Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat näyttää niin vaatimattomilta?

Vierailija
14.01.2019 |

Mitäänsanomaton kampaus (esim. vuodesta toiseen hiukset vedetty niskaponnarille), tyylittömät ja värittömät perusvaatteet (lue: sellaiset ettei vahingossakaan erotu massasta), ei meikkiä jne. Tyylittömyyttä kuvaa se, ettei ole ollenkaan miettinyt miten korostaa omia hyviä piirteitään.

Miksi jotkut haluavat olla vaatimattimia vuodesta toiseen? Tässä ei nyt tarkoiteta ohimenevää verkkarilookia esim. pikkulapsiajan tai sairauden takia.

Kommentit (276)

Vierailija
41/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri tälläinen. Suurin syy on laiskuus, en jaksa tällätä itseäni aamuisin vaan haluan nukkua niin pitkään kuin mahdollista. Vaatteet ovat pitkälti mustaa ja harmaata niin ei tarvi miettiä näyttääkö joku väriyhdistelmä tyhmältä. Olen naimisissa ja äiti, ei kiinnosta.

Miestäsi voi kiinnostaa.

Vierailija
42/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet sanoo, että ei ole varaa panostaa ulkonäköön. Kyllä sitä käytettynäkin saa kivoja vaatteita vaikka kuinka, samoin ihan hyviä meikkejä marketista. Olen itse aina pitänyt huolta ulkonäöstäni, vaikka rahaa ollut vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sillä ei ole mitään väliä miltä näytän, elämä ei ole yhtään sen parempaa (aikoinaan laittauduin enemmän).

Tuo on kyllä valhetta, minulla on tästä empiiristä kokeilua.

Jos menen kauppaan meikittömänä, lenkkivaatteet pääällä, tuntuu että ihmiset katsoo tympeästi, mutta kun vedän kauniit vaateet ja söpöt meikit + huoliteltu kampaus, mulle hymyillään ja itselläkin on parempi mieli.

Vierailija
44/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka puhutte tärkeysjärjestyksestä: Tarkoittaako ulkoinen vaatimattomuus, että henkilö on automaattisesti sisäisesti kaunis, tai että hän satsaa henkiseen kasvuun enemmän kuin ulkonäöstään huolehtivat ihmiset?

Ap

Ei välttämättä. Minä saatan kesäisin herätä viideltä ja lähden ulos tutkimaan luontoa, erityisesti lintuja ja kuuntelemaan linnun laulua ja olen siellä niin pitkään kuin mahdollista ja kotiin tulessa peseydyn kiireesti ja vedän jotkut kuteet päälle, miettimättä miltä ulkonainen olemukseni näyttää muiden silmissä.

Vierailija
45/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri tälläinen. Suurin syy on laiskuus, en jaksa tällätä itseäni aamuisin vaan haluan nukkua niin pitkään kuin mahdollista. Vaatteet ovat pitkälti mustaa ja harmaata niin ei tarvi miettiä näyttääkö joku väriyhdistelmä tyhmältä. Olen naimisissa ja äiti, ei kiinnosta.

Miestäsi voi kiinnostaa.

Tämä on vapaa maa. En halua sellaista miestä, joka vaatii minun muuttuvan toisenlaiseksi kuin olen. En ole kiinnostunut laittautumisesta, enkä koe sitä mukavaksi, vaan epämukavaksi ja inhoan sitä, että miehet katselevat kadulla, inhoan huomiota.

T. Eri

Vierailija
46/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en vain yksinkertaisesti osaa. en osaa kihartaa ja laittaa hiuksia - kokeiltu on, tällaiseen ohueeseen ja liukkaaseen hentoon hiukseen ei mikään kampaus sovi ja kiharat ei pysy paria tuntia pidempään, ja jos laitan "Mömmöjä" lässähtää kuitenkin ja lopuksi näytän lähinnä klonkulta. Paras siis leikkuuttaa ja värjätä usein luonnollisella sävyllä ja pitää ihan vaan auki sellaisenaan tai kiinni. 

Myöskään tyylitajua ei oikein ole enkä tykkää shoppailla kamalasti. pitkään oli myös ylipainoinen jotenka en voinut edes ostaa sellaisia vaatteita kun olisin halunnut. nyt kun valikoimaa olisi, en osaa yhdistellä oikeanlaisia vaatteita joten tyydy perus farkku + tpaita + villatakki tyyliin... joskus käytän myös asiallisia mekkoja. Bileisiin tms. juhliin pukeutuminen on aina painajainen. en vaan osaa laittautua vaikka koko 26v ikäni olen yrittänyt. Miten jollekkin ei vaan mene ymmärrykseen, ettei näissäkään asioissa kaikki ole yhtä taitavia? 

Lisäksi toki uni on mulle tärkeeät enkä jaksa herätä joka aamu 2h aikaisemmin vain laittautuakseni - lopputulos on kuitenkin ihan karsea joten mikis edes yrittää? Pääasia on, että on siisti ja puhdas ja edes asiallisesti pukeutunut. 

Vierailija
47/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eikä se maksa vaivaa. Minulla sama kuin joku jo kirjoitti: hyvin istuvat vaatteet tuntuvat epämukavilta päällä. Samoin korkokengät. Meikkaaminen tuntuu ajan tuhlaukselta. En työskentele ulkonäölläni.

Vierailija
48/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konkreettista hyötyä mulle olisi omien hyvien piirteideni korostamisesta? Tai massasta erottumisesta?

Vierailija
49/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Meillä töissä eräs nainen, veikkasin max 35 v, ja pukeutuu oikeasti sellaisiin vaatteisiin mihin mä pukeuduin ala-asteella 90-luvulla! Hänen vaatteensa näyttävät aivan 90-luvun Seppälän vaatteilta. Järkyttävä. Samoin eräs toinen todella mitättömän näköinen nainen (tosin jo lähemmäs 60 v joten annettakoon hieman anteeksi), on viimeisen 10 vuoden aikana ostanut yhdet uudet kengät ja takin. Ohuempaakin ohuemmat hiukset aina ponnarilla, ei meikkiä. Kaupassa joka kerta kun olen hänen nähnyt, ostaa tölkkikaupalla kaljaa. Ilmeisesti kalja se tärkein niin ei ulkonäköön ole varaa panostaa. 

Vierailija
50/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka puhutte tärkeysjärjestyksestä: Tarkoittaako ulkoinen vaatimattomuus, että henkilö on automaattisesti sisäisesti kaunis, tai että hän satsaa henkiseen kasvuun enemmän kuin ulkonäöstään huolehtivat ihmiset?

Ap

Useissa tapauksissa näin on. Seiso hetki peilin edessä ja mieti oletko sisäisesti kaunis. Luulen, että et, kun on näin erikoinen aloitusaihe. Kasvata itseäsi, anna ihmisten olla. Jäykkää meikkipelleä ei hevin lähestytä.

Vierailija
51/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastakysymyksenä voisin esittää, että miksi jotkut haluavat näyttää niin huomiotaherättäviltä?

Haluan huolehtia ulkonäöstäni, koska olen kokonaisuus. MInussa on sekä sisäinen että ulkoinen minäni. Jos satsaisin vain sisäiseen kauneuteen, tuntuisi että jotain jää puuttumaan. Se olisi vähän sama kuin että huippulaatuista ja ihanan tuoksuista shampoota myytäisiin sinapinruskeassa, kulahtaneessa purkissa. Tietenkin hyvä tuote pakataan houkuttelevaan ulkoasuun, ja sama koskee ihmistä.  Olen myös hyvin esteettinen, tykkään kauniista asioista. Tämä heijastuu ulkönäköönikin. Lisäksi olen seksuaalinen nainen, ja kaunis ulkonäkö on osa viehättävyyttä sekä tapa ilmaista itseään. Tykkään siitä, että saan positiivista huomiota. Niin, ja töissäkin on usein tilanteita, joissa täytyy olla huoliteltu. 

Tämä ei sitten tarkoita, ettenkö voi välillä olla verkkareissa ja ilman meikkiä. :) 

Vierailija
52/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään arkena mitenkään suuresti laittaudu, mutta muakin oikeasti kiinnostaa ihmiset, jotka on todella huolittelemattomia ja vaatimattoman näköisiä. Puhun nyt terveistäm työssäkäyvistä ihmisistä.

Homssuiset hiukset, joita ei ole edes kammattu, saati leikattu. Oletettavasti marketista ostetut vaatteet, jotka lököttävät päällä. Naisilla ei meikkiä. Eihän näiden ihmisten elämä tai ulkonäkö mulle kuulu, mutta huomaan aina heidän kohdallaan ajattelevani, että hitto näyttäisit niin paljon paremmalta eri kampauksella ja istuvilla vaatteilla!

Tekeekö meikittömyys naisesta huolittelemattoman? Ajatteletko samoin miehistä?

Vierailija
53/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Meillä töissä eräs nainen, veikkasin max 35 v, ja pukeutuu oikeasti sellaisiin vaatteisiin mihin mä pukeuduin ala-asteella 90-luvulla! Hänen vaatteensa näyttävät aivan 90-luvun Seppälän vaatteilta. Järkyttävä. Samoin eräs toinen todella mitättömän näköinen nainen (tosin jo lähemmäs 60 v joten annettakoon hieman anteeksi), on viimeisen 10 vuoden aikana ostanut yhdet uudet kengät ja takin. Ohuempaakin ohuemmat hiukset aina ponnarilla, ei meikkiä. Kaupassa joka kerta kun olen hänen nähnyt, ostaa tölkkikaupalla kaljaa. Ilmeisesti kalja se tärkein niin ei ulkonäköön ole varaa panostaa. 

Mutta mitä sitten? Miksi hän tuollaisessa tilanteessa panostaisi ulkonäköönsä? Jos hän on ihan tyytyväinen siihen että saa sen kaljan ostettua kulkematta alasti, niin miksi se rassaa niin kamalasti kaikkia muita? Eri asia jos tuo nainen olis lohduttoman surullinen omasta ulkonäöstä eikä osaisi asialle tehdä mitään, niin silloin hän varmaan hankkis siihen stylistin tai jonkun muun apua. ei häntä varmasti kiinnosta kuitenkaan muiden ohikulkijoiden mietteet hänen vaatevalinnoista. Tai ehkä kiinnostaa, mutta kun jokaisella nyt on erilaiset elämäntilanteet ja tavat. Jotkut ei osaa, toiset ei välitä, kolmas ei ymmärrä ja neljäs saattaa olla itseensä ihan tyytväinen sellaisenaan - kunhan vaate on ehjä ja puhdas. kaikki ei ole niin pinnallisia. 

Vierailija
54/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastakysymyksenä voisin esittää, että miksi jotkut haluavat näyttää niin huomiotaherättäviltä?

Haluan huolehtia ulkonäöstäni, koska olen kokonaisuus. MInussa on sekä sisäinen että ulkoinen minäni. Jos satsaisin vain sisäiseen kauneuteen, tuntuisi että jotain jää puuttumaan. Se olisi vähän sama kuin että huippulaatuista ja ihanan tuoksuista shampoota myytäisiin sinapinruskeassa, kulahtaneessa purkissa. Tietenkin hyvä tuote pakataan houkuttelevaan ulkoasuun, ja sama koskee ihmistä.  Olen myös hyvin esteettinen, tykkään kauniista asioista. Tämä heijastuu ulkönäköönikin. Lisäksi olen seksuaalinen nainen, ja kaunis ulkonäkö on osa viehättävyyttä sekä tapa ilmaista itseään. Tykkään siitä, että saan positiivista huomiota. Niin, ja töissäkin on usein tilanteita, joissa täytyy olla huoliteltu. 

Tämä ei sitten tarkoita, ettenkö voi välillä olla verkkareissa ja ilman meikkiä. :) 

mutta miten se on sinulta pois., jos joku muu ei tahdo tai koe itsensä pynttäystä yhtä tärkeänä? voi ihminen silti olla ihan yhtä seksuaalinen tai huomion kohteena - jokaiselle on ottajansa. Kaikki ei myöskään tykkää olla pynttääjien huomionhakijoiden kanssa. ihmisiä on erilaisia. 

Vierailija
55/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoni on kunnossa ja luonteeni on aina ollut sellainen etten halua herättää huomiota. En ole koskaan aikuisiällä meikannut, tai värjännyt hiuksia. Ja hiukset ovat puoleen selkään. En omista mitään muita hiustenlaittovälineitä kuin harjan ja ponkkareita. :) Tämä look on vahva osa luonnettani. Se, etten löydä tällaisille asioille aikaa enkä mielenkiintoa. Juhliin tykkään laittaa hiukset nätisti, kampaajalla, kun en itse osaa.

Vierailija
56/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne piirteet, joista itsestäni tykkään, näkyvät omasta mielestäni parhaiten juuri kummemmin korostamatta ja "vaatimattomasti" pukeutuneena. Meikittömänä vanhoissa farkuissa ja hupparissa tallustellessani tunnen olevani oma itseni.

Vierailija
57/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyt ykköset päällä ja täydessä tällingissä tarvitse kulkea, mutta kyllä voi kotoa lähtiessään sen verran vilkaista peiliin että näyttää siistiltä.

Harvoin itsekään meikkaan, mutta katson että hiukset on edes harjattu ja aamukuolat ja rähmät pesty pois naamalta ja vaatteet ovat siistit ennen kuin lähden ihmisten ilmoille.

Vierailija
58/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvin niitä joita ei kiinnosta yhtään miltä näyttää ja menee mukavuus edellä.

Itse taas tykkään laittautua vaikka en edes tee mitään kovin "edustavaa" työtä, mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
59/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisikö se sinun arvoa tai ihmisyyttä, jos kaikki toimisivat samalla tavalla eli huolehtisi sisäisestä ja ulkoisesta kauneudesta yhtä hyvin kuin sinä?

Tai onko se jotenkin sinulta pois, kun muut eivät toimi samoin?

Vierailija
60/276 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä nyt ykköset päällä ja täydessä tällingissä tarvitse kulkea, mutta kyllä voi kotoa lähtiessään sen verran vilkaista peiliin että näyttää siistiltä.

Harvoin itsekään meikkaan, mutta katson että hiukset on edes harjattu ja aamukuolat ja rähmät pesty pois naamalta ja vaatteet ovat siistit ennen kuin lähden ihmisten ilmoille.

Niin, mutta tuohan ei nyt kelvannut, koska silloin näyttää liian vaatimattomalta. Piti olla laittautunut, eli meikkiä, kunnon kampaus, eikä vain puhtaat hiukset (esim. ponnari jo ehdittiin haukkua), vaatteet vartaloa korostavat ja tendikkäät jne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä