Sinä naiskuski, joka ajoit aamulla pikkuautolla motarilla about 70km/h
Näitkö, millaisen autoletkan keräsit taaksesi?
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia
Kommentit (192)
Eilen aamulla oli taas huippukuskeja liikenteessä: 30 min työmatkani aikana vastaan tuli yksi ambulanssi pillit päällä ja yksi kolari, jonka takia liikenne oli pysähdyksissä 10 min.
Mielummin ajetaan liian hiljaa, kun kolaroidaan, eikö niin? Pitää vaan lähteä kotoa ajoissa. Kannattaa kurkata ikkunasta ulos heti herättyä, jotta osaa ennakoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
Eniten ihmettelen niitä jotka ajaa moottoritiellä satasen alueella 70km/h, mutta kun motari loppuu ja tullaan kuudenkympin alueelle niin nämä samat uuvati uskaltaakin ajaa edelleen sitä samaa seitsemääkkymppiä. Käsittämätöntä.
Jos siinäkin on yksi kaista ajokunnossa niin mikä ettei.
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä mieskuski, joka ajoit aamulla audillasi motarilla 100 km/h vaikka keli oli todella huono. Näitkö millaisia vaaratilanteita aiheutit?
No en tod.
Kerro.
No juurikin tässä oli taas ketjukolareita. Väärä tilannenopeus + puuttellinen turvaväli = 3 bemaria peräkkäin = ketjukolari.
Keskustelu poistunee kohta, mutta laitetaan nyt kuitenkin: Rupesi vähän hymyilyttämään, kun luin, että kolme bemaria on kolaroinut. Onkohan ollut se perus, että ei minulle mitään tapahdu, kun minulla on rikkaiden auto alla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kykyjensä mukaan. Vaarallisimpia ovat ne, jotka luulevat osaavansa enemmän kuin osaavatkaan.
Kuten toimittajat.
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmetyttää miksi audikuskit ajaa lumisella kelillä moottoritiellä satasta ja enemmän. Auttaako neliveto oikeasti?
Auttaa se. Onneksi omassa 4vedossa on korkeampi maavara ja pystyy työntää lumivallin yli turvallisesti vaikka mittarissa on se 100 tai vähän yli. Noi 70 köröttelijät motarilla on vaaraksi liikenteessä.
Kyllä muakin ärsyttää tuollaiset kuskit. Ja silti olen välillä itse tuollainen; viimeksi silloin, kun ajoin vieraalla takavetoisella autolla lumituiskussa takapenkit ja kontti täynnä muuttolaatikoita. Pitäisi yrittää muistaa aina se, ettei tiedä mikä tilanne sillä hiturilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
70-luvun takavetokadetti oli niin kevyt, että siinä perä liiraili mihin sattuu huonosti auratulla tiellä, mutta sen jälkeen on autoilla päässyt ihan kohtuullisesti, vaikka vähän lunta ripisteleekin.
Muuta vaarallista ei huonolla kelillä ole kuin ajotaidottomat, jotka haakuilee jotain kuuttakymppiä ja kuvittelevat olevansa turvallisia kuskeja.
Fiksu kuski ei joudu tilanteisiin joista taitava rattimies selviytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmetyttää miksi audikuskit ajaa lumisella kelillä moottoritiellä satasta ja enemmän. Auttaako neliveto oikeasti?
Auttaa se. Onneksi omassa 4vedossa on korkeampi maavara ja pystyy työntää lumivallin yli turvallisesti vaikka mittarissa on se 100 tai vähän yli. Noi 70 köröttelijät motarilla on vaaraksi liikenteessä.
Muistahan kuitenkin että jarrutuksissa jokainen auto samalaisilla renkailla, kuviolla ja painolla on täsmälleen samalla viivalla. Neliveto ei vaikuta asiaan mitenkään, sillä jokaisessa autossa on nelipyöräjarrutus ja lähestulkoon suurimmassa osassa lukkiutumattomat sellaiset.
Myös alinopeus on huomattava riski liikenteessä, kaikki eivät tätä tajua. Tuollaiset ylilyöntitilanteet aiheuttavat niitä päinvastaisia ylilyöntejä ("Audi-miehiä" ylinopeuksineen). 30 km/h alle nopeusrajoituksen on jo huomattava ja vaikuttaa sitten aivan jokaiseen.
Jos on epävarma taidoistaan, kannattaa auto suosiolla jättää kotiin ja käyttää julkisia. En sano tätä ivaillen, sillä se naiskuski olisi voinut olla kuka tahansa - jopa minä itse esim. pidemmän autollajamistauon jälkeen.
Oon vähä sitä mieltä, et jos ei ite uskalla lähtee ohittamaan, turha valittaa, jos joku ei uskalla ajaa 100km/h. Kyseinen kuski teki valinnan ajaa 70km/h, ap teki valinnan olla ohittamatta. Oma valinta. Ehkä ihan fiksu sellanen.
Alinopeudesta pitäisi saada tuntuva sakko. Älä aja autolla jos pelottaa ajaa rajoitusten mukaan. Suomessa on vielä todella alhaiset nopeusrajoitukset.
Ärsyttää nuo kommentit, jossa sanotaan että lähde aikaisemmin niin ei matelijat haittaa. Kyllä ne haittaa vaikka lähtisikin ajoissa, koska ne sotkee aikataulun täysin. Olisi myös aivan järjetöntä lähteä aina monta tuntia etukäteen siksi, että matkalla saattaa olla joku itsekäs liikenteenvaarantaja hidastelemassa. Autoilun ideana on päästä näppärästi ja nopeasti paikasta toiseen.
Jos jännittää, mene julkisilla tai pyöräile, älä tule vaarantamaan ja hidastamaan muiden matkantekoa.
Rekkakuskien bravuuri ääriolosuhteissa on siirtyä sille auraamattomalle ohituskaistalle sokaisten pöllytyksellään hidastamaan joutuneet kilometrien pituisilla ohituksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Alinopeudesta pitäisi saada tuntuva sakko. Älä aja autolla jos pelottaa ajaa rajoitusten mukaan. Suomessa on vielä todella alhaiset nopeusrajoitukset.
Ärsyttää nuo kommentit, jossa sanotaan että lähde aikaisemmin niin ei matelijat haittaa. Kyllä ne haittaa vaikka lähtisikin ajoissa, koska ne sotkee aikataulun täysin. Olisi myös aivan järjetöntä lähteä aina monta tuntia etukäteen siksi, että matkalla saattaa olla joku itsekäs liikenteenvaarantaja hidastelemassa. Autoilun ideana on päästä näppärästi ja nopeasti paikasta toiseen.
Jos jännittää, mene julkisilla tai pyöräile, älä tule vaarantamaan ja hidastamaan muiden matkantekoa.
Monta tuntia etukäteen? Ajelet lähinnä tuollaisia 1000km siivuja ilmeisesti?
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä mieskuski, joka ajoit aamulla audillasi motarilla 100 km/h vaikka keli oli todella huono. Näitkö millaisia vaaratilanteita aiheutit?
No en tod.
Kerro.
No juurikin tässä oli taas ketjukolareita. Väärä tilannenopeus + puuttellinen turvaväli = 3 bemaria peräkkäin = ketjukolari.
Keskustelu poistunee kohta, mutta laitetaan nyt kuitenkin: Rupesi vähän hymyilyttämään, kun luin, että kolme bemaria on kolaroinut. Onkohan ollut se perus, että ei minulle mitään tapahdu, kun minulla on rikkaiden auto alla.
Se on hämmästyttävää tosiaan, minäkään en ole kolaroinut koskaan, enkä edes saanut sakkoja. Minäminäminä- mieskuskit ovat sen sijaan ohittsneet mimut keltaisella viivalla kaarteessa ylinopeutta. He ajavat varmasti vielä kuolonkolareita, kun joku epäonninen lapsiperhe tulee vastaan joku päivä sillä toisella kaistalla. Minäminäminä-kuskille kaikkien muiden tienkäyttäjien ajo on henkilökohtainen ja tarkoituksellinen loukkaus heitä itseään kohtaan. Piileviä narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskossa on hyvä elää. Siihen voi myös kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia
Suomennos: osaan ajaa lujaa hienolla tiellä ja sen teen, mutten osaa ajaa muulla kuin kesäkuntoisella motarin kaistalla. Lumessa suoraankin ajaminen kaistanvaihdosta puhumattakaan pelottaa kun en osaa hallita autoa muissa kuin kesäisissä tilanteissa kun ei tule yllätyksiä. Koska en koe tarvitsevani tietoja tai taitoja lumisella kaistalla ajamiseen, pitää tie jo ennen liikkeelle lähtöäni hoitaa koko reittini mitalta minulle sopivaan kuntoon, ja sitten muiden pitää poistua, jotta saan taas ajaa vauhtia joka ei salli yllätyksiä. Kärsivällisyyttä ja toisen asemaan asettautumista minulla ei ikinä ole ollutkaan. Trollaan vauvapalstalla kun pääsen perille.
Vierailija kirjoitti:
Myös alinopeus on huomattava riski liikenteessä, kaikki eivät tätä tajua. Tuollaiset ylilyöntitilanteet aiheuttavat niitä päinvastaisia ylilyöntejä ("Audi-miehiä" ylinopeuksineen). 30 km/h alle nopeusrajoituksen on jo huomattava ja vaikuttaa sitten aivan jokaiseen.
Jos on epävarma taidoistaan, kannattaa auto suosiolla jättää kotiin ja käyttää julkisia. En sano tätä ivaillen, sillä se naiskuski olisi voinut olla kuka tahansa - jopa minä itse esim. pidemmän autollajamistauon jälkeen.
Höpö höpö!
Talvella pitää ajaa sään mukaan, ei sen mukaan mitä kyltti näyttää. Siinä se viisaus punnitaankin, osataanko sopeuttaa oman vauhdin sääolosuhteisiin. Ja osataanko pitää se turvaväli.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole rahaa ajokorttiin?
-nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivalliaSuomennos: osaan ajaa lujaa hienolla tiellä ja sen teen, mutten osaa ajaa muulla kuin kesäkuntoisella motarin kaistalla. Lumessa suoraankin ajaminen kaistanvaihdosta puhumattakaan pelottaa kun en osaa hallita autoa muissa kuin kesäisissä tilanteissa kun ei tule yllätyksiä.
Koska en koe tarvitsevani tietoja tai taitoja lumisella kaistalla ajamiseen, pitää tie jo ennen liikkeelle lähtöäni hoitaa koko reittini mitalta minulle sopivaan kuntoon, ja sitten muiden pitää poistua, jotta saan taas ajaa vauhtia joka ei salli yllätyksiä.
Kärsivällisyyttä ja toisen asemaan asettautumista minulla ei ikinä ole ollutkaan. Trollaan vauvapalstalla kun pääsen perille.
Hyvä kirjoitus!
No voi voi! Kaikkien itsetunto ei ole kiinni auton koosta tai - merkistä.
Kasvaisit jo vähän