

Vierailija
134/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää menkoista johtuvien oireiden vähättely. Mulla on mennyt nyt viime vuosina menkat sellaisiksi, että vuodan kuin seula - kirjaimellisesti. Vaikka vaihdan sidettä 30min välein, minulta menee 3-5päällyshousut vereen päivän aikana, koska vuoto on niin massiivinen. Onpa kiva olla töissä. Tähän vielä kauheat kivut ja turvotukset päälle niin olo on oikein ihana. En voi ottaa edes Buranaa kun se vain lisää vuotoa. Gynekologilla käyty, ei apua. On kuulemma normaalia, että naisella kuukautisten vuodon määrä vaihtelee ja voi olla näinkin runsasta.

Noloa jos pitäisi pyytää saikkua kuukautisten takia ja selitttää nämä verijutut. Helpompi sanoa, että kuumetta tai migreeni.

Vaihda sisko gynee!

Mulla sama, vuodot runsastui viime keväänä ja rätit ei pitäneet puolta tuntia kauempaa. Lisäksi ihan viimeisessä kierrossa vuoto ei lakannut, vaikka niukkeni. Kohdusta löytyi myooma ja hyvälaatuinen kasvain, mikä aiheuttaa vuodot. Vuotoon sain ensiavuksi lääkkeen (ei ole Buranaa) ja keltarauhashormonia, ja minulle asennettiin viime viikolla hormonikierukka, joka kuulemma hillitsee vuotoja. Olen naispuoliselle pomolleni selostanut asian aikanaan, miehelle en tätä selvittäisi. Myös pari työkaveriani tietää, ollaan sen verran hyvissä väleissä. Toiselle on tehty kohdunpoisto. Minulle tulee se, jos kierukka ei auta.

Vierailija
135/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menkkakivut voivat vetää ihan petikuntoon. Itse en sellaisista ole kärsinyt murrosiän jälkeen, mutta eräs kaverini joutuu kuukausittain pitämään pari pahinta päivää joko etätyö- tai sairaspäivinä. Kaiken lisäksi hänelle iskee tuolloin yleensä migreeni.

Vierailija
136/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ikävää, että naiset ja miehetkin lykkää oikeat sairaudet "menkkakivun" alle. Menkat ei ole sairaus. Jos on endometrioosi, niin se on sairaus, jolla on diagnoosi, eikä mitään vaan "menkkakipuja".

Jos menkkojen aikaan kivut tai vuoto on niin pahaa että ei voi töissä käydä, niin silloin pitää selvittää syy ja hoitaa se! Käydä lääkärissä, käyttää luontaishoitoa tms.

On aivan hullua kuvitella että se olisi normaalia.

Ei se ole mitään normaalia! Naisten omassa vähättelyssä on suuri syy siihen että moni naistentauti voi jyllätä kauan ennen kuin se todetaan. Itsellä jylläsi ainakin vuoden kohdunkaulansyöpä nuorella iällä. Valtavaksi paisuneet vuodot ei herättäneet edes itseäni ennen kuin ne jatkuivat koko ajan. Selvisin kuitenkin, mutta syövän toteamiseen tarvittiin omalta taholtani sinnikkyyttä, koska vasta kolmas lääkäri totesi sen.

Vierailija
137/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ikävää, että naiset ja miehetkin lykkää oikeat sairaudet "menkkakivun" alle. Menkat ei ole sairaus. Jos on endometrioosi, niin se on sairaus, jolla on diagnoosi, eikä mitään vaan "menkkakipuja".

Jos menkkojen aikaan kivut tai vuoto on niin pahaa että ei voi töissä käydä, niin silloin pitää selvittää syy ja hoitaa se! Käydä lääkärissä, käyttää luontaishoitoa tms.

Ei se ole mitään normaalia! Naisten omassa vähättelyssä on suuri syy siihen että moni naistentauti voi jyllätä kauan ennen kuin se todetaan. Itsellä jylläsi ainakin vuoden kohdunkaulansyöpä nuorella iällä. Valtavaksi paisuneet vuodot ei herättäneet edes itseäni ennen kuin ne jatkuivat koko ajan. Selvisin kuitenkin, mutta syövän toteamiseen tarvittiin omalta taholtani sinnikkyyttä, koska vasta kolmas lääkäri totesi sen.

Taustalla voi todellakin olla hoitoa vaativa syy, mutta ei välttämättä. Kaikki voi olla "normaalia". Googlatkaapa lääketieteellisellä termillä dysmenorrea.

Vierailija
138/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalääkäri taas puhuu. Endometrioosidiagnoosin voi saada vain leikkauksella, eikä sellaiseen pääse tuosta vain vaikka olisi hiton kovat kivut ja toimintakyky menisi täysin. Kipuja hoidetaan hormonaalisella ehkäisyllä, mutta mitäs sitten, jos ne eivät sovi? Nimim. kokeillut kaikkea kierukasta laastariin. Edes kolmiolääkkeet eivät vie pahimpia kipuja. Onneksi sentään kiertoni on 40 päivää, niin ei tarvitse koko ajan olla saikulla. Pomoni, joka on nainen, tietää kivuistani. Kerron tästä aina jo työhaastattelussa.

Vierailija
139/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset voivat olla joillekkin ihmisille äärimmäisen kivuliaita.

Vierailija
140/140 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pääset leikkaukseen jos olet valmis maksamaan siitä. Elämä on valintoja. Tuskin se leikkaus enempää maksaa kuin auto, varsinkin jos menet tekemään ulkomaille.

Kyllä itse tuollaista harkitsisin, jos elämänlaatu olisi huono.

Samalla tavoin pääsee kohdusta eroon.

Se on väärin, että naisia ei hyvin Suomessa hoideta, mutta on niitä paikkoja, joissa ratkaisee raha.