Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-^-**ENSIKOT VKO 20**-^-

15.05.2006 |

En huomannu, että kukaan olis vielä alottanut... toivottavasti en ollu puusilmä. =)

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille - onpas kiva kun sai taas näin mukavan vastaanoton teiltä Enska-tovereilta!

En sitten enää illalla palaillutkaan palstalle, kun innostuin ompelemaan olohuoneeseen verhoja. Hienot tuli, täytyy sanoa! :)

Voisin näin viikonlopun kunniaksi laittaa pienen gallupin pystyyn. Mitä kaikkea valmisteluja olette jo vauvan varalle tehneet ja missä vaiheessa olette mitäkin tavaroita hankkineet?

Me ollaan toistaiseksi hankittu tosi vähän mitään, ja nyt kun siskon vauva syntyi viime viikolla, iski yhtäkkiä todellisuus. Hei, meidän pikkuinenhan syntyy ihan pian! Hui, pitää pistää hösseliksi, jotta kaikki on sitten valmiina, kun meidän perheen uusi tulokas muuttaa kotiin.

Meillä on toistaiseksi vasta kymmenisen vaatekappaletta vauvalle: pari bodya ja parit pojanveijarille sopivat henkselihousut. No, sitten kun äippäpakkaus tulee, saadaan uusia kivoja juttuja :) Musta ne pakkauksen vaatteet on nättejä! Voi, kunpa paketti tulis pian!

Vaatteiden lisäks meillä on vain pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso, jonka ostin huuto.netistä. Sen päälle on myös pehmuste. Mun vanhemmat on ostanut vauvalle peiton ja lakanoita ja sellaisia flanellisia puklurättejä. :)

Seuraavana hankintalistalla on sitten vaunut ja turvakaukalo. Mitäköhän muuta isompaa tarttis olla? Ai niin, sänky meillä on jo, mutta se pitää vielä hioa ja maalata, kun se on suvun vanha pinnis, joka on odottanut seuraavaa käyttäjää noin 20 vuotta maalla aitassa. :)

Enska-äidit, kertokaapas tekin mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon hankinnoissa!

Nyt täytyy mennä jännäämään kolmatta erää Suomen lätkämatsista. Mukavaa lätkä- ja viisuiltaa Enskoille!

Sirulle vielä onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan!

-Q- ja -q- 26+5

Vierailija
62/71 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakavala flussanpoikanen iski takavasemmalta :( Historiallista, eilen illalla oli jopa kuumetta 37.1. Mulla kun ei normaalisti koskaan kuume nouse, vaikka muuten flunssaa oliskin. Piti viikonloppuna lähteä vähän reissuunkiin, vanhuksia moikkaamaan Keravalle ja hääsunnitteluja tekemään, mutta siirrettiin helatorstaihin, ei ole kiva reissata kun olo on järkyn väsynyt eikä muutenkaan kehuttava...

Galluppiin: mitään ei ole vielä hankittu, häitten jälkeen sitten aletaan keskittyä seuraavaan asiaan :) No okei, miehen vanha pinnasänky on kuulemma tulossa meille vanhempiensa mukaan... Viime viikonvaihteessa pongasin kyllä ihan mega söpön " nalle haalarin" ihan pienelle yhdessä kaupassa, hiukan kismittää, että oliskos se kumminkin pitänyt jo ostaa jemmaan... Jotenkin vaan ei osaa vielä orientoitua tulokkaaseen niiiin tosissaan, että hankkis jotain jo nyt :) varsinkin, kun olo ei tunnut edes pätkääkään " raskaana olevalta" eikä mahassakaan ole normaalia enempää makkaroita ;))

t. Ope ja Ahaa 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tää tarina on aika pitkä...

Kirjottelin silloin keskiviikko-torstai (10-11.5) välisenä yönä, että supistelut oli alkaneet n. 21:30 ensin vartin välein ja sitten 02:00 eteen päin 4-7min välein. Supistukset olivat tuntuvia/kipeähköjä, mutta ihan hyvin niiden kans pärjäs. Soitettiin sitten joskus 04 maissa synnärille ja sanoivat, että tulla näytille sitten, kun siltä itestä tuntuu, kunhan en tule kaksin kerroin.

Lähdettiin viemään koiraa hoitoon joskus ennen viittä ja juopastiin siinä vielä kahvitkin kaverin luona. Silloin supistusten väli muuttui jo 2-3min.

Olimme sairaalassa joskus 06:15 ja minut pistettiin makaan sydänkäyrään ja sen jälkeen tehtiin sisätutkimus, jossa todettiin paikkojen olevan auki juuri ja juuri 1cm verran. Kehoittivat meneen kävelylle tunniksi, josko se edesauttais avautumista. Eipä auttanut. Supistusten välit muuttui yli 10min.

Siinä sitten mietittiin lähdetäänkö kotia vai jäänkö osastolle. Koska supistukset kuitenki sen verran kivuliaita, päätimme miehen kanssa, että mie jään osastolle, jos vaikka tarvis kohta jo jotain kivunlievitystä ja hän lähtee kotia. Soitan sitten, kun tilanne muuttuu.

Siinä meni tunti, jos toinenki ja kävin edelleen kävelyllä välillä. 15:30 maissa supistukset muuttuivat taas alle 10min (4-7min), jolloin synnytyksen katsotaan käynnistyneen virallisesti. Lääkkeitä en vielä ottanut, vaan 18:00 maissa kokeilin ensin lämmintä suihkua, joka ei kuitenkaan auttanut kipuun, vaan sai supistukset taas 2min välein. Klo 21:00 kivut olivat jo sen verran kovat, että hikeä puski ja joutui todella keskittymään henguittämiseen, jolloin pyysin lääkettä eka kerran. Sain Tramal 50mg 2x1. Sanottiin, että seuraavat lääkkeet saan sit tarvittaessa vasta 24:00!

No siinä mie sitten kärvistelin kilttinä tyttönä, vaikka tramal ei tehonnut tippaakaan ja kivut vain koveni. Klo 23:50 en sit enää kestäny, vaan menin pyytään lisää lääkettä. Hoitaja teki sisätutkimuksen ja olin edelleen vain sen 1cm auki ja pisti minut 2,5h sydänkäyrälle makaan! Kipu oli sietämätön ja vaikka mulla todella korkea kipukynnys.

Siinä sitten makasin, tuskan hiki otsalla, itkin ja huusin kivusta aina supistuksen aikana. Soittokelloa huoneessa ei ollut. Hoitaja kävi kyllä aina välillä huoneessa, mutta ei kiinnittäny minuun minkäänlaista huomiota, otti vain käyrän listan ja mumisi jotain ja lähti pois.

N. klo 02:30 hän sitten saapui synnytyssalin kätilön kanssa paikalle ja tuumas, että lähdetään synnytyssaliin kivunhoitoon, koska hän ei voi antaa minulle mitään, kun pitäis olla sit seurannassa. Tuumasi, että haeppa tavarasi huoneesta ja lähdetään! Oli siinä työ ja tuska kävellä! Matkalla ei vaihdettu sanaakaan...

Synnytyssalissa alkoi sitten helpottaan. Sain ensimmäisenä Petidiini-piikin kankkuun ja ilokaasumaskin käteeni. Kysyin, joko soittaisin mieheni paikalle, johon kätilö, että olisi hyvä jos saisin levättyä ensin hetken. Ja oikeassa hän oli... Lepo tuli tarpeeseen!

Siinä ilokaasua hengitellessä olo oli mahtava :) Havahduin aina siihen, että nauroin ääneen jotain ihme juttuja. Höpisin itekseni ihan sekoja ja lapsen sydänäänet kuulostivat Gracy Frogin musiikilta :D N. tunnin maattua havahduin siihen, että supistuksen aikana ponnistutti. En reagoinu siihen kuitenkaan sen enempää. Seuravan supistuksen aikana sama homma, vasta kolmannella kerralla hoksasin: Hei, nyt ponnistuttaa! Ja hälytin kätilön paikalle. Hän tutki ja totesi paikkojen avautuneen jo 4cm. Soitin miehelle, että lähtee pikkuhiljaa tuleen paikalle.

Klo 03:20 Kätilö puhkaisi kalvot, jolloin lapsivedet tuli sängylle. Huoneeseen tuli anestesialääkäri, joka tuumas, että nouse istumaan ja nojaa eteen päin. Tein työtä käskettyä ja samantien tuntui jo piikki selässä. Kertaakaan kukaan ei ollut kyllä kysyny haluanko epiduraalin. Hyvä, että lääkäri odotti, että supistus meni ohi, kun jo tökkäs piikin.

Mies tuli paikalle n. 04 aikoihin, jolloin olin auki jo 6cm. Siinä sitten odoteltiin hetki, että hommat etenis vielä. Kipu oli ihan kohtuullista, mutta aika hanakasti roikuin edelleen ilokaasussa. Sit kun seuraavan kerran alkoi taas tuntuun ponnistamisen tarvetta, kätilö tuumas minun olevan jo auki sen 10 cm ja sain pikkuhiljaa alkaa ponnisteleen. Kun kysyin mitenkäs tässä sitten tulee ponnistaa, hän tuumasi, että ponnista niin kuin pytyllä kun on vatsa kovalla, eli niin ku kakalla olisit! Kun tunnet supistuksen alkavat vedä keuhkot täyteen ilmaa ja pidätä hengitystä samalla kun ponnistat.

Asennosta ei sen kummemmin keskusteltu, vaan kätilö nosti selkänojaa hieman ylöspäin ja käski ottaa polvitaipeista kiinni käsillä. Ite hieman piti oikeaa jalkaa ja mies tuki vasenta jalkaa. Samalla kätilö oli ottanut jo sakset esille ja naps naps pian hän oli leikannut jo välilihankin mitään sen kummemmin puhumatta. Tein työtä käskettyä ja jokaisella supistuksella kerkesin ponnistaa sen 2-3 kertaa ja 11min kuluttua suloinen poikamme syntyi =)

Istukka syntyi pian tän jälkeen kätilön laittaessa tipan ja hieman painellessa vatsaa. Veren vuoto ennen istukan irtoamista oli 100ml ja sen jälkeen 300ml, eli aika vähän.

Sain poikani pian rinnalle ja hän tuijotteli minua tummilla silmillään hyvin tarkkaan :) Olo oli mahtava!

Kaiken kaikkiaan, vaikka multa ei kyselty yhtään mitään mieltymyksiä tai toivomuksia synnytyksen suhteen olen hyvin tyytyväinen asioiden kulkuun sen jälkeen, kun pääsin synnytyssaliin. (osaston hoitajaan en ole tyytyväinen!) Kätilö oli pian eläkeiässä oleva rouva, joka kuitenkin tiesi mitä oli tekemässä, joten saattoi olla turvallisin mielin.

Kotia pääsimme, kun Pertti oli 3vrk vanha. Hieman keltasuutta oli, johon ohjeena oli syöttäminen syöttämisen jälkeen. Näin sitten teimmekin ja kun nyt torstaina oli neuvolan täti käymässä hän oli hyvin tyytyväinen. Harvoin kuuleman näkee näin hyvää painon kehitystä 6vrk:n ikäisellä lapsella :) Pertti painoi 3550g :D (syntymäpaino 3370g)

Lapsiperheenä elämämme on lähtenyt hyvin käyntiin. Pertti on todella kiltti lapsi. Syö ja nukkuu hyvin. Yöllä herätään 1-2 kertaa syömään.

Mies on aktiivisesti mukana pikkuisen hoidossa ja on askarrellut koneella kutsut kastejuhlaan ja sukulaisille lähetettäväksi kuvakortin, jossa strategiset mitat.

Elämä on ihanaa!

Lisa & Pertti 8vrk

Vierailija
64/71 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaiken kaikkian kärvistelin supistusten kourissa ke illasta 21:30 pe aamuun 05:41, yhteensä siis n. 32h. Synnytyksen kestoksi lasketaan kuitenkin " vain" 14h, koska sinä aikana supistusten väli ei mennyt kertaakaan yli 10min.

Kotiin lähtiessä oli hyvä, kun hoitaja kysyi mitäs ne mun verenpaineet on ollut täällä sairaalassa olo ajalla, kun seurannassa kuitenkin niiden takia olin. Oli aika nolona, kun kerroin että viimeksi niitä on mittailtu synnytyssalissa!

Muutenkin naistenklinikalla sain olla lapsen kanssa aika omissa oloissa. Vaipan vaihdon ne halusivat käydä läpi miltein kädestä pitäen, mutta muuten ei juuri neuvoja tullut. Enpä niitä kyllä juuri pyytänytkään, muuta kun ensimmäisessä imetyksessä. Lisämaitoa ne suorastaan tuputtivat, osaksi tietysti Pertin keltasuuden takia ja toivatpa jo eka yönä lapsen tutti suussa luokseni, kun hän oli ollut verensokerin ottamista varten heillä hetken hoidossa.

L & P

Vierailija
65/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lisa, että jaksoit kertoa noin yksityiskohtaisesti tapahtumien kulusta. Ja miten ihanalta nuo synnytys-tarinat aina kuulostaa. Sitä vaan itsekin herkistyy tässä odotuksen edetessä kaikille vauva-jutuille :) Jaksamista ja hyviä vointeja sinne uuni tuoreen perheen arkeen. Ihanaa, että myös miehesi on touhussa sydämellä mukana :)

Täällä iloitaan suomen euroviisu voitosta. Katsoin eilen illalla/yöllä finaalia, ja tuntui niin epätodelliselta että. Minäkun luulin, ettei suomi varmasti ikinä voita :) (kuten varmaan moni muukin)

Masussa kaikki toivottavasti hyvin. Nyt ei ole ollut juurikaan oireita muutamaan päivään. Hiukan nivuset olleet kipeät ja nälkä kurnii mahassa melkein koko ajan :)

Muutama työpäivä vielä ja sitten olisi taas 3 vapaa päivää. Ihanaa... Äitini on käynyt työmatkalla saksassa ja ostellut kuulemma kaikenlaista pientä tavaraa ja vaatetta tuliaiseksi. Niitä pitäisi ensi viikolla päästä hypistelemään... on noi uuni tuoreet mummot hassuja :)

Mukavaa loppu viikonloppua

Heidi <3 toukka 14+6

Vierailija
66/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eilen tunnelma katos, kun kannustin lordia tääl. Ihan uskomaton koko juttu:D Mies sano jossain vaihees,et sil pettää koht pumppu mun puolest.. ja et oon ihan sekopää:D olin vaa niin innoissaa, pompin suurinpiirtein sängyl ku niit pisteit jaettii.. hihii.

Katoitteko muut?

Kiva kuulla noit synnytyskertomuksia. Mä vähän pelkään sitä, toi Lisan kertomus ei ainakaan kuulostanu ihan kamalalta:) vaikka aika kauan oot joutunu kärvistelee..hui. Oispa meilläki jo pikkunen täällä. Onnea viel kerran!! Milloin teil on kastajaiset?

ykkösope: Milloin teil on häät? En muista. Mullaki ollu nyt viikko trälläst ihanaa flunssaa:( En tiiä onko joku allergia vai vaan flunssa. Mullakaan ei kuume nouse melkein ikinä, jos ois toi 37.1 ni en enää varmaa sängyst pääsis ylös ollenkaa.

Q: Kiva kuulla sun kuulumisia, hyvä että kaikki hyvin.

Gallupiin.. Me ei vielä olla hankittu mitään, mut vielä tosin aika alussa. Välil käyn kattelees jotain, mut en viel oo viittiny ostaa. Mut onhan mul noit vauvalehtien tilauslahjoi.. 2plussast tais tulla joku hoitoalusta ja vauvasta hoitolaukku.

Älä muuten välitä niistä lääkärin puheista, kai itse tiiät paremmin ootko syöny paljon vai et.

Amy oli muistaakseni kysellykin mun neuvolakuulumisia tos joku päivä. Hyvin siel meni, ei tehty mitään erikoista. Juteltiin ja mittailtiin ja pisteltiin. Ei kuunneltu ääniä vielä, vast 13.6 seuraava kerta. No rautapurkin se täti antoi mukaan, en oo vaan viel uskaltanu ottaa, ku pelkään et tää ummetus muuttuu viel pahemmaks.. Mut kai se pitää koht napata ensimmäinen.

Onnea valmistumisen johdosta! ! !

Mulla on viel yli puolet tost koulusta jäljel. Eka vuosi nyt vast loppumas. Mut ens vuonna tulee sit välivuosi:) syksyl meinasin viel mennä.

Niamey: Ihania hääsuunnitelmia:) :)

Sirulle onnea plussasta! ! ! Muistan sut tuolta kuumeilupuolelta. Vauvaliimaa ja tarrasukkia!

Kiva kuulla wcankan kuulumisiakin:)

Miten meni Sippuliinin hääpäivä?! Toivottavasti kivasti:)

Nyt en ehdikään enempää kirjotella. Oli tarkotus kirjotella enemmänki.

Toivottavasti kaikki voi hyvin:)

Heipodei.

lara rv 10+5

Vierailija
67/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on muutkin jaksanu valvoo yöllä:) Mulla ollu nyt niin kauhee väsymys, ihme et jaksoin valvoa. Mut siin vaihees ku pisteit alettii jakamaan, ja suomi sai jo ekalta maalta hyvöät pisteet, ni piristy kummasti:D

Vierailija
68/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgreen] Aina yhtä erikoisia nämä mun aloitukset...

Voi teitä, ketkä olette jaksaneet euroviisuja yöllä katsoa! No valvominen palkittiin! Täytyy kyllä tunnustaa, että meillä nukuttiin... Hääpäivä meni mukavasti, vaikka ilma oli sateinen. Käytiin aamupalalla kahvilassa, fiilisteltiin vihkikirkossa hetki, katottiin Suomen peli ja illalla käytiin miehen valitsemassa ravintolassa syömässä. Tänään ei kyllä uskalla vaakaan nousta =) Kaaso ja bestman olivat tuoneet meidän oven taakse ihanan ruusun ja onnittelut ekasta hääpäivästä, kiva muistaminen heiltä!

Quierolle: luitko aamun hesaria? Siellä oli juttua lasten syntymäpainosta ja aikuisiän sairauksista. Mittavien tutkimusten jälkeen ollaan tultu siihen tulokseen, että pieninä syntyneillä lapsilla on suurempi riski sairastua esim. sydän ja verisuonitauteihin ja aikuisiäan diabetekseen. Eli jos teidän suvussa on yleensä syntynyt melko suuria vauvoja, niin on vain hyvä, että teidänkin pieni syntyy reilun kokoisena...

Gallupiin: Vaunut (Brion novat) ostettiin maaliskuussa, haetaan ne liikkeestä vasta elokuussa. Turvakaukalo saatiin lainaan siskon perheeltä. Muutama tuttipullo tuli ostettua hulluilta päiviltä. Vaatteita on ostettu vielä melko vähän. Tuleva isi osti perjantaina ekan vaatekappaleen, se oli herttaista! Joten paljon on meilläkin vielä hankittavaa!

Quiero taisi olla hiomassa vanhan pinnasängyn maaleja, jos oikein muistan. Meillä sama homma, ostettiin vanha pinnis huuto.netistä. Suosittelen ostamaan rautakaupasta (ainakin k-raudasta löytyy) sellaisen veneskrapan, jossa on kahva. Sillä saa hyvin raaputettua paksunkin kerroksen maalia pois. Sitten jää paljon vähemmän hiomistarvetta! Meillä alkaa olla homma puolivälissä...

Niin ja kiitos Q tuosta Femedan ultra-tiedosta. Soittelen sinne huomenna ja yritän varata ajan...

Ykkösopelle tsemppiä flunssan kourissa! Milloinkas se teidän hääpäivä oikein onkaan? Teidän kihlauksen ja naimisiinmenosuunnitelmat kyllä muistan, mutta päivä on kateissa...

Amylle onnittelut valmistumisesta! Varmasti hieno fiilis saada urakka valmiiksi! Nyt sitten pääset täysillä uppoutumaan vauva-asiaan. Kerrotko meille sitten, miltä holiton punkku maistui?! Mulla on vähän ennakkoluuloja sitä kohtaan, että on pullot jääneet vielä kauppaan...

Niameyn hääsuunnitelmat kuulostivat ihanilta. Tippa tuli silmään kun ajattelin sitä siunaamista merenrannalla (huokaus)!

Nyt opintojen pariin... Ja sitten matkasuunnitelmia tekemään!

Sippu ja pikku-tikru 22+2

Vierailija
69/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin heti..

Meillä on vaatteita hankittuna jo ihan tarpeeksi. Ollaan ostettu kaikki kirpputoreilta vähitellen. Ekat kai joskus np-ultran jälkeen.

Sit on pinnasänky ja peitto (vaikka äitiyspakkauksessahan tulee peitto), vilttejä ja makuupussi mun vauva-ajoilta samoin pari pyyhettä. Äiti on ommellut kahdet lakanat + pussilakanat. Lisäksi on mobile, jonka mies välttämättä halusi (pyörivä ja soiva). Pari peittoa, mitkä voi levittää esim. vauvan alustaksi lattialle.

Lisäksi sitteri ja itkuhälytin. Tota itkuhälytintä en pitänyt ensin tarpeellisena, mut nyt kun muutetaan ja saadaan parveke niin kai se on ihan hyvä.

Kaikki muut on ostettu käytettyinä kirppareilta tai huuto.netistä paitsi ne mitä mun äiti on ommellut (lakanat, lattiapeitto) tai on mun vanhoja.

Äitiyspakkauksen pitäis tulla ens viikolla (viikko sitten tulleessa kirjeessä sanottiin, et tulee 2 viikon sisällä).

Puutuvia tavaroita oon listaillut seuraavat:

vaunut (tiedetään mitkä halutaan ja käydään ostamas parin viikon päästä) + sadesuoja ja hyönteisverkko (& joku hoitolaukku)

kestovaippoja

tutti ja -pullo + vastikepurkki varalle

jotain voidetta (kai bepanthenia?)

pinniksen patja

muovitettua froteeta

pinnasuoja

harsoja/flanelleja räteiksi

niistäjä

amme

hoitotaso/-pöytä

pyyhkeitä lisää

pulloharja

ohuet puuvillatumput

pumpulipuikkoja ja lappuja yms. puhdistustarvikkeet

Voi olla, että tästä listasta puuttuu vielä jotain oleellista, mut ainakin alustavasti noi tuli mieleen.

Nyt pitää lähteä kauppaan..

Jenni 30+2

Vierailija
70/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: Meillä alkaa olla suurin osa hommattuna,

sänky ja sen oheiskamppeet puuttuu, lakanoita on.Kantoliina ja lisää kestovaippoja pitäis vielä hommailla..vanupuikkoja,puhdistusaineita sun muita en oo vielä ostanu. Mutta tosiaan vaunut,vaatteet,lelut,hoitopöytä,rintapumppu,turvaistuin,sitteri ym.ym. on ostettu..eli reilusti voiton puolella ollaan:) Ja samoilla linjoilla oon

Jennin kanssa,mitään en oo vielä ostanu uutena ja rahaakin on mun mielestä menny tosi vähän vaikka en oo mitään noista sukulaisilta tai kavereilta saanu..ollaan ostettu huuto.netistä,kirppiksiltä ja tuttujen tutuilta..ja kaikki on kuitenki lähes uuden verosia,oon nimittäin tosi nirso noissa vaatteissa ym. tavaroissa;) Elikkä kannattaa ihan ehdottomasti kattella käytettyjä,saa tosi hyviä ja siistejä tarvikkeita ja vaatteita! Tossa just laskeskelin että rahaa on tainnu mennä kaikkiin vauvan tavaroihin tähän mennessä n.700 euroa, siitäkin summasta vaunut on lohkassu suurimman osan, vuoden vanhat brion kombit kaikkine lisävarusteineen makso käytettynä 450e. On muuten yllättävää miten paljon pieni ihminen voikaan tavaraa tarvita!!:)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!

Queen ja pulla rv 28+4

Vierailija
71/71 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Eilinen päivä meni sitten avoppilavierailulla ja ihan mukavaa oli. Nähtiin kaks ihanaa vaihtoehtoa meidän nyytin kastepuvuksi. On siis vara valita. Ja avoppi lupas, että he ostavat meille vaunut. Ei pöllömpää!

Tänään oltiin sukulaispojan ja tämän äidin seurana Linnanmäellä. Laitteisiin en enää uskaltautunut, mutta mikäs sitä vilinää oli katsella. Miehuskin innostui käymään vaikka missä vatkaimissa. Taisi ihan hitusen lapsettaa... ;o) Itselle eilinen matkustaminen ja tämän päivän kävely vaikutti aika väsyttävästi. Ja vatsassa tais olla jotain harjoitussuppareiden tapaisia, kun veti niin pinkeeks ja oli pakko välillä päästä istumaan. Josko tää kohta alkais tuntua raskaudelta...?!

Päikkärien ja hienojen euroviisu-uusintojen ja lätkäpronssin jälkeen päätin nyt avata tuon ihan oman punkkupulloni. Aika hyvää on. Liekö jo mun mittakaavassa aika pitkä vinkuton kausi vaikuttanut arvostelukykyyn, mutta voisin hyvin juoda tämän makuista ihan oikeetakin punkkua. Tämä on merkiltään Inglenook St.Regis Cabernet Sauvignon ja on Kalifornialaista. Tätä täytyy saada toistekin... =D

Ja vielä galluppiin: meillä on tällä hetkellä vaaville muutamia vaatteita(kaupasta, kirpparilta ja huuto.netistä) ja autokaukalo ystäviltä. Juu, ja kantoliinan sain Vauva- tai Odotus-lehden tilaajalahjana. Sitä täytyy harjoitella käyttämään jo etukäteen, ettei nyytti pääse putoamaan sieltä. Enemmän ostoksia tehdään kesällä, kun ollaan lomalla ja on aikaa. Ja taitaapa nuo kesälomarahatkin aikatauluun vaikuttaa...

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

-Amy ja EkaVekara rv 17+3