Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla työ jota ei tarvitse "kantaa kotiin"? Käyt tekemässä sen ja se siitä.

Vierailija
15.01.2019 |

Kaipaisin elämään enemmän tasapainoa. Stressitöntä työtä, jota ei tarvitsisi vapaa-ajalla murehtia. En vain keksi mitä se voisi olla.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen bussikuskina. Työt eivät tule kotiin. Ei taitaisi olla edes laillista ajella työnantajan kalustolla vapaa-aikana :D

Sama mm. ratikoiden, junien, metron ja taksien kanssa.

Vierailija
42/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä laivalla 2viikkoa töissä ha 2viikkoa vapailla.

Kun lähden lomille, en tiedä enkä välitä työasioista yhtään.

No silloin kun laivallani oli tulipalo, tuli seurattua asiaa. Siksi että jos se joutuu telakalle sen tulipalon jälkiä korjaamaan,niin se vaikuttaa mun töihin menoon ja työnkuvaansa. Ei muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. En myy kodinkoneita vapaa-ajallani, vain ja ainoastaan työajalla.

Vierailija
44/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa on! Vapaa-aika on siksi nimeltään vapaa-aika, että silloin ei tehdä töitä. Kukaan ei ole niin välttämätön työnantajalleen, että koko elämänsä pitäisi uhrata työlleen. Se on ihan työnantajankin etu, että työaika on työaikaa ja vapaa-aika vapaa-aikaa. Jaksaminen säilyy paremmin ja sitä kautta työteho pysyy parempana. Puhumattakaan niistä eduista, joita selkeä jako tuo työntekijälle itselleen.

Vierailija
45/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahahahaha

Vierailija
46/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteeri sairaalassa. Mukava päivätyö, tosin välillä kiirettä riittää, mutta ei niitä töitä voi oikein kotiin tuoda. Olen tehnyt myös lähihoitajan työtä ja silloin välillä kyllä ihmiskohtalot ja työasiat tulivat kotiin.

Vierailija
47/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksityisyrittäjä, joten minun ei tarvitse tehdä töitä muulloin kuin työajalla. Ei minulle makseta palkkaakaan muusta kuin työajasta ja vapaaehtoistyötä en aio työnantajalleni tehdä.

Vierailija
48/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt vie 12-14h/pv 6pv/vko ja päälle päivystys. Ei tunnu missään muualla paitsi lompakossa 👌❤️

Vierailija
49/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavani oli näitä, jotka eivät muka voineet kotonakaan olla tekemättä töitä. Nyt on ollut vähän yli puoli vuotta sairaslomalla työuupumuksen takia. Ja näitä on paljon...

Vierailija
50/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siisti toimistotyö.

Vierailija
51/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttavani oli näitä, jotka eivät muka voineet kotonakaan olla tekemättä töitä. Nyt on ollut vähän yli puoli vuotta sairaslomalla työuupumuksen takia. Ja näitä on paljon...

Näin just. Ollaan niin korvaamatonta, että. Sama kokemus se on mullakin lähipiirissä. Itse tehdään itsestään tärkeä ja korvaamaton tuolla tavalla, ja sitten sairastutaan, mikä ei siis ole mikään ihme. Ei vapaa-aika ole vapaa-aikaa, jos pitää työasioita miettiä. Asialle pitää tehdä ITSE jotakin. Se, että tekee ylimääräistä ilmaiseksi, ei tuo arvostusta eikä kiitollisuutta pomon suunnalta, eikä työkavereidenkaan. Se otetaan itsestäänselvyytenä. Kun sitten sairastuu ja joutuu saikulle, se *ituttaa sekä pomoa että työkavereita.

Vierailija
52/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä. Hyvin rutiininomaista hommaa ja työt loppuu tasan siihen kun matkustajat on poistuneet ja koneen ovi laitettu kiinni.

No nyt ei kyllä kuulosta aidolta :-D Jokainen lentoemäntä tietää että työt loppuvat vasta silloin kun on kotimatkallaan, eikä enää muiden miehistön jäsenten kanssa sosialisoimassa kun pitää mennä esimerkiksi kävelyportilta. Ja kyllä ne työt seuraavat kotiinkin (päivystys, sekainen unirytmi..). 

Vierailija
53/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tämä on ollut merkittävä ongelma oikeastaan aina, eli että kannan työasiat kotiin mukanani. Teen vastuullista esimiestyötä IT -alalla.

Tiedän, että omassa asennoitumissani on jotain vikaa, koska en pysty nollaamaan mieltäni työpäivän päätteeksi. Luulen, että olen liian suorituskeskeinen, tunnollinen tai jotain sellaista. En ymmärrä tätä itsekään ja siksi olenkin menossa terapiaan juttelemaan tästä.

Älyttömintä tässä on se, että minulla on hyvä hallinnan tunne omasta työstäni. Tiedän että osaan työni hyvin. Siitä huolimatta työasiat pyörivät jatkuvasti päässä. Ihan kuin pääni oikein etsimällä etsisi ongelman, jota puida, vaikka oikeita ongelmia ei edes ole.

Vierailija
54/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet stressittömät (eli yksinkertaiset) työt taitavat olla sellaisia, joita pyritään automatisoimaan. Voi käydä niin, että kohta olet työtön, jos sellaiseen vaihdat. 

Siivoojia ei ainakaan mitkään robotit tule korvaamaan. Hankalaa ja tulisi liian kalliiksi, halvempaa on maksaa meille mitätöntä palkkaamme. Mutta työ ei tosiaan tule kotiin mukaan. Tai no, niskan ja hartioiden särky tulee välillä.

Siivoojat tullaan takuuvarmasti korvaamaan. Kyse on vain siitä missä vaiheessa teknologia muuttuu riittävän halvaksi. Robotti-imurit ovat ensi askel tulevaisuuteen.

Heh, näin sanottiin 20 vuotta sitten, kun opiskelin alalle ja robotti-imurit tulivat. Edelleen ne pyörivät vain lattioilla, eivätkä sielläkään riittävän nopeasti tai monipuolisesti. Että ei tuo kehitys päätä huimaa.

Vierailija
55/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen työ olisi ihanaa. Ajatelkaa, kaikki illat vapaata tehdä ihan mitä itse haluaa. Hankkia vaikka perhe ja kaikki. Semmoisen työn olisin halunnut. En vain tiennyt valitessani mitä olen valitsemassa ja kun totuus selvisi oli liian myöhäistä.

Ja todellakaan ei ole aina itsestä kiinni, paitsi se hetki kun valitsee mihin kouluun hakeutuu.

Nyt olen vapaan elämän äärellä ja aion todellakin nauttia kaikista vapaista illoistani. Teen vaihdan. Lämmitän rantasaunan kesäiltaisin. Käyn välillä uimassa. Istun paistamassa makkaraa. Kuuntelen kuikan huutoja ja katselen miten sumu nousee järven pintaan. Talvella käyn illalla ulkoilemassa, näen revontulet, tähdet, täysikuun. Luen kirjoja. Käyn uimassa, hiihtämässä, kävelyllä, elokuvissa, ystävien luona. Kaikki mitä maailma tarjoaa on nyt ulottuvillani. Voisin vielä tehdä jotakin työtä, kunhan se olisi sellaista, että riittää se minkä ehtii tehdä työpäivän aikana ja kun työaika loppuu, saa lähteä vapaana ihmisenä kotiin.

Vierailija
56/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmiehenä töitä ei todellakaan kotona mieti kun ei niitä keskeneräisiä kerrostaloja voi sinne kantaa.

Ihan rehellisesti sanottuna aika vähän niitä tarvii elementtirakentamisessa miettiä edes töissä. Tekee vaan.

Vierailija
57/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja.

Riippuu missä siivoaa, millaiset työkaverit, työtahti, terveys...

Meillä hyvin hektistä.

Vierailija
58/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnanohjaaja koulussa.

Leikin päivät lasten kanssa ilman vastuuta. Päivällä kahden kolmen maissa kotiin eikä tarvitse miettiä seuraavan päivän työasioita kun tietää jo etukäteen että taas sitä huomenna leikitään hippaa ja lasketaan pulkkamäkeä.

Vierailija
59/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnanohjaaja koulussa.

Leikin päivät lasten kanssa ilman vastuuta. Päivällä kahden kolmen maissa kotiin eikä tarvitse miettiä seuraavan päivän työasioita kun tietää jo etukäteen että taas sitä huomenna leikitään hippaa ja lasketaan pulkkamäkeä.

Eli kuka niistä lapsista sitten on vastuussa? 

Vierailija
60/86 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huijaan vastaamalla koska en ole vielä valmistunut, mutta toista vuotta suuhygienistiksi opiskellessa on vaikea uskoa sen työn seuraavan kotiin saakka. Tuskin siellä töissä mitään niin jännittävää tapahtuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme