Sinä naiskuski, joka ajoit aamulla pikkuautolla motarilla about 70km/h
Näitkö, millaisen autoletkan keräsit taaksesi?
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia
Kommentit (192)
Pääasia, että kaikki ovat ehjänä perillä.
Olisit lähtenyt ajoissa töihin niin ei haittaisi vähän maltillisempikaan matkanteko.
Hei sinä mieskuski, joka ajoit aamulla audillasi motarilla 100 km/h vaikka keli oli todella huono. Näitkö millaisia vaaratilanteita aiheutit?
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä mieskuski, joka ajoit aamulla audillasi motarilla 100 km/h vaikka keli oli todella huono. Näitkö millaisia vaaratilanteita aiheutit?
No en tod.
Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä mieskuski, joka ajoit aamulla audillasi motarilla 100 km/h vaikka keli oli todella huono. Näitkö millaisia vaaratilanteita aiheutit?
No en tod.
Kerro.
No juurikin tässä oli taas ketjukolareita. Väärä tilannenopeus + puuttellinen turvaväli = 3 bemaria peräkkäin = ketjukolari.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
70-luvun takavetokadetti oli niin kevyt, että siinä perä liiraili mihin sattuu huonosti auratulla tiellä, mutta sen jälkeen on autoilla päässyt ihan kohtuullisesti, vaikka vähän lunta ripisteleekin.
Muuta vaarallista ei huonolla kelillä ole kuin ajotaidottomat, jotka haakuilee jotain kuuttakymppiä ja kuvittelevat olevansa turvallisia kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Näitkö, millaisen autoletkan keräsit taaksesi?
Ohituskaista luminen ja kaistojen välissä lumivallia
No sen on voi voi. Kenenkään ei tarvi urheilla liikenteessä yli oman kykynsä. Turvallisuus lisääntyy kun te muutkin toopet ajatte kiltisti jonossa vähän hitaampaa. Muistakaa pitää järkevät ajovälit.
t. Opetuslupaopettaja
Itse ajoin motarilla tänään 110km/h. Ei tullut vaaratilanteita. Ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
Eniten ihmettelen niitä jotka ajaa moottoritiellä satasen alueella 70km/h, mutta kun motari loppuu ja tullaan kuudenkympin alueelle niin nämä samat uuvati uskaltaakin ajaa edelleen sitä samaa seitsemääkkymppiä. Käsittämätöntä.
Aina ihmetyttää miksi audikuskit ajaa lumisella kelillä moottoritiellä satasta ja enemmän. Auttaako neliveto oikeasti?
No jotkut nerot ajavat talviliukkailla aivan kuin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
70-luvun takavetokadetti oli niin kevyt, että siinä perä liiraili mihin sattuu huonosti auratulla tiellä, mutta sen jälkeen on autoilla päässyt ihan kohtuullisesti, vaikka vähän lunta ripisteleekin.
Muuta vaarallista ei huonolla kelillä ole kuin ajotaidottomat, jotka haakuilee jotain kuuttakymppiä ja kuvittelevat olevansa turvallisia kuskeja.
On muutamia asioita mistä ei kannata noin yleisesti ottaen vängätä vaikka kuinka on oikeassa. Tämä on yksi niistä. Maa on myyty täyteen jotain Fiat Pandoja litraisella moottorilla joilla pääsee kierrokset tapissa just sen kahdeksankymppiä ja ihmiset kuvittelevat että hitaasti körrääminen tientukkona on automaattisesti turvallista, ja että jokainen ohittaja on vaarallinen kaahari.
Kannattaa ap lähteä ajoissa matkaan niin ei tarvi itkeä jokaista edellä turvallista nopeutta ajavaa. Myöhästyit ehkä minuutin sillä matkalla normaalipäiväajoon verrattuna.
Muistaako ap ne tärkeimmät tieliikennelain kohdat?
Yleinen varovaisuusvelvoite
Turvallinen tilannenopeus
Turvaväli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ihmetyttää jäisellä tiellä satasta paineleva porukka. Jo 80 tuntuu olevan liikaa tien liukkaus huomioiden, jarrutusmatkat ovat älyttömiä ja hätäinen väistö johtaa suurella todennäköisyydellä hallinnan menetykseen.
70-luvun takavetokadetti oli niin kevyt, että siinä perä liiraili mihin sattuu huonosti auratulla tiellä, mutta sen jälkeen on autoilla päässyt ihan kohtuullisesti, vaikka vähän lunta ripisteleekin.
Muuta vaarallista ei huonolla kelillä ole kuin ajotaidottomat, jotka haakuilee jotain kuuttakymppiä ja kuvittelevat olevansa turvallisia kuskeja.
On muutamia asioita mistä ei kannata noin yleisesti ottaen vängätä vaikka kuinka on oikeassa. Tämä on yksi niistä. Maa on myyty täyteen jotain Fiat Pandoja litraisella moottorilla joilla pääsee kierrokset tapissa just sen kahdeksankymppiä ja ihmiset kuvittelevat että hitaasti körrääminen tientukkona on automaattisesti turvallista, ja että jokainen ohittaja on vaarallinen kaahari.
Oliko sinun siis loistavana kuskina vaikea päästä motarilla Fiat Pandasta ohi Audillasi?
Johtuisiko tästä: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/britit-selvittivat-huonoimmat-kuski…
Jokainen kykyjensä mukaan. Vaarallisimpia ovat ne, jotka luulevat osaavansa enemmän kuin osaavatkaan.
Kelihän on ollut suorastaan kesäinen.