Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on miehen vuoro tehdä ruokaa ( viikonloppuisin)

Vierailija
16.01.2019 |

Hän tekee valmismuussia ja paistaa kalapuikkoja/nugetteja, mikrottaa nakkeja, laittaa ranskalaisia uuniin tai avaa maksalaatikon. Jos oikein yrittää, saattaa ostaa valmiin punajuurisalaatin kylkeen.

Viimeeksi kun mainitsin asiasta, että menee sieltä mistä aita on matalin, osti valmisperunasipulisekoitepussin Ja kebabpussin pakasteesta, ruokakermaa ja kippasi ne vuokaan.

Vieläkin muistelee kuinka hän näki ”vaivaa”.
Miten saada mies yrittämään vähän enemmän?

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia mies ei meillä laita ruokaa.

Vierailija
2/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te yhdessä päätä mitä syödään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pysty tuohonkaan. Olisin niinku aika omg jos näkisin sen laittavan perunasipulisekoituksen, kermaa ja jotain vuokaan. Enkä kyllä oikeastaan ymmärrä miksei nuo mainitsemasi joskus menisi ihan hyvin.

Vierailija
4/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tekee valmismuussia ja paistaa kalapuikkoja/nugetteja, mikrottaa nakkeja, laittaa ranskalaisia uuniin tai avaa maksalaatikon. Jos oikein yrittää, saattaa ostaa valmiin punajuurisalaatin kylkeen.

Viimeeksi kun mainitsin asiasta, että menee sieltä mistä aita on matalin, osti valmisperunasipulisekoitepussin Ja kebabpussin pakasteesta, ruokakermaa ja kippasi ne vuokaan.

Mies vaihtoon tai rimaa alemmas. Olisit tyytyväinen, että sentään tekee jotain. Jos kaipaat gourmet-kokkia, et voi kenestä tahansa retkusta sellaista muokata, vaan sun on otettava asiasta sisäsyntyisesti kiinnostunut ukkeli.

Vierailija
5/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tietää naisen tekevän ruokaa siitä että että kastike tulee pussista ja mitään monimutkaista on turha odottaa. Eli minä olen se nainen.

Mies kyllä pyöräyttää helposti monen ruokalajin aterian kastikkeineen ja lisukkeineen. Ja ehkä juuri siksi tekeekin sen päivittäin ja minä laitan ruokaa vain kun mies ei ole kotona.

Vierailija
6/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysynyt mieheltä mitä arvostaa ruuassa? Jos se on miehelle vain pakollinen tankkaus niin ymmärrän että ei näe hirveästi vaivaa. Jos mies odottaa sinulta työläät ruuat ja kaipailee kastikkeita, jälkkäreitä jne niin silloin taitaa olla vain mukavuuden hajuinen ja laiska.

Teillä ilmeisesti lapsiakin?

Mitä mies sanoo jos vuorostasi teet ruuaksi lähinnä kaurapuuroa ja niitä ruokia joista mies ei pidä? Valittaako vai syökö tyytyväisenä?

Vierailija
7/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies laittaa yhtä hyvää ruokaa, kuin minäkin - olen näet opettanut hänelle ruuanlaiton jalon taidon ja molemmat ollaan tyytyväisiä. Eihän me mitään kovin eksoottisia ruokia yleensä laiteta, sellaista kotiruokaa vaan, mutta se on ainakin meistä parasta.

Vierailija
8/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei pysty tuohonkaan. Olisin niinku aika omg jos näkisin sen laittavan perunasipulisekoituksen, kermaa ja jotain vuokaan. Enkä kyllä oikeastaan ymmärrä miksei nuo mainitsemasi joskus menisi ihan hyvin.

Joskus ehkä, mutta ri kahdesti viikossa.

Vierailija
9/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vätysmies menee aina siitä, missä aita on matalin. Valitkaa kumppaninne huolella!

Vierailija
10/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on se innokkaampi kokkaamaan, ja tykkää laitella kasviksi, pastaa/perunaa/riisiä, lihaa ja kastiketta joka ruoalle. Mä taas haluan vaan tehdä mahdollisimman helppoa ja nopeaa. Jos mies valittaisi mun kokkailuista, niin lopettaisin kyllä kokonaan ruoantekemiset.

Vierailija
11/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon tai rimaa alemmas. Olisit tyytyväinen, että sentään tekee jotain. Jos kaipaat gourmet-kokkia, et voi kenestä tahansa retkusta sellaista muokata, vaan sun on otettava asiasta sisäsyntyisesti kiinnostunut ukkeli.

Tää on totta. Nykyinen mieheni tekee joskus, erittäin harvoin jotain vaativampaa. Yleensä jos tekee, niin se on jotain pikaista ja helppoa. Mä teen 80 % meillä ruuat, mutta toisaalta saan siten sellaista mistä eniten pidän :) Mulle tuo on ihan okei koska pidän ruuanlaitosta. Toki kiva olisi jos mieskin tekisi joskus oikein maittavaa ruokaa mutta ei hänestä siihen ole.

Onneksi mieheni ei ole nirso, hänelle kelpaavat ruokani :) Lapsia ei ole, että sitten ehkä risoisi tehdä hirveät padalliset joka päivä ruokaa toisen vaan maatessa.

Muuten ihan okei mies.

Vierailija
12/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täysin sama tilanne kuin AP:lla, mutta minusta on hauska just syödä tollasia kebab- & mikroruokia sillon tällöin :) Usein nauretaan yhdessä pöydän ääressä koko perhe kuinka hyvää joku perus ranskalaiset & nugetit uunissa italian salaatin kera ovatkaan :) Itse kyllä käytän aikaa kokkaamiseen, mutta ei minua juuri haittaa jos mies ei, ei sitä voi kaikki olla kiinnostuneita samoista asioista.

Vierailija
13/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei vaan osaa tehdä ruokaa? Mitäs jos tekisitte YHDESSÄ ruokaa ja opettaisit? 

Vierailija
14/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko kysynyt mieheltä mitä arvostaa ruuassa? Jos se on miehelle vain pakollinen tankkaus niin ymmärrän että ei näe hirveästi vaivaa. Jos mies odottaa sinulta työläät ruuat ja kaipailee kastikkeita, jälkkäreitä jne niin silloin taitaa olla vain mukavuuden hajuinen ja laiska.

Mitä mies sanoo jos vuorostasi teet ruuaksi lähinnä kaurapuuroa ja niitä ruokia joista mies ei pidä? Valittaako vai syökö tyytyväisenä?

Syö kyllä kaikkea mitä laitan. Minä en vaan laita mitään valmista, vaan kokkaan ihan tavallisista aineksista ruokaa. Keitän perunat, teen salaatin itse, laitan kasviksia/juureksia mukaan, paistan itse jauhelihapihvit tai mitä milloinkin.

Lapsia on ja siksi turhauttaakin tuo miehen ruuanlaitto. Haluaisin että saisivat ravitsevampaa ruokaa. Mutta mies suuttuu jos huomautan.

Vierailija
15/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin ruuan tekemisen, kun mies ei koskaan ole tehnyt minulle hyvää ruokaa. Miehen näkemys hyvästä ruuasta on keitetty riisi, paistettu marinoitu kana johon lisää hieman vettä ”kastikkeeksi”, ei muuta. Itse teen ruuat alusta loppuun itse. Olen alkanut välttelemään ruuan laittoa, syön töissä ja kokkailen hädin tuskin viikonloppuisin. Rakastan hyvää ruokaa, mutta en jaksanut enää sitä että itse valmistin kaksi tuntia ruokaa lähes päivittäin ja miehen ruuanlaittovuorolla tulee aina vaan kanaa ja riisiä.

Vierailija
16/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitteko huomioon, että miehenne eivät pakolla osaa tehdä ruokaa tai ovat epävarmoja ruonalaitossa ja pelkäävät epäonnistumista? Valittamisen sijaan, voisitte tehdä ruokaa yhdessä. Ensin päätätte yhdessä mitä haluatte syödä ja sitten teette ruoan yhdessä. Kun miehen ruoanlaitto-taidot ovat karttuneet hän voi tehdä ruokaa yksin. Eikä mies halua varmaan panostaa ruoanlaittoon, jos saa valituksia tekemästään ruoasta. Pitää antaa myös kehuja. 

Vierailija
17/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tyttöystävä yritti pitkään noita ruoanlaittovuoroja sanoin jokainen kerta että tehdään sitten erikseen kumpikin omat ruoat. Nykyään meillä onnistuu aivan hyvin ruoanlaitto yhdessä. Minusta ruoanlaitto on nimenomaan koko perheen sosialista aikaa, jos toinen ei jaksa voi hän silti olla mukana osallistumassa itse tilanteeseen. Jos se on joku nakki niin ei ihme että ruokanakin on vain nakki. Typeryyrrä on tuollaiset vuorot joissa hajoitetaan enemmän kuin rakennetaan.

Vierailija
18/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö kyllä kaikkea mitä laitan. Minä en vaan laita mitään valmista, vaan kokkaan ihan tavallisista aineksista ruokaa. Keitän perunat, teen salaatin itse, laitan kasviksia/juureksia mukaan, paistan itse jauhelihapihvit tai mitä milloinkin.

Lapsia on ja siksi turhauttaakin tuo miehen ruuanlaitto. Haluaisin että saisivat ravitsevampaa ruokaa. Mutta mies suuttuu jos huomautan.

Sinähän kritisoit ruoanlaittoon käytettyä minimivaivaa, eli siis helppoutta. Ei sillä juurikaan ole tekemistä ruoan ravitsevuuden kanssa. Maksalaatikot ja kebab-vuoat voi tehdä suurella vaivalla ja hifistellen lähtöraaka-aineista asti tai ostaa valmiina ja mikrottaa lämpimäksi. Ravitsemuksellisesti jokseenkin sama asia, vaikka maku ja fiilis voikin olla eri.

Yksi lempparikotiruoistani on kebab ranskalaisilla. Se tarkoittaa sitä, että aloitan jauhamalla itse lampaanpaistin jauheNlihaksi ja suikaloimalla perunat. Menee aikaa ja vaivaa. Mutta saman saa aika hyvänä versiona myös kepappilan tiskiltä, taikka välttävänä K-kaupan pakastealtaasta. Ero on lähinnä laadussa ja siinä ratkaisee halu käyttää aikaa ja vaivaa, ehkä rahaakin. Ravitsemuksellisesti ja ruokana ihan yksi lysti sinänsä. 

Vierailija
19/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee usein viikolla juuri tuollaisia helppoja ruokia, tosin olen saanut opetettua että tekee salaatin tai edes jotain tuoretta kylkeen. itse tykkään panostaa enemmän ja kokeilla kaikkea uutta, siihen on paremmin aikaa viikonloppuisin, joten minä puolestani olen yleensä silloin ruokavastaavana. Toimii mielestäni oikein hyvin.

Vierailija
20/130 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se joka tulee ensin kotiin on ruuasta vastuussa, yleensä se olen minä mutta jos vastuu kaatuu miehelle, käyttää hän sen aina hyväkseen hakemalla pizzaa tai jotain muuta roskaruokaa.

Jos ollut rankka viikko eikä syöty aikoihin roskaruokaa nuun katson sormien välistä mutta kerta kaikkiaan raivostuttavaa silloin harvoin kun näitä päiviä on useita viikossa, etenkin kun mies todellakin osaa tehdä ruokaa, ei vain viitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä