Miksi jotkut haluavat näyttää niin vaatimattomilta?
Mitäänsanomaton kampaus (esim. vuodesta toiseen hiukset vedetty niskaponnarille), tyylittömät ja värittömät perusvaatteet (lue: sellaiset ettei vahingossakaan erotu massasta), ei meikkiä jne. Tyylittömyyttä kuvaa se, ettei ole ollenkaan miettinyt miten korostaa omia hyviä piirteitään.
Miksi jotkut haluavat olla vaatimattimia vuodesta toiseen? Tässä ei nyt tarkoiteta ohimenevää verkkarilookia esim. pikkulapsiajan tai sairauden takia.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
99% miehistä ilahtuu jos vaimo/naisystävä pukeutuu kauniisti ja seksikkäästi tai meikkaa ainakin välillä. Tietenkin verkkarivaimo on yhtä rakas, mutta jos puhutaan parisuhteen kipinästä ja toisen ilahduttamisesta niin silloin pieni stailaus tekee ihmeitä!
Mieheni ei ole koskaan nähnyt minua meikattuna tai muutenkaan "seksikkäänä" ja kipinää riittää ihan liiaksikin. Edes pahimmat pieruverkkarit ei sitä estä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä monet kommentoi ikään kuin laittautuminen ja jonkinlainen syvällisyys olisivat vastakohtia. Esim rahan käyttäminen merkkilaukkuun vs oopperaan tai aamulla kävely luonnossa vs meikkaaminen. Minä meikkaan töihin joka päivä, mutta ei minulla mene siihen kuin 15 min ja rahaakin menisi hyvin vähän jos haluaisi edullisia meikkejä käyttää. Eli meikkivoiteen ja puuterin levitys, luomiväri, yleensä silmiin rajaukset, ripsari ja kulmaväri, hiusten harjaus ja suora jakaus. Ei tuohon mene kauan aikaa. Samoin hieman tyylikkäämpien vaatteiden pukemiseen ei mene sen kauemmin kuin hupparin ja verkkareiden. Tällä saan itselleni freesin olon. Hiuksiin ei mene juuri aikaa, kampaajalla tasaus ja lähellä omaa väriä oleva värjäys muutaman kk:n välein.
Tämä laittautuminen ei kyllä kerro yhtään mitään siitä kuinka empaattinen ihminen olen ja itse asiassa, se ei myöskään estä minua harrastamasta kulttuuria eri muodoissa tai nauttimista luonnossa liikkumisesta. Ihan sama minulle miten muut laittautuu tai ei, mutta ärsyttää hieman vetoaminen siihen, että ei laittautuvat sitten olisivat joillain tavoin ylevämpiä ihmisiä. Lisäksi tässä heti ajatellaan ääripäitä tekokynsineen jne. Minä useimmiten vain pidän kynnet lyhyinä, mutta mitään muuta se ei minussa, prioriteeteissani tai ylipäätään elämässäni muuttaisi vaikka joskus piristäisin itseäni vaikkapa punaisilla geelikynsillä.
Kukaan ei ajattele, että järkevissä määrin laittautuminen tekee ihmisestä pinnallisen tai vähemmän ylevän. Tai toisaalta että vaatimaton ulkomuoto tekisi syvällisen tai ylevän.
Minusta vaan aloitus on kovin negatiivinen. Jos jotakuta ei kiinnosta meikata, mitä sitten? Ja toisaalta siinä kohdassa kun arki meikkiä väkerretään tuntitolkulla ja lopputulos on lähinnä muovinen ja epäluonnollinen, tulee kyllä mieleen, että ihmisellä on aika omituiset prioriteetit.
Vierailija kirjoitti:
Ketä pitäisi miellyttää jos käy lenkillä ja kaupassa? Jos vaatteet on ehjät ja puhtaat ja henkilö ei haise niin minua ei ainakaan haittaa kenenkään ulkonäkö.
Sama. Likaiset ja haisevat ärsyttää. Toisaalta taas monilla "lasitetulla" leijuu ympärillä sellainen sankka hajuvesi/ kemikaalien hajupilvi, että silmät alkaa vuotaa ja nenää kutittaa. Enkä ole edes herkistynyt tuoksuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä pitäisi miellyttää jos käy lenkillä ja kaupassa? Jos vaatteet on ehjät ja puhtaat ja henkilö ei haise niin minua ei ainakaan haittaa kenenkään ulkonäkö.
Sama. Likaiset ja haisevat ärsyttää. Toisaalta taas monilla "lasitetulla" leijuu ympärillä sellainen sankka hajuvesi/ kemikaalien hajupilvi, että silmät alkaa vuotaa ja nenää kutittaa. Enkä ole edes herkistynyt tuoksuille.
Siis "laitetuilla"
Moni on vastannut, että ehkä miestäsi kiinnostaisi että laittautuisit, vaikkei itseäsi kiinnostakkaan. Mulla ei koskaan ole ollut miehistä pulaa, seurustelin 19-23v välin avoliitossa hyvin menestyvän itseäni 3v vanhemman miehen kanssa ja sitten olin yhden kesän sinkku. +350 tindermätsiä kesän aikana (kesä-elokuu) vaikka nirsoilinkin keille annan swipen ja treffejä riitti vaikka profiilikuvassa oli ihan se arkinen täysin laittamaton minä. :) Kaikki viisi miestä, keitä halusin treffailla olisivat jatkaneet suhdetta. Nyt taas avoliitossa omasta mielestä komean ja ihan hyvin menestyvän miehen kanssa.
Vaikka nimenomaan nuorissa naisissa sitä kilpailua onkin.
Voitteko kuvitella, että jotkut tykkää luonnollisestakin? Mulle ulkonäköön panostus on se, että laitan kaupungille ravintolaan mennessä farkut. :P Ikinä muulloin, en olisi tällaista "itsekehu" viestiä laittanut, mutta ärsyttää nää kommentit, että tekee jonkun loukkauksen omaa miestään kohtaan jos sellaisen edes löytää, kun ei maalaa itseään tuntemattomaksi tekokulmin, ripsin ja erivärisellä kasvoilla. Ja näin, täysin valheellisena todellakin peitä niitä hyviä puoliaan.
Ette uskoisi miten moni mies on sanonut, että on kaunista, kun aamulla meikit pestynä vierellä ei makaa ihan eri ihminen.
Toki olen myös kiitollinen siitä, että ihoni on hyvä eikä minulla ole esim aknea.
Vierailija kirjoitti:
99% miehistä ilahtuu jos vaimo/naisystävä pukeutuu kauniisti ja seksikkäästi tai meikkaa ainakin välillä. Tietenkin verkkarivaimo on yhtä rakas, mutta jos puhutaan parisuhteen kipinästä ja toisen ilahduttamisesta niin silloin pieni stailaus tekee ihmeitä!
99 % ei voi pitää paikkaansa mitenkään. Jotkut varmasti ilahtuvat, mutta on myös miehiä, joille vaikutus on päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäänsanomaton kampaus (esim. vuodesta toiseen hiukset vedetty niskaponnarille), tyylittömät ja värittömät perusvaatteet (lue: sellaiset ettei vahingossakaan erotu massasta), ei meikkiä jne. Tyylittömyyttä kuvaa se, ettei ole ollenkaan miettinyt miten korostaa omia hyviä piirteitään.
Miksi jotkut haluavat olla vaatimattimia vuodesta toiseen? Tässä ei nyt tarkoiteta ohimenevää verkkarilookia esim. pikkulapsiajan tai sairauden takia.
Kaikki eivät halua näyttää sellaisilta kaikesta kiiltävästä pöpiksi tulevilta harakoilta. Haluavat elää oman elämänsä rauhassa.
Koska en halua herättää huomiota ulkonäölläni. Työskentelen miesvaltaisella alalla, mikä varmasti vaikuttaa asiaan. Lisäksi pidän yksinkertaisista, yksivärisistä vaatteista. En tykkää meikata vahvasti, ripsiväri ja joskus huulipuna riittää. Tukka nutturalla, ponnarilla tai auki. Minusta huomio tuntuu epämiellyttävältä, mieluummin sulaudun seinään. Toki minulle on silti tärkeää näyttää siistiltä ja tyylikkäältä, mutta sen voi tehdä simppelissäkin tyylissä.
En aina halua herättää huomiota.
Mulla on sellainen ulkonäkö jossa luonnollisuus on sallittu = ginger. Ginger vaikka onkin parjattu on myös fetissiulkonäkö monelle miehelle ja haluavat nimenomaan sen meikittömän pisamanaaman. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen ulkonäkö jossa luonnollisuus on sallittu = ginger. Ginger vaikka onkin parjattu on myös fetissiulkonäkö monelle miehelle ja haluavat nimenomaan sen meikittömän pisamanaaman. :)
Plus, hiukseen ei tartu väriaine kun on punapigmentti ja tykkään mukavuudesta joten vaatteet on sen mukaiset. Joten minkäs teet. :)
Vierailija kirjoitti:
Moni on vastannut, että ehkä miestäsi kiinnostaisi että laittautuisit, vaikkei itseäsi kiinnostakkaan. Mulla ei koskaan ole ollut miehistä pulaa, seurustelin 19-23v välin avoliitossa hyvin menestyvän itseäni 3v vanhemman miehen kanssa ja sitten olin yhden kesän sinkku. +350 tindermätsiä kesän aikana (kesä-elokuu) vaikka nirsoilinkin keille annan swipen ja treffejä riitti vaikka profiilikuvassa oli ihan se arkinen täysin laittamaton minä. :) Kaikki viisi miestä, keitä halusin treffailla olisivat jatkaneet suhdetta. Nyt taas avoliitossa omasta mielestä komean ja ihan hyvin menestyvän miehen kanssa.
Vaikka nimenomaan nuorissa naisissa sitä kilpailua onkin.
Voitteko kuvitella, että jotkut tykkää luonnollisestakin? Mulle ulkonäköön panostus on se, että laitan kaupungille ravintolaan mennessä farkut. :P Ikinä muulloin, en olisi tällaista "itsekehu" viestiä laittanut, mutta ärsyttää nää kommentit, että tekee jonkun loukkauksen omaa miestään kohtaan jos sellaisen edes löytää, kun ei maalaa itseään tuntemattomaksi tekokulmin, ripsin ja erivärisellä kasvoilla. Ja näin, täysin valheellisena todellakin peitä niitä hyviä puoliaan.
Ette uskoisi miten moni mies on sanonut, että on kaunista, kun aamulla meikit pestynä vierellä ei makaa ihan eri ihminen.
Toki olen myös kiitollinen siitä, että ihoni on hyvä eikä minulla ole esim aknea.
Mätsit selittyy myös sillä, että miehet ajattelee sun olevan helposti ylläpidettävä ja lähestyttävä nainen. Ei tarkoita, että miesten mielestä meikitön nainen olisi kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä monet kommentoi ikään kuin laittautuminen ja jonkinlainen syvällisyys olisivat vastakohtia. Esim rahan käyttäminen merkkilaukkuun vs oopperaan tai aamulla kävely luonnossa vs meikkaaminen. Minä meikkaan töihin joka päivä, mutta ei minulla mene siihen kuin 15 min ja rahaakin menisi hyvin vähän jos haluaisi edullisia meikkejä käyttää. Eli meikkivoiteen ja puuterin levitys, luomiväri, yleensä silmiin rajaukset, ripsari ja kulmaväri, hiusten harjaus ja suora jakaus. Ei tuohon mene kauan aikaa. Samoin hieman tyylikkäämpien vaatteiden pukemiseen ei mene sen kauemmin kuin hupparin ja verkkareiden. Tällä saan itselleni freesin olon. Hiuksiin ei mene juuri aikaa, kampaajalla tasaus ja lähellä omaa väriä oleva värjäys muutaman kk:n välein.
Tämä laittautuminen ei kyllä kerro yhtään mitään siitä kuinka empaattinen ihminen olen ja itse asiassa, se ei myöskään estä minua harrastamasta kulttuuria eri muodoissa tai nauttimista luonnossa liikkumisesta. Ihan sama minulle miten muut laittautuu tai ei, mutta ärsyttää hieman vetoaminen siihen, että ei laittautuvat sitten olisivat joillain tavoin ylevämpiä ihmisiä. Lisäksi tässä heti ajatellaan ääripäitä tekokynsineen jne. Minä useimmiten vain pidän kynnet lyhyinä, mutta mitään muuta se ei minussa, prioriteeteissani tai ylipäätään elämässäni muuttaisi vaikka joskus piristäisin itseäni vaikkapa punaisilla geelikynsillä.
Tästähän ei nyt ole kysymys, sillä jo otsikossa ap. syyllistää naiset, jotka pukeutuvat vaatimattomasti, eivätkä edes värjää hiuksiaan.
Ap. kommenteista päätellen, naisen tehtävä ja arvo on miellyttää muita kauniilla pukeutumisella, meikeillä, hiusten värjäyksellä jne. olla koriste-esineenä ja jonkun jatkeena. Miehenkö? Jos joku uskaltaa tehdä toisin, hän on ihmettelyn ja syylistämisen kohde.
Ihan kuin jokainen nainen ei itse ymmärtäisi, mikä hänelle on parasta ja mikä ei, olla meikattuna tai ilman.
Ja mikä näissä asenteissa on huolestuttavaa, me siirämme asenteemme ja näytämme esimerkin nuorille ja lapsille, ja jo nyt jopa alakoulu-ikäisillä tytöillä on valtavat paineet ulkonäöstä, kun eivät mitoiltaan ja kauneudeltaan yllä ympäristön vaatimuksiin ja ihanteisiin, joita äidit ja muut aikuiset asettavat, ap. etunenässä ja kommenteillaan.
Laitatuminen ei todellakaan ole välttämättä tyylikästä. Esimerkiksi Johanna Tukiainen ihmettelee varmaan aina Karita Tykän tavatessaan, että eikö se Karita vois ees vähän panostaa...
Koska olen vaatimaton. Vaatimaton ulkonäkö kuvastaa sisintäni just eikä melkein. Ja siksi että haluan olla huomaamaton. Ja siksi että en viitsi panostaa ulkonäköön, tarpeeksi hommaa muutenkin.
Onko joku Jessica Ruokola sitten tyylikäs, kun on varmaan esimerkki laittautuneesta naisesta? Miksi joku tuhlaa 15 000 tisseihin ja sitten ostaa jotkut huonosti istuvat teinirytkyt Gina Tricotista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan just tällainen. Värit harmaa, valkoinen ja sininen on päävärit mun vaatekaapissa. Käyn kampaajalla ja hoidan hiuksia 30 euron tuotteilla. Käyn hammaslääkärissä ja hampaani on hyvässä kunnossa ja valkoiset. Olen ottanut 3D:n kulmiin, mutta huomaamattoman...Ostan mieluummin yhdet Acnen hyvin istuvat farkut kuin lumppuja. Se on vaan kuule se mun tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Laitatuminen ei todellakaan ole välttämättä tyylikästä. Esimerkiksi Johanna Tukiainen ihmettelee varmaan aina Karita Tykän tavatessaan, että eikö se Karita vois ees vähän panostaa...
LOL
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn kaikkein parhaiten 10-15 vuotta vanhoissa vaatteissani. Kenties ne ovat paremmin tehtyjä kuin nykyreleet. Joten tyylikin on sama (vaatimaton ja huomiota herättämätön).
Minäkin huomasin, että vaatteet 2000-luvun puolivälistä olivat niin kivan näköisiä verrattuna nykyisiin! Onneksi niitä on vielä kaapissa. Esim. värit kuten petrolinsininen. Ja tunikamallit!
Jep. Se suhtautuminen tulee siitä, miten käyttäytyy. Kohtelias ja ystävällinen käytös saa osakseen kohteliasta ja ystävällistä suhtautumista.