Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-^-**ENSIKOT VKO 20**-^-

15.05.2006 |

En huomannu, että kukaan olis vielä alottanut... toivottavasti en ollu puusilmä. =)

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein olin jo pinoa aloittamassa...

Oikein paljon Onnea Keinuheposelle Plussasta! Muistan sut hyvin tuolta kuumeilupuolelta... Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, yleensä se kyllä helpottaa rv16-18 tienoilla viimeistään! Mäkin oksensin joka päivä noin vk7-16. Jälkeenpäin pahaaoloa tuli jopa ikävä, kun liikkeet ei vielä tuntuneet eikä saanut mitään vahvistusta raskaanaolosta päivittäin... Onnellista odotusta sinnekin!

Monilla oli hyviä neuvolakuulumisia vielä viime viikolta! Viikonloppu oli ja meni! Nyt pitäisi vielä tämä viikko töissä jaksaa ja sitten pääsee viikon lomalle!

Aurinkoista viikkoa kaikille enskattarille!

=) Sippu ja pikku-tikru 21+3

Ps.Tule jo Lisa kertomaan kuulumisia!

Vierailija
2/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis sunnuntaisin mulla aina viikko vaihtuu, mutta kuitenkin.. Viikkoja siis nyt 20+1! Jee puolivälissä ollaan! =) On muuten helppo pitää rv mielessä, kun se on aina sama kun kalenteriviikkokin. :)

Ukko oli muuten ostanu mullekin äitienpäivälahjan, vaikka en vielä äiti olekaan... =) Sain sen tosin jo keskiviikkona, kun en malttanu odottaa. Meni hömppä sanomaan, että on ostanu mulle äit.pv-lahjan, mutta ei kertonu mitä... niin olihan mun pakko " vinkua" se ittelleni jo sillon. ;) Se lahja oli Baby Blues- sarjakuvasarjan Äitiystesti-kirja. Oli aika hauskoja juttuja/sarjakuvia... =D

Luitteko muut tota pinoa: " mieheni ei muistanut äitienpäivänä" ? Mä luin ja tuli kyllä tosi paha mieli niiden puolesta, joita miehet ei ollu muistanu. =( Jos meillä ei ukko millään tapaa muistais (sit kun on lapsia), niin kyllä sais kuulla siitä. Se oli kyllä kaiken huippu siellä, kun jollekin mies oli sanonu, että " et sä mitään ansaitse!" . Voi vitsit... tekis kyllä mieli käydä läväyttää sitä miestä ja kunnolla! :)

WcAnkka: Juu en oo paljoo koneella/mesessä ehtiny olee... Mutta oon kyllä koittanu pongailla sua, että juteltais taas. =) Me ollaan torstaina lähdössä sinne Ruotsiin ja tullaan maanantaina takas... niin sillä välillä en oo mesessä, mutta sitä ennen ja sen jälkeen sitten taas.

Iglu: Teillä tais olla äitienpäivänä ne ristiäiset?! ONNEKS OLKOON! Pikkunen sai kauniin nimen. Olis hauska kuulla, että miten ristiäiset meni... =)

Keinuhepo: Onneks olkoon plussan johdosta ja tervetuloa joukkoon! Meitä hoidossa olleita onkin täällä jo aika paljon! Aika hienoa.

Hei muuten... Kuka se olikaan jolle oli tullu kipuja raksapäivän jälkeen (tai siis seur. pvnä)? Millasia ne oli ne kivut?

Mulla nimittäin on kahtena päivänä (ei peräkkäisinä) ollu oik.puolelta alamaha/alakylki ihan hirveen kipee. Ligamenttien venymisestä se johtuu, mutta rasitus sitä kai lisää.. Ykskin päivä töissä se oli välillä niin kipee, että en yhtä askeltakaan voinu ottaa. Eilen taas se oli heti aamusta ihan törkeen kipee, enkä voinu edes suoristaa itteeni sängyssä... ja kävely oli hidasta töpöttelyä... välillä ihan sivukenossakin kun oli niin kipee. Onks muilla ollu vastaavaa???

HYVÄÄ UUTTA VIIKKOA KAIKILLE!!!

Burde & Penni-Enni rv 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitimme sai eilen kasteen ja nimen Kerttu Adalmiina =)

Meidän pieneen olohuoneeseen ahtautui sitten 18 aikuista ja 6 lasta, että arvaahan sen, vaikka kuinka oli lävet auki, että kuuma tuli. Neiti siinä kitisi jonkin verran kunnes kasteen yhteydessä pääsi isin sylistä kummitädin syliin, niin rauhoittui heti =) Luulenpa vaan, että sai siinä sopivasti jotenkin ilmavirtaa puvun alle, joten olo helpottui. Pappi oli onneksi nopea, reilu vartti meni. Kummisetä luki evankeliumin, eiku psalmin vai mikä onkaan (nolona), pappa luki isovanhempien esirukouksen ja serkku auttoi kuivaamaan päätä =)

Itse heräsin aamulla heti kuuden jälkeen nukuttuani ruhtinaalliset seitsemän tuntia yhtä soittoa. Hermoilin omaan tapaani tarjoiluja sekä sitä, kerkiänkö saamaan kaikki valmiiksi (ja kuten tälläkin kertaa, olin tuntia ennen valmis). Vieraat tuntuivat viihtyvän, pappikin pysyi kuin liimattuna yli kaksi tuntia(Yrittiköhän olemassa olollaan jotenkin vaikuttaa siihen, että saisi minutkin liittymään kirkkoon). Vanhukset nyt mielellään juttelivat papin kanssa seurakunnan toiminnasta...

Illalla, kun oma isäni naisystävänsä kanssa oli käynyt, mies teki minulle äitienpäivälahjaksi jalkahoidon =D Baby oli levoton. Varmaan kaikesta hässäkästä ja vatsavaivoista johtuen...

Nyt lukemaan (ainakin yritän). Tällä viikolla olisi kolme tenttiä.

I ja Kerttu Adalmiina 52vrk

Vierailija
4/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti oikein laittaa hymiö tuohon otsikon perään, kun tuntuu mukavalta olla taas ihmisten ilmoilla.

oli kyllä karmivaa luettavaa :( Meillä kanssa alkaisi suurempi keskustelu, jos tuollaista sanottaisiin. Täytyy kyllä pohtia, että onko heidän suhde sitten kovin hyvällä pohjalla muutenkaan. Täytyy vaan muistaa meidän sitten äiteinä, kertoa jos joku ottaa päähän tai jotain tapaa voisi muuttaa. Ei sitten tulisi ainakaan suhteeseen ylimääräisiä alamäkiä. Raskaus ja äitiys/isyys kun on todella suuri muutos koko perheelle :)

Iglu: kuulostaa ihanalta tuo teidän tärkeä päivä :)

Omassa navassa:

fyysisesti raskaan viikonlopun jälkeen olen nyt 3 viikkoon tosissaan ensimmäistä päivää töissä. Tuntuu mukavalta taas höpistä asiakkaiden kanssa. Maha kasvaa.. Kävin tosissaan viimeviikolla meidän puvustamossa (jossa ommellaan siis meidän työvaatteet. hieno liike bulevardilla) kertomassa, että haluan äitiyshousut, koska en vanhoihin enää mahdu. No kerroin sittten, että millaisia nuo housut yleensä ja lupasivat tehdä sellaisiet ja toimittaa minulle tänne töihin. Aamulla sitten innokkaana odotin, että millaiset housut ovat ja

VOI EI!!!! VOI EI VOI EI!!!! Aivan kauheat, eikä mitään järkeä. Vyötäröä ei oltu yhtään löysätty eli vanha kireä vyötärö tallella johon ommeltu melkein kaulaan asti ulottuva college kangas. Kuminauha jonka selitin olevan tämän college kankaan yläreunassa on nyt ommeltu tuohon vyötärölle... voi kun saisin laitettua näistä kuvan jonnekin.... :) Eli töiden jälkeen ompilijalle takaisin...

Nyt takaisin ahertamaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille

Heidi <3 toukka 14+0

Vierailija
5/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheita juttuja tuolla en saanut äitienpäivä lahjaa puolella, meillä mies onneksi niin ihana, että varmasti sitten ensivuonna muistaa kyseisen päivän, saan kyllä muutenkin kaikkina merkkipäivinä vähintään kukkia, naisten päivänäkin tuo aina.

Silloin kun plussasin ja hätäpäissäni heti tietysti soitin miehelle töihin niin toi silloinkin ihanan kukan.

aika loukkaantunut olisin jos ei muistaisi noinkin tärkeänä päivänä kun äitien päivä.

Meillä kerrottiin Äidilleni ja anopille raskaudesta eilen ja kovasti oli onnellista väkeä molemmissa osoitteissa.

Jonottelin tänään 45 minuuttia arvauskeskuksen aulassa labraan pääsyä, vaikka yritin olla ovela ja menin sinne vartin ennen sen aukeamista..... ei auttanut....

Unohdin autuaasti että pissatakkin olisi pitänyt purkkiin, meillä kun otetaan klamydiatestitkin, kävin sitten aamulla pissalla joten joudun menemään uudestaan joku aamu pissatestiin...HÖH

Heidi kuulostaa kyllä niin hassuilta noi sun housut, on se kumma ettei ompelimossa kellään ollut tietoa millaiset niiden pitää olla, voipi olla että kannattais viedä yhdet ihan vaikka malliksi niin ei tartte montaa kertaa laittaa takaisin.

Lisaa kaipaillaan kovasti, kumpikohan sieltä on mahtanut tulle

Vierailija
6/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pino on noin kauas tippunut!?!?!? Äkkiä hiioppia...

eipä tässä muuta, aamulla kävin sokerirasituksessa ja nyt on narkkarikäsivarret. Oikein kiva... onneks suonet löytyivät aina ensi yrittämällä, joskus on jouduttu oikein vaivalla kaivelemaan.

Aamulla ei tuntunut lainkaan pahalle, ettei saanut syödä, mutta auta armias - tuossa kolmen pintaan iski sellainen nälkä, että olisin voinut syödä vaikka kolme pihviä! Mätin kaikki illaksi haalimani eväät (aion tehdä pitkää päivää tänään) naamaan kertaistumalta, vaikka lounaasta ei ollut kuin nelisen tuntia. Ja nyt maha pingottaa niin, että piti nappi aukaista... ei sovi minulle näköjään epäsäännölliset ruokailut. Onneksi saa taas palata normaaliin ruokarytmiin (joka siis tarkoittaa jotain pientä koko ajan... eikä mitään 14 tunnin taukoja!)

Töiden pariin on palattava,

Osse ja Santeri rv 14+5

Vierailija
7/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo totta että oon niin unessa, että painelin tota enteriä. :-) No, kerrankos.

Eikö sulla, Osse, tullut ällötys kun et saanut syödä? En nyt muista, mut olikos sulla miten noin muuten tätä pahoinvointia? Mä oon tosin aikaisemmilla viikoilla, mut itselle olis täysi mahdottomuus tehdä mitään aamulla syömättä!

Iglun perheen kastejuhla kuulosti ihanalta. Mä liikutun ihan kaikesta. :-)

Kerroin viikonloppuna raskaudesta vanhemmille, veljille ja mummolleni. Suhtautuivat tosi ihanasti, innostuivat kovasti! Huomasi kyllä, että oli odotettu uutinen. Äiti hössöttää ihan kiitettävästi.

Äh, nyt pitää maksella vähän laskuja. Palataan jossain vaiheessa. Älkää kylmettykö tässä hyytävässä säässä!!

Terkuin Ladie, rv 10+4

Vierailija
8/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin antaa välillä kuulua itsestään!!

Keinuhevolle onnea plussan johdosta :)

Meillä juhlittiin äitienpäivää vaikken ihan äiti vielä olekkaan :) Sain ihanan ruusun ja kakun oli mies ostanut!!

Oli kyllä surku lukea ettei oltu äitejä muistettu vaikka jo lapsia kotona :(

Ihana anoppini oli meillä syömässä illalla!

Omaa äitiäni muistin jo lauantaina veljenpojan 4v. synttäreillä..

Oli mukavaa kun olimme lauantaina koko perhe koolla! Veljet kuvas mun mahaa vuorotellen ja nauroi että oon jo lähes yhtä isomahainen kuin heidän emännät viimesillä viikoilla ;) Vissiin on massu sitte aika iso jo!!

Huomenna mennään äitipolille katsomaan tiitiäistä.. Ei millään malttaisi odottaa aamuun!! Onneks aika jo yhdeksältä :) Saapas nähdä kuinka on kasvanut viime näkemästä..

Saan huomenna kuulla sokeri rasituksen tulokset.. ehkä ne olis jo tänään ollu valmiit, mut kysympä sit samalla ku polilla ne näkyy joka tapauksessa! Lupas kyllä neuvolasta soittaa jos arvot koholla..

Meilläkin isi saanut potkuja päähänsä!! Ihan on mahdoton mekastaja tuolla mun masussa.. Eilen illalla koko maha hytky ku tuli tiukkaa potkua joka puolelle! Heitti tieten voltteja vaihteeksi :)

Lainattiin kirjastosta odotuksen aika ja synnytys dvd.t ja katsottiin ne eilen illalla! Tykkäsin.. tuli rauhallisempi olo kun tietää miten kaikki etenee!

Viikot tuntuu nyt menevän ihan hirmusta vauhtia eteenpäin.. Kohta sitä ollaan tiitiä hakemassa kotiin :)

Nyt tämä kömpii ukko-kullan viekkuun päikkäreille ja sit kyllä kömmyytän sen mun kans lenkille.. ihan on syöty liikaa kakkua :)

Niamey ja tiiti rv 28+4

Vierailija
9/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies kysyi, että tarviinko äitienpäivälahjan :) Tosin vasta sen jälkeen, kun olin puhunut että on äitienpäivä.. Mies ei ole ihan perillä vieläkään kaikista juhlapäivistä, saati sitten että ois tottunut viettämään niitä. Osaa " valkoisten hömpötyksitä" osaa jo viettää ihan asiaankuuluvasti (esim. ystävänpäivää ja hääpäivää) ;) Äitienpäivä on sen verran uusi juttu, etten ole ensi vuonnakaan hernettä nenään vetämässä, jos unohtuu (naistenpäivä on toinen mitä ei meillä noteerata)..

Meidän vauvalla on uusi lempiharrastus. Työntää jatkuvasti selkää tai pyllyä niin kovin ulospäin, että tuntuu et nahka halkee kohta :) Potkuja on tänään tuntunut vähemmän (mutta oonki ollut melkein koko päivän liikkeellä tai sitten päikkäreillä), mutta noita tunkemisia enemmän.. Nyt tuntuis, että tyyppi on taas kääntynyt pää alaspäin. Ainakin pissalla pitää käydä taas useemmin ja kävellessä tuntuu vihlontaa eritavalla alhaalla. eikä kyllä päätäkään tunnu enää toisella sivulla (+peppu tuntuu ylempänä). Viikonloppuna oliki " helpompaa" kun oli sivuttain..

Tänään tuli postista noi äitiysraha yms. päätökset. Oon yrittänyt miettiä, että haenko muutosverokortin vai otanko sit ens vuonna enemmän palautuksia. En tänä vuonna tee ollenkaan ansiotöitä, joten saisin ton vero% alle 20, mutta en vaan osaa päättää kumpi ois parempi..

Jenni 29+3

Vierailija
10/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aloittamassa uutta työviikkoa, tai siis aloitettuhan se jo on. Ja kolmisen viikkoa kesälomaan - ihanaa! Samalla odottelen jo kovasti vaavin liikkeitä. Tuskin niitä nyt ihan lähiaikoina tuntuu, mutta olis taas mukava saada uutta varmistusta, että juttu etenee kuin pitääkin.

Mun ei pitäis lukea mitään tuollaisia kuin esim. eilisen Hesarin seulontajuttu tai km jutut täältä palstalta. Kun oma olo on näin oireeton, niin mun mielikuvituksella saan vaikka millaiset kauhukuvat päähäni. Tosi herkällä on siis mieli.

Tuosta tulikin mieleeni, että jos cactus olet vielä täällä linjoilla, niin voimahalaus myös täältä! Ei löydy oikeita sanoja lohduttamaan - siispä vielä toinen hali!

Kaunis nimi tuli Iglun tytölle. Ja kodikkailta ja mukavilta kuullosti ristiäset.

Heidi, hienoa, että olet päässyt taas töihin ja olet noi aurinkoisella mielellä!

AinoAurora, pääsit loistavaan aikaan kertomaan vauvauutisia!

Osse, tuo tasainen syöminen on myös mun mieleen. Jos väli pitenee ja sitten tulee hotkittua, niin mulle ainakin tulee tosi pinkee ja ahdistava olo kans. Ja kerrankos sitä ihminen saa syödä ihan luvan kanssa " koko ajan" ;o)

Ladiella sama keskikuun rutiini kuin täälläkin. Just sain s-postilla uusia sananlaskuja, joista yksi kuului, että " Tili tuli,tili meni.Näkikö kukaan kumpaakaam tilannetta?" =D

Mitenkäs, alkaakos Niamey olla ihan sitten seuraavia, jotka lähtee jakautumaan? En ole esittelylistaa vähään aikaan lukenut, mutta sulla on aika komeet viikot jo. Tulehan sitten kertomaan ultrauutisia huomenna!

Ja Burde ja Sippukin ovat jo noin pitkällä, mutta perässä tullaan...

Reipasta viikkoa toivottelee Amy ja EkaVekara rv 16+4

Vierailija
11/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja taitaapi olla Jenni lähempänä synnytystä kuin Niamey. Mutta mistäs noista vielä tietää...

Mitenkähän Lisan tilanne? Jännittää, koska saadaan uutisia.

-Amy taas-

Vierailija
12/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä kommentoimaan kun jäi niin torsoks tuo vika viesti. :-)

Juu, Amy, mä sain poikkeuksellisesti tilin 15. päivä, vaikka yleisesti oonkin opiskelija enkä saa mitään :-P. Tein Jyväskylän Norssilla sijaisuuden (puolitoista viikkoa), josta nettosin saman verran kuin mies saa kuukauden huhkinnasta sementtitehtaassa. :-) Tasan ei käy onnen lahjat. Mies on toisaalta tulevalta ammatiltaan akateeminen laitostyöntekijä, jos kaikki sujuu kuten on suunnilteltu, joten ei voi ennustaa oikein, missä suhteessa meidän palkat menee sitten.

Heidin mammahousukokemus kuulosti tosiaan uskomattomalta. Aika jännä, että ammattiompelijat (ja kaiken lisäksi ilmeisesti naiset?) ei tajua, millaiset on mammahousut! Kannattas varmaan tosiaan piirtää kuva tai viedä esimerkkikappale, jos tuntuu käyvän ekstrahankalaks. :-P

Meidän isäntä on, suomalainen vaikka onkin, aika samanlainen noissa juhlajutuissa kuin Jennin mies. :-) Jännä juttu sinänsä, mut mun mies on kyllä toki hengessä mukana ja aina varmasti haluaisi muistaa tai olisi sitä mieltä, että lahja tms. on ansaittu, mut ei vaan välttämättä tajua, että vaikka kukka naistenpäivänä olis kiva! Ei muista, että kyseinen päivä on, tai on muuten vaan unessa... Ja mä kyllä toivoisin lahjontaa esim. kukilla tärkeinä päivinä. Nyt sit, kun mulla oli synttärit, vihjailin miehelle jo reilusti ennen h-hetkeä, että olispa ihana saada synttäripäivänä ruusuja... Niin sit se polkas pyörällä syntymäpäivän aamuna ostamaan mulle niitä ruusuja ja toikin ihanan ison kimpun punaisia ruusuja! Mut tääkin vähän niinkuin pyytämällä... Toisaalta ihana mies muuten ja auttelee kotitöissä ihan älyttömän paljon, on esim. tiskannut koko ajan tän raskauden aikana kun hajut tekee mulle niin pahaa. Eli ehkä mä oon vaan kotona pilalle hemmoteltu prinsessa, joka valittaa tyhjästä. :-)

Mäkin luin muuten sen hesarin seulontajutun, ja se herätti paljon ajatuksia. Mehän oltiin ultrassa, kun viikkoja oli 9+5, eli siitä ei vielä voinut niskaturvotusta katsoa. Eikä täällä Jyväskylässä sitten muuta tarjotakaan, ja kun kysyin ultranneelta terkalta, että pääseeks siihen np-ultraan edes, jos maksaa sen 22 euroa (näin olin käsittänyt), niin sain semmoisen kuvan, että ei, koska ollaan niin nuoria! Mut toisaalta, mulle tuli siitä jutusta, ja on ollut muutenkin, sellainen olo, että ei se tutkiminen meillä mitään muuttaisi, ja että tämä lapsi on niin toivottu, että keskeytys olisi todella epätodennäköistä vaikka vammaisuutta epäiltäisiinkin. Ainakin minulla on sellainen käsitys, että esim. Downin syndrooma ei välttämättä estä täysin ihmisarvoista ja onnellista elämää! Joten siis, en toisaalta kaipaakaan niitä lisäultria. Muuta kuin siksi, että olisi kiva nähdä vauvaa taas.

Tulipas romaania. Kirjotelkaahan muutkin. :-)

Terkuin Ladie

Vierailija
13/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, töistä ei tule mitään, mutta päätin, että kotiin en lähde ennen ku toi homma on valmis! Ollaan sitten vaikka koko yö, mutta periksi en nyt anna. Oon niin paljon joustanut omista töistäni kaiken väsymyksen keskellä, että ei oo tosikaan... kohta varmaan pomo alkaa vihjailemaan, että tuloksiakin pitäis saada aikaiseksi!

Ladie, mulla ei oo ollut pahoinvointia vissiin rv 8/9 jälkeen. Eli olo oli muuten aivan loistava, mutta sitten iski tosiaan hirveä nälkä. Ja muistelen, että monet on sanoneet sitä sokerirasituksen juomaa kamalaksi, niin minä ihan tyynesti vetäisin kolme lasia putkeen ja lähdin odottelemaan. Vähän ku limpparia ois juonut, ja sitähän menee muutenkin ainakin puoli litraa päivässä (tiedän tiedän, se ei oo hyvästä, mutku... :))

Tuosta miehen muistamisesta, mä olen kans vähän semmoinen, että muistutan etukäteen, et olispas kiva jos muistaisit. Joidenkin mielestä siitä muistamisesta menee sitten maku, mutta minulle tulee kuitenkin hyvä mieli, kun mies hemmottelee. On me pariin otteeseen käyty keskustelua siitä, pitääkö vaimoa muistaa ystävänpäivänä tai naistenpäivänä, mutta minusta kyse on enemmän siitä, haluaako ilahduttaa toista vai ei. Jos minulle tulee hyvä mieli, kun mies toivottaa naistenpäivää pyytämättä, niin onko se niin paljon vaadittu? :) Koetan sitten itse tietysti muistaa samalla tavalla, mutta taidan olla enemmän sellainen arjen pikku yllätysten järjestäjä.

Nyt kuitenkin jälleen työt ruudulle. Onneksi ulkona on kylmä, niin ei harmita olla sisällä!

Vierailija
14/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän mun piti kysyä, että tietääkö joku, voiko Tampereella varata rakenneultran ihan milloin vain vai jakaako ne vain esim. kuukauden verran eteenpäin niitä aikoja? Eli kun mun pitäis mennä juhannusviikolla rakenneultraan, niin voinko varata ajan jo nyt vai pitääkö odotella vielä muutama viikko ennen kuin kannattaa soittaa? Yritin kyllä jo tänään soittaa, mutta olivat peruneet varausajan.

Vierailija
15/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on ratkennut!

Pertti-Irmeli lyheni Pertiksi pe 12.5 klo 05:41 =)

Pikku rinssillämme oli syntymäpainoa 3370g pituutta 50cm ja pipo 36cm.

Kotiuduimme tänään tuossa 13:00 aikoihin ja nyt opettelemme arkea lapsiperheenä :) Hieman keltasuutta Pertsalla on, joten nyt vain syöttämistä, syöttämistä ja syöttämistä. Menee omat, ostetut ja varastetut maidot, mutta pääasia, että pikkuinen voi hyvin :)

Eli, koko perhe voimme hyvin ja Alfred J. Kwak:n laulun sanoja lainatakseni: " en iloisempi koskaan, en koskaan, en koskaan. En iloisempi koskaan kai olla minä voi!!!"

Tulen kertomaan tarkemmin synnytyksen kulusta ja meän elämästä vähän paremmalla ajalla...

Nyt ihailemaan komistusta =)

Lisa rv 0 & Pertti 3,5vrk

Vierailija
16/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan näitä uutisia odotettiinkin. PALJON ONNEA Lisalle ja koko perheelle tietysti!!! =)

Vierailija
17/71 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Pertin äiskälle ja iskälle! Kyllähän me kaikki jo kovasti uutisia odoteltiin, kiva kun poikkesit kertomaan :)

Vierailija
18/71 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LISA, Pertti täyttääkin nyt sitten teidän elämän 24/7 pitkän aikaa.

Piti kysymäni tuosta sokerirasituskokeesta, että pitääkö kaikkien mennä siihen vai onko siihen joutumiseen jokin syy ?

Eilen juuri kun olin verikokeita antamassa terkkarissa viereeni istui eräs nainen joka yökkäili aika tehokkaan näköisesti ison mahansa kanssa, oli sitten pakko kysäistä että millä viikolla on ja noinko pitkälle se pahoinvointi kestää.

Hän totesi että viikolla 26 ja että oli ollut sokerirasitustestissä.

Meillä ei ole tuolla terkkarissa sitä teollista kokiksen makuista lientä vaan nestettä johon on sitten sekoitettu 75 % sokeria eli aika hirveää litkua.

Mulla on tullut kamalia pelkotiloja siitä että mitä jos vauvan sydän ei enää lyökkään vaan on pysähtynyt ja mä en vaan tiedä sitä, np ultra on 5.6 eli vielä 3 viikkoa pitäisi kärvistellä, tuntuu vaan hölmöltä soittaa neuvolaan ja kysyä että voisko ne ultrata ylimääräistä kun mua pelottaa ihan kamalasti.

Meillä kuuluu 2 ultraa vakiona np-ultra viikoilla 11-13 ja rakenneultra viikolla 20, ne tietysti maksaa sen 22 ¿ mutta mä olisin valmis maksamaan enemmänkin.

Lisäksi olen ajatellut mennä siihen 4D-ultraan, maksaa mitä maksaa.

Joku voisi kertoa että missä täällä Helsingissä päin niitä tehdään niin varaan sitten myöhemmin ajan.

Mä näin viimeyönä unta että sain pojan keisarinleikkauksella, mutta mun piti olla siinä pöydällä kontillani ja ne tonki sitä mun mahaa siitä alakautta.... lisäksi vauva osasi puhua jo muutaman päivän ikäisenä matkimalla äitin sanomisia. Kaikenlaisia hassutuksia.

Mies onkin parhaillaan meidän toivonmukaan tulevassa kodissa RaksSystemssin kanssa tekemässä tutkimuksia, jos mitään ei löydy niin meillä on kohta uusi koti, jos jotain epämääräistä löytyykin niin tulee kyllä aika paniikki, 30.6 pitää olla ulkona tuosta vanhasta ja jos ei mitään tilalle löydy niin joudutaan menemään vuokralle.

Vuokralla asuminen sinänsä ei ole ongelma mutta se moneen kertaan tavaroiden siirtely ei oikeen kauheasti hotsita, varsinkaan kun en haluaisi nyt ottaa mitään turhaa stressiä mistään.

En muista olenko kysäissyt tätä aikaisemmin, kun on niin harva pää, mutta miltä kuulostaa 8-vuotiaan tytön synttärilahjana päivä linnanmäellä ?

2 muuta sisarusta jätetään tietysti kotiin eli kyseessä olisi päivä kolmistaan, tyttö on mielellään meidän kanssa ja olemme touhunneet aikaisemminkin hänen kanssaan vaikka mitä !

No johan tuli taas romaani, kun yksinään kökkii täällä toimistossa niin kaipaa joskus juttu kaveria, olette siis työkaverin " korvikkeita" .

Oikein mukavaa päivää kaikille Enskattarille, nyt työn touhuun.

AinoAurora ja masuasukki 9+4

Vierailija
19/71 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on herätty uuteen aamuun työpuhelulla - ei mitään herkkua esittää järkevää ja asiallista kolme sekuntia heräämisen jälkeen... nyt pitäisi jaksaa oikeasti avata työkone ja jatkaa töitä. Eilisen pakerruksen jälkeen kävin ylikierroksilla ja uni tuli vasta neljän maissa. No, ei tarvinnut herätä vessaan kesken unien! :)

Täytyykin muuten heti kysäistä täällä, että missä kohtaa vatsaa olette tunteneet ensimmäiset liikkeet? Eilen nimittäin sängyssä pyöriessäni tunsin ihmeellistä ilmakuplamaista liikettä max. 10 cm matkalla, mutta se tuntui aika korkealla, n. puoliväissä häpykummmun ja navan välistä aluetta vasemmalla puolella. Olin jo sitä ennen tuntevinani jotain härdelliä alempana, mutta tuon tunsin selvästi. Olisipas ihanaa, jos se olisi Santeri, joka siellä heiluu... Ei pieni vissiin tykännyt, kun äippä valvoskeli ja istui koneella yötä myöten. Jouduin loppuillasta istumaan farkun napit reilusti auki, kun ei vaan enää maha mahtunut. Sanoinkin miehelle kotiuduttuani, että miten tällainen ihminen, joka on tottunut 15 vuotta vetämään vatsaa sisään yhtäkkiä oppimaan, ettei pysty enää... :)

Todennäköisesti tuo oli kuitenki jotain suolten elämää, mutta saahan sitä uskoa mihin haluaa!

Sokerirasituksesta vielä, käsittääkseni sitä ei määrätä kaikille, vaan vain jos on syytä epäillä, että olisi jotain häikkää. Minulle määrättiin näin aikaisessa vaiheessa sen vuoksi, että olen jo useamman vuoden syönyt metformiinilääkitystä insuliiniresistenssiin (eli kroppa ei tajua, milloin insuliinia on tarpeeksi) ja nyt kun se on raskauden takia jätetty pois, lääkäri haluaa näin alussakin jo varmistaa, että sokeriaineenvaihdunta toimii. Tavallisestihan rasitus tehdään 20+ viikoilla ja yleinen syy on " iso" sikiö tai äidin ylipaino. Sanoivat eilen labrassa, että niiden määrä on lisääntynyt ihan hirveästi viimeisen vuoden aikana, ovat joutuneet ottamaan yhden ajan lisää joka päivälle, että saavat jonot purettua.

AinoAuroraa koetan lohdutella, että vauvalla on kaikki ihan hyvin, vaikka tiedänkin, että mun sanani eivät paljoa auta... mäkin pelkäsin koko ajan viikolle 12 asti, että vaavi kuolee hetkenä minä hyvänsä. Mutta niin vaan kaikki meni hyvin, eikä mun peloillani ollut mitään järkiperäistä syytä. Kokeile sinnitellä päivä kerrallaan ja olla ajattelematta asiaa (hah! mitenkähän se onnistuu...).

No nyt lopettelen ja siirryn töihin. Aurinkoista tiistaita kaikille!

-Osse ja Santeri rv 14+6

Vierailija
20/71 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä etelässä... aurinko kyllä paistaa mutta aamulla ei meiän mittarissa ollu ku alle 3 astetta lämmintä... Tulis jo kesä!

Joskos kerrankin kommentoisin teidän juttuja:

Keinikselle tervetuloa tänne puolelle! Kävinki sulle huutelemassa tuol kuumeilupuolella ku lueskelin teidän juttuja siellä ja bongasin sun plussauksen, mutta onnittelut vielä kerran!

Burde, minä se olin jolla tuli kipuja raksalla hommailemisesta. Tuli tavallaan sellanen kokonaisvaltanen paineentunne tonne alavatsalle joka ei tavallaan sattunu mut tuntu hölmöltä. Sen lisäks sitte lähinnä kävellessä ja välillä paikallaanki sellasia vihlasuja ja nippasuja eri puolilla alavatsaa, ei mitenkään yhdessä kohdassa siis. Mut helpotti sen seuraavan päivän aikana eikä oo sen jälkeen vastaavia tuntemuksia ollu, ei kyl oo ollu semmosia hommiakaan nyt siel raksalla.

Kauniin nimen sai Iglun pikkuinen, onnea!

Osse, ei sopis mullekaan epäsäännölliset ruokailut mut raksahommien takia vähän väkisin tulee aika pitkiä välejä syömisessä :-( Ei tuu paha olo mutta päätä rupee yleensä särkemään. Ja sit ku tosiaan syö pitkän tauon jälkeen ni kyllä kiristää vatsa. Tuntuu etten syö muutenkaan tarpeeks ku syön harvoin ja sillonkaan en niin paljon kerrallaan ku ennen... Ja mul on kans toi limuhimo, voisin juoda sitä kans joka päivä mut oon yrittäny jättää vaan viikonloppuihin. Vesi on mun mielestä pahaa mut yritän juoda sitä väkisin. Vesipullo on työpöydällä koko ajan :-)

Lisalle onnittelut Pertin syntymän johdosta, täällä odotellaan kertomuksia! Kyllä mahtaa olla ihanaa!

AinoAurora, mulla tulee kans välillä sellasia mietteitä et onkohan kaikki nyt hyvin. Vaikka oon kuukausi sitte nähny pikkusen ultrassa ja kaikki oli hienosti ni välillä miettii kaikenlaista ja tietysti oottaa seuraavaa ultraa ku kuuta nousevaa! Se oiski tossa neljän viikon päästä... eli tosiaan taitaa tää huolestuminen olla aika yleistä, täytyis vaan yrittää nauttia ja olla miettimättä liikaa. Näin minä ainakin yritän! Ja odottelen vauvan liikkeiden tuntuvan lähiaikoina...

Ja siitä tuli mieleen Amy, oppaiden mukaanhan yleisimmin ekat liikkeet tuntee vk 16-20 eli ihan hyvin saatat milloin tahansa tuntea! Mennään sun kanssa aika samoissa :-)

Ja AinoAuroralle vielä että mun mielestä se päivä Linnanmäellä kuulosti tosi hyvältä lahjaidealta, ihan varmasti tykkää! Ja sun hassusta unesta tuli mieleen mun vastaava: näin joskus aikoja sitte ennenku olin ees raskaana ni sellasen unen et synnytin vauvan jolla oli jo hampaat ja ihan kunnon " aikuisten" hampaat olikin, ja se virnisti mulle niiku pepsodent-mainoksessa ja sano " terve äiskä" ! Weird... :-O

Nyt oon loruillu kyllä koko aamupäivän, teen teille muilleki tilaa :-) Oikein kivaa tätä viikkoa toivottelee

JoJo ja Viivi 16+1