Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?
On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.
Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua saa tukinaisen, tyttöjen talon ja yleisten kriisiapujen lisäksi rikosuhripäivystyksestä, pelastakaa lapset ry:stä ja väestöliitollakin on jotain... Sitten on erikseen vielä ihmiskauppaan liittyvät toimijat.
Jotain linkkejä, joista lähteä eteenpäin, mut tietoa löytyy pilvin pimein. Selviää muutamalla klikkauksella, että seksuaalirikokset ovat täysin oma kategoriansa. Siihen nähden alkaa hieman tympäännyttämään nämä "ketään ei kiinnosta" -puheet.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/?uri=LEGISSUM%3Ajl0027 (uhridirektiivi)
http://senjanetti.fi/seksuaalirikoksen-uhrin-kohtaaminen (juridiikan ammattilaisille erityisesti seksuaalirikosten uhrien kohtaamiseen sensitiivinen malli)
https://www.ferenda.fi/seksuaalirikosten-nuorten-uhrien-asemaan-parannu…
https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/turvallisuus/media/grooming/ (ilmiöstä on puhuttu aiemminkin kuin NYT)
https://ensijaturvakotienliitto.fi/some-posts/taalta-saat-apua-jos-kuul…
Jos alkaa taas uutisia etsimään selviää pian, että asiasta on puhuttu ja paljon.
Joten: voitaisko se jankkaaminen siitä, ettei mitään tehdä ja ketään kiinnosta, lopettaa? Se ei ole oikeudenmukaista niitä kohtaan, jotka tekevät jatkuvasti.
En aio lopettaa sen asian sanomista, että asiaan EI ole puututtu riittävästi. En myöskään aio lopettaa sen asian esiin tuomista, että ennen kaikkea suomalaiset miehet hyväksikäyttävät ja ahdistelevat Suomessa.
Enkä minä lopeta kertomasta, että silmäteriesi alttius samaan on vähintään 17x jo kaksikertainen olisi pöyristyttävää, mutta 17!
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ne miehet on aina tehneet kulttuuriin katsomatta. Hassua, että nyt alkanut joku kauhea kohina asiasta.
No niinpä! Tästä tässä onkin väännetty, kun yhtäkkiä kauhistellaan tätä valitettavaa tapahtumasarjaa. Ei tosiaan tullut uutisena tai yllärinä suurimmalle osalle naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon on festareillakin sammuneita tyttöjä hyväksikäytetty plus sitten kotibileet jne
Se mitä tyttäreni kertoo on enemmänkin että nuorisofestareilla (helsingissä) ei voi olla rauhassa juurikin näiden maahanmuuttajanuorten takia. Käytös on uskomattoman julkeaa ja kähmintää on paljon. Ainoa "hyvä" asia on se että suomalaiset pojat eivät näin tee, eli pojasta polvi paranee.
Suomalaiset pojatkin tekevät. Älä sano noin, että eivät tekisi. Se, että ulkomaalaiset ahdistelevat ja hyväksikäyttävät, EI vähennä suomalaisten vastaavaa käytöstä ja sen vahingollisuutta.
Puhuin suomalaisista nuorista (!) ja tyttäreni kokemuksista. Miksi ihmeessä en voisi sanoa? Oletko sinä kuullut jotenkin toisin sitten nuorten kohdalla?
Tietenkin kaikki ahdistelu om väärää, miesten ja naisten, suomalaisten ja ulkomaalaisten. Olen kuitenkin tyytyväinen edes siitä että suomalaiset pojat eivät seuraa isiensä jalanjälkiä. Maahanmuuttajapojista sen sijaan olen huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin todella huonosti kun mietin mimmoisia miehiä meillä täällä suomessa asuu, en yhtään ihmettele että 90 prosenttia naisista haluaa ulkkis puolison tai kääntyy lesboksi.
Älkää enää edes katsoko suomalaisia miehiä päin. Ne ansaitsee syrjäytyä ja se on kaikille parempi vaihtoehto!
Kuinka monta prosenttia miehistä uskot olevan ahdistelijoita?
Tuosta pillurallista.. kun siihen itse pääsin osallistumaan siinä 16-17v kundina, niin ihan Kysyinkin siinä kaverin teinicorollan takapenkillä bassonjytinä yli huutaen, että mitähän pillumaista tässä korttelin ympäriajossa oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua saa tukinaisen, tyttöjen talon ja yleisten kriisiapujen lisäksi rikosuhripäivystyksestä, pelastakaa lapset ry:stä ja väestöliitollakin on jotain... Sitten on erikseen vielä ihmiskauppaan liittyvät toimijat.
Jotain linkkejä, joista lähteä eteenpäin, mut tietoa löytyy pilvin pimein. Selviää muutamalla klikkauksella, että seksuaalirikokset ovat täysin oma kategoriansa. Siihen nähden alkaa hieman tympäännyttämään nämä "ketään ei kiinnosta" -puheet.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/?uri=LEGISSUM%3Ajl0027 (uhridirektiivi)
http://senjanetti.fi/seksuaalirikoksen-uhrin-kohtaaminen (juridiikan ammattilaisille erityisesti seksuaalirikosten uhrien kohtaamiseen sensitiivinen malli)
https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/turvallisuus/media/grooming/ (ilmiöstä on puhuttu aiemminkin kuin NYT)
Jos alkaa taas uutisia etsimään selviää pian, että asiasta on puhuttu ja paljon.
Joten: voitaisko se jankkaaminen siitä, ettei mitään tehdä ja ketään kiinnosta, lopettaa? Se ei ole oikeudenmukaista niitä kohtaan, jotka tekevät jatkuvasti.
En aio lopettaa sen asian sanomista, että asiaan EI ole puututtu riittävästi. En myöskään aio lopettaa sen asian esiin tuomista, että ennen kaikkea suomalaiset miehet hyväksikäyttävät ja ahdistelevat Suomessa.
Enkä minä lopeta kertomasta, että silmäteriesi alttius samaan on vähintään 17x jo kaksikertainen olisi pöyristyttävää, mutta 17!
Minä voisin hyvin mielelläni näyttää sinulle terän silmään. Minä olen ainoastaan tuonut esiin sen tosiasian, että suomalaiset miehet ovat harjoittaneet tyttöjen hyväksikäyttöä jo vuosikymmeniä. En ole missään vaiheessa puolustanut näitä ulkomaalaisia ra iskareita. Vain sinun kaltaisesti id iootti kääntää asian noin.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin todella huonosti kun mietin mimmoisia miehiä meillä täällä suomessa asuu, en yhtään ihmettele että 90 prosenttia naisista haluaa ulkkis puolison tai kääntyy lesboksi.
Älkää enää edes katsoko suomalaisia miehiä päin. Ne ansaitsee syrjäytyä ja se on kaikille parempi vaihtoehto!
Joo kyllä kalifaatti korjaa ongelman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten tulee kollektiivisesti hävetä seksuaalisuutaan vaikka eivät muuten toimisi mitenkään väärin ja naiset tietävät paremmin kuin miehet mitä miehet ovat. Tämä on voimakasta tällä hetkellä länsimaissa. Edustat seksitistisyytä sun muuta hyökkäystä vailla mitään pohjaa, jos ihmettelet asiaa avoimesti asioita. Kuten sitäkin ettei osa miehistä kuitenkaan hallitse itseään vaikka kuinka sheimattaisiin ja kiellettäisiin sekä esitettäisiin kuinka miehet ajattelvat jalkovälillään. Nykypäivänä on kuitenkin valloillaan käsitys, jossa miehen tulisi elää häpeässä, vain koska on mies.
Ja höpöhöpö. Tosimiehet on aina osanneet kunnioittaa naisia, eikä heillä ole myöskään ollut mitään hävettävää. Limaiset pimpinperässähiihtelijät, jotka eivät saa naisia, koska eivät heitä kunnioita, joutavatkin hävetä.
Mikä on pointtisi että totuus täytyy kieltää ja haukkua samalla miehiä? Todella lapsellista käytöstä. En ymmärrä mitä järkeä vuodatuksessasi on? Haluat päästä sanomaan, että miehet ovat limaisia, koska heillä on seksuaalisia haluja. Ymmärätkö edes mikä on seksuaalinen halu, josta tässä puhun tai mistä se kumpuaa, vai onko ainoa tavoitteesi jo täytetty syyttömän kiusaaminen. Mies on siis limainen biologialtaan ja sukupuolensa takia, selvä juttu tämähän tässä onkin kyseessa. Perus yksinkertaisen ihmisen harrastamaa ymmärtämätöntä leimaamista taholtasi ja toisen ihmisen pakottamista elämään häpeässä, vaikka mitään häpeällistä ei olisikaan tehnyt. Häpeän lietsomista pelkän harrastamasi sukupuolisyrjinnän takia, joka on erittäin suosittua nykyään länsimaissa.
Edelleenkin; mene hyvä mies hoitoon, jos koet sek suaalista halua alaikäisiin. Se ei ole luonnollista, ja on häpeällistä.
Suosittelen sinun hakeutuvan itse sinne hoitoon, jos kuvittelet minusta tai muista automaattisesti alaikäisin sekaantujaa vain kosa olen vihaamaasi sukupuolta ja esität asian vielä niin että jokaisen miehen tulisi kollektiivisesti hävetä sukupuoltaan. Se on sairasta käyttäytymistä eikä sellaisen pitäisi kuulua sivistyneeseen valtioon tai muita kunioittavan ihmisen käytökseen. Silti kuten hienosti esität olet aina valmis solvaamaan tuntematonta, pelkästään hänen biologiansa sekä sukupuolen takia, vaikka mitään muuta syytä ei ilmenekkään. Yäk mitä' käytöstä ja ihan pokkana jatkat sitä, ole hyvä todista vain kuinka sinusta syyttömiä ihmisiä voi kiusata miten haluaa, kun on mielestöään muita parempi eikä ymmärrä hyväksyä todellisuuta sekä erilaisuutta ihmisissä.
Kerro vaikka kuinka tosimies(70 luvun sankari tarinoita*) käyttäytyy ja muiden tavallisten ihmisten jotka eivät määrittele itseään sukupuolensa mukaan tulee hävetä sukupuoltaan.
Miyä aktuaalista v*ttua? Eihän tästä ota itse hul lukaan selvää. Suosittelen nyt kääntymään kiireesti mt-palveluiden puoleen, ihan jo muistakin kuin alaikäisiin kohdistuvasta sek suaalesta halusta johtuen.
Mistä et saanut selvää? Edelleen se vika on siellä sinun päässäsi jossa mielestäsi toisen syrjiminen sukupuolisin perustein on sallittua ja jopa pakollista että suotavaa, yök. Tiesitkö että toimintasi on laitonta ja moraalitonta, eikä sivistysmaissa normaalien ihmisten elämä perustu sukupuoliseen syrjimiseen, eikä sivistymättämään ihmisoikeuksien polkemiseen. Sinun kalataistesi´(mulquisti) ihmisten takia tarvitsemme lakeja jotka suojelevat tavallista syytöntä ihmistä syrjinnältä. Ainoa tavoitteesi on haukkua sinulle tuntemattomia ihmisiä pelkän sukupuolen perusteella ilman mitään konkreettista muuta syytä. Yäk millaisia ihmisiä nykyään on. Jatka ole hyvä näytä kuinka jatkat muiden moraalitonta solvamista, ole hyvä.
En edes jaksa lähteä tähän vastaamaan tämän kummemmin.
Yksinkertaistetaan sinun tasollesi. Miksi kuvittelet että sinulla on oikeus ja jopa velvollisuus sukupuolisyrjiä sinulle tuntemattomia miehiä, sekä keksiä muista ihmisistä paikkaansapitämättömiä asiota, joista heitä sitten syytät. Miksi et muutenkaan keskustele toisten kanssa ihan oikeasta nykypäivän syrjimisestä jota itsekkin tietoisesti harjoitat, vaan nolaat muita keskustelijoita pelkästään. Keneltä olet oppinut tuon käytöksen? Mitä suurta tai kunnioitettavaa mielestäsi syrjintään perustuvassa toiminnassasi on? Sivistyneen ihmisen käytökseen ei tuollainen kuulu mitä harjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.
Kyllä tämä maa on menetetty.
(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)
Voisitko edes yrittää ymmärtää suomalaisen naisen näkökulmaa tähän aiheeseen?! Kyllä siinä alkaa mieltää kaikki miehet pervoiksi jos on nuoresta pitäen saanut sietää ahdistelua. Sulle ei ehkä miehenä ole kovin selvää mitä paskaa jopa ala-asteikäiset tytöt joutuvat sietämään, ehdottelua ja huutelua aikuisilta miehiltä, kourimista ja sukulaissetien "jokos on tissit kasvanut, heh heh"-läppää. Vähemmästäkin menee luottamus miehiin.
Älä jaksa! Ei meidän naisten elämä nyt koko ajan tuollaista ole, että ihan täytyy kaikki miehet yleistää pervoiksi! Hohhoijaa taas. Tämä EI OLE kaikkien naisten näkökulma, älkää huoliko miehet.
Hahhaa. Hyvä yritys tekeytyä naiseksi...0/5
No ei mun tarvitse tekeytyä yhtään miksikään. Ihan olen 30+ vaimo ja äiti, tasa-arvon (en feminismin!) kannattaja ja maisteriksi yliopistosta valmistunut heteroseksuaali. Onpa sairas maailmankuva, jos luulet, että kaikki naiset ajattelevat kuten tuo, jonka kuvausta kritisoin.
Näiden mielestä kukaan nainen ei voi ajatella kuin sinä.
Älä jaksa käydä yksiksesi tätä keskustelua..nainen sympatiseeraa toisia naisia, koska ymmärtää luonnollisesti kuinka traumatisoivaa hyväksikäyttö on. Ja kuinka helposti sitä tapahtuu. Jokainen nainen tiedostaa tämän.
On eri asia "sympatiseerata" uhreja kuin sallia kaikkien miesten yleistämisen pervoiksi. Jos et ymmärrä tätä eroa, tämän keskustelun voi päättää tähän. Lisäkis todella marginaalissa ovat ne naiset, jotka koko ajan, aina ja kaikkialla ovat kaikenlaisten "pervojen" uhreja...
En aio todistella sukupuoltani millään tavalla. Tai sitä, että olen eri keskustelija, joksi minua väität. Oma on mokasi.
Jos kuulut siihen onnelliseen marginaaliin, joka ei ole joutunut koskaan kohtaamaan ahdistelua tai hyväksikäyttöä, olet entistäkin kuvottavampi. Siis mikäli olet nainen. Vähättelet sitä, että todellisuudessa suurin osa tytöistä ja naisista on alisteisessa asemassa myös tässä asiassa. Ku set niin sanotusti omaan pesään.
Sinä sanot, että tuo edellinen vähättelee. Sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon on festareillakin sammuneita tyttöjä hyväksikäytetty plus sitten kotibileet jne
Se mitä tyttäreni kertoo on enemmänkin että nuorisofestareilla (helsingissä) ei voi olla rauhassa juurikin näiden maahanmuuttajanuorten takia. Käytös on uskomattoman julkeaa ja kähmintää on paljon. Ainoa "hyvä" asia on se että suomalaiset pojat eivät näin tee, eli pojasta polvi paranee.
Suomalaiset pojatkin tekevät. Älä sano noin, että eivät tekisi. Se, että ulkomaalaiset ahdistelevat ja hyväksikäyttävät, EI vähennä suomalaisten vastaavaa käytöstä ja sen vahingollisuutta.
Puhuin suomalaisista nuorista (!) ja tyttäreni kokemuksista. Miksi ihmeessä en voisi sanoa? Oletko sinä kuullut jotenkin toisin sitten nuorten kohdalla?
Tietenkin kaikki ahdistelu om väärää, miesten ja naisten, suomalaisten ja ulkomaalaisten. Olen kuitenkin tyytyväinen edes siitä että suomalaiset pojat eivät seuraa isiensä jalanjälkiä. Maahanmuuttajapojista sen sijaan olen huolissani.
Vain noin neljäsosa seksuaalirikoksista on ulkomaalaisten tekemiä. Suurin osa suomalaisten. Lisäksi ilmoitetut ovat vain jäävuoren huippu todella tapahtuneista. Kyllä, minulla on kokemusta ja tietoa suomalaisten tekemistä seksuaalirikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin hyvin mielelläni näyttää sinulle terän silmään. Minä olen ainoastaan tuonut esiin sen tosiasian, että suomalaiset miehet ovat harjoittaneet tyttöjen hyväksikäyttöä jo vuosikymmeniä. En ole missään vaiheessa puolustanut näitä ulkomaalaisia ra iskareita. Vain sinun kaltaisesti id iootti kääntää asian noin.
Ja sitä ei ole kielletykään. Kyllä minulle jo 80-luvulla puhuttiin namusedistä ja ooetettiin varomaan vieraita ihmisiä. Etjö pysty yhtään käsittämään, että kun on tällainen akuuttikriisi, niin silloin puheet " kyllähän suomalaisetkin" ovat ilmiselvää asian siloittelua ja muhamettilaisten puolustelua. Ja vielä 17x!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta lukea vähätteleviä kommentteja.
Jos ahdistelija onkin suomalainen, uskotaanko lasta? Osa suomalaisista tuntuu olevan sitä mieltä, että vain ulkomaalainen voi olla raiskaaja tai ahdistelija, muut on mielikuvituksen tuotetta tai uhrin oma vika.
Kyllä uskotaan. Ja pesäpallomaila tmv. heiluu ahdistelijan nuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain noin neljäsosa seksuaalirikoksista on ulkomaalaisten tekemiä. Suurin osa suomalaisten. Lisäksi ilmoitetut ovat vain jäävuoren huippu todella tapahtuneista. Kyllä, minulla on kokemusta ja tietoa suomalaisten tekemistä seksuaalirikoksista.
Vain noin neljäsosa? Ja kuinka monta prosenttia niitä ulkomaalaisia onkaan täällä? Tuskin 25 % kaikesta kansasta täällä. Että toisin sanoen, sinunkin viestistäsi voi lukea sen, että näillä ulkomaalaisilla on aika paljon suurempi todennäköisyys tehdä seksuaalirikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilmoittamattomia on varmasti yhtä paljon sekä suomalaisissa että ulkomaalaisissa. Huomasitko missä kohtaa oli huutomerkki? Nuorissa. Huomasitko että olin samaa mieltä kanssasi vanhemmista miehistä? Et. Kerroin vain mitä kokemuksia meidän perheessä on nuorista pojista. Etkä ole tuon ikäryhmån nykyistä käyttäytymistä kumonnut edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on hyväksikäyttäny 12v eteenpäin useampi suomalainen mies. Tunnen katkeruutta siitä, että vasta nyt tätä asiaa pidetään tärkeänä.
Milloin nyt? Oletko nukkunut kaikki viimeiset vuodet, jopa vuosikymmenet?? Mihinkään muuhun rikollisuuteen ei ole panostettu niin paljon kuin seksuaalirikollisuuden kitkemiseksi ja uhrien aseman parantamiseksi.
Seksuaalirikosten uhreilla on monessa suhteessa aivan. Pysytään edes faktoissa, jos halutaan keskustella asioista. Miehiin kohdistuva väkivalta sen sijaan ei kiinnosta ketään.Olen yli 30-vuotias. En ole valitettavasti nukkunut ihan kirjaimellisestikaan. Nämä tapahtumat värittävät elämääni edelleen. Traumat ovat aiheuttaneet mm. vakavan, toistuvan masennuksen, ahdistuneisuushäiriön, dissosiaatiohäiriön ja työkyvyttömyyden. Ja ei. Ei todellakaan ole pidetty samalla tavalla meteliä aiheesta, olisin kyllä huomannut.
Häpeä on ollut valtava, suurelta osin juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi. Syyllistät minua vain lisää, vaikka hyväksiläyttö ei ollut minun syyni. Uhrit eivät uskalla useinkaan puhua. Hyvä, että ehkä nyt moni uskaltautuu puhumaan! Ja tätä eivät suomalaiset miehet kestä!
Mistä ja millä tavalla syyllistän sinua? Yritin vain tuoda esiin, että sinä suljet silmäsi kaikilta parannuksilta, joita sinun hyväksesi on tehty ja kiellät niiden olemassaolon, vaikka ne ovat täyttä faktaa. Minulla on asiasta monenlaista kokemusta, joten tiedän mistä puhun. Miksi tämä faktatieto on monille asia, joka pitää kiistää? Seksuaalirikosten uhrien eteen on tehty vuosikaudet eniten töitä ja ovat myös rikostyyppinä eniten keskustelua herättävä ollut jo vuosikausia.
Jos tämän asian eteen todella olisi tehty Suomessa töitä, ei näitäkään uökomaalaisten tekemiä hyväksikäyttöjä olisi ehkä hyvässä lykyssä tapahtunut näin paljon. Mikäli kouluissa olisi ollut enemmän ja laadukkaampaa seksuaalikasvatusta, lastensuojelulaitoksissa parempi valvonta jne., olisi näin ennaltaehkäisty tehokkaammin hyväksikäyttöä. Ja mikäli olisi pidetty esillä näitä miesten alkoholilla jne. houkutteluja, niihin olisivat ehkä sivullisetkin puuttuneet.
En ole sulkenut silmiäni. Aina on päivitelty lasten rais kaajia hetken aikaa mediassa. Mutta hyvin pian ne jutut ovat hiipuneet, ilman sen kummempaa muutosta mihinkään.
Aikuisten olisi pitänyy ymmärtää jo ajat sitten, että tälle täytyy tehdä jotain. Ei lapsia voida velvoittaa pitämään meteliä asioista, joita he eivät aina välttämättä ensinnäkään ymmärrä vääriksi ennen kuin ovat vanhempia ja toisekseen häpeävät kuollalseen.
Annas jotain ohjeita sen jonkin tekemiseksi.
80-luvulla (vastaan ketjuun nyt pelkän ekan sivun perusteella, koska luin vain sen) kävin ala-astetta, kun koulusta kotiin kävellessäni eteeni ajoi yhtäkkiä suomalainen mies, jolla oli päällishousut kintuisssa. Autossa istuvalla miehellä oli pelkät bokserit jalassaan, itse olin ilmiselvästi reppuselkäinen alle 10 vuotta vanha lapsi. Mies pysäytti minut kysyen muka minulta tietä, jonka onnistuin kyllä mielestäni neuvomaan hänelle. Mistään sen vaikeammasta ei ollut kyse, kuin muistaakseni siitä, että missä mahtaa olla lähin huoltoasema. Neuvoin miestä ajamaan joko 500 metriä eteenpäin tai taaksepäin, kummastakin suunnasta olisi löytynyt se huoltoasema. Hän kuitenkin halusi minut kyytiin, jotta varmasti löytäisi tien perille (tie oli suora, kummasta tahansa suunnasta katsottuna huoltoasema olisi ollut 500 metrin päässä). Kun en suostunut nousemaan kyytiin, mies veti elimensä esille alushousuistaan, teki lapsen silmään epäilyttäviä liikkeita kädellään elimelleen ja kysyi olenko koskaan nähnyt jotain tällaista. Lähdin juoksemaan karkuun. Kotiin tullessani kerroin heti äidilleni, joka tosiaan piti saarnan minulle, muttei tehnyt koko keissistä mitään ilmoitusta viranomaisille. Asia on tullut moneen otteeseen mieleeni sen 15-v. jehovatytön katoamisen jälkeen, Ristimäkikö tmv. hän oli, jonka isää syytettiin tästä katoamisesta, joka tapahtui suurin piirtein samoihin aikoihin. Vanhemmiten on tullut mieleen, että tällä miehellä saattaisi olla jotain tekemistä asian kanssa. Enkä ollut edes ainoa paikkakunnan ahdisteltu lapsi, koska useampi uskistyttö jopa omasta lähipiiristäni (olin silloin itsekin uskis) oli tällöin joutunut jonkun kyytiinsä houkuttelevan itsensäpaljastelijan uhriksi Piikkiön, Kaarinan ja Turun välillä. Lähipiiristä kuulin, että joku niillä tienoin vaikuttanut mies olisi yrittänyt houkutella useampiakin pikkutyttöjä kyytinsä ja vetänyt housujaan alas vähän joka suunnalla niille pikkutytöille shokeeratakseen heitä. Tyttöjä neuvottiin vain unohtamaan moiset asiat, koska uskispiirien ulkopuolella mitä tahansa voi sattua heille, ja erityisesti maailmalliset miehet ovat järjestään petoja, jotka odottavat meiltä tytöiltä vain yhtä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin uutena vuotena Senaatintorin konsertissa, ja yhtäkkiä tunsin kouraisun takapuolessani. Kun käännyin, niin riehakkaasti kannabikselta lemahtavaan seurueeseen kuuluvalta käkkäräpäämieheltä naama venähti, kun huomasikin kourineensa hoikkaa pitkätukkaista miestä.
Pidin juttuja päällekäyvyydestä jossain määrin liioiteltuina, ennen kuin omalle kohdalle osui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjua jonnekin sivulle 7 asti. Mitä ihmettä täällä höpistään?! Kuka näitä viestejä masinoi?
Aina on ollut ahdisteluja, totta kai. Mutta onhan nämä Oulun esimerkkitapaukset jotain ihan muuta kuin pelkkää ahdistelua. T u r va p aikan h akijat tekevät jotain tuollaista, vaikka ovat tulleet tänne apua ja turvaa saadakseen. Naiset ja tytöt ovat täysin arvottomia heidän silmissään, ja nimenomaan suomalaiset.
Jännä, että tällainen ketju saa olla täällä.
Tietenkin saa olla, kyseessä suomalaiset miehet jotka MYÖS ahdistelee ja raiskaa ja mitä kaikkea. Suomalainen mies raiskaa enemmän, suomalainen mies ahdistelee enemmän!! Kyllä suomalainenkin mies tekee sitä ja tätä!!
Oletko aikuinen? Ei vaikuta siltä.
Henkilöityykö taas? Ole aikuinen kirjoittaessasi.
-eri
Ei sillä ole mitään merkitystä koska naisella ei ole mitään velvollisutta ottaa mitään vastuuta omasta seksualisuudestaan tai muusta toiminnastaan kaikki sellainen on uhrin syyllistämistä, vaan miehen tulee pelkästään hävetä seksualisuuttaan ja biologiaansa jokaisessa tilanteessa vaikka ei olisi missään tekemisissä minkään rikollisen tai väärän kanssa. Ihan jo parisuhteessakin on oikein että mies häpeää omaa seksualisuuttaan. Sitten tulee vastaan väitä janttereita jotka eivät välitä mistään ja naiset/tytöt menevät keikistelemään heidän luoksensa omassa voimaantumisen ja paremmuuden tunteessaan ilman mitään kontrollia tai älyä ja huonostihan siinä sitten käy. Ja kaikki miehet nekin jotka häpeävät sukupuoltaan eivätkä tee mitään väärää ovat syyllisiä nettiåpaltoilla paremmin tietävien sukupuolisyrjiöiden mielestä.