Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma totuus 3000 eur palkasta!

Vierailija
16.01.2019 |

3000 eur palkkaa on turha tavoitella.

2600€ palkasta käteen jää 1999€
3000€ palkasta käteen jää 2019€

Kiitos verotuksen, vastuullisempi työ ja esimiesasema ei todellakaan kannata.

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai veroja pitää maksaa jos meinaa käyttää yleisiä teitä, käydä koulua ja terveyskeskuksessa, saada poliisi tarvittaessa apuun jne, listaa voisi jatkaa loputtomiin kun niin paljon verorahoilla saamme. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, saan 1200 € käteen kuukaudessa ja pärjään oikein hyvin enkä valita vaan olen tyytyväinen ja kiitollinen kaikesta.

Vierailija
222/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivioja kirjoitti:

Totta kai veroja pitää maksaa jos meinaa käyttää yleisiä teitä, käydä koulua ja terveyskeskuksessa, saada poliisi tarvittaessa apuun jne, listaa voisi jatkaa loputtomiin kun niin paljon verorahoilla saamme. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, saan 1200 € käteen kuukaudessa ja pärjään oikein hyvin enkä valita vaan olen tyytyväinen ja kiitollinen kaikesta.

Olen näiden vuosien aikana kerta toisensa jälkeen huomannut, että tätä verojen maksun ihanuutta ylistävät herkimmin ne, jotka ovat sen ulkoistaneet muille, kuten myös sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka tasan tuo 3000€/kk. Käteen jää 2150€.

Vierailija
224/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu niin vähennyksistä. Jos on iso  asuntolaina ja pidempi työmatka niin saa pienemmän veroprosentin .

jos asuu vuokralla työpaikan vieressä, maksaa myös enemmän. Itse tienaan 3k ja saan 2190. nyt uudella verokortilla hieman  enemmän jää käteen, viime vuonna palautuksia tuli n. 700e

Vierailija
225/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keskiluokan verotusta tulisi laskea! Me ollaan kuitenkin ne, jotka tätä yhteiskuntaa pitää pystyssä!

Vierailija
226/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä: mitä enemmän lapsia, sitä alhaisempi verotus.

Vierailija
227/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä vihervassareita. Niiden kotona makaavien laiskureiden ansiosta veroprosenttimme on euroopan korkein.

Heipä hei! Täällä viiden tonnin liksasta iloisesti verot maksava vihervassari. Koulutus tuo useille meikäläisille ihan kelpo tulot.

Vierailija
228/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma totuus Lapista: Porot korvattiin h.oroi.lla.

Vierailija
229/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitä vihervassareita. Niiden kotona makaavien laiskureiden ansiosta veroprosenttimme on euroopan korkein.

Heipä hei! Täällä viiden tonnin liksasta iloisesti verot maksava vihervassari. Koulutus tuo useille meikäläisille ihan kelpo tulot.

Periaatteessa olen samaa mieltä siitä, että köyhillä ei juuri ole, mistä ottaa ja todella rikkaat eivät anna ottaa.

Joku raja tuossa kynimisessä kuitenkin pitäisi olla. Minulla vuositulot epäsäännöllisine sivutuloineen ovat 53500 brutto. Vaimolla noin 40000 brutto.

Nettokuukausitulojen erotus onkin sitten vain noin 300 euroa, vaikka bruton erotus on yli tonnin. Toki vaimolla on työmatkakuluvähennyksiä, minulla ei.

Marginaalivero toimii kuitenkin seuraavasti: "Marginaaliveroprosentti kuvaa kuinka paljon palkkatason ylittävästä tulosta verot kasvavat. Esimerkiksi kun 40 000 euroa vuodessa ansaitsevan palkansaajan tulot nousevat 100 euroa, hänen veronsa nousevat 47,2 euroa. Näin saadaan marginaaliveroprosentiksi 47,2 %."

Tarkoittaa siis sitä, että veroihin menee minulla noin puolet joka eurosta, joka meillä on bruttopalkan erotuksena. Jossain määrin tuo on vaikuttanut siihen, että en viitsi sivutöitä tehdä lähellekään sitä, mitä nuorena. Lojun mieluummin vaikka av-palstalla.

Vierailija
230/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa olen samaa mieltä siitä, että köyhillä ei juuri ole, mistä ottaa ja todella rikkaat eivät anna ottaa.

Joku raja tuossa kynimisessä kuitenkin pitäisi olla. Minulla vuositulot epäsäännöllisine sivutuloineen ovat 53500 brutto. Vaimolla noin 40000 brutto.

