Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rajat vedetään parisuhteessa?

Vierailija
15.01.2019 |

Meillä on sellainen tilanne, että mies tapailee salaa toista naista. En ole varma, mitä heidän välillään käytännössä on, mutta nainen on ainakin ollut ihastunut. Mieheni väittää että tämä nainen on vain ystävä, eikä hän aio lopettaa ystävänsä tapailemista. Mutta hän tosiaan tapailee naista salaa, joten vahvasti epäilen, että siinä on muutakin kuin ystävyyttä. Olen kuullut usein, että tällaisessa tapauksessa minun pitää "vetää omat rajani". Mutta miten se käytännössä tapahtuu? Muuten kuin eroamalla saman tien? En haluaisi erota, vaan haluan, että mies lopettaa salailun ja valehtelun ja yhteydenpidon tähän naiseen. En tietenkään voi pakottaa häntä, mutta mitä kannattaisi tehdä että mies ymmärtäisi, että tuon touhun on loputtava? Toivon asiallisia kommentteja.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tapailee naista salaa niin mistä sitten tiedät heidän tapailustaan?

Vierailija
2/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tapailee naista salaa niin mistä sitten tiedät heidän tapailustaan?

Se ei nyt ole tässä olennaista. Olen löytänyt kaikenlaisia todisteita, joista ei kuitenkaan voi välttämättä sanoa että mies pettää. Joskus mies on sitten kysyttyäni myöntänyt että on tavannut naista. Mutta usein hän ei myönnä, vaikka todisteet ovat minusta selviä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä laitat miehelle ehtoja: jos tapailu jatkuu salaa ja ilman että sinä saat tavata tätä kaveria, niin edessä on asiat a, b ja c.  Onko se sitten kilarit, sinäkin otat rakastajan tai ero. Valitse itse.

Vierailija
4/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailee toista naista vai näkee ystäväänsä?

Vierailija
5/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ehdon sinä tai hän, mutta älä kiellä tapaamasta.

Mullakin on paljon naispuolisia kavereita, mutta ei tulisi koskaan edes mieleen laittaa heitä ensin

Vierailija
6/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa ja kerro miltä susta tuntuu. Jos mies ei sen jälkeen paskaakaan välitä ja jatkaa niin miettisin itse suhteen jatkoa.

Vierailija
7/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä itse omasta elämästäsi, muiden elämää sä et voi määräillä. Jos et hyväksy miestäsi sellaisena kuin hän on, sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota. 

Vierailija
8/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutelkaa ja kerro miltä susta tuntuu. Jos mies ei sen jälkeen paskaakaan välitä ja jatkaa niin miettisin itse suhteen jatkoa.

Olen puhunut miehelle tästä jo monta kertaa, vetänyt kilarit jne, mutta mikään ei ole muuttunut. Ajattelin, että antaisin hänelle viimeisen mahdollisuuden nyt, mutta aiempi lähestymistapani on varmaan ollut tehoton koska muutosta ei ole tapahtunut. Siksi mietin, miten minun kannattaisi asiani esittää jotta se menisi paremmin perille.

ap

Vierailija
9/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa parisuhteissa te ihmiset oikein elätte ja miten annatte kohdella itseänne!? Järkyttävää! Meillä ei todellakaan tapailla ketään salaa, vaan kavereita voidaan nähdä ihan avoimesti ja niiden näkemiseen ei tarvitse mitään valehteluja tai selityksiä.

Vierailija
10/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut miehelle tästä jo monta kertaa, vetänyt kilarit jne, mutta mikään ei ole muuttunut. Ajattelin, että antaisin hänelle viimeisen mahdollisuuden nyt, mutta aiempi lähestymistapani on varmaan ollut tehoton koska muutosta ei ole tapahtunut. Siksi mietin, miten minun kannattaisi asiani esittää jotta se menisi paremmin perille.

ap

Eikö se kerro sulle mitään miehesi tunteista sinua kohtaan, jos hän tietoisesti ja tarkoituksella haluaa loukata sua jatkuvasti? Minä en huolisi sellaista puolisoa, joka mun pitää pakottaa välittämään minusta. Jos ei välitä, saa ihan vapaasti lähteä paremmille metsästysmaille.

Vierailija
11/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siis puhunut asiasta miehellesi ja jopa raivonnut ja mikään ei ole muuttunut. Kyllä tuossa tilanteessa sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko sinä hyväksyt asian tai eroat. Miehesi ilmiselvästi ei ole ystäväänsä jättämässä, joten ykkösnainen et ole sinä.

Vierailija
12/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestako ystävästä ap olisi valmis luopumaan, jos mies vaatisi?

Vierailija
13/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa parisuhteissa te ihmiset oikein elätte ja miten annatte kohdella itseänne!? Järkyttävää! Meillä ei todellakaan tapailla ketään salaa, vaan kavereita voidaan nähdä ihan avoimesti ja niiden näkemiseen ei tarvitse mitään valehteluja tai selityksiä.

Olet aivan oikeassa, tämä on järkyttävää. Itse en vain tiedä, miten se tehdään, ettei "anna kohdella" itseään tällä tavalla.

ap

Vierailija
14/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ei valitettavasti riitä se, että toinen rakastaa, vaan se vaatii sen molemminpuolisen tunteen. Kuvailemasi tilanne,sekä se mitä olet jo sanonut kertoo kyllä kovin karua kieltä, että sinä et ole se , jonka miehesi arvottaa sille korkeimmalle jakkaralle. 

Vierailija
15/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monestako ystävästä ap olisi valmis luopumaan, jos mies vaatisi?

Minä en tapailekaan ketään salaa. Varsinkaan minuun ihastuneita miehiä.

ap

Vierailija
16/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, tämä on järkyttävää. Itse en vain tiedä, miten se tehdään, ettei "anna kohdella" itseään tällä tavalla.

ap

No, ensinnäkin minä en katselisi miestä, joka valehtelee ja salailee asioita! Hän ei varmastikaan ole oikea sinulle eikä näemmä välitä sinun toiveistasi pätkän vertaa.

Vierailija
17/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä he tapaavat? Oletko sinä tavannut naista? Pyydetäänkö sinua mukaan? Tai no, tuskin, kun pitää salailla... Luulenpa, että siellä pannaan menemään oikein urakalla ja naureskellaan sinun sinisilmäisyydelle.

Vierailija
18/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaan olisi lopettanut jos olisi halunnut.

Parempi vaan jatkaa omaan suuntaan ja jättää mies. Ei tuo tule tuosta muuttumaan.

Vierailija
19/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuota naisystävää pitää salassa tavata niin eiköhän se jo kerro tarpeeksi. Eri asia siinätapauksessa jos olet kieltänyt suoralta kädeltä olemasta kaveri kenenkään toisten naisten kanssa niin ymmärrän miksi haluaa salata asian jos olet usein ns. turhasta mustasukkainen vaikka mitään suhdetta tms ihastumista ei olisikaan. Kavereitahan saa olla, toki niin, että kunnoittaa omaa puolisoa kuitenkin.

Luota omaan intuitioosi. Jos mies ei keskustelunkaan kautta tajua, että asia on sulle ihan oikeasti ahdistusta ja huolta aiheuttava, eikä suostu vähentämään kontaktia tähän naiseen niin tiedät mitä tehdä. En usko että tuossa on enää kovin montaa muuta vaihtoehtoa kuin koittaa vielä asiallisesti keskustella ja kertoa sun ihan aito fiilis asiasta ja mitä pelkäät, aavistelet tai muuten vaan mietit tilanteesta. Valmistaudu perustelemaan kanta siten, ettet syytä miestä vaan kerrot objektiivisesti omista tunteistasi. jos mies heittäytyy vastarintaan suoraan eikä suostu edes keskustelemaan sun tunteista ja asiasta niin sekin kertonee paljon. Kuten joku tuolla sanoikin, voit koittaa toki laittaa suhteen jatkumiselle ehtoja ja jos ne ei täyty niin silloin suhde on siinä. Jos ette kykene keskustelemaan yhteisistä rajoistanne yhdessä avoimesti, niin silloin luota omiin rajoihisi. sun ei tarvi venyä kenenkään muun takia kerta ei toista oikeasti näytä kiinnostavan. 

Vierailija
20/36 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuota naisystävää pitää salassa tavata niin eiköhän se jo kerro tarpeeksi. Eri asia siinätapauksessa jos olet kieltänyt suoralta kädeltä olemasta kaveri kenenkään toisten naisten kanssa niin ymmärrän miksi haluaa salata asian jos olet usein ns. turhasta mustasukkainen vaikka mitään suhdetta tms ihastumista ei olisikaan. Kavereitahan saa olla, toki niin, että kunnoittaa omaa puolisoa kuitenkin.

Luota omaan intuitioosi. Jos mies ei keskustelunkaan kautta tajua, että asia on sulle ihan oikeasti ahdistusta ja huolta aiheuttava, eikä suostu vähentämään kontaktia tähän naiseen niin tiedät mitä tehdä. En usko että tuossa on enää kovin montaa muuta vaihtoehtoa kuin koittaa vielä asiallisesti keskustella ja kertoa sun ihan aito fiilis asiasta ja mitä pelkäät, aavistelet tai muuten vaan mietit tilanteesta. Valmistaudu perustelemaan kanta siten, ettet syytä miestä vaan kerrot objektiivisesti omista tunteistasi. jos mies heittäytyy vastarintaan suoraan eikä suostu edes keskustelemaan sun tunteista ja asiasta niin sekin kertonee paljon. Kuten joku tuolla sanoikin, voit koittaa toki laittaa suhteen jatkumiselle ehtoja ja jos ne ei täyty niin silloin suhde on siinä. Jos ette kykene keskustelemaan yhteisistä rajoistanne yhdessä avoimesti, niin silloin luota omiin rajoihisi. sun ei tarvi venyä kenenkään muun takia kerta ei toista oikeasti näytä kiinnostavan. 

Kiitos tästä vastauksesta ja ymmärtämisestä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme