Ulosottomiesten sikailulle loppu
Tiesittekö että nämä arvon virkamiehet tienaavat keskimäärin yli 6000 euroa kuukaudessa, ahneimmat yli 8000 euroa kuussa. Pakollista työaikaa on 3 tuntia päivässä.
Miksi verorahoilla tällainen sallitaan?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö jonka kanssa minä jouduin tekemisiin ei alkuun suostunut tekemään maksusopimusta kanssani, koska olin hieman myöhässä. (En masennuksesta johtuen juurikaan avannut postiani noin kolmeen vuoteen.)
Näin ollen hän veti palkastani välistä maksimimäärän, eikä vettomukseni pieneen lapseen auttanut. Siinä tilanteessahan olisi ollut korkea riski velkaantua pahasti lisää, sitäkö nämä valtion virkamiehet toivovat?! Sekö on tarkoitus?
Seuraavaksi paljastui että mies oli järjestellut velkani järjestykseen joka hidasti niiden maksamista, korot juoksivat koska järjestys oli aivan väärä. Ehkä tämä järjestys kasvatti hänen provisiota? Lopulta kituutettuani tarpeeksi kauan sain velan maksettua ilman että otin yhtään lisää velkaa.
Näinkään ei olisi käynyt jos olisit maksanut velkasi ja avannut postisi kuten normaali vastuunsa kantava aikuinen tekee.
Mutta tietenkin syy on nyt tässä ulosottomiehessä
Niinkö väitin? Sinustako virheitä ei sallita, niinkö opetat myös lapsillesi? Jos ihminen tekee virheen, hän ansaitsee kärsiä siitä mahdollisimman paljon, ilman mitään joustoa? Miksi olet niin inhottava? missä on sinun inhimillisyys. Kyllä sellainen jouduttaisi asioita ennmmin kun tuo aivan hirveä asenteesi ja kuuntelutaidon puute.
Tiedoksesi, minä olen erinomainen äiti ja meillä on oikein ihana pieni perhe, kyllä vain, olen ollut mieheni kanssa pian 17 vuotta yhdessä. Mihin siinä lastensuojelua tarvitaan jos minulla on ollut velkaa? miten se mitenkään on lastensuojelun asia? Olen maksanut velkaa parhaimmillaan 900e/kk, onko se sinusta kohtuullista? Palkkani on pieni.
Netissä saa aivan kummallisia rekatioita heikkouteen ja epätäydellisyyteen, aivan järjettömiä oikeastaan. Epätäydellisyys on ihan ok, sellaisia tekin arvostelijat olette. Ihan kaikki on!
Ymmärrätkö että velkojan lapset voivat jäädä ilman ruokaa kun et vaivaudu maksamaan mitä olet luvannut, ”koska masentaa”.
Kolme vuotta avaamatta postia, mutta ihana perhe. Niinpä..
Sinä joko provosoit tahallasi tai myönnät että et ole edes ihminen. Mietitköhän koskaan mitä suustasi päästät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö jonka kanssa minä jouduin tekemisiin ei alkuun suostunut tekemään maksusopimusta kanssani, koska olin hieman myöhässä. (En masennuksesta johtuen juurikaan avannut postiani noin kolmeen vuoteen.)
Näin ollen hän veti palkastani välistä maksimimäärän, eikä vettomukseni pieneen lapseen auttanut. Siinä tilanteessahan olisi ollut korkea riski velkaantua pahasti lisää, sitäkö nämä valtion virkamiehet toivovat?! Sekö on tarkoitus?
Seuraavaksi paljastui että mies oli järjestellut velkani järjestykseen joka hidasti niiden maksamista, korot juoksivat koska järjestys oli aivan väärä. Ehkä tämä järjestys kasvatti hänen provisiota? Lopulta kituutettuani tarpeeksi kauan sain velan maksettua ilman että otin yhtään lisää velkaa.
Näinkään ei olisi käynyt jos olisit maksanut velkasi ja avannut postisi kuten normaali vastuunsa kantava aikuinen tekee.
Niinkö väitin? Sinustako virheitä ei sallita, niinkö opetat myös lapsillesi? Jos ihminen tekee virheen, hän ansaitsee kärsiä siitä mahdollisimman paljon, ilman mitään joustoa? Miksi olet niin inhottava? missä on sinun inhimillisyys. Kyllä sellainen jouduttaisi asioita ennmmin kun tuo aivan hirveä asenteesi ja kuuntelutaidon puute.
Tiedoksesi, minä olen erinomainen äiti ja meillä on oikein ihana pieni perhe, kyllä vain, olen ollut mieheni kanssa pian 17 vuotta yhdessä. Mihin siinä lastensuojelua tarvitaan jos minulla on ollut velkaa? miten se mitenkään on lastensuojelun asia? Olen maksanut velkaa parhaimmillaan 900e/kk, onko se sinusta kohtuullista? Palkkani on pieni.
Netissä saa aivan kummallisia rekatioita heikkouteen ja epätäydellisyyteen, aivan järjettömiä oikeastaan. Epätäydellisyys on ihan ok, sellaisia tekin arvostelijat olette. Ihan kaikki on!
Tarkoitatko, että sinulla on mieskin, ettekä siitä huolimatta saaneet postia avattua kolmeen vuoteen. Aika epeleitä! Älä puhu enää soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että nämä arvon virkamiehet tienaavat keskimäärin yli 6000 euroa kuukaudessa, ahneimmat yli 8000 euroa kuussa. Pakollista työaikaa on 3 tuntia päivässä.
Miksi verorahoilla tällainen sallitaan?
Sinulla on varmaan hyvä lähde tälle väitteellesi.
Meno ja asioiden hoitaminen muuttui hyvin pian sen jälkeen kun tein kyseisestä virkamiehestä hänen esimiehelle valituksen. En sattumalta ollut saanut häntä moneen tuntiin kiinni, mutta silloin meni kymmenen minuuttia niin hän soitti.
On oletettava että hänen esimies oli kanssani samaa mieltä.
Ja ei, mikään raha tässä maailmassa ei saisi minua tekemään sitä työtä. Hyväksyn sen tosiasian että olemme ihmisinä hyvin erilaisia.
Valitettavasti saattaisi auttaa heidän asiaa jos hekin sen hyväksyisivät ja osaisivat tehdä eron siinä että joskus auttaa asiaa lähestyä asiaa ns. hyvällä. Eikä aina pahalla.
Kyllähän otettu velka täytyy maksaa takaisin. Mutta kenen mielestä on kohtuullista, jos korkoa täytyy maksaa yhtä paljon tai enemmän kuin lainaa? Kuka siinä silloin on ahne?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä voi olla ulosottomiehen vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....
Totta. Mutta on hieman eri tehdä virheitä ja hoitaa ne sitten kuntoon, kuin olla esimerkiksi avaamatta poistia kolmeen vuoteen. Se on jo puhdasta välinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että sinulla on mieskin, ettekä siitä huolimatta saaneet postia avattua kolmeen vuoteen. Aika epeleitä! Älä puhu enää soopaa.
Niin sinä edelleen kuvittelet tietäväsi muiden asiat paremmin kun he itse tietävät. Ja vielä kysymättä. Älä enää yritä puhua soopaa minun puolesta.
Meillä ei avata muiden postia eikä urkita muiden puhelimia, meillä kunnioitetaan muita ja kysytään ja keskustellaan miten asia on.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ymmärrä miksi yritätte nyt kääntää asian siten että olisin jollain lailla pyrkinyt välttämään velan maksun. Koska oletettavasti vastaatte väittääksenne, ette vastaa kuunnellaksenne mitä minä sanon ja minkälainen oli minun kokemus.
Jos velka menee ulosottoon asti, niin aika pahasti saa laistaa maksuistaan. Jonkus teininä sössin asiat (onneksi oli melko pienestä summasta kyse), mutta aika kauan sai olla maksamatta laskuja, ennen kuin ulosotosta tuli kirje. Ja kun olin sinne yhteydessä, niin hyvin sain sovittua asiat siihen malliin, että sain hoidettua ne kuntoon.
Lähes aina laskuista pystyy sopimaan, kunhan ottaa etukäteen yhteyttä. Toki on helpompi olla maksamatta ja sitten itkeä kun maksut tulee väkisin maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän otettu velka täytyy maksaa takaisin. Mutta kenen mielestä on kohtuullista, jos korkoa täytyy maksaa yhtä paljon tai enemmän kuin lainaa? Kuka siinä silloin on ahne?
Jos ollaan menty tuohon pisteeseen, on velkoja odottanut rahojaan erittäin pitkään. Mikäli maksut ja velat hoitaa ajoissa pois, on korkokin kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Ulottomies hiljenee pesarilla.
Taas näitä. Kun järki loppuu, otetaan väkivalta käyttöön. No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulottomies hiljenee pesarilla.
Taas näitä. Kun järki loppuu, otetaan väkivalta käyttöön. No
Itsepähän nämä kokoomuksen kätyrit ovat myyneet itsensä isojen firmojen puudeleiksi ja ottaneet hommakseen ahdistella ihmisiä ja kurjistaa heidän elämää. Sitä saa mitä tilaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/25/ulosottomiesten-tulospalkkaust…
Ulosottomiesten esimies haluaa muuttaa palkkausta. Tulospalkkiot voi tulla välillä turhankin helposti.
Konttorityötä pääosin nykyisin. Aika helpolla tulee raha monille.
- Ulosottomies tekee työtä joka hänelle toimenkuvansa mukaan kuuluu ja noudattaa lakeja ja asetuksia jotka asiaa säätelevät
- äärimmäisen kuluttuva työ joka vaatii monenlaisia erityispiirteitä että sitä pystyy tekemään, olen työni puolesta ollut tekemisissä luultavasti suurimman osan pk-seudun ulosottomiehistä kanssa
- jos tarjottaisiin mainittua palkkaa siitä toimenkuvasta jota he toteuttavat, en olisi kiinnostunut ottamaan tehtävää vastaan
Erikseen vielä totean että jos masennus vie toimintakyvyttömäksi, ulosottomiehen velvollisuuksiin ei kuulu toimia tukihenkilönä ja sen perusteella soveltaa mitään lakia tai pykälää mitenkään henkilökohtaiseen tilanteeseen paremmin soveltuvaksi. Tukihenkilöt pitää silloin löytyä muualta.
Älä nyt viitsi. Suurin osa veloista ei ole ns. suoraan ulosottokelpoisia, eli eräpäivän jälkeen saat asianmukaisesti maksumuistutus- ja -vaatimuskirjeitä ja postia käräjäoikeudelta asian edettyä oikeudelliseen perintään. Vasta sen jälkeen velkomisesta vastaa ulosotto.
Mikäli laskua ei pysty eräpäivään mennessä hoitamaan, tulee olla yhteydessä alkuperäiseen velkojaan. Vaikka saatava ehtisi edetäkin perintätoimiston perittäväksi, on sen hoito useimmiten sovittavissa.
Ulosotto on viimeinen taho joka hoitaa velkomisen "väkisin" mikäli vapaaehtoisuuteen perustuvat perintätoimet eivät ole tuottaneet tulosta. Ulosotonkin kanssa velan takaisinmaksu on tietyissä puitteissa sovittavissa, mutta luonnollisesti ulosotto kerryttää velalliselle kuluja - täytyyhän alkuperäisen velkojan sekä oikeudellista hoitavan tahon saada omansa. Velanotto ei ole ilmaista lystiä eikä pidä ollakaan, minkä luulisi toimivan hyvänä kannustimena hoitaa velkansa ja elää tulojen mukaan.
Ulosotto on säännösteltyä toimintaa eikä sinulta mitata mitään alta suojarajan. Et voi velallisena olla niin niin itsekäs että kiukuttelet kun sinulta peritään itse tekemääsi velkaa pois. Velat pitää maksaa, tavalla tai toisella, ja mikäli rahaa ei ole niin velkaa ei oteta. Turha siinä on asiaa hoitavaa virkamiestä syytellä. Mikäli uskot asioistasi vastaavan ulosottomiehen tehneen virheen, ota yhteyttä asianomaiseen tahoon ja selvitä asia. Jatkossa maksa laskut ajallaan ja opettele budjetoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Suurin osa veloista ei ole ns. suoraan ulosottokelpoisia, eli eräpäivän jälkeen saat asianmukaisesti maksumuistutus- ja -vaatimuskirjeitä ja postia käräjäoikeudelta asian edettyä oikeudelliseen perintään. Vasta sen jälkeen velkomisesta vastaa ulosotto.
Mikäli laskua ei pysty eräpäivään mennessä hoitamaan, tulee olla yhteydessä alkuperäiseen velkojaan. Vaikka saatava ehtisi edetäkin perintätoimiston perittäväksi, on sen hoito useimmiten sovittavissa.
Ulosotto on viimeinen taho joka hoitaa velkomisen "väkisin" mikäli vapaaehtoisuuteen perustuvat perintätoimet eivät ole tuottaneet tulosta. Ulosotonkin kanssa velan takaisinmaksu on tietyissä puitteissa sovittavissa, mutta luonnollisesti ulosotto kerryttää velalliselle kuluja - täytyyhän alkuperäisen velkojan sekä oikeudellista hoitavan tahon saada omansa. Velanotto ei ole ilmaista lystiä eikä pidä ollakaan, minkä luulisi toimivan hyvänä kannustimena hoitaa velkansa ja elää tulojen mukaan.
Ulosotto on säännösteltyä toimintaa eikä sinulta mitata mitään alta suojarajan. Et voi velallisena olla niin niin itsekäs että kiukuttelet kun sinulta peritään itse tekemääsi velkaa pois. Velat pitää maksaa, tavalla tai toisella, ja mikäli rahaa ei ole niin velkaa ei oteta. Turha siinä on asiaa hoitavaa virkamiestä syytellä. Mikäli uskot asioistasi vastaavan ulosottomiehen tehneen virheen, ota yhteyttä asianomaiseen tahoon ja selvitä asia. Jatkossa maksa laskut ajallaan ja opettele budjetoimaan.
On myös olemassa velkajärjestely eli oikeuden päätöksellä voidaan velkoja sovitella siten, ettei kaikkia velkoja tarvitse maksaa pois. Velkajärjestelyyn voi päästä kunnallisen oikeusaputoimiston kautta.
Voi herranjestas tätä tahallista väärinymmärryksen määrää.
Olin muutaman päivän myöhässä kyseisestä kirjeestä, kuten sanoin, hieman myöhässä. Pahin masennukseni kesti kolme vuotta.