Nettokuukausitulojen erotus onkin sitten vain noin 300 euroa, vaikka bruton erotus on yli tonnin. Toki vaimolla on työmatkakuluvähennyksiä, minulla ei.

Marginaalivero toimii kuitenkin seuraavasti: "Marginaaliveroprosentti kuvaa kuinka paljon palkkatason ylittävästä tulosta verot kasvavat. Esimerkiksi kun 40 000 euroa vuodessa ansaitsevan palkansaajan tulot nousevat 100 euroa, hänen veronsa nousevat 47,2 euroa. Näin saadaan marginaaliveroprosentiksi 47,2 %."

Tarkoittaa siis sitä, että veroihin menee minulla noin puolet joka eurosta, joka meillä on bruttopalkan erotuksena. Jossain määrin tuo on vaikuttanut siihen, että en viitsi sivutöitä tehdä lähellekään sitä, mitä nuorena. Lojun mieluummin vaikka av-palstalla.

Enää ei ole erillistä veroprosenttia sivutyölle, vaan veroprosentti määräytyy kokonaistulojen mukaan.

Vierailija
231/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei ole erillistä veroprosenttia sivutyölle, vaan veroprosentti määräytyy kokonaistulojen mukaan.

Niin? Se ei poista progressiota, eli marginaaliveroa mihinkään. Luulitko tosiaan, että erillisen sivutyöprosentin poisto vaikuttaa progressiota alentavasti? Edelleenkin maksat marginaaliveroasteen mukaan jokaisesta lisäeurosta. Homma tasataan sitten lopullisessa verotuksessa.

Btw, minulla on ollut freelancer verokortti vuodesta 2002, joten yksi veroprosentti on sinänsä tuttu juttu. Suosittelen nyt kuitenkin lukemaan ja sisäistämään marginaaliveron sekä veroprogression käsitteet.

Vierailija
232/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 3500 ja käteen jää 2400. Palautuksia on tullut noin 400 eli ei kovin pahasti ole veroprosentti pielessä. Kirkkoon en kuulu, mutta liiton jäsenmaksu menee kyllä kuukausittain.

Vierailija
233/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo laskelmassa ei ole päätä eikä häntää. Rajaveroaste tuossa luokassa on jotain 40-50% välillä eli vähän yli puolet korotuksesta jää näppiin. Ihan sama mitä verokortissa tai palkkakuitissa lukee, täsmäytys tehdään joka tapauksessa vuodenvaihteessa ja sitten tulee mätkyä tai palautusta.

Vierailija
234/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keskiluokan verotusta tulisi laskea! Me ollaan kuitenkin ne, jotka tätä yhteiskuntaa pitää pystyssä!

Keskiluokan veroja pitäisi nostaa tai vaihtoehtoisesti valtion menoja ja etenkin tulonsiirtoja karsia kovalla kädellä. Köyhillä ei ole varaa maksaa ja hyvätuloisia on riistetty jo liikaa.

Vierailija
235/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 2700 ja käteen jää 2100. Saan yleensä palautuksiakin. Tarkista laskelmasi ja veroprosenttisi.

Mitenkäs tuo on mahdollista kun minä 2900 palkalla sain nettona 1900 e toisessa työpaikassa 3200 palkalla nettona 2100?

Eri kunnallisvero?

Kirkollisvero (toinen maksaa toinen ei?)

Vierailija
236/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200 palkka = netto 2350.

Vierailija
237/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Se ei poista progressiota, eli marginaaliveroa mihinkään. Luulitko tosiaan, että erillisen sivutyöprosentin poisto vaikuttaa progressiota alentavasti? Edelleenkin maksat marginaaliveroasteen mukaan jokaisesta lisäeurosta. Homma tasataan sitten lopullisessa verotuksessa.

Btw, minulla on ollut freelancer verokortti vuodesta 2002, joten yksi veroprosentti on sinänsä tuttu juttu. Suosittelen nyt kuitenkin lukemaan ja sisäistämään marginaaliveron sekä veroprogression käsitteet.

Entä sitten? Joka tapauksessa jokaisesta enemmän tienatusta eurosta jää enemmän käteen kuin pienempituloisille. Ihme uikutusta taas.

Vierailija
238/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 3020€, käteen jää 2135€ ja veroprosentti täysin kohdallaan.

Vierailija
239/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaisin yli 80 k/v, mutta verotuksen progression takia pidän 3 kk loman vuosittain. Onnittelut Suomelle.

Vierailija
240/250 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla jäi 4300€ palkasta 2700€. Nyt asun ulkomailla ja 2500€ palkasta jää 2100€ ja elämä on lähes triplasti halvempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä