Mitä ulkonäköön liittyviä neuvoja antaisit nuoremmalle itsellesi nyt?
Tuli mieleen tällainen, kun vaatekaappi alkaa vihdoin olla käytännöllinen ja ihonhoidossa ja meikkaamisessa on pahimmat "ylilyönnit" jo ylittänyt.
Mitä vinkkaisit tekemään toisin? Mitä turhaa tuli yritettyä?
Itse olen vihdoin tajunnut, että ei ole tylsää se jos samaa vaatekappaletta on useampi. Aiemmin ajattelin, että samalla rahalla ostaa mieluummin erilaiset. Ja se suosikkivaate oli tietysti aina pesussa. Nyt ostan kerralla pari samanlaista paitaa ja ihan identtisiä farkkuja jne. perusvaatteita. Aiemmin käytin vain yksiä talvikenkiä, ja ne olivat tietysti aina märät jos piti uudelleen lähteä kotoa.
Säästöä on taas syntynyt siitä, että ihonhoidossa ei tarvitse enää elää kokeiluvaihetta. Vesipuhdistus kasvosienellä riittää meikinpoistoon, kevyt seerumi kosteutukseen ja hyvää meikkivoidettakaan ei tarvitse korjailla puutereilla pitkin päivää. Ilman testaamista ei tietysti olisi näitä löytynyt eikä nuorempana ollut tarjolla samat tuotteet, mutta jos nuorempi minä tulisi kysymään vinkkejä niin sanoisin Lumene.
Kommentit (39)
Olin melkoinen outolintu nuorena, enkä enää ymmärrä miksi halusin näyttää siltä. Mutta koska olin sillon tyytyväinen itseeni niin en haluaisi melkeen mitään menneestä ulkonäöstäni muuttaa. Oikeastaan ainoana poikkeuksena käskisin nuorempaa itseäni jättää kulmakarvat rauhaan, nypin niitä pitkään sellasiksi tyngiksi että eipä ne oo koskaan kunnolla takasin kasvaneet..
Kuka puhdistaa kasvot vedellä...ei vesi riitä vaan kunnollinen kasvoputsari.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää, kun on kevyt ehostus ollut vain. Iho ei kuivu ja huokoset pienemmät, paljon paremmassa kunnossa iho. En sano että kaikille toimii, mutta itselleni paras ratkaisu. Aiemmin kärsin pintakuivasta ihosta ja epäpuhtauksista.
Täysin absurdi ja typerä kysymys. Muoti muuttuu ja sen myötä kauneuskäsitys. 50 vuotiaasta jopa tavallisenn näköinen nuori voi näyttää superkauniilta.
Älä käy salilla naisten takia. Naamasta se on kiinni eikä lihaksista
Nuorempaa minää kehottaisin piilottamaan pinsetit! Sitä pakkomielteistä kulmien nyppimistä, eih... Minulla on aika harvat kulmat ja myös naisten lehtien muotoiluohjeita korkeammat - eli kulmat pitää yrittää muotoilla omien kulmakaarien mukaan, ei yrittää siirtää niitä kasvamaan sentin-kaksi matalammalta, se ei ole mahdollista eikä tavoiteltavaa eikä imartele kasvojasi. Neuvoisin käymään taitavalla kosmetologilla muotoilemassa ja pyytämään samalla neuvoja "kotihoitoon". Huh, onneksi kulmakarvani ovat sentään kasvaneet takaisin, mutta valokuvat ovat jotain niin häpeällistä....
Etten päästäisi itseäni lihomaan 15–20 kg verran. Vaikuttaa ulkonäön lisäksi tietysti myös terveyteen.
Leikkauta ne silmäpussisi ennen kuin on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin absurdi ja typerä kysymys. Muoti muuttuu ja sen myötä kauneuskäsitys. 50 vuotiaasta jopa tavallisenn näköinen nuori voi näyttää superkauniilta.
Pointti oli se, että onko joku asia osoittautunut turhaksi jota on yrittänyt vuosikaudet itsessään muuttaa tai jotain asiaa vain sietää. Itse siedin märkiä ulkoilukenkiä, eivätkä ne muodin mukana paljoa muutu. Käyttötottumus vain. Monet ulkonäköasiat ovat enemmän käyttötottumuksia kuin että ne liittyisivät kauneuskäsityksiin. Siedetään epämukavuutta aivan turhaan ja huomataan vasta myöhemmin, että helpommallakin olisi päässyt ilman että se huonontaa tyyliä.
Älä edes kokeile viinaa ja tupakkaa. Älä harrasta irtosuhteita, keskity opiskeluun. Ole kärsivällinen, älä tuhlaa.
Vaikka olet kaljuuntunut jo nuorena, niin ole sitä pysty päin. Hiusten kampaaminen sivulta kaljun päälle ja muut epätoivoiset yrityksesi peittää kalju ovat kauniisti sanottuna hieman hassuja. Lopeta myös kalliiden ja vain rahaa vievien muka kaljuuntumisen estäviin rahojen tuhlaamine; ehkä voisit olla jo sisöistänyt tämän jo siinä vaiheesa kun olit käyttänyt niihin ja erikoislääkäreillä ja jokusella ns. vaihtoehtohoitojen tarjoajalla ensimmäisen pari tuhatta euroa. Varmasti muitakin kohteista saattaisi löytyä.
Ei kaljussa ole mitään hävettävää. (- Jollet itse uhriudu ja ulise ja vingu sen vuoksi)
Lopuksi Jos nainen johon olet ihastunut sanoo sinulle, että ei siedä kaljuuntuvia miehiä (ehkä ei myöskän toisia naisia), niin älä siis ota henkilökohtaisesti, vaan ymmärrä ennemmin,että luultavasti hänen ja sinun arvomaailma ovat niin paljon erilaisia, että kannattaa luultavasti tehdä muuta kuin jatkaa haaveilua ja unelmointia parisuhteesta ja jostain intiimimmästä hänen kanssaan.
Blondaa tukkasi ja etsiydy varakkaiden miesten seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Jos vesi ei riitä, on peittänyt itsensä huolestuttavan huolellisesti kemikaaleilla. Ei ihme, jos iho vanhenee, kun ensin päivän yrittää "hengittää" (huokosten kautta se tapahtuu) kemikaalikuorman alla, ja sitten vielä syväjynssätään liuottimilla se naamio irti. Osa mössöstä jää huokosiin ja sitten sitä hiotaan irti kuorimalla. Ei millään muotoa järkevää touhua.
Tajusin itse lopettaa kasvokuorrutukset, kun sain niin paljon hämmästelyä siitä ettei minulla ole ollenkaan silmänympärysjuonteita. Pesemisestä se enimmin on kiinni ja hankaamisesta. Ero muihin ikätovereihin on, että en ole käyttänyt säännöllisesti ripsiväriä ja he ovat lähes 30 vuoden ajan jokaisena arkipäivänä hieroneet ripsivärit silmänympärysiholta pois.
(ei ole geeneistä, nuoremmilla siskoillakin on jo rypyt ulkonurkissa ja silmien alla)
Oot aina ollut todella hoikka ja kaunis <3
Minä sanoisin, että nauti nuoruudestasi ja hoikkuudestasi ja luota enemmän itseesi. Luulin olevani kauhea rumilus, mutta plus kymmenen vuoden takaisia kuvia selailemalla tajusin että olinkin tosi hyvännäköinen. Ilmeisesti kai siksi etten näytä kuvissa kauhean ylimieliseltä.
Ne urpon väriset hiukset olisi voinut värjätä.
Käytä ihan just niitä vaatteita mitä haluat, et ole lihava.
Ihan tikkulaiha olin sen ajan kuvia kun katsoo, mistä lie sain päähäni että en voi pukeutua tuohon tai tähän kun en ole "oikean" kokoinen.
Olet kaunis luonnollisena. On ihan turhaa käyttää 1,5 h aamuisin laittautumiseen.
Ei sinun tarvitse näyttää samalta kuin kaikki muut. Voit näyttää just siltä, miltä itse haluat.
Älä panosta ulkonäköösi, rupsahat kuitenkin ja hankit vierellesi läskin miehen jota ulkonäkösi ei kiinnosta pätkääkään vaikka näyttäisit variksenpelättimeltä.