Miten olla mahdollisimman hyvä yksinhuoltaja?
Meillä on tilanne että olen lasten ainoa huoltaja syistä joille me emme voi mitään. Onko muilla vinkkejä, miten olla mahdollisimman hyvä ainoa vanhempi lapsille?
Kommentit (10)
Älä puhu pahaa kenestäkään, älä ole katkera. Elä normaalia arkea ja kuuntele lapsiasi. Pidä hyvät välit toisen ex-huoltajan sukuun, pidä omat turvaverkot kunnossa. PYYDÄ APUA kun tarvitset sitä.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään jos sulla ei ole paljon rahaa esimerkiksi.
Mikä on paljon rahaa? Jos pystyy kustantamaan asumisen, joitain lomamatkoja, harrastuksen lapselle ja jotain kivaa ekstraa välillä, kyllä niistä mukuloista ihan kunnon aikuisia tulee.
t. monen lapsen yh
Ulkoistaa siivoukset ja muuntaja annat aikaa lapsille. Mutta oikeasti tehkää kaikki yhdessä. Niin, että ruuanlaitto, siivous ja päiväkotimatkat ovat oikeasti yhteistä aikaa.
Otin itse aina eväät mukaan ja päiväkodista tultiin hitaasti kotiin. Lasten ehdoilla. Lumikast ja puiston liukumäet käytiin läpi, vaikka minulla olisi ollut kuinka kiire. Ruokaa tehdään yhdessä paljon ja viikolla voi ssmaa syödä tai kaivaa jotain aamulla pakastimesta sulamaan.
Eli anna aikaa kaiken muun kustannuksella. Ja oikeaa aikaa, niin, että yrität kiivetä itse myös sinne lumikasaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidä yhteydet myös sinne toiseen sukuun.
Eikö tämä ole enemmän sen muun suvun homma?
Huolehtimalla myös itsestäsi eli myös kylmästi ottamalla omaa aikaa tarvittaessa.
Hyvinvoiva vanhempi muistaa myös itsensä. Esim turvallinen toistuva yökyläily. -> molemmat voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi
Näissä tilanteissa pitäisi ajatella lapsen parasta, niellä vähän ylpeyttä ja yrittää ylläpitää suhteita lapsen toiseenkin sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi
Näissä tilanteissa pitäisi ajatella lapsen parasta, niellä vähän ylpeyttä ja yrittää ylläpitää suhteita lapsen toiseenkin sukuun.
Tämähän riippuu ihan siitä suvusta. Joskus on lapsen etu ettei pidetä yhteyttä.
Et mitenkään jos sulla ei ole paljon rahaa esimerkiksi.