-^-**ENSIKOT VKO 20**-^-
En huomannu, että kukaan olis vielä alottanut... toivottavasti en ollu puusilmä. =)
Kommentit (71)
Täällä edelleen kohta asunnoton kirjoittelee.
Ollaan katseltu jo vuokrakämppiäkin että jos vähäksi aikaa sitten menee vaikka sellaiseen, ei haluaisi mitään hätiköityjä ostoksia tehdä, tarkoituksena kuitenkin ostaa asunto ihan vanhuusikään saakka.
Noitten käynnistettyjen synnytysten kesto on yleensä aika kauan, ystäväni synnytti melkein 2 päivää, kun joutuivat kännistämään.
Ensin ei meinannut tapahtua yhtikäs mitään ja pitkän aikaa kitkutteli ja ketkutteli, mutta sitten kun synnytys lopullisesti lähti käyntiin niin aikaa ei sitten kulunutkaan kuin reilun tunnin.
aurinkoista loppuviikkoa kaikille, toivotaan että sää vielä lämpenisi niin ei tarttis viikonloppuna sitten palella.
Ainoaurora huomenna tasan 10
Tänään meillä oli np-ultra kättärillä. Pikkasen jännitti, mutta meni ohi nopeasti kun pääsimme sinne. Kätilö, joka teki ultran oli mukava ja kertoi kaikesta, mitä kuvassa aina näkyi.
Masussa meillä polskii pieni vauva, jolla on mittaa päästä peppuun 6,45cm+jalat! Kaikki näytti olevan kehittynyt hyvin ja on liikkuvainen kaveri :D Oli hassua katsoa sen liikkeitä kun niitä en vielä tässä vaiheessa tunne. Täytyy myöntää, että kirposi vedet silmiin kun mökö ilmestyi ruutuun ja tuleva isäkin istui haltioituneena vieressä ja innostui kyselemään kaikenlaista. Niskaturvotusta oli hieman yli 1 eli sielläkin kaikki hyvin.
Oma olo on hyvä paitsi, että nilkat on nyt 3 matta päivää turvoksissa. Ovat kun metriset halot :O/. Juon paljon vettä ja olen välttänyt turhia suoloja. Täytyy varmaankin käydä ostamassa tukisukat tänne töihin, joka on pääasiallisesti istumista.
Tänne siis tällaista!
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
- JP & Mök rv 12+6 -
Onnitelut jepenille hyvistä ultrakuulumisista :)
Kävin tuolla kelan sivuilla kurkistamassa josko olis jotain editystä tapahtunut mun paprujen käsittelysä..
Pakkaus oli myönnetty eilen ja tilataan huomenna :) Nyt sitten saa aamuisin jännätä josko posti toisi sen odotetun saapumis ilmoituksen!!
Tiiti sen kun myllää.. erityisesti tykkää kuunnella lennilokinpoika levyä minkä isi meille jonkin aikaa sitten netistä latasi :)
Ollaan aamupäivä ommeltu syys haalaria.. vetska ja napit vielä puuttuu! Hattu, tumput ja töppöset olis leikattuna kun vaan sais ne kasaan vielä illan aikana :)
Ihania kaavoja löysin vanhoista muotimuksu lehdistä..
Mutta nyt lieden eteen.. kohta tulee nälkäinen isi kotia :)
Niamey ja tiiti rv 29+0
Ihan ensin jepenille onnittelut ihanasta ultrareissusta:)
Niamey: just kävin minäkin kurkkaamassa kelan sivuja ja huomenna lähtee meidänkin paketti tilaukseen:) Saas nähdä tuleeko samaan aikaan postiinkin!:)
Meillä Pulla " kuuntelee" Paukkumaissin levyä, en kyllä oo huomannu tunnistaako se sitä kun tuntuu myllertävän 24/7;)
tänään työreissulla ensin pari ihmistä hämmästeli mun isoa mahaa ja sit kaks ihmistä tuli peräjälkeen ja ennusti poikaa ja yks ihminen vielä loppupäivästä veikkas tyttöä..paljon herättää vauvamaha keskustelua:) Tuntuu vähän hassultaki kun ventovieraat tulee kyselemään!
..ja yhtenä aamuna kun kävelin töihin niin siitä meni ohi hirveessä humalassa mies polkupyörällä, meinas mulle että: voi pikku rouvaa,ottaisin sut kyllä tarakalle mutta ku en meinaa pysyä pystyssä yksinkään!:D Kiltisti ajateltu, kiittelin ukkoa kovasti ja vakuutin että kyllä mä pärjään;)
..ja vielä pitää jupista mun entisestä parhaasta kaverista, nähtiin ekaa kertaa koko raskauden aikana kun se tuntuu olevan allerginen vauvajutuille. Hyvä kun se pääs ovesta sisään niin se totes että ai, sulle on tullu uus puberteetti! ja nauro päälle paskaset naurut:/ Naama on alkanu kukkimaan raskauden aikana niinku muutkin täällä kirjotteli mutta en kyllä kehtais siitä noin kellekkään huomautella..sit se vielä mm. totes vierailunsa aikana kauhistuneena että paljonko sulle on oikeen noita kiloja tullu?! ja tuumas että voitki antaa vanhat vaattees mulle, et sä niihin enään tuu mahtumaan ja että raskaana olo vois olla muuten ihan kivaa mutta miks siinä pitää lihoa NOIN paljon..kiva,kiitti..tuli hyvä mieli:( ja tota v*ttuilua tuli vaikka millä mitalla..
Ei varmaan tarvi sanoa että oli vähän jäätävä tunnelma kun eukko viimein lähti! Tiedän kyllä etten oo lihonu mitenkään normaalia enempää, mutta ilkeetä tommonen kun se vielä tietää miten arka paikka paino on aina mulle ollu..murr..mies sai sitte illalla lohdutella ku mä vollasin pahaa mieltäni.
No nyt loppu omanapainen valitus:)
Ainoaurora, toivottavasti teidän kohdalle nyt kolahtais oikeen ihana oma koti:)!
Kukahan se kirjotteli että joku tuttu oli saanu keskenmenon rv 20..tommosista tulee aina niin paha mieli:/
Nyt seiskaa lukemaan---->
Queen ja Pulla rv 28+1
Niamey: Tulin tänne vastaan sulle... Itse en tehny mitään listaa synnärille mut kovasti tutkittiin ja mietittiin miehen kans kaikkia kivunlievityksiä. Synnärille mentäessä kysyivät että onko mitään toivomuksia ja itse katsoin parhaaksi et katsottiin miten synnytys etenee ja otettiin sit sen mukaan kivunlievityksiä. Melkein kaikkihan siinä ähistessä tuli otettua vaikka tarkoitus oliki mahdollisimman vähällä pärjätä :) Jotku tutut ei ole tarvinu mitään... Kyllähän niitä kannattaa alustavasti vähän miettiä ja kertoa omista toivomuksista! Lämmitetyt vehnätyynyt ja peitto oli kyl tosi ihanat :)
Onnellista odotusta ja jaksamista kaikille :)
Marika ja Eetu 3½kk
Varovaisesti olen jo palstaanne käynyt kurkkimassa ja nyt sitten ajattelin mieleni rohkaista ja pinoutua. Kävin juuri äsken laittamassa esittelyn tuonne listalle.. jospa minut sitten sieltä kyytiin poimitaan;)
Olen palstaillut tuolla kuumepuolen enskoissa aikaisemmin, mutta nyt yhdeksän(Hih, ehkä hieman liioittelin;) ) positiivisen raskaustestin jälkeen, pakko kai se on uskoa, että sielä masukissa taitaa kyytiläinen olla. Minulla on nyt sitten meneillään vasta rv 5+1 ja aika epätodellinen olo on, mutta NIIN onnellinen:)
Oireita on vaikka muille jakaa, taitaa tulla aika " oireikas odotusaika" minulle, hyvä niin, muistaa ainakin, että on kyytiläinen=)
Hätäpäissäni jo neuvolankin varasin, se on sitten jo rv 7+2.. onneksi olin hätäinen, nimittäin tuo oli viimeinen vapaa aika, ennekuin neuvola tätini jää kesälomalle, ja sitten se olisikin mennyt kuulemma aika pitkälle.. hyvä että pääsen noin aikaisin..
Noh, tulipahan vuodatettua.. alkaa tulla vierotusoireita palstailusta, kun en ole enää kuumeilu puolelle kirjottaa ja jonnekkin on ihana vuodattaa näitä juttua, lukea muiden kokemuksia ja vaihtaa ajatuksia.
Eli, jos kaikille sopii, hyppäisin mukaan teidän porukkaan:)
Siru ja tiituli
Sirulle tervetuloa mukaan, kyllä täälläkin oikein mukavaa porukkaa on meissä enskoissa mukana.
Omat kuulumiset: Mä jostain kehittelin alkuviikosta itelleni pienen paniikin tapaisen, olin ihan epäluuloinen Ahaan hyvinvoinnin suhteen, kun ei ole mitään oireita eikä mahakaan kasva yhtään ;) Ja huolta vielä oli omiaan lisäämään se parin viikon takainen neuvola, jossa ei sydänäänet meinannu millään kuulua ja hävisikin heti uudestaan. Soitin eilen neuvolaan ja tosi mukavasti järjetyi ylimääräinen aika tälle päivällä, niin päästiin kuulemaan Ahaan sydänääniä! Nyt onneksi löytyi ihan suosiolla ja kuuluivatkin pitkän aikaa!! Kyllä helpotti, olin jotenkin aivan jännittynytkin ennen tota käyntiä ja nyt sen jälkeen olo onkin aivan totaaliväsynyt :) Tiedättehän, sellainen olo kun joku jännittävä/ joku mihin on kovasti latautunut ratkeaa. Syke oli 157-159, eli ihan hyvä. Hyvä kun käytiin!
Tänään kävin varaamassa hääpuvunkin, ihan vuokra sellaisen. Vielä tarttis joitakin yksityiskohtia järjestellä, ei vaan jotenkin jaksais jatkuvasti järjestää sataa asiaa... vaikka kuinka onkin kivoja järjestettäviä.
" Työstressiä" on liikkellä täälläkin, lähinnä ton vakinaiseen virkaan liittyvien keskeneräisyyksien ja epäselvyyksien vuoksi... Ja voi olla, ettei asia edes ratkea ennen koulujen loppumista :( Onneksi kuitenkin palkka juoksee ainakin heinäkuun loppuun...
En nyt oikein jaksanut muistella mitään kommentoitavaa... Tai no jotain kuitenkin: naama kukoistaa kauniisti täälläkin, kun yhdestä kohtaa saa näppylän " hävitettyä" ilmestyy kohta jonnekin toiseen kohtaan pari uutta... Ihan kiva, kun häätkin on kohta ;)
Ja Queen kertoi hauskoja sattumuksia kiemurtelevan pyöräilijän kanssa ;) Joskus noi " laitapuolen kulkijat" onnistuu aika osuvasti :)
Tällaista, " hieman" omanapaista tällä kertaa...
Ope + Ahaa 17+3
Mitäs tänne kuuluu? Toivottavasti kaikilla on asiat mukavasti ja masut kasvaa kesää kohti! :)
Pahoittelen, että en ole kyllä nyt kovinkaan hyvin perillä siitä, mitä teille rakkaille palstatovereille on tapahtunut viime aikoina, joten tästä tulee omanapainen viesti.
Sen verran kuitenkin selasin pinoa, että huomasin, että Lisalle on syntynyt suloinen poika! Sydämelliset onnittelut koko perheelle! Nopeasti pääsitte kotiin sairaalastakin, joten kaikki meni varmaan hyvin. Nyt vaan sitten joukon jatkoksi tuonne vauvapuolen Enskareihin. Käythän kuitenkin täälläkin vielä kertomassa, miten Pertti kasvaa ja kehittyy.
En tiedä onko kukaan ehtinyt kaipailla, mutta itsestä ainakin tuntuu, että olen ollut aika kauan poissa täältä... Tuntuu, että ihan muutaman viikon sisällä olen vasta tullut oikeasti raskaaksi. Väsyttää koko ajan hurjasti ja muutenkin tuntuu, että lihakset on koko ajan maitohapoilla ja uupuneet. Mistäköhän tällainen voi johtua? Onko teillä pidemmällä menevillä Enskoilla tai jo nyyttinsä hakeneilla kokemusta vastaavasta tai keksittekö vinkkejä, millä tästä taas piristyisi?
Jouduin kyllä kerran jo rautakuurille, mutta seuraavalla neuvolakerralla arvot oli noussut niin hyviksi, että neuvolantäti sanoi, että voin lopettaa sen.
No, joka tapauksessa, kuka se olikaan myös menossa 4D-ultraan lähiaikoina? Me oltiin siellä viime tiistaina ja oli kyllä aivan ihana kokemus! Pikku-quu siellä potki ja myllersi kovaa tahtia koko tutkimuksen ajan, ja oikein jäntevä poika hän onkin. Kaikki sormet ja varpaat löytyi ja päästiin kurkistamaan vähän pikkuisen kasvojakin :) Tosin pikku-quu oli pää alaspäin ja katsoi vielä jotenkin alas häpyluuhun päin niin että ultrakuvaa oli vaikea tarkentaa naamaan. Pää oli kuitenkin täysin normaalin muotoinen, nenäluu normaali ja ylähuuli ehjä jne. Kaunis vauva siellä kasvaa, mutta on kuulema pulleat kasvot ja muutenkin pullea!
Ultrassa lääkäri tosiaan arvioi, että ainakin 4,5-kiloinen vauva on tulossa ja että pikku-quu kasvaa hieman liian nopeasti... Oli jo yli viikkoa suuremman kokoinen. Tämän vuoksi kävin sitten sokerirasituskokeessa (niinkuin moni muukin ilmeisesti täällä, huomasin nopealla pinon vilkaisulla) alkuviikosta, ja tänään sain tulokset, jotka oli ihan normaalit. Ei siis raskausajan diabetesta eikä muutakaan. Mielestäni syön ihan normaalisti enkä herkuttele lähes ollenkaan, joten jotenkin tulee vaan paha mieli siitä, kun lääkäri puhuu, että ei pitäisi syödä niin paljon tai vauva kasvaa liikaa... En usko, että voin aiheuttaa tämän omalla toiminnallani, vaan jostain syystä pikku-quu onkin vain vähän isompi vauva. Miehen suvussa on aina syntynyt 5-kiloisia poikavauvoja, oli äiti sitten kuka tahansa. Ultralääkärin mukaan vauva kuitenkin kasvaa äidin elimistön tarjoaman ympäristön mukaan, eikä muka ole mitään väliä sillä, minkäkokoisia vauvoja isän suvussa on ollut tai minkäkokoinen isä on. Olen aika pienikokoinen itse, joten 4,5- tai 5-kiloinen vauva on todella iso mulle. Täytyy kuulemma varautua ponnistelemaan oikein tosissaan!
No, tästä uupumuksesta ja lievästä pahasta mielestä huolimatta yritän ajatella, että tärkeintä on, että vauva voi hyvin ja potkuttelee pirteästi nykyään ihan jatkuvasti. Kohtu on varmaan jo kasvanut tosi ylös, koska potkut tuntuu varsinkin kyljissä tosi korkealla. Potkut on niin selkeitä, että välillä tuntuu, että tuleeko poju kyljen kautta ulos. :)
Eilen laitoin äitiyspäivärahahakemuksen postiin, nyt vaan odottelemaan, että koska saa hakea paketin postista. Eiköhän sen voimalla jo mielikin tästä piristy! :)
Vielä kerran pahoittelut omanapaisuudesta. Yritän kommentoida muidenkin kuulumisia taas jatkossa. Oli oikein ikävä teitä, joten lämmin halaus kaikille Enskoille!
-Q- ja -q- 26+3
Q:lle ihan ekana; älä suotta ota pahaa mieltä lääkärin puheista! Siskolla on kaikki lapset olleet suht isoja eikä oo ollut syömisistä kiinni! Ensinnäkin paino nousi joka raskauden aikana 25 kiloa(turvotusta!), joutui joka muksun kohdalla sokerirasitukseen joista normaalit tulokset, eikä TODELLAKAAN syönyt paljon/epäterveellisesti. Eka muksu painoi 4,2, toinen 4,6 ja kolmas reilut 3,8kg. Ja tuon viimesen kohdalla lääkäri oli vielä pelotellut että ainakin 5-kiloinen on tulossa, mutta sisko kyllä tiesi itsekin jo 2 isompaa tehneenä että tämä on pienin ja niin oli. Eikä oo siskokultani mitenkään isokokoinen! Mutta taitaa olla synnyttäjän lantio;) Sanoi vielä pojan synnytyksestä että oli kaikista helpoin, vaikka oli porukan isoin=)
Tässä nyt kai mentiin vähän asian vierestäkin, mutta pointti oli tosiaan että älä sure, jotkut ne vaan saa isoja lapsia ja that' s it=) Muista nyt vaan nauttia raskaudesta, terveisin nimimerkillä raskausaikaa kaihoava;)
Meillä nukuttiin viime yönä ensimmäistä kertaa melkein 6 tuntia putkeen! Aamu ensin valvottiin kun neidin massu vähän temppuili, iltaan mennessä olikin sitten niin yliväsynyt että sillä taisi olla osuutta asiaan. Tänä aamuna neiti aurinkoinen taas päätti ettei äitin tarvitse nukkua, kun häntä huvittaa seurustella=) Nousin suosiolla kahvinkeittoon ja kuinka ollakaan, typy itse kuorsaa nyt vieressä ja äiti tässä silmät ristissä ihmettelee...
Täytyy kyllä sanoa että aamut alkaa ihmeellisen ihanasti nykyään; pieni valvominenkaan ei haittaa, kun rakas lapseni väläyttelee iloisia hymyjä ja nauraa äänetöntä naurua ikenet loistaen! Onhan tää vauva-arki välillä tosissaan rankkaakin, tai oli varsinkin alussa(vaikka uskaltaisin väittää että meillä suht " helppo" vauva onkin) ja univelka on pysyvä vieras täälläkin mutta aina jaksaa eteenpäin kun saa noita suloisia hymyjä palkinnoksi omastaan=)
Ja mullakin meinaa iskeä jo vauvakuume kun näkee noita vastasyntyneitä;)
Mistä tulikin mieleeni, Lisa, Pertti on aivan ihana!! Komea poika tosiaan niin kuin sanoit=)
Täytyypä hilpaista hakemaan vielä kahvia, neiti varmaan kohta haluaa taas syödä! Onnellista odotusta edelleen kaikille, kukas täältä seuraavaksi muuten rantautuukaan vauvapuolelle...?
-Ankka & Hymytyttö 6 viikkoa 3 päivää-
Q: Mä olin ainakin sua jo vähän kaipaillut.. Kun ajatelin niitä sun supistustuntemuksia, niin sit vaan mietin ettei kai mitään ole tullut.. Nuku paljon päikkäreitä ja lepäile! Ite oon ollut vähnä väsyneempi välillä (nyt taas, koska en nuku kovin hyvin öisin) ja sit oon ihan suosiolla ottanut parin tunnin päikkärit joskus iltapäivällä (onneksi on lomaa). Jos teidän vauvalla vaan on hyvä " rehunkäyttökyky" :) tai sit poika vetäsee sun ruoka-annoksista parhaat päältä ja siksi oot noin väsynyt (ja lapsi iso)..
Ankka: Mä ja olikohan Suippo (vai kuka) aletaan kai olla seuraavia.. Tosin heinäkuulla vasta.
Lonkka kipuilee edelleen. Tosin nyt ehkä vähän vähemmän ja oon keksinyt konstin mikä auttaa joksikin aikaa. Koska meillä ei ole oikeaa kuumapakkausta tai kauratyynyä, oon kastellut pyyhkeen tulikuumalla vedellä ja laittanut sen sit muovipussiin ja hautonut sillä kipeetä kohtaa. Helpottaa ainakin joksikin aikaa..
Jenni 30+0 (nyt alkaa jo noi " pelottavat" 3 alkavat numerot..)
Pitänee minunkin kantaa taas korteni kekoon ettei pino putoa kun oli niin huolestuttavan kaukana! Taitaa olla täällä vähän sama kuin muutenkin elämässä, että loppuviikkoa kohti ihmiset veltostuvat tämmöisten aktiviteettien suhteen...!
Mitähän sitä piti kommentoida. Niin, tervetuloa, Siru, vaan joukkoon! Itsekin liityin mukaan, kun viikkoja oli jotain 5+, ja tuntui jo niin raskaalta! :-) Vaikka kyllä se toden totta reaalistuu sitten kun näkee sen mytyn ultrassa tai kuulee sydänäänet. Onnea vaan, jos on oireita jo nyt, kyllä niistä saakin sitten iloita kuten olet ehkä täällä jo isomahaisempienkin jutuista huomannut. :-) Mulla on pahoinvointi varsin paha tällä hetkellä, kaikenlaisia varotoimia pitää tehdä, ettei vaivalla sisään ahdettu pieni ruokamäärä tule samaa tietä ulos. :-/ Mut tsemppiä ja tarrasukkia sinne!
Burdelle piti kommentoida, että kuulosti tosi kiinnostavalta tuo hypnoosivalmennus! Kerro lisää kun joudat. Käydäänkö siellä useamman kerran, vai saako sen " päälle" jo yhden valmennuskerran jälkeen? Onko se ryhmässä? Harmi kun Tampereelle on meiltä vähän pitkä matka matkustaa tuommoisen takia.
AinoAuroralle tsemppiä asuntostressin kanssa! Otatte vain hitaasti, jos ei ala kiireellä löytyä. Ei kannata stressin ja kiireen kanssa hankkia pitkäaikaista asuntoa - tai mitään oikeastaan. Toivottavasti löydätte mukavan vuokra-asunnon väliajaksi!
Queen kertoi sen hauskan jutun ohi pyöräilleestä humalaisesta. :-) Aika symppistä.
Ykkösopelle - ja olikos joku muukin menossa nyt kesällä naimisiin - voimia ja iloista mieltä häävalmisteluihin! Mullakin oli silloin " aikanaan" (2002 elokuussa) vuokrapuku, mut se oli aivan uusi, ennen käyttämätön ja todella ihana (ja todella kallis, samalla hinnalla olis voinut ostaakin :-P)! Meillä ei vaan ollut silloin mitään mahdollisuutta säilyttää pukua oikein tilavasti, ja halusin kuitenkin viimeisen päälle tyylikkään puvun. No, hääpäivä oli elämäni varmaan tähän asti onnellisin päivä, ihan tulee tippa silmään vieläkin kun muistelee. Ehkä vauvan syntymä menee sitten ohi... Mut joka tapauksessa onnellisia juhlia jo nyt! Ja jos haluatte kokemuksia ja näkemyksiä tuosta hääasiasta, niin tältäkin listalta niitä saa! :-)
Q:lle terkkuja ja kiva kun tulit takaisin. :-) On mukava, että viikot menevät ja täällä tutut naamat pyörivät.
Ai niin ja Osselle vielä niistä yö(kasteluista)! :-) Mulla järkyttävä pissihätä joka välissä oli melkein ekoja oireita, ja on jatkunut melkein samanlaisena vähän lieventyen nyttemmin. En tiedä, palaako raskautta edeltäneeseen tilaan missään vaiheessa, kun sitten alkaa mahakin painaa virtsarakkoa. Se on kyllä ikävää, jos herää liian " hyvin" yöllisen vessareissun takia! Mulla on tosi lyhyt matka vessaan, ja monesti käynkin siellä niin unessa, että pelkään nukahtavani ja putoavani pöntöltä kesken toimituksen. ;-) Mut en oikein osaa sanoa mitään neuvoa tuohon, yritä pitää itsesi mahdollisimman unessa vessamatkan ja toimituksen ajan, niin takaisin uneen pääsy on helpompaa!
No niin. Omaan napaan ei hirveästi uutta kuulu, muuta kuin että meikätyttökin lähestyy tuota 12 viikon maagista (onko se niin maaginen) rajapyykkiä... Näin viime yönä jotain synnytysunta, oli tosi hämärä uni enkä muista siitä paljon, mut aamulla herätessä oli kovin tietoinen olo vauvan olemassaolosta ja pieni huoli sen hyvinvoinnista. Tämmöisiä nämä tämän hetken unet aina on, että herää paniikissa ja miettii, onko alakerrassa kaikki hyvin! Menis viikot nopeaan niin tuntisin jo ne liikkeet. :-)
Lordikin muuten putkahti viisufinaaliin helposti! Valvoin uhallani illalla ja katsoin koko höskän. On siellä kyllä paljon hyviä kappaleita, itse kun en tuota hard rockia niin muuten diggaile niin äänestän kyllä mielelläni jotain poppia... Mut toki toivon, että Lordi nostaa suomalaisen viisumenestyksen 1990-luvun suosta.
No nyt hommiin siitä.
Mukavia viikonloppuja!
Terkuin Ladie + möttönen 11+1
Anteeksi, kun hehkuta, mutta tuntuu ihanalta jättää työpaikka yhdeksäksi päiväksi! Häistä ja hääpäivistä oli ollut puhetta... Meillä on huomenna 1-vuotishääpäivä. Mies oli varannut illaksi pöydän ravintolasta, joten päästään herkuttelemaan. Tiistaina sitten lähdetään " viimein" häämatkalle; tehdään neljän päivän pikareissu Prahaan...
Oikein Paljon Onnea Lisan perheelle! Niin soma tummasilmäinen pikku-prinssi löytyi syntyneiden sivuilta!
Ihana oli lukea taas hyviä ultrakuulumisia! Ja taisi siellä Osse olla
käynyt myös sokerirasituksessa ja saanut puhtaat paperit, hienoa!
Mäkin aloin miettimään, että pitäisikö käydä 4d ultrassa?! Nyt kävi kovasti tekemään mieli sinne!!! Olikos joku käynyt Femedassa? Mitä maksoi, jos saan udella?
Toivon paljon auringonpaistetta kaikkien viikonloppuun!
Sippu ja Pikku-tikru 22 tasan
Kiva, että tulit takaisin! Mietiskelinkin jo, mihin olit hävinnyt?!
Missäs pepsis ja Ull-Maj luuraa?
Sippu
että tunkeudun tänne, vaikken kuulukaan o-puolelle (vielä ;) )!!!
Oli vaan pakko tulla Quierolle sanomaan, että me tuolla kuumeilupuolella oltiin susta jo huolissaan (sana kiiri, ettei sua ole näkynyt)!!!
Hyvä, että oot ok ja poikakin myös!
Nyt mä häivyn, katotaan jos vaikka ensi viikolla saisi palata oikein luvan kanssa, kun ois pääsylippuna positiivinen testi! ;) Mä otan Moolin sit mukaan kun tulen! :D
Killa (=Dio)
Olen ollut Oulussa viettämässä lomaa ystäväni luona, ja oikein hauskaahan meillä oli. Vaikka välillä tuntui ettei tämä ystävä oikein ymmärtänyt että tämä mamma nukkuu kellonympäri yöuniaan ja lisäksi vähintään tunnin päikkärit. Joten nyt on sitten vain nukkunut kun eilen kotiin pääsin :)
Lisalle oli poika tullut!!!! ONNEA!! Niin ne aina vain ulos tulee, vaikka joskus usko meneekin :)
Ja Q:lla taisi olla potra poika tulossa, se on vaan hyvä ettei kuiten alimittaiseksi kauheasti jää. Miehen tuttava oli vasta saanut pojan jolla painoa oli ollut vain vajaa 2800g.. Minusta se on pelottavampaa ku vähän isompi :)
Niin, ja nyt ne löytyi meidänki vaunut! Sieltä Oulusta ostin brion kombit kun olivat baby stalessa tarjouksessa, tosin vain tietty kuosi, mutta ne olivat kyllä niin meidän väriset kuin vain saattoivat :)
Tänään vähän säikähdin kun pyykkiä laittaessa jotain lorahti housuihin ihan tosissaan. En ensiksi edes ajatellu asiaa mutta alko olo käydä kovin " märäksi" niin lähdin vessaan katsomaan. Jotain vaaleanruskeaa limaa tuli niin paljo et meni farkuista läpi :( Tietenki hätääntyneenä soitin neuvolaan et mitäs tämä on. Täti sanoi et tuut heti näytille, ja niinhän sitä vain kaahattiin sinne tuli perseen alla.
Ekaksi katsoi ultralla ja vauvalla kuiten kaikki näytti olevan hyvin, sydän sykki ja nukkui taas niinku np-ultrassaki :) Vähän kun täti paineli masua heitti pikkuinen käden kasvojen suojaksi :) Täti naureskeli että varmaan vauveli mietti tyyliin " anna mun kaikki kestää..." :) Ja sit vähän tutki et mistäs se vuoto on tullut ja epäili spermaksi, mutta ite oon varma ettei sitä voinu olla kun puuhastelemaan ei oo aikoihin kerenny tämän loman takia.. Mutta varoitteli sitten että minun tapauksessa tämä oli varmaan vain tavallista valkovuotoa ja tulee varmaan jatkossakin olemaan.
Että säikähdyksellä selvittiin! Toivottavasti vauva nukkuu synnyttyäänkin yhtä hyvin kuin nyt ultrien aikana on nukkunut :)
Yks raskaana oleva kaveri eilen kertoi olleensa np-ultrassa ja hälle la oli ilmoitettu olevan 29.11 Eli 2 päivää myöhemmin kuin mulla!! Vähän on hauska kun melkein naapurin kanssa mennään niin samoissa :)
Ja lopuksi onnittelut vielä Sirulle plussan johdosta, uskomatonta se on (itsekkin 4 testiä tehneenä :))
Killalle terkkuja!! Ihana kun piipahdit " kylässä" !! Ja moolille myös haleja!
fio rv 12+4
Pitkästä aikaa siis taas töissä. Kyllä tuntuu mukavalta olla ihmisten ilmoilla ja palvella asiakkaita :) Sain vaan just tietää, että meidän hotellin aulassa poltetaan vieläkin tupakkaa vaikka se piti loppua sinä päivänä kun ilmoitin raskaudesta. Taidan siis maanantaina mennä kelalle ja pyytää lomakkeen erityisäitiysvapaaseen... Todella törkeää mielestäni.
Yhdyn queenin sanoihn, että kyllä nämä viikot vain menevät nopeasti. Muistan vielä aivan selvästi kuinka paniikissa olin viikolla 5 ja olin niin epävarma kaikista notta :) Nyt jo 15. raskausviikolla ja aika on juossut niiiiin nopeaan.
Ainoauroralle tsemppiä uuden asunnon löytämiseen. Missäpäin asustelet? Minulla on monta ystävää jotka ovat asuntoaan myymässä...
osborne: Mahaa on melkein pakko hiukan pömpöttää, kun muuten näyttää siltä, että on muutama grillimakkara syöty jo näin aikaisessa vaiheessa kesää liikaa :)
Osse: kaippa tässä vaiheessa tai kyllä varmaan hiukan myöhemmin alkaa noi ns harjoitussupparit... jolloin vois olla varmaan kokemusta
Tervetuloa Siru mukaan. ja onneksi olkoon iloisista uutisista :)
Täällä siis omassa navassa maailma kulkee omia polkujaan :) Vatsa pysyy isona ja kovana. Työhousutkin olivat nyt sellaiset oikeanlaiset mammahousut :) Jippii.
Mukavaa viikonloppua. Minulla se meneekin täällä töissä ja kotona lätkä ja euroviisuja jännätessä. Toivotaan, että suomi pärjää
Heidi ja peukut pystyssä oleva toukka 14+4
Heippasta kaikille!
Sirulle onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon!
Queen: Toivottavasti tulee ne meidän pakkaukset pikana.. en malttais millaan odottaa että pääsee hypistelemään!
Ikävä se sun kaveris.. mulla meinaa olla sama juttu parin kaverini kanssa! Sieltä ei kans tuu mitään muuta ku ittuilua päin naamaa.. Mutta ei kannata välittää!!
Eilen sitten kävi yks entinen luokka kaveri joka tuumas ekana että oot kyllä vaan laihtunu.. mutta toi masu pallo on pullahtanu tohon eteen!! Piristi kummasti ;)
Minä varasin tänään vihkimisajan maistraatista!! Oli oikein mukavan kuuloinen mies tämä vihkijä :)
Ei saatu aivan sitä päivää mitä eka ajateltiin.. mutta mua ei kyllä haittaa yhtään että viikolla siirtyi eteenpäin!!
Kerkeepähän käydä rauhassa sormusta etsimässä.. ja jos vielä tilata täytyy niin hyvä vaan että aikaa vähän enempi :)
Ensi kesänä sitten järjestämme hääjuhlan jossa pappi siunaa avioliittomme!
Hääpaikka on kyllä jo suunniteltu mutta täytyisi nyt viikonloppuna laittaa tarjouspyyntö menemään..
Paikka on aivan ihana 100v. vanha huvila merenrannassa! Siunaustilaisuus tapahtuisi sitten siinä ulkona rannalla :) Tarkkaa ajankohtaa ei olla päätetty mutta varmaan elo-syyskuu olisi sopiva meille.. ei pitäisi olla enää niin ruuhkaa!
Ihanampaa näkyä ei ole kun pimenevä syys ilta merenrannassa tulien loistaessa!!
On kyllä niin ihana alkaa suunnitella juhlia.. Saa taas uutta tekemistä tähän loppu odotukseen :)
Mutta nyt kipitän ukko-kullan perään suihkuun ;)
Niamey ja tiitiäinen rv 29+1
Sippuliini:
Mäkin aloin miettimään, että pitäisikö käydä 4d ultrassa?! Nyt kävi kovasti tekemään mieli sinne!!! Olikos joku käynyt Femedassa? Mitä maksoi, jos saan udella?
Sippu, me just käytiin Femedassa ja omavastuuosuudeksi jäi 140 euroa. Onhan se kallis, mutta silti mun mielestä niin ainutlaatuista, että halusin mukisematta pulittaa tuon summan. Bruno Cacciatore, joka niitä ultria tekee, oli mun mielestä oikein mukava tyyppi, vaikka jotkut täällä palstallakin on ollut toista mieltä. Sieltä saa ultravideon, tai siis dvd:n mukaankin, joten sitä on ollut ihana esitellä kaikille! :)
Nyt menen laittamaan ruokaa, mutta ehkäpä palailen vielä, kun edessä on yksinäinen koti-ilta (tai siis kera pikku-quun), enkä ehtinyt vielä koko pinoa lukaista.
-Q- ja -q- 26+4
Onpa pino tippunut. Nostellaan, ettei ihan huku ja samalla taas parin päivän tauon jälkeen vähän kuulumisia jakommentteja.
Jepenillä oli ihanat ultrakuulumiset!
Niamey ja Queen odottelevatkin jo äippäpakkausta. Jännittää varmaan. Kiva päästä hipelöimään niitä pikkuisia, söpöjä vaatteita.
Hienoa, että teidän hääjärjestelyt alkaa olla reilassa, Naimey. Hääpaikka kuullosti upealta!
Tervetuloa Siru! Ja onnea odotukseen!
Hienoa, että Ahaalla asiat hyvin, Ykkösope! Toivotaan, että työasitkin ratkeavat hyvin päin - ja pian. Ja pianhan me ollaan jo lomalla... Jokos olet arvioinnit tehnyt? Mulla ois viikonlopun urakkana antaa vielä viimeiset numeot ja tarkistaa vielä jo antamani. En kyllä yhtään tykkää antaa numeroita jostain kuviksesta ja liikunnasta. :( Niin ja vielä tietysti tsemppiä häävalmisteluihin!
Q - kyllä sua on kaipailtu! Mukava kuulla, että kaikki hyvin. Olipa inhottava lääkäri. Ymmärrän kyllä, että vetää mielen matalaksi. Mutta onhan noita isoja vauvoja tullut ja toisille " povattu" isoa, mutta ei ollenkaan niin isona ole syntynyt. Uskotaan, että kaikki menee hyvin!
Tervehdys myös meidän äideille! Kiva, että käytte täällä kurkkailemassa edelleen.
Sippuliinille toivottelen oikein romanttista ja mukavaa häämatkaa!
Fiollakin ollut pelottavat hetket. Onneksi masukilla kaikki hyvin!
Meikäläiselle tuli torstaina kevät: kävin kampaajalla ja leikkautin taas parin vuoden tauon jälkeen hiukset ihan lyhyeksi ja otin pirteet raidat. Eilen ihmettelivät töissä, että kukas tänne on tullut... Eilen oli myös ne mun valmistujaiset. Siellä sitä istuttiin kun kaikki mahdolliset kaupunginjohtajasta lähtien onnittelivat meitä ja kertoivat, kuinka huikean työn olemme tehneet ja kuinka tärkeää on, että vanhat rehtorit kouluttautuvat edelleen ja me nuorempi, vasta rehtoriksi aikova, sakki lähdemme ottamaan haasteita vastaan. Häntäluu meinas sanoa sopimuksen irti, mutta onneks oli hyvät kakkukahvit päälle. ;o) Mies osti " valmistujaislahjaksi" (kun annoin vinkin) pullollisen holitonta punkkua. Eilen en jaksanut sitä avata, mutta josko tänään testais, onko aidon veroista... Tänään olis tarkoitus lähteä käymään anoppilassa Turun kupeessa. Ei olla nähty joulun jälkeen, joten ehkä ois syytäkin mennä. Nyt siis herättelemään miehusta (joka oli muuten eilen alkanut työmatkalla nauraa, kun muisti, miten EkaVekara sätki ultrakuvissa silloin monta viikkoa sitten ü ).
-Amy ja EkaVekara rv 17+2
Nostetaas vähän... ja pieni valitusvirsi näin alkuun - mun yöheräilyt on alkaneet (meinasin kirjottaa yökastelut...). Vessahätä on ihan mahdoton, pitää nousta, sitten herään ihan kunnolla, pitää lukea nukahtamiseksi ja menee taas puoli tuntia yöunista. Ihanaa!
Eilen alkoi myös ihmeelliset vihlonnat selässä ja yöllä heräsin vatsan vihlontaan. Ajattelin ootella pari päivää, josko ne oli vaan yksittäisiä, niinku varmaan olivat. Aika ikävälle vaan tuntuivat.
En tiedä johtuiko nuo sit siitä, että sain eilen kuulla et tuttuni oli saanut keskenmenon rv 20. Tuntui tosi pahalle ja sitä sit itkeskelin. Ehkä ne vihlonnatkin aiheutu sit tuosta tunnemyrskystä.
No, tänään on käyty jo salilla ja piti päästä kampaajallekin, mutta nytpä muuttui suunnitelmat. Veli soitti ja olivat käynnistämässä niiden vauvan synnytystä kun lapsivesi oli jo aika vähissä. Oon luvannut hoitaa niiden poikaa synnytyksen ajan, joten loppupäivän menot pitää nyt perua. Mutta onpas ihanaa, että vihdoinkin se odotettu vaavi sieltä tulee maailmaan! Eikös se ole niin, että käynnistettävät synnytykset kestää usein vähän kauemmin? Eli ei vissiin vielä tänään kannata odotella syntyväksi?
Nyt pitää ehtiä vielä vähän tekemään töitä ennen ku haen veljenpojan hoidosta, joten kuulumisiin!
-Osse ja Santeri rv 15+1