Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa kaksi n.3-4v lasta kitisivät tikkarin perään, äiti sanoi ettei ole varaa, minä tarjouduin ostamaan - sain huudot

Vierailija
15.01.2019 |

Tikkarit maksoivat 30 senttiä. Tarjouduin ostamaan ne kitiseville ja itkuisille lapsille että äiti saisi rauhassa laittaa ostoksensa hihnalle.

Kysyin äidiltä "Anteeksi, mutta kyllä minä voisin nämä lapsille ostaa" Äiti huusi minulle "Et saatana osta kun ollaan sovittu ettei karkkia viikolla"

No mistä minä sen olisin voinut tietää. Sen seurauksena lapset yltyivät vielä kovempaan itkuun.

Teinkö väärin?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeastaan. Äiti teki ainakin väärin huutamalla sulle. Taisi olla sellanen oikea WT-matami. 

Vierailija
2/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit, jos et tuntenut kyseistä perhettä. En usko, että oikea syy olisi se, ettei jollain ole 60 senttiä rahaa, vaan tosiaan se kun karkkia ei syödä viikolla. Älä puutu toisten asioihin.

Vierailija
4/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit väärin, älä työnnä nokkaasi toisten asioihin. Ota opiksesi ja poistu nöyränä takavasemmalle!

Vierailija
5/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ehkä puuttuu liikaa jopa välillä, kun voi olla että on joku sopimus perheessä mistä ulkopuolinen ei voi tietää.

Äiti tulistui varmasti liikaakin, mutta kyllä mä jotenkin sitä äitiäkin ymmärrän.

Väsyneenä siellä kaupassa kitisevien lasten kanssa ja sit joku tulee siihen vielä lässyttämään..

Huoh..

Vierailija
6/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ehkä puuttuu liikaa jopa välillä, kun voi olla että on joku sopimus perheessä mistä ulkopuolinen ei voi tietää.

Äiti tulistui varmasti liikaakin, mutta kyllä mä jotenkin sitä äitiäkin ymmärrän.

Väsyneenä siellä kaupassa kitisevien lasten kanssa ja sit joku tulee siihen vielä lässyttämään..

Huoh..

No niinpä, ihan niin kuin oikeasti jollain ei olisi 30 senttiä. Tyhmempikin tajuaa, ettei äiti vain halua nyt antaa karkkia lapsilleen.

Vierailija
7/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamman oma moka, mitäs valehteli. Joillekin tyypillistä syyttää muita omista virheestään. Älä välitä ap, hyvin toimit.

Vierailija
8/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äitinä, kaikki maailman tunteet kokeneena - en ainakaan voi sitä äitiä nyt tässä kivittää.

Joskus voi pinna palaa. Oli miten hyvä äiti ja ihminen tahansa.

Ensikerralla, älä puutu.

Vierailija
9/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit vähän yksinkertainen, kun et tajunnut, että pilasit kyseisen äidin helpoimman tavan kuitata lapsille, että tikkareita ei olla ostamassa. Samalla paljastit että hän itse asiassa valehteli lapsille, vaikka valkoinen valhe olikin. Siksi hän varmaan hermostui, kun nyt joutuu puimaan niitä hiton tikkareita lasten kanssa siksi, että joku ulkopuolinen päätti avata suunsa ihan väärään aikaan.

Vierailija
10/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lapsille valehdella, ettei rahaa ole? En ymmärrä. Miksei vain sanota kuten asia on: karkkia ei syödä viikolla, piste.

Vierailija
11/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äiti väitti ettei ole rahaa. Tuo on omiaan nostattamaan huolta ja ahdistusta lapsissa, kun on rahat niin loppu. Lapset miettii mitenkä pärjätään... Älkää ikinä sanoko lapsille ettei ole rahaa, vaikkei olisikaan. Rahahuolet on aikuisten murhe, ei lasten! 😟

Vierailija
12/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh..

No niinpä, ihan niin kuin oikeasti jollain ei olisi 30 senttiä. Tyhmempikin tajuaa, ettei äiti vain halua nyt antaa karkkia lapsilleen.

Ihan hyvin voi olla noin tiukkaa hetkellisesti.

Vierailija
13/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli penskat kitisivät ja sinä ryntäsit palkitsemaan niitä huonosta käytöksestä?

Way to go... Ilmankos Suomessa on niin paljon käytöstavattomia kersoja, jos palkitaan siitä.

Vierailija
14/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää lapsille valehdella, ettei rahaa ole? En ymmärrä. Miksei vain sanota kuten asia on: karkkia ei syödä viikolla, piste.

No voisko se vaikka olla sellainen viimeinen oljenkorsi? Kun olet 500 kertaa toistanut että viikolla ei syödä piste ja se ei silti mene jakeluun. Silloin voi sanoa että nyt ei ole rahaa ostaa, josko se vaikka toimisi..

Hätätilanteessa kaikki keinot on sallittuja ja lasten kanssa niitä tilanteita tulee välillä.

Vierailija
15/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toista ihmistä kohtaan ystävällinen, ei siinä mitään väärää tee. Äiti olisi voinut ihan ystävällisesti todeta, että kiitos ystävällisyydestäsi, mutta meidän perheessä on sääntö, ettei viikolla syödä karamellia. Ja jos sellainen sääntö on, äidin olisi pitänyt sanoa se myös lapsille rehellisesti eikä valehdella rahattomuudella.

Mielestäni ap ei todellakaan tehnyt mitään väärää, oli vain ystävällinen. Kyllä kaikki negatiiviset pisteet menevät minulta äidille.

Vierailija
16/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli penskat kitisivät ja sinä ryntäsit palkitsemaan niitä huonosta käytöksestä?

Way to go... Ilmankos Suomessa on niin paljon käytöstavattomia kersoja, jos palkitaan siitä.

Se äiti itse antoi lasten ymmärtää, että jos olisi rahaa, he saisivat tikkarit.

Ei ulkopuolinen voi tietää, mikä on totuus. Yritti hyvää hyvyyttään auttaa.

Tämän siitä sitten saa... Jessus.

Vierailija
17/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin pienenä perheeni köyhyydestä kun mulle aina sanottiin noin. Aloin itkemään kun vähänkin tuli rahahuolista puhe

Vierailija
18/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisko se vaikka olla sellainen viimeinen oljenkorsi? Kun olet 500 kertaa toistanut että viikolla ei syödä piste ja se ei silti mene jakeluun. Silloin voi sanoa että nyt ei ole rahaa ostaa, josko se vaikka toimisi..

Hätätilanteessa kaikki keinot on sallittuja ja lasten kanssa niitä tilanteita tulee välillä.

No, en ole samaa mieltä. Mielestäni lasten kasvatuksessa olennaista on olla johdonmukainen. Jos syy karkin ostamattomuudelle on se, että on sovittu, että arkena ei syödä karkkia, niin siinä pysytään, eikä keksitä syitä.

Lasten kasvattaminen vaatii kärsivällisyyttä. Myös toistaa vaikka 501 kertaa sama asia. tai 600. Tai 983595783.

Lapsille ei pidä kaataa sitä, ettei olisi rahaa. Se on vain laiskaa kasvattamista.

Vierailija
19/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella miten paskat fiilikset sillä äidillä on varmasti tällähetkellä.. Elämä jatkuu, kaikki mokaa.

Vierailija
20/84 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaan se nokkasi erossa muiden asioista, varsinkin jos on jostain niinkin turhasta kyse kuin karkista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä