Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä naiskuski, joka ajoit aamulla pikkuautolla motarilla about 70km/h

Vierailija
15.01.2019 |

Näitkö, millaisen autoletkan keräsit taaksesi?
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju taas todistaa, että Audi, BMW tms. "Premium"-merkki hommataan kompensoimaan pientä piliä tai muuta henkistä rajoitetta. "Parhaat" vielä ajavat lippalakki päässä.

Juu kyllä varmasti :) Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että halutaan turvallinen, mukava ja omaa silmää miellyttävä ajoneuvo. 

Vierailija
182/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju taas todistaa, että Audi, BMW tms. "Premium"-merkki hommataan kompensoimaan pientä piliä tai muuta henkistä rajoitetta. "Parhaat" vielä ajavat lippalakki päässä.

Juu kyllä varmasti :) Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että halutaan turvallinen, mukava ja omaa silmää miellyttävä ajoneuvo. 

Mulla on varmaan jättislerba kun kerran ajelen pikkutoyotalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan jättislerba kun kerran ajelen pikkutoyotalla.

Juu, mulla kans ihan valtava pilde kun ajelen VW Pololla.

Vierailija
184/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todista. Yhtä typerää kun väittää, että pilin koko on samaa luokkaa kuin nenä.

Itse kyllä jostain kumman syystä pidän isonenäisistä miehistä.

Vierailija
185/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu reilu 30v nainen joka sai kortin lokakuussa. Tarkkana saan olla joka kerta liikenteessä vaikka inssi meni ekalla läpi ja kuulemma ei mitään ongelmaa. Ei vaan ole sitä kokemusta vielä. Ja sitä saa vain ajamalla. En lähde isoja teitä välttelemään, kynnys vaan kasvaa helposti.

Ne nopeusrajoitukset on rajoituksia. Vauhti sovitetaan kykyihin ja olosuhteisiin sopivaksi. Todellakin toivon ettei kukaan aja itselleen liian kovaa vain koska perässä roikutaan.

Ohituskaista on siinä juuri siksi että hätäilijä pääsee ohi. Jos et itse uskalla vallia ylittää niin mitäs kun se epävarma kuski ajaa itselleen liian kovaa ja tulee sivuliirto, osuu valliin? Silloinko valli onkin turvallinen? Pääsit kovaa siihen asti mutta matkanteko siirtyykin sitten ambulanssin kyytiin. Mutta oot tyytyväinen kun et joutunut köröttelemään.

Pari vuotta ajaneena ajoin motarilla sallittua nopeutta, yks pyörä osui lumivalliin ja auto pyörähti kokonaan viereiselle kaistalle nokka tulosuuntaan. Onneksi kukaan ei tullut. Varovaiseksi se teki juuri lumikeleillä, kun urien viereen tulee ne lumivallit. 

Vierailija
186/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todista. Yhtä typerää kun väittää, että pilin koko on samaa luokkaa kuin nenä.

Ymmärrän. Miehen takaapäin lipittäessä nenä painautuu varmastikin nautinnollisesti ylempään aukkoon.

Vierailija
187/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä mieskuski, joka ajoit aamulla audillasi motarilla 100 km/h vaikka keli oli todella huono. Näitkö millaisia vaaratilanteita aiheutit?

No en tod.

Kerro.

No juurikin tässä oli taas ketjukolareita. Väärä tilannenopeus + puuttellinen turvaväli = 3 bemaria peräkkäin = ketjukolari.

Aika monesta bemarista puuttuu vilkku. Miksi? 

Koska bemarikuski on jumala, joka tekee mitä haluaa ja muut odottaa.

Vierailija
188/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeudesta pitäisi saada tuntuva sakko. Älä aja autolla jos pelottaa ajaa rajoitusten mukaan. Suomessa on vielä todella alhaiset nopeusrajoitukset.

Ärsyttää nuo kommentit, jossa sanotaan että lähde aikaisemmin niin ei matelijat haittaa. Kyllä ne haittaa vaikka lähtisikin ajoissa, koska ne sotkee aikataulun täysin. Olisi myös aivan järjetöntä lähteä aina monta tuntia etukäteen siksi, että matkalla saattaa olla joku itsekäs liikenteenvaarantaja hidastelemassa. Autoilun ideana on päästä näppärästi ja nopeasti paikasta toiseen.

Jos jännittää, mene julkisilla tai pyöräile, älä tule vaarantamaan ja hidastamaan muiden matkantekoa.

Ajan joka päivä (olen ajanut jo 25 vuotta), enkä oikeastaan koskaan ole nähnyt vaarallista alinopeutta ajavaa. Sen sijaan näen päivittäin liikenteessä aivan liian suurta tilannenopeutta ajavia esim. suojateiden lähellä tai huonossa säässä ja näitä perseessä roikkujia on joka ikinen kerta joka puolella kun avaa silmänsä, niitä on kaupungeissa ja maanteillä. Todistan jatkuvasti tilanteita, joissa joku ajaa toisen perseessä, joskus itsenikin perseessä, vaikka ajaisin juuri sitä sallittua ylintä nopeutta.

Taotaan se vielä kerran päähän: nopeusrajoituskyltissä on SUURIN SALLITTU NOPEUS, ei se nopeus, mitä pitäisi ajaa - saa ajaa hitaammin.

Järkeä saa käyttää ja huonolla kelillä ei tarvitse ajaa täysillä, ei tarvitse ajaa edes sitä suurinta sallittua nopeutta.

Se, että ajat jonkun pätkän 70 km/h verrattuna 80 km/h, ei hidasta juurikaan koko matkaa. Usko pois. Eli ei sun tunteja etukäteen tarvi lähtee kotoota. Sun kaltaisilta pitäis se kortti ottaa pois.

Juu, kortti pois minulta joka osaan ajaa sujuvasti muiden mukana vaaratilanteita ja jonoja aiheuttamatta. Se olisikin järkevä päätös.

Alinopeuden ajaminen on sairaalloisen itsekästä. Se aiheuttaa ohitustilanteita jotka ovat liikenteessä niitä vaarallisempia. Kaikilla ei ole aikaa (eikä halua) ajaa juuri sitä vauhtia mitä Marjatta uskaltaa ajaa.

Onneksi tästä alinopeusjutusta on alettu puhumaan, ja ainakin jossain vaiheessa oli harkinnassa kovemmat sakotuskäytännöt motarilla pakittaville.

Liikenne on sujuvaa, kun autot liikkuvat mahdollisimman samaa tahtia. Ennakointi on silloin kaikille helpompaa.

/Se jolle vastasit

Mua ihan naurattaa, kun ajattelen sitä Marjattaa, joka sun mieliksi lähtee ajamaan 100km/h lumisella säällä motarilla. Ajelee ensimmäistä kertaa itse Helsinkiin silmäklinikalle, kun ei sanut kyytiä muuten järjestymään, eikä varaa taksiinkaan ole. Ikää 73v, näkö, kuulo ja havainnointi ovat kaikki mitä ovat!!

Näitähän on joka päivä liikenteessä ja hyvät ja järkevät kuskit varautuvat myös näihin työmatkoillaan!!

Joo, tää on kans toinen iso ongelma, johon pitäis puuttua isolla kädellä! Liikenteeseen ei pitäisi olla mitään asiaa, jos "näkö, kuulo ja havainnointi ovat kaikki mitä ovat". Suomessa ollaan monessa suhteessa aivan liian lepsuja.

/Sama

Mitenkähän suu käy sitten kun sattuu omalle kohdalle?

En onneksi ole niin itsekäs, että kokisin oikeudekseni vaarantaa muiden henkeä ja terveyttä siksi, että haluan ajaa autoa vaikka aistit ovat heikentyneet. Useat vanhat ihmiset tajuavat itse koska ajaminen kannattaa lopettaa.

Meitä on moneen junaan, joillekin se oma napa on aina tärkein.

/Sama

Siis etkö enää aja autoa heikentyneiden aistiesi takia vai onko sulla kristallipallo, josta näet, että vanhana ajattelet yhä samalla lailla? Aika moni vanha ihminen olisi jumissa, jos ei autoa enää saisi ajaa, joten en ihmettele sitä ajokortin pitämisen halua. Eri asia toki on se, kuinka turvallista se enää on, mutta lääkärin luvalla ovat kuitenkin liikkeellä.

On mulla sellanen kristallipallo, josta näen, etten vanhanakaan muutu itsekkääksi kusipääksi. Kaikista ei meinaan tule sellaisia koskaan.

Ei voi aina pistää omaa etuaan muiden edelle, varsinkaan kun on kyse muiden hengestä ja turvallisuudesta. Normaalille ihmiselle tämä on aivan päivänselvää, myös vanhuksille.

/Sama

Oikeassa olet, kun olet kusipää jo valmiiksi, miksipä siitä muuttuisit. Kaikille, varsinkaan kaltasillesi, ei edes vanhuus tuo järkeä päähän. Mutta osanotot sinne, teitä näkyy täällä meillä (kirurgian yksikkö) tämän tästä.

Jos kusipäisyyden määritelmä on kyky ajaa turvallisesti ja epäitsekkäästi muut tielläliikkujat huomioiden, niin olen ylpeä kusipäisyydestäni.

/Sama

Oletko terapian piirissä? 

Suosittelen vilpittömästi.

Vierailija
189/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Miehen takaapäin lipittäessä nenä painautuu varmastikin nautinnollisesti ylempään aukkoon.

Älä hyvät hykkyrät, miehän oon uskova sinkku. Ihan tässä punastuu. 

Vierailija
190/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vielä, että pidät Pinokkiosta ja tuon suuhoidon aikana hoet mielessäsi, että "Valehtele, valehtele!!" ?

Vierailija
191/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vielä, että pidät Pinokkiosta ja tuon suuhoidon aikana hoet mielessäsi, että "Valehtele, valehtele!!" ?

Ei nyt ihan näin paljon viitsi poiketa alkuperäisestä asiasta. Maalaisjärkeä pitäis aina käyttää nopeusrajoituksista huolimatta. Joskushan on kelejä, jolloin sanotaan, että välttäkää auton käyttöä, jos ei ole pakko. Mutta jos on pakko, lumituisku, tiet lumessa, silloin madalletaan nopeutta, sanoo kyltti, mitä hyvänsä. Oman ja muiden turvallisuuden vuoksi. Onhan niin, että aina tuiskuilla autoja siellä ja täällä ojassa, tienpenkereessä. Ei mikään sääntö voi olla sellainen, että ehdottomasti pitää joka tilanteessa noudattaa.

Ja ymmärrän kyllä sen, että paljon autoilevat hankkivat superhyvän-ja turvallisen kärryn, olkoot sitten vaikka BMV. Minäkin olen bemarilla ajellut ja huomannut kyllä, että jos joutuis satoja kilsoja ajamaan jatkuvasti, niin hyvä on kärry. (ei liity mihinkään muuhun, koko on ihan hyvä muutenkin. )

Vierailija
192/192 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi sinne motarille on pakko mennä, jos ajaminen rajoituksia noudattaen pelottaa?

Ihmisiltä tosin katoaa ajo- ja parkkeeraustaidot heti, kun tulee vähänkään lunta.

Koivistonkylän Prismalla on joka päivä autoja parkissa JALKAKÄYTÄVÄLLÄ!!! MIKSI???!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi