Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ulkonäköön liittyviä neuvoja antaisit nuoremmalle itsellesi nyt?

Vierailija
17.01.2019 |

Tuli mieleen tällainen, kun vaatekaappi alkaa vihdoin olla käytännöllinen ja ihonhoidossa ja meikkaamisessa on pahimmat "ylilyönnit" jo ylittänyt.

Mitä vinkkaisit tekemään toisin? Mitä turhaa tuli yritettyä?

Itse olen vihdoin tajunnut, että ei ole tylsää se jos samaa vaatekappaletta on useampi. Aiemmin ajattelin, että samalla rahalla ostaa mieluummin erilaiset. Ja se suosikkivaate oli tietysti aina pesussa. Nyt ostan kerralla pari samanlaista paitaa ja ihan identtisiä farkkuja jne. perusvaatteita. Aiemmin käytin vain yksiä talvikenkiä, ja ne olivat tietysti aina märät jos piti uudelleen lähteä kotoa.

Säästöä on taas syntynyt siitä, että ihonhoidossa ei tarvitse enää elää kokeiluvaihetta. Vesipuhdistus kasvosienellä riittää meikinpoistoon, kevyt seerumi kosteutukseen ja hyvää meikkivoidettakaan ei tarvitse korjailla puutereilla pitkin päivää. Ilman testaamista ei tietysti olisi näitä löytynyt eikä nuorempana ollut tarjolla samat tuotteet, mutta jos nuorempi minä tulisi kysymään vinkkejä niin sanoisin Lumene.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhdistaa kasvot vedellä...ei vesi riitä vaan kunnollinen kasvoputsari.

Jos vesi ei riitä, on peittänyt itsensä huolestuttavan huolellisesti kemikaaleilla. Ei ihme, jos iho vanhenee, kun ensin päivän yrittää "hengittää" (huokosten kautta se tapahtuu) kemikaalikuorman alla, ja sitten vielä syväjynssätään liuottimilla se naamio irti. Osa mössöstä jää huokosiin ja sitten sitä hiotaan irti kuorimalla. Ei millään muotoa järkevää touhua.

Tajusin itse lopettaa kasvokuorrutukset, kun sain niin paljon hämmästelyä siitä ettei minulla ole ollenkaan silmänympärysjuonteita. Pesemisestä se enimmin on kiinni ja hankaamisesta. Ero muihin ikätovereihin on, että en ole käyttänyt säännöllisesti ripsiväriä ja he ovat lähes 30 vuoden ajan jokaisena arkipäivänä hieroneet ripsivärit silmänympärysiholta pois.

(ei ole geeneistä, nuoremmilla siskoillakin on jo rypyt ulkonurkissa ja silmien alla)

Luulet vain, todellisuus on toinen. :D

Vierailija
22/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin itselleni, että mene hoidattamaan hampaasi kuntoon, vaikka miten sitten pelkäät neuloja ja pyörtyilet hammaslääkärin tuolissa.

Kun olin pieni, hammaslääkärin mielestä oli turha ruveta oikomaan suoraan eteenpäin osoittavia hampaitani, koska ne oikenisivat itsekseen. Eivät oienneet, koska tilaa ei ollut. Parikymppisenä olikin sitten liian myöhäistä oikoa, koska vain hammasimplanteilla olisi voinut saada aikaan tasaisen hammasrivin, ja siihen ei minulla ollut rahaa eikä rohkeutta.

Jotkut ihmiset ovat sympaattisia vinoine hampaineen, mutta minä en. Sanotaan, että hymy on ihmisen paras kaunistus ja kaikki ovat kauniita hymyillessään. Ei. Kun minä paljastan ylähampaani, muiden hymy hyytyy ja hämmentynyt vilkuilu alkaa. Tämä kieltämättä vaikuttaa sosiaaliseen elämään.

Nyt olen jo keski-ikäinen eukko, eikä hampaillani ole niin väliä. Iho on loistokunnossa ja hiuksetkin kiiltävät, mutta ne jäävät huomion määrässä aina toiseksi tälle irvistykselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itsesi hoikkana tai ainakin normaalipainoisena. Elämä on helpompaa vanhempana.

En polta, juo alkoholia tai ole koskaan harrastanut irtosuhteita. Syön, kun stressaannun. Huono ratkaisu.

Vierailija
24/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin itselleni, että mene hoidattamaan hampaasi kuntoon, vaikka miten sitten pelkäät neuloja ja pyörtyilet hammaslääkärin tuolissa.

Kun olin pieni, hammaslääkärin mielestä oli turha ruveta oikomaan suoraan eteenpäin osoittavia hampaitani, koska ne oikenisivat itsekseen. Eivät oienneet, koska tilaa ei ollut. Parikymppisenä olikin sitten liian myöhäistä oikoa, koska vain hammasimplanteilla olisi voinut saada aikaan tasaisen hammasrivin, ja siihen ei minulla ollut rahaa eikä rohkeutta.

Jotkut ihmiset ovat sympaattisia vinoine hampaineen, mutta minä en. Sanotaan, että hymy on ihmisen paras kaunistus ja kaikki ovat kauniita hymyillessään. Ei. Kun minä paljastan ylähampaani, muiden hymy hyytyy ja hämmentynyt vilkuilu alkaa. Tämä kieltämättä vaikuttaa sosiaaliseen elämään.

Nyt olen jo keski-ikäinen eukko, eikä hampaillani ole niin väliä. Iho on loistokunnossa ja hiuksetkin kiiltävät, mutta ne jäävät huomion määrässä aina toiseksi tälle irvistykselle.

On hampaillasi merkitystä, jos ne häiritsevät sinua. Jos sinulla on varaa, niin mene oikomishoitoon. Oikomislaitteita ei välttämättä huomaa, kuten aiemmin. 

Sinulla on vielä vuosia edessä ja sinulla voisi olla kauniit hampaat.

Vierailija
25/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetellut oikea oppisesti kävelemään ja pitämään ryhdin.

Vierailija
26/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ehdoin tahdoin lihota hoikkaa varttasi, myöhemmin kyllä kertyy.

Älä värjää kauniinvärisiä, kiiltäviä hiuksiasi. Pian ne (3kymppisenä) alkaa harmaantua ja sitten ehdit värjäillä yllin kyllin.

Ja sitten vielä: olet paljon paremman näköinen kuin luulet.

Vierailija
27/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanduudelis

Mitä ajattelet miten nuorempi sinäsi olisi suhtautunut tälläiseen "neuvoon"?

Vierailija
28/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudesta on jo yli 25 vuotta ja neuvoisin, että tee juuri niin kuin teet, se on silloin juuri oikea tapa! Kyllä silloinkin kaikkia asioita mietti ja teki niin kuin silloin oli tapana. Turhia kotkotuksia ei ollut ja ei niihin olisi ollut varaakaan tai ainakin minä olin jo nuorena niin tarkka rahoistani, että en niitä joka suuntaan työntänyt. En tehnyt nuorena mitään sellaista tyhmää tai omituista mistä olisi ollut vaikutuksia myöhemmin, joten hyvin meni.

Sen nyt voisin sanoa, että älä nyt plikkahyvä käytä niitä valkoisia urheilusukkia enää ikinä. Älä ainakaan laita niitä housujen lahkeen päälle niin kuin silloin tapana oli. Se näytti silloin typerältä ja niin se näyttää vieläkin. Myös se vyölaukkumuoti oli aika kamala, vaikka vyölaukku hyvä olikin. Olkatoppaukset kolmessa kerroksessa on myös liikaa, ota ne pois ainakin siitä t-paidasta. Leviksen nappifarkut olivat silloin ehkä farkuista parhaat, mutta silti ehkä muutkin olisivat olleet ihan ok.

Vierailija
29/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mahdollisimman huomaamattoman näköinen

Vierailija
30/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hampaillasi merkitystä, jos ne häiritsevät sinua. Jos sinulla on varaa, niin mene oikomishoitoon. Oikomislaitteita ei välttämättä huomaa, kuten aiemmin. 

Sinulla on vielä vuosia edessä ja sinulla voisi olla kauniit hampaat.

Työttömyyden myötä ei ole varaa enää mihinkään, ei hammastarkastuksiin eikä puolivuosittaiseen suuhygienistillä käymiseen, johon totuin parinkymmenen vuoden aikana. Hammaslääkärien mukaan oikomislaitteilla ei saada ahdasta rivistöäni korjatuksi, vaan kaksi hammasta olisi poistettava. Kosmeettisen haitan vuoksi ei julkisilta saane implantteja, varsinkaan tällainen pelkopotilas.

Vierailija
31/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihotautilääkärille heti kun aknenäpyt alkavat häiritä, älä kuvittele niiden lähtevän itsestään ajan myötä saati millään uudella puhdistusaineella tai muulla ihmeaineella. Selviät paljon vähemmällä arpien peittämisellä myöhemmin.

Vierailija
32/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Itse olen pian 45 vuotias ja hampaitteni ulkonäöllä on todellakin väliä! En voisi missään tapauksessa olla rumien hampaiden kanssa, vaan säästäisin vaikka väkisilläkin rahaa niiden kuntoon laittamiseen. Ruma hymy on ruma hymy ja sinä olet itsesi käyntikortti.

Vierailija
33/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Itse olen pian 45 vuotias ja hampaitteni ulkonäöllä on todellakin väliä! En voisi missään tapauksessa olla rumien hampaiden kanssa, vaan säästäisin vaikka väkisilläkin rahaa niiden kuntoon laittamiseen. Ruma hymy on ruma hymy ja sinä olet itsesi käyntikortti.

Olen 53. Työttömäksi jäätyäni olen pudonnut joka kuukausi niin ison askelen miinuksen puolelle, että ruokaakaan ei riitä joka päivälle, joten rahan säästäminen on aivan mahdotonta. Tilanteessa on sentään e hyvä puoli, että hampaat ovat murhelistallani häntäpäässä.

Vierailija
34/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin nuorelle itselleni, että hyvänen aika kun olet kaunis! Ja onnittelisin nuorta itseäni, joka ei alkanut polttamaan tupakkaa, pysyi poissa auringosta ja lopetti alkoholin käytön. Nyt 55-vuotiaana näytän nuoren itseni isosiskolta. Tuntuu kivalta.

Vierailija
35/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuvoisin, että laihduta hieman.  Ei niitä kaikkia munkkeja ja mössöjä olisi tarvinnut jatkuvasti mussuttaa, kun kuitenkin olen ollut lapsena ja varhaisteininä ihan tikkulaiha.  Luultavasti olisin säilynyt hoikkana, jos en olisi alkanut ahmia niin helsvetisti joskus 15-vuotiaana, sain itteni sitten sellaiseksi punkeroksi ja sellaiseksi sitten jäinkin lähes koko nuoruuteni ajaksi.

Ja toinen neuvo olisi ollut, että opettele kävelemään korkeilla koroilla ja kauniisti.  Vietin läskipohjanuoruuden enkä osaa kävellä vieläkään edes kiilapohjilla saati korkokengillä.  Jos olisin asunut isommassa kaupungissa, olisi kannattanut käydä mannekiinikurssi.  Mannekiinia minusta tuskin olisi tullut, mutta se olisi ollut muuten hyödyllinen.  Olisin oppinut kävelemään kauniisti ja pitämään ryhdin hyvänä ja oppinut muutenkin, miten käyttäydytään ja elehditään kauniisti ja tyylikkäästi.

Vierailija
36/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että hampaat vaikuttaa paljon.  Mulla yksi törppö hammaslääkäri ei suostunut paikkaamaan yläleuan yhtä hammasta sivusta, vaan nyhti sen väkisin pois.  Hän sanoi, ettei se sieltä edes näy.  No ehkä se ei silloin nuorena näkynytkään, mutta vanhempana se alkoi häiritä, kyllä se puuttuva hammas vaan näkyi.  Lisäksi siinä oli viereinen hammas, joka oli kääntynyt voimakkaasti sisäänpäin ja se kombinaatio vaikutti koko mun ulkomuotooni.  Viimein kävin hammaslääkärille näyttämässä,  että mitä tolle voisi tehdä, niin hän laittoi puuttuvan hampaan kohdalle sillan ja kun se kiinnitettiin viereisiin hampaisiin, jotka hiottiin ohuiksi ensin, niin samalla hän sitten rakensi ne viereiset hampaat kauniisti yhteen riviin.  Koko mun ulkonäkö muuttui radikaalisti.

Yksi tuttava ihmetteli kahteenkin otteeseen, että mitä mulle on tehty, kun näytän yhtäkkiä niin nuorelta.  No ei mulle oltu tosiaan tehty muuta kuin se hampaitten korjausliike.

Vierailija
37/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle naiset sanoi aina että mä olen karismaattinen kun mä istuuin samaan pöytään.

Vierailija
38/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa ihoasi ettet rypisty niin nuorena, ja vältä aurinkoa! Älä polta tupakkaa.

Muuten tyylini oli ihan hyvä.

Vierailija
39/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. olin jo 18 v tyytyväinen ulkonäkööni ja nyt 18 v myöhemmin ( 36) olen sitä edelleen . Vähän hoikempikin kuin nuorena kiitos ahkeran liikunnan. Ehkä sen neuvon antaisin että valitse miesseurasi tarkemmin . Liikaa on mennyt ns helmiä sioille... kun kaunis olen ollut aina. Niin ja olishan se ollut järkevää käyttää sitä aurinkovoidetta vaikken koskaan auringossa varsinaisesti maannutkaan niin ehkä ihoni ei olisi nyt niin kuiva ja herkkä.

Hampaat pitäisi valkaista, kuten jo nuorena olisi pitänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi