Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla työ jota ei tarvitse "kantaa kotiin"? Käyt tekemässä sen ja se siitä.

Vierailija
15.01.2019 |

Kaipaisin elämään enemmän tasapainoa. Stressitöntä työtä, jota ei tarvitsisi vapaa-ajalla murehtia. En vain keksi mitä se voisi olla.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja.

Juuri toisinpäin. Siivoan työkseni ja siivoan kotona.

Jos tekisin keikkoja voisin olla vapautuneempi. Nyt olen vakitöissä kaupungilla ja se on paljon sitovampaa. Toki yritän jättää työn henkisen puolen työpaikalle, mutta aina se ei onnistu.

Vierailija
22/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Töissä hektinen mut ei tuu kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä laivalla,siinä vaiheessa kun se paatti lähtee seuraavalle reissulle,ei tarvi murehtia enää mitään. Kaikki työasiat lilluu sen paatin mukana.

Tuohon minäkin pyrin. Toivottavasti pääsen laivalle edes kesäksi tai tuuraamaan. T. kuormittunut vakisiivooja.

24/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan säännöllisesti yli 12 tunnin työpäiviä, vapaaehtoisesti, mutta nyt kun "nuoruuden vimma" on hieman laantunut, niin olen onnistunut muuttamaan tapojani enemmän tähän "käy tekemässä työt ja tule kotiin" malliin. En esim pidä etäpäiviä vaan menen toimistolle tekemään hommat ja jätän läppärin työpöydälle kun lähden kotiin. Olen myös poistanut kännykän sähköpostin synkronoinnin, joten se ei ilmoita uusista viesteistä jollen tietoisesti avaa sitä (mitä teen vain poikkeustapauksissa).

Tällä vuodatuksella haluan lähinnä tähdentää että "töiden kantaminen kotiin" on pitkälti omasta päätöksestä kiinni. Jos työnantaja velvoittaa siihen, eikä maksa siitä erillistä korvausta, niin silloin kannattaa miettiä vakavasti työnkuvan muuttamista tavalla tai toisella.

Itse teen mieluummin kiinnostavaa kuin "aivot narikkaan" työtä.

Vierailija
25/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija. Voi tuoda työt kotiin, jos haluaa tai tehdä tutkimusta vain työpaikalla 8-16. Itse valitsen jälkimmäisen, koska on muutakin tekemistä.

Vierailija
26/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen talousalalla, mutta en ajattele työtäni sekuntiakaan kun työoven sulje. Kaiken lisäksi voin tehdä jopa etätöitä ajattelematta töitäni, jos töitä ei ole. Työt tulee ja menee eivätkä jää päähän vaivaamaan. 

Vierailija
27/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kemian laborantti, työt pysyy täysin töissä.

Vierailija
28/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilijäksi johonkin verkkokaupan varastoon kunhan et mene Amazonille tai Zalandoon...

Palkka ei päätä huimaa, mutta suhteellisen stressitöntä ja työt jää takuulla työpaikalle ellet ole esimies.

Vierailija
29/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen it-arkkitehti ja koodari. Olen muuten kerran kokenut burnoutin ja olen edelleen samassa firmassa ja tiimissä kuin missä sen koin. Mutta nykyään osaan pitää itse rajani: minä vaan lähden tasan klo 17 enkä "veny ja jousta", eikä kukaan sitä oikeasti vaadikaan kun tekee selväksi että ei tee ylitöitä, ei kerta kaikkiaan tee. Ja kaikki ne burnariin johtaneet vuodet minä luulin, että "on pakko", että alalla ei pärjää ollenkaan ilman jatkuvaa ilta- ja viikonlopputyötä jne. Se pakko oli vain minun omassa päässäni.

Vierailija
30/86 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakasneuvoja, EI tarvitse tuoda töitä kotiin. Vaikkakin jotkut kauheimmista asiakkaista tulevat joskus uniin.

Vierailija
31/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet stressittömät (eli yksinkertaiset) työt taitavat olla sellaisia, joita pyritään automatisoimaan. Voi käydä niin, että kohta olet työtön, jos sellaiseen vaihdat. 

Siivoojia ei ainakaan mitkään robotit tule korvaamaan. Hankalaa ja tulisi liian kalliiksi, halvempaa on maksaa meille mitätöntä palkkaamme. Mutta työ ei tosiaan tule kotiin mukaan. Tai no, niskan ja hartioiden särky tulee välillä.

Siivoojat tullaan takuuvarmasti korvaamaan. Kyse on vain siitä missä vaiheessa teknologia muuttuu riittävän halvaksi. Robotti-imurit ovat ensi askel tulevaisuuteen.

Vierailija
32/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat työni myyjänä ja lastenhoitajana, suurin osa päivistä stressittömiä eikä kotiin päästyä tarvitse miettiä töitä kovin usein.

Vierailija
33/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä pitää kantaa kotiin? Olen töissä IT-alalla, ja teen työt tasan työpaikalla, työaikaan. Toki jos on projekti, joka vaatii enemmän, niin olen sitten töissä enemmän. Tai jos haluan nukkua maanantaiaamuna puolillepäivin, teen tunnin enemmän muina päivinä. (viikkotuntikirjaukset pitää olla tietyllä tasolla). Työpuhelin on työpöydällä, piste. Läppäri on työpöydällä, piste. Jos työajan ulkopuolella pitää jotain tehdä, pääsen käsiksi kaikkeen dataani mistä vaan vekottimelta ja parilla esimiehellä on henk.koht numero.

Koska en ole 24/7 tukipalvelu, minua ei tarvitse saada kiinni vapaa-ajalla. 

Jos tekee jatkuvasti ylitöitä, tekee itselleen ja yritykselle hallaa, koska kulurakenne ja resursointi ei täsmää tehtyyn työmäärään. Sitten kun lakkaat niitä ylitöitä (ilmaisia) tekemästä, pidetään laiskana ja saamattomana.

Työsuhdepuhelin on stressinhallinnan kannalta pahin mahdollinen. Mulla ei henkilökohtaisessa puhelimessa pingaa kollegat eikä sähköpostit eivätkä työpuhelut. Sitä varten on selainpohjainen O365. Ei ole mitään niin tärkeää, mikä ei hoituisi seuraavana aamuna puoli yhdeksältä.

Vierailija
34/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustaja. Nautin työstäni ja saan mukavasti sosiaalista kanssakäymistäkin työpäivän aikana.

Kun kello soi, loppuu työt siihen, eikä seuraa kotiin. Mitä nyt välillä törmäilen lapsiin vapaa-ajalla ja tulevat yleensä halaamaan. <3

Vierailija
35/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä. Hyvin rutiininomaista hommaa ja työt loppuu tasan siihen kun matkustajat on poistuneet ja koneen ovi laitettu kiinni.

Vierailija
36/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
37/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla kuin alalla on ihan oma valinta, ottaako töitä kotiin vai ei. Kukaan ei siihen velvoita. Itse työskentelen toimintaterapeuttina. Ei tulisi mieleenkään tehdä töitä vapaa-ajalla. Myös suunnittelutyön voi tehdä työajalla, kun suunnittelee myös sen työaikansa käytön järkevästi.

Vierailija
38/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein ihan tietoisen päätöksen heti työelämään astuttuani, että erotan työn ja vapaa-ajan toisistaan. Kollegani eivät tähän pysty, ja valittavat sitä, kun ei kotonakaan saa olla rauhassa. Omaa syytä siitä on suurin osa mielestäni: pitäisi vetää ne omat rajat. Ei sitä kukaan kenenkään puolesta voi tehdä. Jos hoidat työasioita vapaa-ajallasi ilman palkkaa ja päivystät puhelimen vieressä 24/7, saat syyttää siitä vain itseäsi.

En suostunut ottamaan vastaan työsuhdepuhelinta. Käytän omaa puhelintani töissä. Veloitan kululaskulla ylimääräiset puhelut. Työajan jälkeen en vastaa työkavereille, en pomolle, ja tein tämän selväksi ensimmäisestä päivästä lähtien. En myöskään vastaa numeroihin, joita en tunne. Sillä vältän asiakkaiden puhelut. Soittelen takaisin sitten työajallani.

Työkone jää töihin, enkä kanna sitä mukanani. Toki kotikoneelta pääsisi töihin käsiksi niin halutessaan, mutta kun en halua.

Tehkää rohkeammin selväksi se, että ette ole olemassa pelkkää työtä varten. Vetäkää itse ne rajanne. Jos ei sovittu työaika riitä töiden hoitamiseen, on palkattava lisää henkilökuntaa. Jos teette kahden (tai useamman) ihmisen työt samalla palkalla, olette hyväuskoisia hölmöjä.

Tahallisen provosoiva kirjoitus, mutta näin oikeasti ajattelen. Ongelmia ei ole koko työuran aikana ollut. Tietysti olen kyllä sellainen työntekijä, että saan todella paljon aikaiseksi sinä aikana, kun olen töissä. Jopa enemmän kuin moni kollega, joka on töissä 24/7.

Vierailija
39/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen bussikuskina. Työt eivät tule kotiin. Ei taitaisi olla edes laillista ajella työnantajan kalustolla vapaa-aikana :D

Vierailija
40/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja vanhusten hoidossa. Sinne ne mummot ja papat jää, kun kotiin lähden. Eivät seuraa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän