Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä naiskuski, joka ajoit aamulla pikkuautolla motarilla about 70km/h

Vierailija
15.01.2019 |

Näitkö, millaisen autoletkan keräsit taaksesi?
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ KÄDETTÖMÄT VALITTAKO!

Jos ei pääse ohi niin saa syyttää itseään.

Vierailija
82/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän oli tuore kuski? Itse sain kortin kesäkuussa, enkä todellakaan aio ajaa 100km/h tällä kelillä.

Pysy poissa motarilta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajoin motarilla tänään 110km/h. Ei tullut vaaratilanteita. Ja olen nainen.

Ja tässä hyvä esimerkki, kun akka on ratissa, joka kuvittelee ajavansa 110km/h kun todellinen nopeutesi oli 99 km/h, ei ihme jos tiet on tukossa niin lumesta kuin autoista. Motarilla ajetaan oli keli mikä hyvänsä 198km/h, silloin pysyy tasainen jono, eikä tule vaaratilanteita, kun hullut on ratissa, joilla om seitsemän henkeä.

Vierailija
84/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autoas madallettu niin että  se toimii lumiaurana?

No tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
85/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä hyvä esimerkki, kun akka on ratissa, joka kuvittelee ajavansa 110km/h kun todellinen nopeutesi oli 99 km/h, ei ihme jos tiet on tukossa niin lumesta kuin autoista. Motarilla ajetaan oli keli mikä hyvänsä 198km/h, silloin pysyy tasainen jono, eikä tule vaaratilanteita, kun hullut on ratissa, joilla om seitsemän henkeä.

Missäs laissa tuollainen lukee että on joku velvollisuus ajaa ylinopeutta t. eri

Vierailija
86/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisit soittanut 112. Naisella nopeusmittarissa 70 km/h. Promillemittarissa luku olisi ollut varmaan 2.2.

Vierailija
87/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OOOH, *aaltoja*.

Vierailija
88/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitkö, millaisen autoletkan keräsit taaksesi?

Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia

So?

Vaihdetaan kaistaa sen lumivallin yli ja ajetaan nysväristä ohi. Mikä tässä on nyt se ongelma?

Vierailija
89/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä oli se nysväri. Kyllä sitä isommalla autolla puskee lumivallista läpi ohittaessa, kun ei pienestä säikähdä.

Vierailija
90/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moottoritiellä nopeudet vaihtelee, taajaman lähellä voi olla 80 km/h ja sitten 100 km/h jonkun matkan päässä. Olen huomannut, että 80 ja jopa 100 km/h rajoitusten kohdalla mennään edelle ja sitten siirrytään eteen pöllyttämään lunta tai rapaa eteen. Minulle on neuvottu, että jos kerran ohitat, niin ohita siten, että todella et jää siihen eteen roikkumaan. Pitää vaan näyttää rystyset valkoisina, että ielle piäsin, Ainakin osassa moottoriteitä on nyt varoitus liukkaasta kelistä, joten ihan fiksua ajaa 80 km/h etenkin paikoissa missä hirviaita päättyy. Itse haluan elää terveenä enkä maata esim. neliraajahalvaantuneena hoitokodeissa. Useimmilla naisilla on myös lapset kyydissä joten ei hurjastella kelillä kuin kelillä, ukot joiden jatkeena on bemari eivät viitsi edes vilkkua näyttää ohituksissa, ettei se vaan kulu. Kesällä ajan ainakin ihan sujuvasti 120/km jos rajoitukset sallii. Mielestäni pitäisi liikennepoliiseja lisätä jotta saataisiin ylinopeutta ajavat kiinni, nyt ajetaan koulujen kohdallakin jossa 50 km/h rajoitus jotain 80 km/h ja ohitetaan jos ajaa sallittua nopeutta.

Vierailija
91/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se syy oli siinä, että nainen ajoi pikkuautolla. Isommalla, turvallisella autolla uskaltaakin ajaa huonommallakin kelillä. Saisi syyttää Suomen autoverotusta, että autokanta on vanhaa ja turvatonta. Euroopassa ja jopa Virossa näkee uudempaa autokantaa, ei ole verotus pilannut markkinoita uusille autoille.

Vierailija
92/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun opettajan mukaan mikään n. 10/km h ns. "alinopeus" ei ole mikään tuntuva alinopeus joka haittaisi liikennettä. Eri asia olisi körötellä 50 km/h. Suomessa fiksut ajaa sään ja olosuhteiden mukaan, jotkut käsittää, että pitää ajaa vähintään sitä nopeutta mitä nopeusrajoituksessa lukee, itse asiassa se on ylin sallittu nopeus ilman sanktioita.

Vierailija
93/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeudesta pitäisi saada tuntuva sakko. Älä aja autolla jos pelottaa ajaa rajoitusten mukaan. Suomessa on vielä todella alhaiset nopeusrajoitukset.

Ärsyttää nuo kommentit, jossa sanotaan että lähde aikaisemmin niin ei matelijat haittaa. Kyllä ne haittaa vaikka lähtisikin ajoissa, koska ne sotkee aikataulun täysin. Olisi myös aivan järjetöntä lähteä aina monta tuntia etukäteen siksi, että matkalla saattaa olla joku itsekäs liikenteenvaarantaja hidastelemassa. Autoilun ideana on päästä näppärästi ja nopeasti paikasta toiseen.

Jos jännittää, mene julkisilla tai pyöräile, älä tule vaarantamaan ja hidastamaan muiden matkantekoa.

Ajan joka päivä (olen ajanut jo 25 vuotta), enkä oikeastaan koskaan ole nähnyt vaarallista alinopeutta ajavaa. Sen sijaan näen päivittäin liikenteessä aivan liian suurta tilannenopeutta ajavia esim. suojateiden lähellä tai huonossa säässä ja näitä perseessä roikkujia on joka ikinen kerta joka puolella kun avaa silmänsä, niitä on kaupungeissa ja maanteillä. Todistan jatkuvasti tilanteita, joissa joku ajaa toisen perseessä, joskus itsenikin perseessä, vaikka ajaisin juuri sitä sallittua ylintä nopeutta.

Taotaan se vielä kerran päähän: nopeusrajoituskyltissä on SUURIN SALLITTU NOPEUS, ei se nopeus, mitä pitäisi ajaa - saa ajaa hitaammin.

Järkeä saa käyttää ja huonolla kelillä ei tarvitse ajaa täysillä, ei tarvitse ajaa edes sitä suurinta sallittua nopeutta.

Se, että ajat jonkun pätkän 70 km/h verrattuna 80 km/h, ei hidasta juurikaan koko matkaa. Usko pois. Eli ei sun tunteja etukäteen tarvi lähtee kotoota. Sun kaltaisilta pitäis se kortti ottaa pois.

Juu, kortti pois minulta joka osaan ajaa sujuvasti muiden mukana vaaratilanteita ja jonoja aiheuttamatta. Se olisikin järkevä päätös.

Alinopeuden ajaminen on sairaalloisen itsekästä. Se aiheuttaa ohitustilanteita jotka ovat liikenteessä niitä vaarallisempia. Kaikilla ei ole aikaa (eikä halua) ajaa juuri sitä vauhtia mitä Marjatta uskaltaa ajaa.

Onneksi tästä alinopeusjutusta on alettu puhumaan, ja ainakin jossain vaiheessa oli harkinnassa kovemmat sakotuskäytännöt motarilla pakittaville.

Liikenne on sujuvaa, kun autot liikkuvat mahdollisimman samaa tahtia. Ennakointi on silloin kaikille helpompaa.

/Se jolle vastasit

Mua ihan naurattaa, kun ajattelen sitä Marjattaa, joka sun mieliksi lähtee ajamaan 100km/h lumisella säällä motarilla. Ajelee ensimmäistä kertaa itse Helsinkiin silmäklinikalle, kun ei sanut kyytiä muuten järjestymään, eikä varaa taksiinkaan ole. Ikää 73v, näkö, kuulo ja havainnointi ovat kaikki mitä ovat!!

Näitähän on joka päivä liikenteessä ja hyvät ja järkevät kuskit varautuvat myös näihin työmatkoillaan!!

Vierailija
94/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä naiskuski, joka ajoit tänään motarilla. Huomasitko kuinka likainen autosi on? Vähän voisit miettiä. Niin ja päivittää menopelisi vähän tyylikkäämpään.

Vierailija
95/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeudesta pitäisi saada tuntuva sakko. Älä aja autolla jos pelottaa ajaa rajoitusten mukaan. Suomessa on vielä todella alhaiset nopeusrajoitukset.

Ärsyttää nuo kommentit, jossa sanotaan että lähde aikaisemmin niin ei matelijat haittaa. Kyllä ne haittaa vaikka lähtisikin ajoissa, koska ne sotkee aikataulun täysin. Olisi myös aivan järjetöntä lähteä aina monta tuntia etukäteen siksi, että matkalla saattaa olla joku itsekäs liikenteenvaarantaja hidastelemassa. Autoilun ideana on päästä näppärästi ja nopeasti paikasta toiseen.

Jos jännittää, mene julkisilla tai pyöräile, älä tule vaarantamaan ja hidastamaan muiden matkantekoa.

Ajan joka päivä (olen ajanut jo 25 vuotta), enkä oikeastaan koskaan ole nähnyt vaarallista alinopeutta ajavaa. Sen sijaan näen päivittäin liikenteessä aivan liian suurta tilannenopeutta ajavia esim. suojateiden lähellä tai huonossa säässä ja näitä perseessä roikkujia on joka ikinen kerta joka puolella kun avaa silmänsä, niitä on kaupungeissa ja maanteillä. Todistan jatkuvasti tilanteita, joissa joku ajaa toisen perseessä, joskus itsenikin perseessä, vaikka ajaisin juuri sitä sallittua ylintä nopeutta.

Taotaan se vielä kerran päähän: nopeusrajoituskyltissä on SUURIN SALLITTU NOPEUS, ei se nopeus, mitä pitäisi ajaa - saa ajaa hitaammin.

Järkeä saa käyttää ja huonolla kelillä ei tarvitse ajaa täysillä, ei tarvitse ajaa edes sitä suurinta sallittua nopeutta.

Se, että ajat jonkun pätkän 70 km/h verrattuna 80 km/h, ei hidasta juurikaan koko matkaa. Usko pois. Eli ei sun tunteja etukäteen tarvi lähtee kotoota. Sun kaltaisilta pitäis se kortti ottaa pois.

Juu, kortti pois minulta joka osaan ajaa sujuvasti muiden mukana vaaratilanteita ja jonoja aiheuttamatta. Se olisikin järkevä päätös.

Alinopeuden ajaminen on sairaalloisen itsekästä. Se aiheuttaa ohitustilanteita jotka ovat liikenteessä niitä vaarallisempia. Kaikilla ei ole aikaa (eikä halua) ajaa juuri sitä vauhtia mitä Marjatta uskaltaa ajaa.

Onneksi tästä alinopeusjutusta on alettu puhumaan, ja ainakin jossain vaiheessa oli harkinnassa kovemmat sakotuskäytännöt motarilla pakittaville.

Liikenne on sujuvaa, kun autot liikkuvat mahdollisimman samaa tahtia. Ennakointi on silloin kaikille helpompaa.

/Se jolle vastasit

Mua ihan naurattaa, kun ajattelen sitä Marjattaa, joka sun mieliksi lähtee ajamaan 100km/h lumisella säällä motarilla. Ajelee ensimmäistä kertaa itse Helsinkiin silmäklinikalle, kun ei sanut kyytiä muuten järjestymään, eikä varaa taksiinkaan ole. Ikää 73v, näkö, kuulo ja havainnointi ovat kaikki mitä ovat!!

Näitähän on joka päivä liikenteessä ja hyvät ja järkevät kuskit varautuvat myös näihin työmatkoillaan!!

Joo, tää on kans toinen iso ongelma, johon pitäis puuttua isolla kädellä! Liikenteeseen ei pitäisi olla mitään asiaa, jos "näkö, kuulo ja havainnointi ovat kaikki mitä ovat". Suomessa ollaan monessa suhteessa aivan liian lepsuja.

/Sama

Vierailija
96/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä mieskuski, joka ajoit tänään motarilla. Huomasitko että kannattaisi joskus jättää auto kotiin ja harrastaa liikuntaa, myös mielenhallintaa, ettei naama punoita kiukusta, voivat muut liikenteessä pelästyä noin äkäistä vanhusta.

Vierailija
97/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se syy oli siinä, että nainen ajoi pikkuautolla. Isommalla, turvallisella autolla uskaltaakin ajaa huonommallakin kelillä. Saisi syyttää Suomen autoverotusta, että autokanta on vanhaa ja turvatonta. Euroopassa ja jopa Virossa näkee uudempaa autokantaa, ei ole verotus pilannut markkinoita uusille autoille.

Suomi köyhtyy silmissä. Kun mainitsit tuon Viron, niin tein sinne vuoden verran työreissua ja tein seuraavat havainnot:

- työllisyystilanne on koulutetuille parempi kuin Suomessa

- palkat nousee joka vuosi, kohta Suomen tasolla

- kouluissa paremmat tulokset, kts Pisa

- ihmiset asuu väljemmin

- autot paremmat

- perheet syö ulkona usein

- asunnot maksaa max puolet Helsinkiin vrt. Muualla vielä paljon edullisempaa

- ei byrokratiaa

- ei kannustinloukkuja

- äitiyspäiväraha 1v täysi palkka

Vierailija
98/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Se jolle vastasit

Joo, tää on kans toinen iso ongelma, johon pitäis puuttua isolla kädellä! Liikenteeseen ei pitäisi olla mitään asiaa, jos "näkö, kuulo ja havainnointi ovat kaikki mitä ovat". Suomessa ollaan monessa suhteessa aivan liian lepsuja.

/Sama

Mitenkähän suu käy sitten kun sattuu omalle kohdalle?

Vierailija
99/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama myös näille kuumakalleille, jos on jatkuvasti vihainen ja ärsyyntynyt mm. toisten ajonopeudesta, niin on kyllä liikenteelle vielä vaarallisempi kuin joku köröttelijä. Moottoritiet on sitä varten, että niillä on ohittaminen tehty turvalliseksi, joten mikä on ongelma?

Vierailija
100/192 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Se jolle vastasit

/Sama

Mitenkähän suu käy sitten kun sattuu omalle kohdalle?

En onneksi ole niin itsekäs, että kokisin oikeudekseni vaarantaa muiden henkeä ja terveyttä siksi, että haluan ajaa autoa vaikka aistit ovat heikentyneet. Useat vanhat ihmiset tajuavat itse koska ajaminen kannattaa lopettaa.

Meitä on moneen junaan, joillekin se oma napa on aina tärkein.

/Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän