Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sika voikaan tuollainen mies olla, joka ei tue pienituloista puolisoaan!

Vierailija
15.01.2019 |

Onkohan tällaisia paljonkin? Kuulostaa aika uskomattomalta.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005966388.html

"Nimimerkki Niina, 45, kertoo ansaitsevansa kuussa yli 4 000 euroa miestään vähemmän. Tuloeroa on tasattu hieman yhteisellä tilillä, jonne mies laittaa rahaa kuukausittain muutaman satasen Niinaa enemmän, mutta talouskulujen ja lasten menojen jälkeen tili on kuun lopussa aina tyhjä. Tuloeron tasaamisesta on keskusteltu, mutta miehen mielestä Niina valittaa turhasta.

– Hänen mielestään minun ei kuulu olla materialisti, vaan ottaa uusi asenne: lasi on puoliksi täynnä! Niina kertoo.

Mies shoppailee, syö ulkona ja matkustaa, mutta Niina taas kertoo hemmottelevansa itseään lähinnä noutokahveilla. Niina uskoo, että mies on tilanteeseen tyytyväinen, koska pienituloinen, lapsista huolehtiva vaimo on helppo hallittava."

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen nainen, mutta en todellakaan alkaisi elättää pienituloista miestä. Kuulostaa todella pahalta, mutta näin se vain on.  Olen aina ollut samalla tasolla tai korkeammalla miesten kanssa tulojen suhteen. Kaikki kulut ovat maksettu tasan puoliksi. 

Minä kyllä etätän, jos pienet tulot ovat ajoittaisia. Ihminen voi olla työtön, opiskella tai sairastaa. Jos jo suhteen alussa mies olisi työyön eikä edes yrittäisi muuta, en alkaisi suhteeseen..

Artikkelissa haastatellut ovat samanalaisia kuin työttömät jotka eivät edes yritä mitään. Muuta kuin päästä käsiksi kumppanin rahoihin. Miksi ei voi kouluttautua, etsiä lisätöitä, tehdä JOTAIN ITSE jos haluaa paremman elintason? Ihan aluksi voi laittaa miehen hoitamaan lasta vuorostaan, että voi itse panostaa uraansa.

Eihän se onnistu, että mies hoitaisi vuorostaan lapsia, koska tuloja olisi vähemmän. Ei meillä suurituloinen mies ole koskaan ollut isyyslomalla ja aina on saanut laittaa töihin niin paljon aikaa ja energiaa kuin voi.

Ilman naisen panosta se mies olisi joutunut tyytymään vaatimattomampaan uraan.

Kyllä se tasan onnistuu että tuloja on vähemmän. Sitten ei onnistu, jos raha on tärkeämpää kuin tasa-arvo ja miehen suhde lapseensa. Yllättävän monelle se rahantulon maksimointi on ykkösprioriteetti.

Toivottavasti et ala leikkiä tyhmää väittämällä että kaikki rahat menevät eikä tuloja voi mitenkään vähentää hetkeksikään. Kyllä voi, tämä on vain siitä kiinni miten tärkeää raha on.

Vierailija
42/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ainakin on ihan kiva tukea pienituloisempaa puolisoa, jotta hänkin voisi kartoittaa sijoitusomaistuuttaan ja näin nopeammin perheemmen yhteiset tulot kasvavat varmemmin. Myöskin verotuksellisesti tämä on järkevää kun saamme paremmin kaikki vähennykset hyödynnettyä. Vaikkakaan tuolla ei ole varmaankaan kuin muutamien kymppien vaikutus. Olen jopa lainannut rahaa tiettyihin sijoituksiin, joiden tuotosta 50% tulee minulle lainan lyhennyksenä ja 50% hän voi käyttää mihin huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta ainakin on ihan kiva tukea pienituloisempaa puolisoa, jotta hänkin voisi kartoittaa sijoitusomaistuuttaan ja näin nopeammin perheemmen yhteiset tulot kasvavat varmemmin. Myöskin verotuksellisesti tämä on järkevää kun saamme paremmin kaikki vähennykset hyödynnettyä. Vaikkakaan tuolla ei ole varmaankaan kuin muutamien kymppien vaikutus. Olen jopa lainannut rahaa tiettyihin sijoituksiin, joiden tuotosta 50% tulee minulle lainan lyhennyksenä ja 50% hän voi käyttää mihin huvittaa.

Olisiko se yhä kivaa, jos puolisosi vihjailisi koko ajan että sinun kuuluu antaa hänelle rahaa ja maksaa asioita hänen puolestaan? Tai suoraan vaatisi?

Vierailija
44/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ryhtyy tuollaiseen suhteeseen, jossa ei jaeta myös taloudellista hyvinvointia?

Olen aina parempi palkka useana maksanut enemmän kuin vaimoni. Ollaan oltu kohta 30v naimisissa ja tehty asiat yhdessä. Minulle on tärkeää, että vaimoni nauttii elämästä yhdessä kanssani.

Vierailija
45/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen ryhtyy tuollaiseen suhteeseen, jossa ei jaeta myös taloudellista hyvinvointia?

Olen aina parempi palkka useana maksanut enemmän kuin vaimoni. Ollaan oltu kohta 30v naimisissa ja tehty asiat yhdessä. Minulle on tärkeää, että vaimoni nauttii elämästä yhdessä kanssani.

Eihän se ole todellinen suhde, jos ei jaeta elämää yhdessä. Saa olla kiitollinen, että oltiin mieheni kanssa kumpikin opiskelijoita kun aloitettiin, ollaan vuoroon oltu töissä ja opiskeltu, oltu hoitovapaalla ja töissä, välillä toinen on tienannut enemmän ja välillä toinen. Aina on ollut selvää, että se mitä tehdään, tehdään perheen eteen.

Vierailija
46/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas naisena on tärkeää, että olen tasavertainen joka suhteessa. Myös taloudellisesti. Elätettävänä oleminen ei ole minun juttuni. Tasavertaisuus on minulle niin tärkeää, että mieluummin vaikka luovun ravintolaillallisesta kuin itsenäisyydestäni.

Vierailija
47/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki miehet eivät ole lapatossuja eivätkä anna kusettaa itseään.

Sellainen mies on luonnollisesti kauhistus kaikille häpyhuuliharpuille ja loisille.

Eipä mulla muuta juuri nyt.

Vierailija
48/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut, jonkun toisen pitäisi pitää elintasoani yllä. En ole odota perintöjä saatikka jonku miehen elättävän minut. Omilla tuloilla ollaan ja sen mukaan mennään elämässä. 

Tähän asti oikein hyvin on mennyt. 

Vierailija
49/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas naisena on tärkeää, että olen tasavertainen joka suhteessa. Myös taloudellisesti. Elätettävänä oleminen ei ole minun juttuni. Tasavertaisuus on minulle niin tärkeää, että mieluummin vaikka luovun ravintolaillallisesta kuin itsenäisyydestäni.

Tässä perheessä sitä tasavertaisuutta ei mitata rahassa vaan yhteisen hyvän eteen nähdyssä vaivassa. Aika on muutenkin ainakin lapsiperheessä mielestäni vähintään yhtä tärkeä resurssi kuin raha. Jos kumpikin tekee yhtä paljon töitä ja osallistuu yhtäläisellä panoksella kotitöihin ja lapsista huolehtimiseen niin silloin tilanne on tasa-arvoinen ja pankkitilin saldo yhteinen siinä missä lapsetkin, ihan tuloista riippumatta. Toki jos vaimoni olisi kovempi tuhlaamaan kuin minä tai kokisi taloudellisen itsenäisyyden erityisen tärkeäksi niin vaatisin "omat ja yhteiset rahat"-systeemiä tulojen suhteessa, mutta meillä toimii täysin yhteisetkin hyvin kun kulutustottumukset ovat samanlaiset. 

Niin ja ne nettotulot on noin 4000e/kk minulla ja 2700e/kk vaimolla joten en ole tässä vaimon rahoja kärkkymässä.

Vierailija
50/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä lapsia, jos ei ole varaa hoitaa niitä yksin. Sitä ei tiedä vaikka ukko kuolla kupsahtaa yhtäkkiä. 

Vierailija
51/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä perheessä sitä tasavertaisuutta ei mitata rahassa vaan yhteisen hyvän eteen nähdyssä vaivassa. Aika on muutenkin ainakin lapsiperheessä mielestäni vähintään yhtä tärkeä resurssi kuin raha. Jos kumpikin tekee yhtä paljon töitä ja osallistuu yhtäläisellä panoksella kotitöihin ja lapsista huolehtimiseen niin silloin tilanne on tasa-arvoinen ja pankkitilin saldo yhteinen siinä missä lapsetkin, ihan tuloista riippumatta. Toki jos vaimoni olisi kovempi tuhlaamaan kuin minä tai kokisi taloudellisen itsenäisyyden erityisen tärkeäksi niin vaatisin "omat ja yhteiset rahat"-systeemiä tulojen suhteessa, mutta meillä toimii täysin yhteisetkin hyvin kun kulutustottumukset ovat samanlaiset. 

Niin ja ne nettotulot on noin 4000e/kk minulla ja 2700e/kk vaimolla joten en ole tässä vaimon rahoja kärkkymässä.

No sitten vaimosi on hyvin erilainen kuin minä jos hänkin on noilla linjoilla. Hän ei ajattele olevansa elätettävä, tuossa tilanteessa minä ajattelisin.

Miksi muuten esittelet tulojasi? Kukaan ei ole syyttänut rahojen kärkkymisestä, joten ainut syy kertoa minulle tulosi on halu leiveillä. Aika vastenmielinen piirre ihmisessä.

Vierailija
52/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Niinan mies tienaisi 4000€ vähemmän, ei mitään avioliittoa Niina olisi koskaan suostunut solmimaan. Seurustelukin kanssa olisi varmaan ollut vähän niin ja näin.

Vierailija
53/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo taitaa odottaa, että mies heittää veivinsä ja perii omaisuuden.

Vierailija
54/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En avannut artikkelia, mutta minua ihmetyttää aina näissä se, että pienituloisempi haluaa hyötyä puolisonsa tuloista. Räjähtäkää vaan taas kerran, mutta jos Niina eläisi yksin tai pienituloisen miehen kanssa, niin eihän hänelle silloinkaan jäisi omaa rahaa. Miksi hänen siis pitäisi saada rahaa ja korkeampi elintaso paremmin ansaitsevalta puolison kustannuksella?

Niin.. no oletetaan että minulla on auto mutta puolisollani ei. Sinusta on ihan ok että minä ajelen sillä kauppaan ja kaupungille ja puoliso tulee bussilla perässä? Eihän hän hyötyisi autosta jos minua ei olisikaan, eli ihan ok? Tai kesämökki. Minä lomailen siellä mutta hän ei saa ikinä tulla edes mukaan, ostakoon oman mökin eiks niin.

Vierailija
55/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tienaa 4000e/kk enemmän kuin vaimo, niin silloin se miehen tilipussi on siis vähintään 5000e/kk ? Luulisi nyt että silloin voisi puolisoa kohtaan olla anteliaampi? Varsinkin jos eletään yhteistaloudessa ja on yhteisiä lapsia. Perheen ajatus on minusta se, että toimitaan yhteisen hyvän eteen, silloin kaikki voittavat. Mutta jos joku rakastaa enemmän omia rahojaan niin silloin kannattaa vain elää yksin.

Lisäksi jos perheessä toinen aina hieroo tätä taloudellista epäsuhtaa toisen haavoihin esim siten että sanotaan, että saathan sinäkin syödä yhteisiä aterioita tai olla mukana lomamatkoilla niin se kuulostaa kylläkin ikävältä vallankäytöltä ja kiusaamiselta. 

Vierailija
56/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen pari voi mennä juhliin?

Toisella on teetetty puku ja toinen vetää päälleen kirppismekon?

Vierailija
57/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaimosi on hyvin erilainen kuin minä jos hänkin on noilla linjoilla. Hän ei ajattele olevansa elätettävä, tuossa tilanteessa minä ajattelisin.

Miksi muuten esittelet tulojasi? Kukaan ei ole syyttänut rahojen kärkkymisestä, joten ainut syy kertoa minulle tulosi on halu leiveillä. Aika vastenmielinen piirre ihmisessä.

Tulot toin esille koska aiemmin tästä aiheesta puhuttaessa ensimmäiset kommentit ovat aina olleet sellaisia että varmaan tienaan vähemmän kuin vaimoni ja siksi olen sitä mieltä mitä olen. Eli kyllä minua tosiaan on syytetty rahojen kärkkymisestä. Ilmeisesti joidenkin mielestä on käsittämätön ajatus että joku haluaisi hoitaa asiat oikein silloinkin kun ei itse siitä suoraan hyödy tai jopa joutuu ns. maksajaksi.

Vierailija
58/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä lapsia, jos ei ole varaa hoitaa niitä yksin. Sitä ei tiedä vaikka ukko kuolla kupsahtaa yhtäkkiä. 

Perhe-eläkkeen avulla pystyy elättämään lapset, jos ukko on käynyt töissä Suomessa.

Vierailija
59/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen pari voi mennä juhliin?

Toisella on teetetty puku ja toinen vetää päälleen kirppismekon?

Vain ukko käy juhlissa. Naisella ei ole varaa.

Vierailija
60/65 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä 4000 bruttona, jolloin siitä otetaan vielä verot. Kuka maksaa asumisen. Montako satasta mies laittaa tilille. Kuka maksaa auton ja puhelimen kulut. Menevätkö lapsilisät Niinan tilille. Epäilen, että mies maksaa myös ne kulut. Rahaa ei jää enempää, koska mieheltä menee korkeat verot. Voi olla turhaa valitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi