Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?
On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.
Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten tulee kollektiivisesti hävetä seksuaalisuutaan vaikka eivät muuten toimisi mitenkään väärin ja naiset tietävät paremmin kuin miehet mitä miehet ovat. Tämä on voimakasta tällä hetkellä länsimaissa. Edustat seksitistisyytä sun muuta hyökkäystä vailla mitään pohjaa, jos ihmettelet asiaa avoimesti asioita. Kuten sitäkin ettei osa miehistä kuitenkaan hallitse itseään vaikka kuinka sheimattaisiin ja kiellettäisiin sekä esitettäisiin kuinka miehet ajattelvat jalkovälillään. Nykypäivänä on kuitenkin valloillaan käsitys, jossa miehen tulisi elää häpeässä, vain koska on mies.
Ja höpöhöpö. Tosimiehet on aina osanneet kunnioittaa naisia, eikä heillä ole myöskään ollut mitään hävettävää. Limaiset pimpinperässähiihtelijät, jotka eivät saa naisia, koska eivät heitä kunnioita, joutavatkin hävetä.
Mikä on pointtisi että totuus täytyy kieltää ja haukkua samalla miehiä? Todella lapsellista käytöstä. En ymmärrä mitä järkeä vuodatuksessasi on? Haluat päästä sanomaan, että miehet ovat limaisia, koska heillä on seksuaalisia haluja. Ymmärätkö edes mikä on seksuaalinen halu, josta tässä puhun tai mistä se kumpuaa, vai onko ainoa tavoitteesi jo täytetty syyttömän kiusaaminen. Mies on siis limainen biologialtaan ja sukupuolensa takia, selvä juttu tämähän tässä onkin kyseessa. Perus yksinkertaisen ihmisen harrastamaa ymmärtämätöntä leimaamista taholtasi ja toisen ihmisen pakottamista elämään häpeässä, vaikka mitään häpeällistä ei olisikaan tehnyt. Häpeän lietsomista pelkän harrastamasi sukupuolisyrjinnän takia, joka on erittäin suosittua nykyään länsimaissa.
Edelleenkin; mene hyvä mies hoitoon, jos koet sek suaalista halua alaikäisiin. Se ei ole luonnollista, ja on häpeällistä.
Luet niin kuin koet? Tällöin keskustelu on turhaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon on festareillakin sammuneita tyttöjä hyväksikäytetty plus sitten kotibileet jne
Se mitä tyttäreni kertoo on enemmänkin että nuorisofestareilla (helsingissä) ei voi olla rauhassa juurikin näiden maahanmuuttajanuorten takia. Käytös on uskomattoman julkeaa ja kähmintää on paljon. Ainoa "hyvä" asia on se että suomalaiset pojat eivät näin tee, eli pojasta polvi paranee.
Suomalaiset pojatkin tekevät. Älä sano noin, että eivät tekisi. Se, että ulkomaalaiset ahdistelevat ja hyväksikäyttävät, EI vähennä suomalaisten vastaavaa käytöstä ja sen vahingollisuutta.
Puhuin suomalaisista nuorista (!) ja tyttäreni kokemuksista. Miksi ihmeessä en voisi sanoa? Oletko sinä kuullut jotenkin toisin sitten nuorten kohdalla?
Tietenkin kaikki ahdistelu om väärää, miesten ja naisten, suomalaisten ja ulkomaalaisten. Olen kuitenkin tyytyväinen edes siitä että suomalaiset pojat eivät seuraa isiensä jalanjälkiä. Maahanmuuttajapojista sen sijaan olen huolissani.
Olin uutena vuotena Senaatintorin konsertissa, ja yhtäkkiä tunsin kouraisun takapuolessani. Kun käännyin, niin riehakkaasti kannabikselta lemahtavaan seurueeseen kuuluvalta käkkäräpäämieheltä naama venähti, kun huomasikin kourineensa hoikkaa pitkätukkaista miestä.
Pidin juttuja päällekäyvyydestä jossain määrin liioiteltuina, ennen kuin omalle kohdalle osui.
Haah! Toivottavasti kuului johonkin mahdollisimman homofoobiseen kulttuuriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten tulee kollektiivisesti hävetä seksuaalisuutaan vaikka eivät muuten toimisi mitenkään väärin ja naiset tietävät paremmin kuin miehet mitä miehet ovat. Tämä on voimakasta tällä hetkellä länsimaissa. Edustat seksitistisyytä sun muuta hyökkäystä vailla mitään pohjaa, jos ihmettelet asiaa avoimesti asioita. Kuten sitäkin ettei osa miehistä kuitenkaan hallitse itseään vaikka kuinka sheimattaisiin ja kiellettäisiin sekä esitettäisiin kuinka miehet ajattelvat jalkovälillään. Nykypäivänä on kuitenkin valloillaan käsitys, jossa miehen tulisi elää häpeässä, vain koska on mies.
Ja höpöhöpö. Tosimiehet on aina osanneet kunnioittaa naisia, eikä heillä ole myöskään ollut mitään hävettävää. Limaiset pimpinperässähiihtelijät, jotka eivät saa naisia, koska eivät heitä kunnioita, joutavatkin hävetä.
Mikä on pointtisi että totuus täytyy kieltää ja haukkua samalla miehiä? Todella lapsellista käytöstä. En ymmärrä mitä järkeä vuodatuksessasi on? Haluat päästä sanomaan, että miehet ovat limaisia, koska heillä on seksuaalisia haluja. Ymmärätkö edes mikä on seksuaalinen halu, josta tässä puhun tai mistä se kumpuaa, vai onko ainoa tavoitteesi jo täytetty syyttömän kiusaaminen. Mies on siis limainen biologialtaan ja sukupuolensa takia, selvä juttu tämähän tässä onkin kyseessa. Perus yksinkertaisen ihmisen harrastamaa ymmärtämätöntä leimaamista taholtasi ja toisen ihmisen pakottamista elämään häpeässä, vaikka mitään häpeällistä ei olisikaan tehnyt. Häpeän lietsomista pelkän harrastamasi sukupuolisyrjinnän takia, joka on erittäin suosittua nykyään länsimaissa.
Edelleenkin; mene hyvä mies hoitoon, jos koet sek suaalista halua alaikäisiin. Se ei ole luonnollista, ja on häpeällistä.
Suosittelen sinun hakeutuvan itse sinne hoitoon, jos kuvittelet minusta tai muista automaattisesti alaikäisin sekaantujaa vain kosa olen vihaamaasi sukupuolta ja esität asian vielä niin että jokaisen miehen tulisi kollektiivisesti hävetä sukupuoltaan. Se on sairasta käyttäytymistä eikä sellaisen pitäisi kuulua sivistyneeseen valtioon tai muita kunioittavan ihmisen käytökseen. Silti kuten hienosti esität olet aina valmis solvaamaan tuntematonta, pelkästään hänen biologiansa sekä sukupuolen takia, vaikka mitään muuta syytä ei ilmenekkään. Yäk mitä' käytöstä ja ihan pokkana jatkat sitä, ole hyvä todista vain kuinka sinusta syyttömiä ihmisiä voi kiusata miten haluaa, kun on mielestöään muita parempi eikä ymmärrä hyväksyä todellisuuta sekä erilaisuutta ihmisissä.
Kerro vaikka kuinka tosimies(70 luvun sankari tarinoita*) käyttäytyy ja muiden tavallisten ihmisten jotka eivät määrittele itseään sukupuolensa mukaan tulee hävetä sukupuoltaan.
Miyä aktuaalista v*ttua? Eihän tästä ota itse hul lukaan selvää. Suosittelen nyt kääntymään kiireesti mt-palveluiden puoleen, ihan jo muistakin kuin alaikäisiin kohdistuvasta sek suaalesta halusta johtuen.
Mistä et saanut selvää? Edelleen se vika on siellä sinun päässäsi jossa mielestäsi toisen syrjiminen sukupuolisin perustein on sallittua ja jopa pakollista että suotavaa, yök. Tiesitkö että toimintasi on laitonta ja moraalitonta, eikä sivistysmaissa normaalien ihmisten elämä perustu sukupuoliseen syrjimiseen, eikä sivistymättämään ihmisoikeuksien polkemiseen. Sinun kalataistesi´(mulquisti) ihmisten takia tarvitsemme lakeja jotka suojelevat tavallista syytöntä ihmistä syrjinnältä. Ainoa tavoitteesi on haukkua sinulle tuntemattomia ihmisiä pelkän sukupuolen perusteella ilman mitään konkreettista muuta syytä. Yäk millaisia ihmisiä nykyään on. Jatka ole hyvä näytä kuinka jatkat muiden moraalitonta solvamista, ole hyvä.
En edes jaksa lähteä tähän vastaamaan tämän kummemmin.
Yksinkertaistetaan sinun tasollesi. Miksi kuvittelet että sinulla on oikeus ja jopa velvollisuus sukupuolisyrjiä sinulle tuntemattomia miehiä, sekä keksiä muista ihmisistä paikkaansapitämättömiä asiota, joista heitä sitten syytät. Miksi et muutenkaan keskustele toisten kanssa ihan oikeasta nykypäivän syrjimisestä jota itsekkin tietoisesti harjoitat, vaan nolaat muita keskustelijoita pelkästään. Keneltä olet oppinut tuon käytöksen? Mitä suurta tai kunnioitettavaa mielestäsi syrjintään perustuvassa toiminnassasi on? Sivistyneen ihmisen käytökseen ei tuollainen kuulu mitä harjoitat.
Niin mikä tässä miehiä kohtaan tapahtuvassa sukupuolisyrjinnässä ja syyllistämisessä on niin hienoa. Mitä ihmettä siitä saatte että mies joka ei ole syyllinen mihinkään joutuu häpeämään omaa sukupuoltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.
Kyllä tämä maa on menetetty.
(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)
voi tuliko paha mieli? jokaikinen kommentti on muuten sinua henkilökohtaisesti vastaan kirjoitettu
Vähemmästäkin naiset poistavat ketjuja myötä loukkaantuessaan. Eikö tapa kelpaa?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ne miehet on aina tehneet kulttuuriin katsomatta. Hassua, että nyt alkanut joku kauhea kohina asiasta.
Ei hassua, vaan hyvä kun alkoi.
Ehkä meetoo on herkistänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon on festareillakin sammuneita tyttöjä hyväksikäytetty plus sitten kotibileet jne
Se mitä tyttäreni kertoo on enemmänkin että nuorisofestareilla (helsingissä) ei voi olla rauhassa juurikin näiden maahanmuuttajanuorten takia. Käytös on uskomattoman julkeaa ja kähmintää on paljon. Ainoa "hyvä" asia on se että suomalaiset pojat eivät näin tee, eli pojasta polvi paranee.
Suomalaiset pojatkin tekevät. Älä sano noin, että eivät tekisi. Se, että ulkomaalaiset ahdistelevat ja hyväksikäyttävät, EI vähennä suomalaisten vastaavaa käytöstä ja sen vahingollisuutta.
Puhuin suomalaisista nuorista (!) ja tyttäreni kokemuksista. Miksi ihmeessä en voisi sanoa? Oletko sinä kuullut jotenkin toisin sitten nuorten kohdalla?
Tietenkin kaikki ahdistelu om väärää, miesten ja naisten, suomalaisten ja ulkomaalaisten. Olen kuitenkin tyytyväinen edes siitä että suomalaiset pojat eivät seuraa isiensä jalanjälkiä. Maahanmuuttajapojista sen sijaan olen huolissani.
Vain noin neljäsosa seksuaalirikoksista on ulkomaalaisten tekemiä. Suurin osa suomalaisten. Lisäksi ilmoitetut ovat vain jäävuoren huippu todella tapahtuneista. Kyllä, minulla on kokemusta ja tietoa suomalaisten tekemistä seksuaalirikoksista.
Ja ilmoittamattomia on varmasti yhtä paljon sekä suomalaisissa että ulkomaalaisissa. Huomasitko missä kohtaa oli huutomerkki? Nuorissa. Huomasitko että olin samaa mieltä kanssasi vanhemmista miehistä? Et. Kerroin vain mitä kokemuksia meidän perheessä on nuorista pojista. Etkä ole tuon ikäryhmån nykyistä käyttäytymistä kumonnut edelleenkään.
Katso ylen MOT, jossa suurin osa noista saalistajista verkossa on suomalaisia, alle kolmekymppisiä.
Surulliseksihan tässä tulee kun ketjua lukee :(
T. Tavismies
Kun olin 14-vuotias, partiosta tuttu 27-vuotias mies olisi halunnut parisuhdetta kanssani. Hän vei minua ja kavereitani risteilyille ”valvojana”, osti alkoholia ja tupakkaa, antoi pitää luonaan bileitä yms. En ymmärrä miten meidän vanhempamme eivät puuttuneet asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin todella huonosti kun mietin mimmoisia miehiä meillä täällä suomessa asuu, en yhtään ihmettele että 90 prosenttia naisista haluaa ulkkis puolison tai kääntyy lesboksi.
Älkää enää edes katsoko suomalaisia miehiä päin. Ne ansaitsee syrjäytyä ja se on kaikille parempi vaihtoehto!
Joo. Jos olet tuolla asenteella liikkeellä,niin ota vaan se ulkkis. Suomipojat saa lottovoiton tässä.
Ihan itku tulee kun muistaa vuoden -64 jolloin olin rippijuhlissa mekko päällä, ne miesten katseet puhumattakaan inhottavista puheista haavoitti minua niin että ne välillä palaa painajaisina mieleen, haavat vieläkin repeytyy auki kun asiaa miettii.
Välillä on mukava paeta täältä junttilasta isompiin euroopan kaupunkeihin nauttimaan herrasmiesten siveellisestä huomiosta sekä esimerkillisestä käyttäytymisestä.
Ihanaa lukea tätä ketjua ja huomata että muillakin on arvostus suomalaista miestä kohtaan pohjalukemissa.
Yle tai helsingin sanomat vois tehdä kattavan jutun vuosia jatkuneesta suomalaisten miesten henkisestä ja fyysisestä pahoinpitelystä mitä naiset on joutunut kärsimään. Tämä ei unohdu!
Vierailija kirjoitti:
Surulliseksihan tässä tulee kun ketjua lukee :(
T. Tavismies
Minusta on hienoa, mikäli tunnet surua kaikkien (ulkomaalaisten JA suomalaisten toimesta) hyväksikäytettyjen suomalaisten tyttöjen vuoksi. Se kertoo empatiakyvystä. Totuus tekee kipeää. Mutta ei se ole sinun syysi, ellet itse siihen syyllisty.
Suuren maailman trendit näemmä rantautumassa Suomeenkin. Googlettakaapa vaikka Rotherdam tai tuoreimpana Huddersfield ja grooming.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itku tulee kun muistaa vuoden -64 jolloin olin rippijuhlissa mekko päällä, ne miesten katseet puhumattakaan inhottavista puheista haavoitti minua niin että ne välillä palaa painajaisina mieleen, haavat vieläkin repeytyy auki kun asiaa miettii.
Välillä on mukava paeta täältä junttilasta isompiin euroopan kaupunkeihin nauttimaan herrasmiesten siveellisestä huomiosta sekä esimerkillisestä käyttäytymisestä.
Ihanaa lukea tätä ketjua ja huomata että muillakin on arvostus suomalaista miestä kohtaan pohjalukemissa.
Yle tai helsingin sanomat vois tehdä kattavan jutun vuosia jatkuneesta suomalaisten miesten henkisestä ja fyysisestä pahoinpitelystä mitä naiset on joutunut kärsimään. Tämä ei unohdu!
Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. Meitä samaa kokeneita on valitettavasti monia muitakin. Minullakin on tuo tunne, että kokemukset eivät nyt saa jäädä unohdetuksi tai piiloon! Eivät ne koskaan voisikaan unohtua. Nyt on aika nostaa niitä esiin, ja vaatia muutosta.
Kaikkien kunnon miestenkin tulisi yhtenä rintamana tehdä töitä tämän eteen! Ei riitä pelkästään se, että me naiset alamme asiasta kertoa ja vaatia muutosta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain noin neljäsosa seksuaalirikoksista on ulkomaalaisten tekemiä. Suurin osa suomalaisten. Lisäksi ilmoitetut ovat vain jäävuoren huippu todella tapahtuneista. Kyllä, minulla on kokemusta ja tietoa suomalaisten tekemistä seksuaalirikoksista.
Ja ilmoittamattomia on varmasti yhtä paljon sekä suomalaisissa että ulkomaalaisissa. Huomasitko missä kohtaa oli huutomerkki? Nuorissa. Huomasitko että olin samaa mieltä kanssasi vanhemmista miehistä? Et. Kerroin vain mitä kokemuksia meidän perheessä on nuorista pojista. Etkä ole tuon ikäryhmån nykyistä käyttäytymistä kumonnut edelleenkään.
Katso ylen MOT, jossa suurin osa noista saalistajista verkossa on suomalaisia, alle kolmekymppisiä.
Nuoret pojat, nuoret. Alaikäiset itsekin. MOTissa he eivät edes vastanneet heille. Haluisitko antaa joko oman kokemuksen nykynuorista tai jonkun tilaston. MOTissa ei myöskään puhuttu mitään suomalaisista tai ulkomaalaisista.
"Tiukka mutru huuleen, selkä vasta tuuleen, kestät kyllä sen!"
*eri
Niin. Eiköhän suurin osa suomalaisista miehistä tunne joko surua tai vihaa hyväksikäyttäjiä kohtaan. Oli kansalaisuus mikä vaan. Toivon ainakin niin. Eikös se niin ollut että jopa vankiloissa tuppaavat olevan alimmalla hierarkialla ja alttiina pahoinpitelyille...
Noh, joka tapauksessa, kait ainoa mitä "normimiehet" voisivat tehdä on mennä väliin ja/tai puuttua jos kuulee ahdisteluun tai hyväksikäyttöön liittyen.
Ja kasvattaa hyvin omat lapsensa.
Tavismies
Vierailija kirjoitti:
Niin. Eiköhän suurin osa suomalaisista miehistä tunne joko surua tai vihaa hyväksikäyttäjiä kohtaan. Oli kansalaisuus mikä vaan. Toivon ainakin niin. Eikös se niin ollut että jopa vankiloissa tuppaavat olevan alimmalla hierarkialla ja alttiina pahoinpitelyille...
Noh, joka tapauksessa, kait ainoa mitä "normimiehet" voisivat tehdä on mennä väliin ja/tai puuttua jos kuulee ahdisteluun tai hyväksikäyttöön liittyen.
Tavismies
Pakko tähän väliin huomauttaa, että on todella yleistä rikollispiireissä myös tämä tyttöjen hyväksikäyttö. He vasta ovatkin tekopyhyydessään kunnostautuneita! Olen aina ihmetellyt tuota "rai skarit ovat linnassa alinta kastia" - juttua. Se olisikin hienoa, jos tyypit itse ei huumais, raisk kais ja pahoinpitelis sekä alaikäisiä että täysi-ikäisiä. Ps. On kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret pojat, nuoret. Alaikäiset itsekin. MOTissa he eivät edes vastanneet heille. Haluisitko antaa joko oman kokemuksen nykynuorista tai jonkun tilaston. MOTissa ei myöskään puhuttu mitään suomalaisista tai ulkomaalaisista.
Oliko tuo sinun tyttäresi kokemus kuinka pätevä tilasto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismies
Pakko tähän väliin huomauttaa, että on todella yleistä rikollispiireissä myös tämä tyttöjen hyväksikäyttö. He vasta ovatkin tekopyhyydessään kunnostautuneita! Olen aina ihmetellyt tuota "rai skarit ovat linnassa alinta kastia" - juttua. Se olisikin hienoa, jos tyypit itse ei huumais, raisk kais ja pahoinpitelis sekä alaikäisiä että täysi-ikäisiä. Ps. On kokemusta.
Samaa kokemusta itselläni ja ystävilläni. Ovat pahimpia.
Minun mielestäni tämä on oiva tilaisuus nostaa kissa pöydälle, ja puhua asiasta ihan kokonaisuudessaan! Sinunlaisesi kommentoijat yrittävät vaientaa tytöt ja naiset, joilla on kokemusta suomalaisten tekemästä seksuaalisesta väkivallasta. Minä näen tämän hyväksikäyttävät miehet vs. KAIKKI tytöt ja naiset asetelmana. En minään ulkomaalaisvihamielisenä keppihevosena. Minulle tämä on oikeasti tärkeä asia.