Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä olet concertasta?

Vierailija
16.01.2019 |

?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attentin on hyvä lääke.

Vierailija
62/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ainakin murskattuna ja nokkaan vedettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on väärinkäyttöä. Ei auta ADHD-oireisiin sit yhtään pidemmän päälle.

Vierailija
64/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin syke nousi ilman syytä 130-135 kohdalle. Täytynee lopettaa lääkitys, mikå on todella harmi kun toimii loistavasti.

Vierailija
65/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti

Vierailija
66/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit koskaan kokeillut, niin tietäisit että concerta ei oikein murskaannu nokitettavaan muotoon...

Vierailija
67/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propnalia vai mikä se oli. Tai sit Elvansea.

Vierailija
68/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panock

Vierailija
69/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stimut nostavat sykettä, toisilla enemmän, toisilla

vähemmän.

Vierailija
70/73 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concerta on luojan lahja

Vierailija
71/73 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenoxia ja pamia vaan

Vierailija
72/73 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tätä nyt kuukauden ilman mitään vaikutusta. Nyt ohjeen mukaan nostan annosta 18 -> 27mg. Annos nousee heti, kun jaksan käydä apteekissa ja tämä saamattomuus ja uupumus onkin mun pahin päällisin puolin huomattava oire tästä paskasta, pään sisällä "selitän" asioita koko ajan päällekkäin vaikka istuisin ja tuijottaisin tyhjäpäänä.

Onko jollakin samantyylisiä oireita ja auttoiko tuo lääke niihin? Tänään tuli eka kertaa töissä tosi huono olo ja pelottaa, että johtuu tästä lääkkeestä. Oksettaa ja kylmä (minulla on kyllä aina kylmä, mutta tänään ja eilen olen ollut ihan jääkalikka).

Aluksi myös oli sellaista, että kuntoillessa ei syke noussut kuin vasta sitten, kun pysähdyin! Nyt sekin tasoittunut..

Vierailija
73/73 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Concertaa pari vuotta saatuani ADHD-diagnoosin aikuisiällä. Alkuun koin sen auttavan, ja se nostikin minut kroonistuneen masennuksen syvistä syövereistä edes jotenkin toimintakykyiseksi. Tähän kylläkin tarvittiin poikkeuksellisen suuri annos (72mg, SIC!), olen pienikokoinen nainen.

Ajan myötä haitat lisääntyivät. Pystyin kyllä keskittymään paremmin, mutta vääriin asioihin. Esim. aktuaalisen toiminnan sijaan uppouduin tunneiksi lukemaan jostain kiinnostavasta aiheesta. Pahensi siis hyperfokusoitumista.

Laihduin merkittävästi, en tuntenut nälkää lainkaan. Hiukset ohenivat kolmasosaan entisestä. Lääke teki minut (rasittavan) puheliaaksi ja muutti persoonaani.

Laskut olivat voimakkaat, pari tuntia meni iltaisin itkiessä ja morkkistellessa päivää, jonka siihen saakka olin kokenut hyvänä.

Minusta tuli lyhytpinnainen ja kireä kumppanilleni, pingahtelin enkä kyennyt reflektoimaan omaa käytöstäni lainkaan.

Lähdin pitkästä, hyvästä parisuhteesta impulsiivisesti ja elämä oli melko kaoottista hetken. Muissakin läheisissä ihmissuhteissa oli kireyttä ja vihamielisyyttä minun taholtani, välit kylmenivät joksikin aikaa.

Lopulta onneksi yhdistin edellisten vuosien äkilliset ja dramaattiset muutokset Concertan aloittamiseen, aloin nähdä kuinka olin muuttunut ihan eri ihmiseksi sen myötä. Säikähdin valtavasti ja laskin annoksen heti puoleen, sitten lopetin lääkkeen kokonaan.

Nyt minulla menee toista vuotta Elvanse, ja olen siihen valtavan tyytyväinen! Se on aidosti parantanut elämänlaatuani ja ihmissuhteitani. Parisuhdekin saatiin korjattua, meillä menee nyt paremmin kuin koskaan, olen onnellinen.

Olo on kirkas ja tasainen, ajattelu on selkeämpää, artikuloin sekä ilmaisen itseäni paremmin ja täsmällisemmin.

Olen oma itseni, minun on helpompi olla läsnä ja kuunnella toista aidosti ja keskittyneesti.

Toimintakykyni on parantunut valtavasti, saan asioita tehtyä ja hain jopa opiskelemaan syksyksi, viimein on luotto siihen että saan koulutuksen vietyä loppuun.

Ruokahalu normaali, samoin uni.

Ei laskuja, mitä nyt väsymystä vaikutuksen loppuessa. Menee annostuksella 70mg + 30mg.

Tsemppiä ja rakkautta kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi