mitä mieltä olet concertasta?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan auttanut pänttäämiseen, vaikka jotkut muka saa hirveitä buusteja tenttikaudella... semmoiset lumevaikutukset sieltä.
Itse sain yhdellä ainoalla tabletilla (36 mg) yhden vuorokauden aikana hoidettua loppuun kaikki roikkuneet opintohommat. Jäi kyllä yksi yö välistä nukkumatta, kun ei uni tullut. Suu kuivui kun juttua tuli vauhdilla. Olin moottoriturpa yhden päivän, ja varmaan aivan helvetin rasittava.
Se psykopaattimainen olo ei ollut mukava. Onneksi vaikutus viimein loppui 36 tunnin jälkeen ja toisena yönä sain jo nukuttua.
Ihmeelliset on ihhmisen aivot. 2 kk röökilakossa. Eilen kun vetin yhden niin aivot toimi silleen aika johdonmukaiisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeelliset on ihhmisen aivot. 2 kk röökilakossa. Eilen kun vetin yhden niin aivot toimi silleen aika johdonmukaiisesti.
Tai ainakin pystyi keskittymäään paremmin.
Oikein käytettynä varmasti hyvä lääke ihmisille, joille se sopii. Itse tunnen kaksi reseptin saanutta, jotka molemmat hyvin pian alkoivat käyttää moninkertaisia annoksia ja päätyivät pirikaniineina päivystykseen. Mutta heillä oli hyvin epävakaista elämää ja päihdeongelmia taustalla muutenkin.
Olen käyttänyt 1.5kk Concertaa. Nyt pulssi noussut satunnaisesti 120-130 kieppeille. Lääke on ehdottomasti auttanut, mutta tuo pulssin heittely, sen tunteminen kaulassa ja päivällä tulevat laskut ovat aikamoinen haitta. Tasoittuvatko nuo ajan kanssa? Nyt käyttänyt 2vk 36mg annosta. Tämä lääke on tosiaan auttanut keskittymiseen, joten onkohan mitä muita lääkkeitä, joissa olisi pienemmät sivuvaikutukset? 3vk päästä seuraava lääkäriaika, mutta miettisin näitä jo etukäteen, jos nämä oireet ei tasoitu.
Sosepäiden rakastama ryyni joka tuhoaa aivot. Eipä tuosta oikein muuta voi sanoa..
Vierailija kirjoitti:
Sosepäiden rakastama ryyni joka tuhoaa aivot. Eipä tuosta oikein muuta voi sanoa..
Kiva kun kerrot. Sulla taitaa olla aika laaja koulutus lääketieteen puolelta? Vai pelkkää kivaa mutua? Älä viitsi oikeasti.
Propral auttaa turhan nopeaan sykkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Propral auttaa turhan nopeaan sykkeeseen.
Mutta ei toimi esim.treenin kanssa. Itselläni Concerta vaihdettiin Evanseen, joka toimii loistavasti, mutta ol tosi kallista ilman b-lausuntoa.
Tasaantuu ajan myötä. Mut on muistettava, ettei noi kaikille sovi sit millään.
Mulle määrättiin tätä ADD:hän, jossa oireena oli pääasiassa liikaunisuus. Kyllähän Concerta hereillä piti ja auttoi saamaan asioita aikaiseksi. Opin mm. tiskaamaan kaikki tiskipöydällä olevat astiat, tekemään hommat loppuun siivousta myöten, hankin ajokortin, suoritin ammattitutkinnon.
Kahden vuoden jälkeen olo alkoi olla aika kamala. En enää saanut nukuttua ilman unilääkkeitä. Kävin ihan ylikierroksilla. Purin hampaita yhteen niin, että leuat olivat krampissa. Pienennettiin annosta, kokeiltiin Ritalin ja lyhytvaikutteinen Medikinet. Jälkimmäinen oli paras, koska siinä pystyi säätelemään vaikutusaikaa. Silti hikoilun, tärisin ja kramppailin. Alkuun ei tosiaan ollut mitään tällaista mutta en tiedä mitä tapahtui. Nykyään elän ihan luomuna ja hoidan ADD:tai ravinnolla.
Concertaa käytin kaksi vuotta, ja sitten siirryttiin Evanseen, jota olen nyt käyttänyt pienellä annoksella kuusi vuotta. Concerta nosti liikaa sykettä itsellänikin.
Mulla propral + concerta 72mg, pystyy jumppaan ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla propral + concerta 72mg, pystyy jumppaan ihan normaalisti.
Teetkö rankkoja treenejä? Miten muuten, onko Concerta auttanut sinulla?
Tuleeko muille tästä libidon kohoamista? Mulla tulee ja olen jopa päätynyt pettämään kumppania muutaman kerran sen takia. En kuitenkaan haluaisi lopettaa lääkettä koska se auttaa keskittymään pitkinä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko muille tästä libidon kohoamista? Mulla tulee ja olen jopa päätynyt pettämään kumppania muutaman kerran sen takia. En kuitenkaan haluaisi lopettaa lääkettä koska se auttaa keskittymään pitkinä päivinä.
Ei itselläni, enemmänkin sitä että 56mg setillä penis kutistuu vähän, ja erektio heikentyy. Palaa normaalisti kun lääkkeen vaikutus lakkaa. Lääkkeestä on niin suuri apu, että tämän kanssa voi elää. Treeniä haittaa myös hieman sykkeen kohoamisen takia, siksi käyn juoksemassa ja salilla iltaisin.
Concertan sijaisvalmiste Methyphidiate Mylan(anteeksi lukihäiriöni) 36mg käytössä. Olen nyt vihdoin 42-vuotiaana pystynyt jatkamaan tämän ansiosta opintojani 15 vuoden jälkeen. Joten apua on ollut. Mutts haittana kanssa kova sykkeen nouseminen ja huimaus. Silti koen, että on ollut enemmän apua kuin hyötyä.
Osittain ADHD:n takia elämäni oli kaaoksessa lukion jälkeen pitkään, aina diagnoosiini asti, joka tehtiin 3v sitten. Nyt olen saanut asiaan apua(ja paljon vähättelyä, ja monta kertaa kuullut että piiloudun sen taakse) ja elämäni on ollut paremmin raiteillaan. Kyllä ADHD on vaikuttanut paljon elämääni, enkä todellakaan piiloudu asian taakse, tai syytä siitä kaikkea. Se on vaan ollut yksi tekijä kaikessa. Miksei sitä voisi lääkitä? Mikä tekee sitä lääkitsevästä, ja näin elämänlaatuaan runsaasti parantavasta sosepään?
Concerta täällä. Toimii kuten pitää. Sivuoireita on toki. 54mg
Omat diagnoosit tai ruinaamiset eivät kuitenkaan (onneksi) tässä maassa riitä siihen, että lääkettä pääsisi noin vain ostamaan. Neurologille pääseminen, tutkimukset yms. vievät aikansa, eikä oma epäily tarkoita, että ihmisellä välttämättä todettaisiin tarkkaavaisuushäiriö. Ei diagnoosia - > ei lääkettä.