-^-**ENSIKOT VKO 20**-^-
En huomannu, että kukaan olis vielä alottanut... toivottavasti en ollu puusilmä. =)
Kommentit (71)
Olipa mukava kuulla se, mitä on täällä jo odoteltu pitkään! :-) Teillä varmasti päivät kuluvat nopsaan. Tule ihmeessä tänne juttelemaan aina kun ehdit! Pertsalle hali ja pusu ja iskällekin tietysti hurjasti onnea!!
Niin, liityn kerhoon, jossa pelätään, onko vauvalla kaikki hyvin. Jotenkin nämä ekat viikot vain ovat sellaisia, että kun ei sitä mahaa vielä ole, niin tuntee olevansa niin oman onnensa nojassa ja pitää luottaa vaan siihen, että siellä potkitaan ja kasvetaan. Laskin just, että mulla on seuraava neuvola, kun viikkoja on tasan 13, eli 1.6., ja siellä varmaan sit kuunnellaan sydänääniä. Mut np-ultra meiltä nyt sit jää väliin, enkä tiedä vielä rakenneultrastakaan, se kun pitäisi yksityisellä käydä. Kyllä varmaan käydään, jos minusta vaan on kiinni, haluaisin kyllä vielä nähdä vauvan (odotusaikana....)!
Kandi, niin, niitä sijaisuuksien ihmeellisiltä tuntuvia palkkasummia lisää vielä se, että ne lasketaan tuntipalkkana kun yleensä opet saa kuukausipalkkaa. Eli sijaisen palkka muutamalta viikolta on enemmän kuin vakkarin samalta ajalta laskutavasta johtuen. Mut on opetusalan tuntipalkat vähän eriä kuin duunariammateissa!! Se on totta.
AinoAurora, minustakin se huvipuistopäivä kuulosti ihan superhauskalta synttärilahjalta! Varautukaa sitten menemään mukaan laitteisiin. :-) Säkin saat kunnon vatkausta. No, ei kai kannata kaikkein hurjimpiin mennä - ja eihän 8-vuotias välttämättä pääsekään, tai haluakaan.
Juu, työkaverin korvikkeet, nyt mun pitää ruveta graduhommiin. Oikeasti. ;-)
Täällä muuten sataa räntää ja lämmintä on hätäisesti 5 astetta. :-( Mun tomaatin- ja basilikantaimet selvis urheasti vielä viime yön meidän lasitetulla parvekkeella, pitäkää peukkuja että selviävät jatkossakin!! Pakko lähteä tänään jonnekin Agrimarkettiin ostamaan niille sellaista peittoa. En tiedä onko siitä mitään apua.
Mut nyt. Moi tältä erää!
Terkuin Ladie, rv. 10+4
AinoAurora, lueskelin tossa vanhoja viestejä, ja huomasin, että asuitte (vieläkin?) Keravalla. Luinko oikein? Ollaan nimittäin muuttamassa elokuun lopussa sinne täältä Helsingistä, ja kuulisin mielelläni kaupungista lisää! Joten jos voisit vähän briiffata mua sen hyvistä ja huonoista puolista, olisin kiitollinen! Me ollaan muuttamassa uudelle asuinalueelle, mitä rakennetaan siihen Ahjon keskustanpuoleiselle reunalle.
Meillä aurinko paistaa ja on ihan lämmintä ulkonakin!
Lisalle onnittelut potran pojan johdosta :)
Just tultiin äitipolilta :) Siellä meidän pieni köllötteli yksiössään ja antoi lääkärin mitata rauhassa..
Aivan menee viikkojen mukaan keskikäyrillä :) Painoa jo huimat 1,2kg
Pää oli tällä kertaa alaspäin!
Sukupuoli jäi edelleen vähän epävarmaksi.. viimeksi kun veikkasi tyttöä niin nyt näytti pojalta :)
Mammalla paikat kiinteät ja kiinni, kaulaa 3cm.
Sokerirasituksen tuloksetki sain. Paasto arvo oli koholla 0,1 sallitusta rajasta.. 1 ja 2 tunnin arvot reippaasti alle!
Ei suurempia toimenpiteitä, vain näkyvää sokeria tulee välttää ;)
Huomenna mennään käymään maistraatissa täyttään avioliiton esteiden tutkinta paprut :) Sit vaan täytyis päättää päivä millon meidät vihittäis..
Mutta nyt meen syömään jotain.. ja alan lukeen uuden vauva lehden :)
Niamey ja tiiti rv 28+5
Nyt sitten odotellaan vähintään yhtä malttamattomina synnytystarinaa. Mahtaa se olla teidän elämä kyllä nyt aika mullin mallin - ihanaa!
AinoAurora, päivä Lintsillä kuulostaa tosi kivalta! Me ollaan viety kummipoikaa muutamanakin vuonna (vaikka on vasta 7) ja aina on ollut kiva päivä. Jos raaskitte, niin ottakaa tytön joku kaveri vielä mukaan.
Piti muillekin enskoille vielä kommentoida, mutta kaiken aikaa voimistuva kuvotus vie keskittymiskyvyn.. Ajatus, että tätä kestää sitten seuraavat kymmenen viikkoa on pyörryttävä. No, ainoo lohtu on että monella kai on vielä kurjempi olo ollut. Mua ei varsinaisesti okseta (kertaakaan ei oo vielä tarvinnu käydä - siis vielä..) mutta 24h kuvottaa. Sellanen olo on kuin tulis just jostain huvipuiston liian rajusta kieputtimesta.
Työt kutsuu taas. Jatkan kunhan saan ajatuksia vähän koottua ja sopiva hetki ilmaantuu.
Lepppis rv6+6
puhtain paperein, paastoarvo 4,3 (raja 4,8) 1h vähän yli 6 (raja 10), 2h vähän yli 5 (raja 8,7). Eli kaikki reilusti alle rajojen! ´
Mulle on kyllä vähän epäselvää, että miten ne sokerit vois olla koholla, jos mulla on liikaa insuliinia, mutta kai lääkärit pelkää, et insuliinintuotanto loppuu kokonaan. Tai jotain. Joka tapauksessa ei mitään hätää ja saan jatkaa ihan normaalisti.
Tuosta Linnanmäelle menosta tuli mieleen (se on hyvä idea kyllä!) että olin haaveillut Särkänniemen uuden vempaimen kokeilusta koko kevään ja tossa pari viikkoa sitten tajusin, että en pääse niistä oikeastaan mihinkään! Ainakin Särkänniemessä on siis suositus, että raskaana olevat menevät lähinnä possujunaan... en tiedä, mikä on Linnanmäen kanta, mutta näin ainakin Särkässä.
Mulla alkoi sit varmaan raskausaika eilen.. Tähän asti (alkua ja niitä puolivälin supisteluja lukuunottamatta) oon voinut tosi hyvin, ei mitään särkyjä tms. Eilen särki lantion kaikkia liitoksia ja ristiselkää jonkin verran. Tänään on särkenyt vasenta lonkkaa joko paljon tai tosi paljon koko ajan. Oon joskus 10 v:nä tippunut melko pahasti ponin selästä esteen sekaan ja loukannut toisen lonkkani. Olin jo vuosien aikana unohtanut kumman (kun kummassakin on vähän vikaa). Nyt kyllä epäilen et se ois ollut silloin toi vasen.. Vielä en oo ottanut mitään särkylääkettäkään vaan kärvistelly ton kivun kans ihan itekseni kiroillen, mut kohta varmaan on pakko käydä ottamas panadolia (onneksi se toimii mulla edes jotenki).
Missäs muuten Q on? Ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään (vai onko mulla vaan mennyt ohi?).
Jenni 29+4
Hienoa että olette jo päässeet kotiin ja voitte kaikki hyvin!
Lisäkuulumisia odotellen,
Viipero rv 15+1
eli, siellä kohta puolin nähtävillä, millainen hurmuri oli kotiin tullessa kolmen päivän ikäisenä =)
Ensimmäinen yö meni todella hyvin. Illan kuljimme vuorotellen katsomassa iskän kanssa hengittääkö poika :D
Illan pikkuinen tankkas ruokaa ihan super paljon ja yön nukkui hyvin heräten syömään n. 02:30 ja 04:45. Ylös noustiin sit lähempänä yhdeksää ja aamu taas tankattiin.
Näyttäis Pertti olevan uneliain päivällä n. 11:00-17:00 ja yöllä 23:00-08:00, mikä sopii mulle mainiosti =)
Lueskelen teänki juttuja tässä heti ku maltan istua kauemmin koneella :)
Kasvatelkaahan mahaanne ja nauttikaa olosta =)
Lisa & Pertti 4vrk
Tenttiin pitäisi lukea, mutta täällä sitä istutaan koneella lukemassa teidän kuulumisia ja kommetoimassa omia. Luen siis töiden ohessa Avoimessa Yliopistossa viestintää...
Oikein Paljon Onnea koko Lisan perheelle! Laitatko vielä tarinaa synnytyksen kulusta, kun jaksat?! Pitää käydä katsomassa Perttiä, kun saat kuvat tuonne syntyneisiin...
AinoAuroralle vielä sokerirasituksesta; sinne määrätään, jos on sukurasite (esim, diabetestä suvussa), korkea painoindeksi tai sitten sokeria pissassa. No mulla sitä sokeria löytyi silloin pääsiäisen aikaan, mutta neuvolantäti pyysi vielä kontrollitestiin ennen kuin määräsi sokerirasitukseen. No kontrollitesti oli puhdas! Nähtävästi sokeri oli johtunut juuri ennen neuvolaa juomastani tuoremehusta?!
Helsingissä 4d ultria tekee Femeda ja Felicitas. Molemmilta löytyy hyvät nettisivut... Meillä vielä mietitään, että mennäkö vai ei?!
Osselle; hyvinkin saatoit tuntea jo liikkeitä! Pian, kun tunnet niitä lisää, niin tiedät että nämä nyt tuntemasi olivat samoja pienen liikahduksia!
Jennille; jaksamista vaivojen kanssa! Hienosti olet selvinnyt tähän asti! Ja varmasti jokaiselle tulee jossain vaiheessa kipuja ja kolotuksia... Toivotaan, että nämä sun vaivat on ohimeneviä!
Tsemppiä kaikille, jotka mietitte, miten siellä massussa jaksellaan! Niitä ajatuksia on varmasti vaikea torjua, mutta aina voi yrittää ajatella ehkä jotain muuta... Kuitenkaan huolehtimalla ei paranna omaa eikä pienen olotilaa. Joten kevätauringosta nauttien suut hymyyn kaikille enskoille ja sitä kautta myös masuasukeille hyvä olo!
Nyt sinne tenttikirjojen pariin =\
Sippu ja pikku-tikru 21+4
Moikkelis täältäkin suunnasta!
Vähille on jäänyt netissä pyöriminen, kun tuntuu illasta olevan täynnä ohjelmaa. Asuntoesittelyissä ollaan juostu oikein urakalla, mutta taitaa olla vähän pidemmän puoleinen projekti meillä tuo ensiasunnon ostaminen. Sellainen rivarikolmio olisi hakusassa.
Lisalle onnittelut Pertistä. Vauva-arki kuulostaa ihanalta!
Osborne: Minäkin kuulostelin sunnuntailtana kun tuntui sellaista poreilua kättä vasten kyöjellä maatessani. Liekö ollut vauva vai suolisto? ;) No jospa ne kohta puoliin tuntuisi selkeämmin. Myös sellaista hassua kutittelua tuntuu ajoittain alavatsassa, mutta sitä on tuntunut jo pidempään ja luulisin sen johtuvan ihon venymisestä.
Iglun pikkuinen oli saanut kasteessa kauniin nimen. Onnittelut!
-Heidi-llä oli ongelmia työhousujen kanssa. Minua puolestaan alkaa rasittaa, kun h&M:ltä on aina s-koko äitiysfarkuista lopussa. Olen juossut nyt kyseisessä liikkeessä kaksi viikkoa noin joka toinen päivä, eikä niitä ole ollut ikinä saatavissa. Täällä myydään yhdessä toisessa liikkeessä niitä mamalicious-merkin farkkuja, mutta niillä onkin jo hintaa päälle 60euroa ja se tuntuu paljolta, kun en yleensä osta muutenkaan niin kalliita farkkuja. On varmaan lähdettävä Helsinkiin ostosreissulle ja toivottava, että sieltä löytyisi sopivaa kokoa.
(.) Itsestä on viime aikoina tuntunut, ettei maha kasva mihinkään. Tänään kuitenkin yllätyin, kun katsoin itseäni peilistä, että siellähän näkyy jo ihan kunnon vauvamasu. Olinkin ihmetellyt mistä tuntemattomat ihmiset osasivat minua onnitella raskaudesta ;) Työkaverikin vahvisti, että vatsa on kasvanut lyhyen ajan sisällä tosi paljon ja näyttää jo ihan vauvavatsalta eikä miltään epämääräiseltä läskiltä. Kävin viime viikolla muuten vielä neuvolalääkärilläkin niiden alavatsavihlontojen takia ja hän oli sitä mieltä, että vauva vaan kasvaa nyt niin rytinällä, että kivut johtuvat siitä. Kyllä ne kivut nyt paremmin kestääkin, kun tietää, että " Otso" siellä vaan raivaa tilaa itselleen :)
Sitten mulla on vähän hassu ongelma, jonka myöntäminen itseäkin hävettää. Minähän olen ollut tähän saakka huolissani, kun paino on vaan tippunut ja olen mennyt pitkään painossa miinuksen puolella. Nyt vihdoin, kun se alkaa hiljalleen nousta (peräti 200g tullut lähtöpainoon lisää) mulle hiipii pienoinen pakokauhu lihomisesta :( Vauvakilot ovat siis ihan tervetulleita, mutta pelkään, että alan kerätä vartalooni muitakin kiloja ja alan raskauden lopussa muistuttaa norsua. Mulle tuo paino on ollut aina jonkinlainen tarkkailunaihe, vaikka olenkin ollut koko elämäni normaalipainoinen ja jossain vaiheessa vähän allekin. Tänään söin suklaata pitkästä pitkästä aikaa ja tuntui, että heti sen jälkeen tuli huono omatunto, että olisi pitänyt syödä jotain terveellisempää. Ja nykyisin tuntuu, että pitää parin tunnin välein saada jotain syötävää tai heikko olo iskee. Mulla kun on tämä pco niin pelkään lihomista siinäkin mielessä, että mulla on suurempi riski saada raskauden aikana raskausdiabetes ja toisaalta niitä lapsia haluaisi saada jatkossakin ja se on moninverroin vaikeampaa, jos raskauden jälkeen on kymmeniä kiloja laihdutettavaa. En tiedä osaako kukaan tähän nyt antaa mitään neuvoja, mutta tällaista on tullut pohdittua. Mutta please, älkää tuomitko minua turhamaiseksi, koska ulkonäkö ei ole tässä suinkaan se suurin tekijä vaan ennen kaikkea minun ja vauvan terveys. Ja tosiaankin odotan, että saan ison ison massun, mitä isompi sen parempi :)
Tuli nyt vähän romaani ja liian paljon omaa napaa, mutta on niin pitkä aika, kun on tullut viimeksi kirjoiteltua. Jospa jatkossa enempi, kun ei enää niin väsymyskään paina.
Terkuin,
Mörötin ja " Otso" rv15+4
Ihana pikku mies:) Hyvä että arki on lähteny sujumaan:)
Täytyy nyt ihan ensin mainita että oon kuoleman väsyny joten en takuulla muista mitä kukakin on kirjottanu,sori jo etukäteen!
Omaa napaa: Oon nukkunu tosi huonosti ton murtuneen kylkiluuni takia, koko yötä ei pysty nukkumaan yhdellä kyljellä joten jousun nukkumaan osan yöstä istuen..eli en hyvin:/ Viime yönäkin heräsin keittämään teetä puoli kolmelta kun yskitti kamalasti ja se sattu kylkeen..Pulla on tainnu huomata mun öisen levottomuuden kun jumppaa nykyään kaikki yöt läpeensä;)
Tänään oli lääkäri, kaikki oli hyvin.Pullan painoksi arvioitiin 1120q ja pituudeksi 34cm, paksut kintut näin ultrassa,muuta selvää siitä ei saanut..lääkäri yritti kurkkia sukupuolta mutta vauva oli ensin jalat tiukasti yhdessä ja sen jälkeen käänsi pepun kokonaan pois:) Töitä ois vielä 8päivää ennen kesälomaa ja ne yritän töissä olla vaikka kylki kipeytyikin taas heti kovasti kun töihin palasin:(
Iglun tyttö oli saanut nimen, ihanaa:)
Heidi: toivottavasti saat kunnon äippähousut;)
Ladie: Mä peittelin herneentaimet ihan tavallisella lakanalla ja näyttivät kestäneen ainakin viime yön.
Niamey: kiva että teilläkin oli mukava ultrareissu:)
Jenni:toivottavasti ei vaivat tosta pahene, mulla on ollu jo syntyessä löysät lonkat ja alkoivat kyllä vaivata heti kun maha kasvoi..lonkkakipu ei oo mukavaa.
Alkuraskauden epelkojen kanssa tuskaileville lohdutuksena että se aika menee kuitenki huimaa vauhtia jo kohta ootte jo niin pitkällä että pikkuinen ilmoittelee olostaan pitkin päivää liikkeillään:) ite olin kanssa tosi huolissani alussa.
Tuosta äitienpäivän ym muistamisesta..kamalia oli noi jutu tuolla pinossa..ihme törppöjä jotkut miehet! Meillä mies kyllä yleensä muistaa nuo jutut mutta varmistaa oma aloitteisesti että miten tää päivä nyt pitäis huomioida:D Ettei vaan tuu sanomista;)
Toissa ystävänpäivänä mies oli ihana kun tuli hakemaan töistä ja heti kun pääsin autoon istumaan alko kauhistemaan että mitä ihmettä sulla on nenässä?!Mä tietty äkkiä tempasin auton aurinkolipan alas peilistä kattoakseni ja sieltä tippu rasia missä oli kristallinen sydän kaulakoru..*huokaus!*:) Mutta mulle kyllä taitaa olla aika helppoa ostaa lahjoja tollasina päivinä kun korut on takuu varma hitti, ei voi mennä hutiin, espritin korut varsinki, ne on niiiiiiin nättejä! Koruhullu;)
Mukavaa keinuhepo että siirryit tänne puolelle!
Nyt on pakko mennä nukkumaan..yrittämään ainakin..zzZ
Queen ja pulla rv27+6
ONNEA Lisalle, ja isukille kans, Pertsan syntymästä:) Siitä se vauva-arki nyt alkaa.Käy sitte kertomassa kuulumisia. Kävin kattoos kuvan, aivan valtavan suloinen tummasimmu:) oij.
en oo käyny varmaan ainakaan yli viikkoon O_o
Lukemassa oon käyny mut en oo vaan jaksanu kirjotella. Viime viikon olin niin väsy,et jos kävin netis ni luin vaa äkkiä pinon läpi ja sähköpostit. Ei vaan oo jaksanu töitten jälkeen muuta ku maata sohvalla. Eipä täs kummempia asioita ole. Mahas nippailee välil ja väsymys on tosiaan kova. Salillakaan en oo jaksanu käydä ja pari kiloo tullu painoo jo lisää. kääks. Mut minust tuntuu et se on tullu tisseihin :D Ne on kasvanu ihan hirveest ja painaa.. Miten muilla?? Ja turvottaaturvottaa.. Maha ei toimi kunnol. Mut ei sen kummempia.
Huomen on eka neuvola. Eipä siel varmaan mitään ihmeitä tehdä.
Mut kiva silti mennä:)
Muillekki piti kommentoida vaikka mitä,mut en nyt muista mitä..
Paitsi et Iglun tyttö oli saanut nätin nimen. Onnea.
Nyt lähen suihkuun. Heipat ja hyvät yöt. Tuun taas paremmal ajal.
laralei rv 10 tasan:)
kandivaihe, en viitsi tänne rustata kamalan pitkää tekstiä oih niin ihanasta kaupungista, mutta laitetaan sähköpostia tai mesekin löytyy
ainoaurora76@hotmail.com
Ja sitten valitusvirsi, niinhän siinä kävi että asunto jota olimme ostamassa oli sitten aikamoisen kosteatapaus saunan puolesta, vesi tulee ulkopuolelta sokkelista.
Kamalsti joudutaan kaivamaan ja pistämään paikkoja uusiksi, saattaa olla että kaikki 6 asuntoa taloyhtiössä menee remppaan ja se on yhtiölle niin kallista ettei me haluta sellaiseen lähteä.
Näinpä meillä ei edelleenkään ole asuntoa vaan 1,5 kk päästä joudumme omastamme pihalle, pitäis varmaan joku katto löytää pään päälle.
Vituttaa kun pientö liito-oravaa kun käpy on jäässä ja hampaat poikki....
Ehkä se tästä vielä pikkuhiljaa
Ainoaurora 9+5
Amy: ymmärrän hyvin huolesi. Minullakin aivan oireeton raskaus, ja jotenkin niitä " merkkejä" odottaa koko ajan. Pitäisi vaan oppia olemaan iloinen siitä, että oireita ei ole. Näinhän tämä raskaus on kaikista ihaninta :)
Ladie: joo kyllä oli naiset hommissa...aivan käsittämätöntä. Saa nähdä mitä perjantai tuo tullessaan kun ennen työvuoroa käyn taas sovittamassa housuja :) Ja sehän oli kaikista hauskinta, että minulla oli itsellä mammahousut jalassa tuolloin kun kävin kertomassa millaiset niistä housuista tulisi tulla... Ei ollut käytetty järkeä :)
ONNEKSI OLKOON LISA!!!!! Ja koko uusi perhe :) Kaikkea hyvää sinne ja jaksamista vauva-arkeen
AinoAurora: ainakin Femedassa tehdään noita 4d ultria ja tais olla Bruno Jotain nimeltään. hän on kuulemma tuon ultran spesialisti.
Osborne: mulla sama ongelma :) Jossain tilanteissa ajattelee, että vedän nyt tuon vatsan sisään..mutta kun ei...:) Sitten melkein ääneen naurahtaa omalle hölmöydelleen
Mörötin: täällä helsingissä on aivan sama ongelma noiden kokojen kanssa. Kuulemma kuorma saapuu 10-12 välillä aamulla, ja silloin siellä on haukkana mammoja odottamassa oikeita kokoja. Tämän vuoksi vain harvoin löytyy s tai m kokoja.
Paitsi, että kyllä täällä on hiukan oireita ollut...Naama on alkanut kukkia finnejä joita minulla ei ole lähes koskaan ollut. Nyt on näppylää siellä täällä, ja varsinkin olkapäät ovat aika finnejä täynnä. Inhottavaa..., mutta toivottavasti ohimenevää.
Mukavaa loppuviikkoa :)
Heidi <3 toukka 14+2
Hirveesti tullu viestejä sillä välin kun en oo käyny, vaikka en mielestäni oo ollu kauaa pois tältä palstalta. =)
Minä täällä luin tippalinssissä Lisan vauva-uutisia!! =) ONNEA OIKEIN KOVASTI KOKO PERHEELLE!!!! Kuvankin kävin just kattomassa... aivan IHANA pikku poika!!! <3 <3 ...niin söötti. =0)
Osse: mun mielestä ei oo mitään rajotuksia siinä, että koska voi ultran varata. Eli soita vaan... varsinkin kun loma-aika alkaa, niin voi olla ajat senkin takia kortilla.
Niamey: Vai on sitä käyty kuulutukset ottamassa... =D HIENOA! Onneks olkoon. Mä kaiholla muistelen omia häitäni, jotka oli viime syyskuussa -> aivan ihana päivä!!!
AinoAurora: Mä joudun sokerirasitukseen, kun mun äitellä on aikuisiän diabetes...
Felicitas ja Femeda tosiaan tekee niitä 4D-ultria. Me ollaan menossa Felicitakseen Tapio Kurjelle 5.6.! =)
HARMI, kun sen asunnon kanssa kävi niinkun kävi. Toivottavasti löydätte pian uuden ehdokkaan. Edes takas muuttaminen kun on tosiaan aivan järkyttävää...
UNISTA oli puhetta... mä en oo nähny nyt mitään vauvaunia, mutta viime yönä näin ihan kamalan painajaisen. Löysin siskoni kadulta raiskattuna... sillä oli hirveitä raapimisjälkiä selässä ja pakaroissa ja oli muutenkin runnotun näkönen. Se oli ihan hirveetä. Alkaa melkeen itkettää, kun mietin sitä unta. Olis ihan hirveetä joutua raiskatuksi... Kumpa kenenkään ei tarviis joutua niin kamalaan tilanteeseen!! Se olis kyllä yks niistä asioista joita muuttaisin jos mulla oli valta muuttaa asioita maailmassa...
Omaa napaa sen verran, että mulla on tänään vapaa päivä ja huomenna alkaa elämäni ensimmäinen VIRALLINEN KESÄLOMA!!!!!!! Jee. Tosin se on vaan maanantaihin asti (eli 5 pvää), mutta parempi sekin kun ei mitään.
Me lähdetään huomenna autolla Ruotsiin Göteborgiin veljen luo viikonlopuksi kylään!!!! Ihanaa... pitää vaan muistaa laittaa tukisukat jalkaan matkan ajaksi.
Nii joo.. nyt muistinkin mitä mun piti kertoo... Hieman noloa toisaalta, mutta eilen kävi aika hauska juttu aamulla. Meillä oli pienet aamujumpat ukon kanssa ;) ja se oli mun tisseissä kiinni... niistä oli tullu vähän maitoo ja ukko oli säikähtäny ja pyyhkiny ne äkkiä pois... Kerto vasta jälkeen päin, että multa oli tullu maitoo! =) Se oli siis ihan ensimmäinen kerta! Sanoinkin sitten sille, että no ompahan ainakin jotain mitä oot saanu kokee tässä raskaudessa ensimmäisenä ihan ite! =)
Että semmosta.... Taidan mennä pakkaamaan tavaroita huomista varten.
Voikaa hyvin!
Burde ja Penni-Enni rv 20+3
niin unisen näköinen pieni poika siellä Lisan hoivissa! Ja tosiaan aivan mies jo nyt, ei voi sukupuolesta erehtyä! :)
Sippu, mä eilen vähän konsultoin tuosta liikeasiasta ja alan olla tosi varma, että se oli ensimmäinen kuperkeikka, jonka tunsin. Oon vaan istunut ja ajatellut sitä, miten ihanalle (ja samalla oudolle) se tuntui. Nyt taitaa vaan käydä niin, että seuraavaa liikettä saakin sitten odotella, mutta en taidan sen takia kuitenkaan ruveta tahallani valvomaan öitä. Antaa pienen levätä, jos kerran äipän yövalvomiset noin ottaa päähän...
mörötin, mulla on jo ainakin pari viikkoa tuntunut kutinaa kohdussa etenkin silloin, kun oon lähtenyt kävelemään. Mies on nauranut, kun pakosta on raavittava ja se näyttää vähän kummalle, kun käsi on tuolla alavatsalla raaputtelemassa julkisilla paikoilla. Nyt rupesin sitten ajattelemaan, että ehkä Santeri vaan intoutuu liikkumaan mun kanssa.
Tuosta painosta, mä pelkään ihan samaa. Pidä itseäni samanaikaisesti ihan pöljänä, kun ensin toivon vuosikausia, että tulisin raskaaksi ja nyt sitten hysteerisenä pelkään, että lihon lisää. Pakostahan sitä " lihoo" . Mutta on varmaan ihan tervettä tarkkailla vähän syömisiä, mutta sille ei vaan voi mitään, että paino nousee. Mulla on muuten ollut sama, et paino on tähän asti tippunut. Saas nähdä, alkaako se nyt sitten nousemaan. Ainakin tosiaan tuo maha on alkanut kasvaa. Iltaisin tekee oikein mieli laittaa käsi vatsalle, vaikka olen aina pitänyt sitä jotenkin kummana tapana, että koko odotuksen ajan pitää hiveltää omaa mahaansa. Mutta niin se vaan näyttää olevan, että se tuntuu hyvälle itsestäkin!
Queenin kyljelle paranemisia, onpa ikävää, ettet saa nukuttua!
AinoAurora, kyllä se uusi kämppä vielä tulee vastaan. Se etsiminen on vaan tosi rasittavaa... mutta en tosiaan itsekkään olisi muuttanut kosteusvaurioiden keskelle.
Heidi, ehkä meidän tarttee opetella vaan työntämään sitä mahaa ulos, kun kerrankin on aihetta! Yritin eilen opetella, nimittäin vatsa näyttää kauniimmalta kun sitä vähän pullauttaa. Muuten on vähän kuin kaksi vatsaa, ylhäällä rengas välissä vyötärö ja alhaalla uusi rengas... :} Musta on muutenkin tosi outoa, että se maha ihan oikeasti kasvaa myös tuosta ylhäältä, jotenkin olin odottanut, et se tulee tuohon alas vaan...
burde, hyvä tietää et ajan voi varata jo nyt, täytyy huomenna soitta kun en tänään ehtinyt. Pitäkää hauskaa lomalla! Eka kesäloma on ikimuistoinen, vaikkakin usein melko lyhyt...
Nyt taas koetetaan töitä pakertaa. Tulispa vähän lämpimämpi, mä en tykkää, kun pitäis pitkähihaista ja takkia pukea, haluisin vaan olla kesäkesäkesävaatteissa...
-Osse ja Santeri rv 15+0
Osborne: Täällä kans aluksi, kun maha alkoi näkyä, oisin voinut vaan tuijotella sitä päivät pitkät. Nyt kun mahaa on jo aika paljon, en enää edes muista sen olemassa oloa. Aina peilin ohi mennessä meinaan sunnilleen pyörtyä siitä, miten iso se onkin (+ tönin mahalla joka paikkaa kun en tajua etten ihan mahdu samalla tavalla kuin ennen) :)
Painosta.. Ei se kaikilla la edes nousta mitenkään huimasti.. Ite olen syönyt herkkujakin (jopa ehkä enemmän kuin normaalisti) ja silti paino on nouyssut vähän " suosituksia" vähemmän. Osalle hoikistakin ihmisitä taas painoa kertyy tosi helposti, osalle pyöreämmistäkään ei.. Riippu ihan omasta aineenvaihdunnasta (mikä voi muuttua raskauden aikana ihan erilaiseksi kuin ennen oli). Älkää siitä painonnoususta murehtiko. Syökää normaalsiti ja jos näyttää silti, että nousee liikaa niin sitten vasta karsikaa herkkuja/rasvaa tms.
Jenni 29+5
Kävin siis äsken ekaa kertaa siellä Hypnoosivalmennuksessa. Oli ihan hyvä kokemus... ei oikeistaan sen kummempaa kuin rentoutuminen, mutta se nainen puhu alitajunnalle niitä juttuja... synnytyksen vaiheita ym. Sitten kun tajuaa, että nyt synnytys on lähteny käyntiin, niin se hypnoosi " menee päälle" . =)
Luin jostain että ensisynnyttäjällä hypnoosi lyhentää avautumisvaihetta 2-3h. =)
Ei muutakun kaikki Tamperelaiset sinne mukaan... Osse ja muut!!! =)
Burde
[color=MediumSeaGreen]Onnea Lisa ja perhe!!! =) Kävin myös kurkkaamassa nyytin kuvaa - söpö on!
Sippuliini on myös näitä työ+opiskelijoita. Voimia urakkaan! Itsellä takana kahden vuoden opinnot ja perjantaina valmistujaiset. Sitten ois plakkarissa johtamisen erikoisammattitutkinto. Ollaan opetusalalla maamme ekat tällaiset porukkamme kanssa. Josko sitä isona sitten rehtorin hommia aattelis...
Hyvät ultrakuulumiset queenilla. Toivotaan, että kylki helpottaa pian!
Mitenkäs laran eka neuvola?
Harmin paikka AinoAurora tuo asuntojuttu, mutta ajattele positiivisesti, että onneks tuli ilmi nyt. Kyllä te oman unelmakämpän löydätte vielä.
Heidi, noita näppyjä on riittänyt myös tänne. Toivon, että kesä ja auringonpaiste tekisi tehtävänsä ja vähän helpottais.
Burdella oli painajaisia. Ne kyllä vie voimia, kun ainakaan mä en uskalla heti niitten perään nukahtaa uudelleen. Ite näin sellaisen unen tässä pari yötä sitten, että olin menossa synnyttämään ja just synnärin ovella muistin unohtaneeni jotain kotiin. Ja kun sitten palasin synnärille, niin hyvä ystäväni olikin juuri synnyttämässä meidän vauvaa. Sitten vauva annettiin mulle ja sillä oli kaikki hampaat suussa. Pelottaa ajatella, että unila vois olla joku selitys... ;o) Ja kuullosti muuten aika jännältä tuo hypnoosivalmennus. Toivottavasti toimii!
Hei, ossekos se oli tuntenut ekoja liikkeitä? Ihanaa!
Ite kävin tänään lääkärillä allergiani ja päänsärkyjeni vuoksi. Ymmärrän kyllä, ettei lääkkeitä saa liiaksi nappailla raskausaikana, mutta meinas huumori loppua kun lääkäri kirjoitti koko kesäks 28 tabl. Xyzalia ja kieltäytyi kirjoittamasta Panacodia, vaikka äitiyspolin ylilääkäri on mulle sanonut, että sitä saa pahassa tapauksessa ottaa. Ja mulla noita riittää. Onneks työt loppuu kohta, niin saa kärvistellä rauhassa kotona. Ja voihan osa päänsäryistä johtua töistäkin, joten saattaa kyllä helpottuakin.
Ens viikolla oiskin sitten seuraava neuvola. Onneks! Helpottaa sitten tää huoli oireettomuudesta, jos ja kun pääsee kuulemaan sydänääniä.
Voikaahan taas hyvin!
-Amy ja EkaVekara rv 16+6[/color]
ja onnea Lisalle!! Toivottavasti vauva-arki on yhtä ihanaa, kun sen kuvittelee olevan :)
AinoAurora, täällä kanssa ihan kamalat epäilyt vauvan olemassaolosta ja hyvinvoinnista. Mulla kun ei ole tehty mitään tutkimuksia (en ole käynyt alkurask. ultrassa), eikä eilisessä neuvolassa suostuttu edes testaamaan verestä raskaushormonia. Kun kerran olin useamman positiivisen testin tehnyt, se riitti.
MUTTA kun nämä oireet tuntuvat olemaan vähenemään päin, niin on aika epätodellinen olo. Rinnatkin on taas kosketuskelpoiset, viikon takainen aristus on melkein kokonaan kadonnut. Vähän kyllä vatsassa kiertää iltapäivisin, mutta sekin voi olla osittain psykosomaattista. No, sain lääkäriajan kesäkuun alkupuolelle, silloin rv10+6. Terkka lupasi, että jos ei siinä saada sydänääniä kuulumaan, niin neuvolassa on joku ikivanha ultra, jolla voi sitten varmistaa vaavin olemassaolon.
Mäkin joudun ehkä sokerirasituskokeeseen. BMI oli 27 ja jotain, mutta yritin kyllä sanoa terkalle, että mulla on turvotusta ainakin kolme kiloa. En nimittäin meinaa farkkuihini mahtua, vaikka vielä 2vk sitten menivät ihan hyvin jalkaan! Veikkaan kyllä, ettei painoa tule siihen lääkärineuvolaan mennessä lisää, ellei tuo turvotus sitten lisäänny. Eikös se jo rupea vähenemään tuossa vaiheessa?
Ladie, sullahan on ollut tuottoisa sijaisuus :) Noista opettajan sijaisuuksista saa kyllä tosi hyvän tuntipalkan. Itsekin tein kahden päivän sijaisuuden yläasteelle maaliskuussa, ja palkka vastasi sitä summaa, minkä saisin kassatyöstä viikossa!
Kandi 7+3