Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan kapinoi sitä vastaan, että kaikki palvelut ja kortit yritetään muuttaa vain älykännykällä toimiviksi, esim ajokortti

Vierailija
14.01.2019 |

kiltisti vain kuunnellaan mitä hullumpia ehdotuksia muutoksiin tulee, muutoksia otetaan vaion vastaan kiroillen, että hulluksi on mennyt, mutta missään ei näe että asialle löytyisi vastustusta.
Viimeisin älynväläys kuului aamutelkkarissa, en muista kummalla kanavalla, että ajokorttikin aiotaan siirtää "äly"laitteeseen.

Mitä helvettiä saatana, eikö tälle vatipäisyydelle löydy mitään rajaa enää. Minulla ei älykännykkää ole, eikä tule. Mutta ilmeisesti kohta ei voi elää ellei sitä paskalaattaa pidä kokoajan kädessä, kun kaikki toimin not on sen takana.

Herätkää.

Kommentit (1127)

Vierailija
701/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, lapset, lapset. Ei tapella!

Vierailija
702/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä rautalankaa niille, jotka ihmettelivät, miten se tieto/ ajattelu muuttuu tai laajenee. Kun minä voin hoitaa ne pikkuasiat, kuten laskut, wilmaviestit, aikataulujen tarkistukset, lipputilaukset jne siinä bussimatkalla sen sijaan, että tuijotan ikkunasta tyhjyyteen, minulla jää enemmän aikaa sitten kotona vaikka sen hawkingin lukemiseen.

Voisitko ystävällisesti kun pyydän, niin referoida jonkun jutun jonka olet oppinut nyt kun sinulla on resursseja vapautunut itsesi sivistämiseen.

Jos ei osaa selittää muille, niin ei ymmärrä itsekään, tiedäthän =)

Minkäs takia bussimatkalla ei voisi lukea kirjaa? Tulee paha olo? Tärisee?

Koska puhelin on huomattavasti helpommin kuljetettava kuin 200+ kirjan kirjasto.

mmmmm....

Lue uudestaan ja kokeile uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuuntelee useiden fiksujen ja älykkäiden haastatteluja, kyllä suuriosa heistä sanoo, etteivät käytä saati edes omista älykännykkää, jos asia tulee puheeksi, sanovat etteivät myöskään käy twittereissä yms, missä näillä laitteilla aina surffaillaan, sellanen tyrkkymaailma ja itsensä jalustalle nostaminen harvemmin kiinnostaa ajattelevia ihmisiä.

Puhut yksiselitteisesti paskaa.

Vierailija
704/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luddiitti tässä terve.

Kyllä tällä läppärillä on näppärä googlettaa ja copypastettaa.

Kun se älykännykkä älyköille on niin vaikeaa niin tässä, olkaa nyt hyvä vaan.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/04/alypuhelin-aikamme-tupakka

On varmasti aivan mahdottoman pitkä juttu, tiedän. Sori siitä.

Too long didnt read ja silleen.

Väliotsikkon "Tilalle: tyhmäpuhelin" alta löytyy se mitä itkitte ja kinusitte.

Et tainnut itse lukea tuota. Siinä puhuttiin riippuvuudesta ja ajankäytöstä. Ei älykkyydestä. Ei alkoholikaan tee ihmistä tyhmäksi, vaikka liikakäytön kohdalla onkin järkevää vieroittaa itsensä kokonaan.

Vierailija
705/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin sinulta mitä tapahtuu aivoille kun niitä ei tarvitse rasittaa koko ajan (netti mukana 24/7, mitään ei tarvitse muistaa, eikä opetella ulkoa.) Eilen sanoit ettei ihmisten enää tarvitse vihanneksina tehdä ruumiillista työtä, että kaikki tekee aivotyötä nykyisin. Kerroit että pitäisi olla kuulemma huolissaan liikunnan puutteesta.

Et enää vastannut kun kysyin että kuinka moni sitä vaativaa ajatustyötä tekee ja että eikö sitä liikuntaa, josta olet huolissasi, saa siitä vihannesmaisesta ruumiillisesta työstä?

En tiedä, kenelle tämä kommentti oli tarkoitettu, mutta vastaan silti. Elämme tietoyhteiskunnassa, jossa se ajatustyö on merkitykseltään erilaista kuin aiemmin. Se, että ei tarvitse muistaa puhelinnumeroita tai käydä pankkiautomaatilla tai kaupan kassalla vaihtamassa pikkurahaa parkkimittaria varten, vapauttaa kapasiteettia muunlaisiin asioihin kuten laajempien kokonaisuuksien ymmärtämiseen, eettisiin asioihin tai luovuuteen. Maailmassa ei lopu ajatustyö sillä, että sinun ei tarvitse enää ihan kaikkea muistaa itse. Ne muistettavat ja ajateltavat asiat vain priorisoidaan eri tavalla.

Vai et sinä tiedä😂😂 sama jollotus jatkuu kuin eilen. Valtaosa kansasta ei tee ajatustyötä. Mm. eettiset asiat eivät kyllä hirveästi aivoja rasita. Mitä sinä muuten teet työksesi kun on aikaa palstalla päteä kymmenien sivujen verran?

Sinä olet siis keskustellut kymmeniä sivuja? Minä tulin mukaan vasta edellisellä sivulla. Työskentelen verotuksen kanssa, mutta vain osa-aikaisesti, koska opiskelen taloustiedettä. Tänään kirjoitan gradua tässä kotona.

Valitettavasti tyylisi on aika tunnistettava. Samaa tyhjän lässytystä, "todistat" joka ikiselle kirjoittajalle miten he ovat väärässä. Kerrankin AV:lla on mielenkiintoinen keskustelu ja samanhenkisiä ihmisiä, niin eikö se pidä tulla pilaamaan??

No se tuli kyllä jo selväksi, mikä sinusta on mukavaa ja laadukasta keskustelua. Onhan se aina mukavaa, kun kaikki ovat samaa mieltä, kun silloin ei tarvitse perustella yhtään mitään.

Mutta älä huoli, en minä tässä kauaa sinua häiritse. Huomasin jo, että niitä perusteluja ei tule. Tällainen keskustelu ei minua kiinnosta.

Mitä perusteluja ei tule? Luuletko sinä että täällä kukaan haluaa/jaksaa "keskustella" kun nämä sivut ovat täynnä pelkkää todistelua kuinka kaikki ovat typeriä, vanhanaikaisia ja väärässä? Jos tänne joku erehtyy kirjoittamaan, joutuu heti mollauksen kohteeksi. Sehän on fiksua ja sivistynyttä?

En minä ole haukkunut ainakaan ketään tyhmiksi siksi, etteivät käytä älyluuria. Olen vain kyseenalaistanut logiikan, jonka mukaan älyluurin omistaminen tekisi tyhmäksi. Ymmärrätkö, mikä ero on henkilöllä, jolla ei ole älyluuria ja henkilöllä, joka haukkuu toisia tyhmiksi ilman perustetta? Sinä kuulut näistä molempiin, mutta minä olen moittinut sinua vain toisen asian takia.

Älykännykät tyhmentävät ihmistä. Ihan todistetusti.

Sitä on varmaan vähän hankala tajuta, jos itse on naimisissa sen paskalaatan kanssa jo ties monetta vuotta.

Niin vielä kun tietäsi, mistä tulee tuo "todistetusti". Se, että hoet tuota yhtä ja samaa, ei muutu järkeväksi perusteeksi, vaikka miten tahtoisit.

Eli et halua hyväksyä ja uskoa?

Liittyy keskittymiskykyyn.

Sinä et esimerkiksi pysty enää hakemaan tietoa asioista ja jankkaat ja jankkaat.

Ja sinä olet idioottí, mutta sekään ei vielä tee väitteistäsi tosia.

Viestit 693 ja 698 taisivat olla ne joissa oli linkit.

Jos et halua kuin haukkua ja jankuttaa, niin ole hyvä ja painu kuuseen tästä ketjusta.

Vierailija
706/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten kumma juttu kun juuri älyköt luopuvat älypuhelimistaan. Esimerkiksi Stephen Hawking siirtyi tyhmäpuhelimeen, eikä hän todellakaan ole ainut älykäs joka näin on tehnyt.

Miten tälläinen paradoksi on mahdollista.

Vau. Että oikein yksi ihminen (joka ei fyysisesti kyennyt älypuhelinta käyttämään) luopui siitä. Mind blown!

Käsittääkseni lainaamassas viestissä puhuttiin monista älyköistä, jotka eivät älykännykkää huoli. Esimerkiksi valittiin vain valittiin yksi.

Viekö kakkalaatta myös lukemisen taidon, älyn se selvästi vie.

Ihan vapaasti sitten lisäämään niitä esimerkkejä. Ja tällä kertaa mielellään sellaisilta ihmisiltä jotka olisivat fyysisesti kyvykkäitä sellaista laitetta käyttämään.

Sinulla on älykännykkä, mikset käytä Googlea? 

Mikäs palvelija minä sulle olen. 

Väitteen esittäjällä on todistustaakka, luonnollisesti. Sinä sen sijaan yrität passuuttaa muita, joten kommenttisi palvelijasta on aika tekopyhä, eikö vain?

Ei se mikään väite ole, vaan tosiasia. Jos nimet kiinnostaa, käytä sitä vajakkilaattaasi kerrankin johonkin hyödylliseen, ota asioista selvää. 

Ei tässä missään rikosoikeudessa sentään olla. Kuulostat teiniltä, joka luulee olevansa huippuälykäs yksilö. 

Jeps eli pelkäksi käsienheilutteluksi jäi tälläkin kertaa. Viestiesi perusteella sinulla ei riitä rahkeita kenenkään muun älynlahjojen arvioimiseen, joten mitä jos koittaisit keskittyä aiheeseen? 

Vierailija
707/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luddiitti tässä terve.

Ei löytynyt. Löytyi näyttelijä, muusikko, muotitoimittaja ja poliitikko. Ei yhtään ”älykköä” joita hehkutettiin.

Vierailija
708/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin sinulta mitä tapahtuu aivoille kun niitä ei tarvitse rasittaa koko ajan (netti mukana 24/7, mitään ei tarvitse muistaa, eikä opetella ulkoa.) Eilen sanoit ettei ihmisten enää tarvitse vihanneksina tehdä ruumiillista työtä, että kaikki tekee aivotyötä nykyisin. Kerroit että pitäisi olla kuulemma huolissaan liikunnan puutteesta.

Et enää vastannut kun kysyin että kuinka moni sitä vaativaa ajatustyötä tekee ja että eikö sitä liikuntaa, josta olet huolissasi, saa siitä vihannesmaisesta ruumiillisesta työstä?

En tiedä, kenelle tämä kommentti oli tarkoitettu, mutta vastaan silti. Elämme tietoyhteiskunnassa, jossa se ajatustyö on merkitykseltään erilaista kuin aiemmin. Se, että ei tarvitse muistaa puhelinnumeroita tai käydä pankkiautomaatilla tai kaupan kassalla vaihtamassa pikkurahaa parkkimittaria varten, vapauttaa kapasiteettia muunlaisiin asioihin kuten laajempien kokonaisuuksien ymmärtämiseen, eettisiin asioihin tai luovuuteen. Maailmassa ei lopu ajatustyö sillä, että sinun ei tarvitse enää ihan kaikkea muistaa itse. Ne muistettavat ja ajateltavat asiat vain priorisoidaan eri tavalla.

Vai et sinä tiedä😂😂 sama jollotus jatkuu kuin eilen. Valtaosa kansasta ei tee ajatustyötä. Mm. eettiset asiat eivät kyllä hirveästi aivoja rasita. Mitä sinä muuten teet työksesi kun on aikaa palstalla päteä kymmenien sivujen verran?

Sinä olet siis keskustellut kymmeniä sivuja? Minä tulin mukaan vasta edellisellä sivulla. Työskentelen verotuksen kanssa, mutta vain osa-aikaisesti, koska opiskelen taloustiedettä. Tänään kirjoitan gradua tässä kotona.

Valitettavasti tyylisi on aika tunnistettava. Samaa tyhjän lässytystä, "todistat" joka ikiselle kirjoittajalle miten he ovat väärässä. Kerrankin AV:lla on mielenkiintoinen keskustelu ja samanhenkisiä ihmisiä, niin eikö se pidä tulla pilaamaan??

No se tuli kyllä jo selväksi, mikä sinusta on mukavaa ja laadukasta keskustelua. Onhan se aina mukavaa, kun kaikki ovat samaa mieltä, kun silloin ei tarvitse perustella yhtään mitään.

Mutta älä huoli, en minä tässä kauaa sinua häiritse. Huomasin jo, että niitä perusteluja ei tule. Tällainen keskustelu ei minua kiinnosta.

Mitä perusteluja ei tule? Luuletko sinä että täällä kukaan haluaa/jaksaa "keskustella" kun nämä sivut ovat täynnä pelkkää todistelua kuinka kaikki ovat typeriä, vanhanaikaisia ja väärässä? Jos tänne joku erehtyy kirjoittamaan, joutuu heti mollauksen kohteeksi. Sehän on fiksua ja sivistynyttä?

En minä ole haukkunut ainakaan ketään tyhmiksi siksi, etteivät käytä älyluuria. Olen vain kyseenalaistanut logiikan, jonka mukaan älyluurin omistaminen tekisi tyhmäksi. Ymmärrätkö, mikä ero on henkilöllä, jolla ei ole älyluuria ja henkilöllä, joka haukkuu toisia tyhmiksi ilman perustetta? Sinä kuulut näistä molempiin, mutta minä olen moittinut sinua vain toisen asian takia.

Sitä on varmaan vähän hankala tajuta, jos itse on naimisissa sen paskalaatan kanssa jo ties monetta vuotta.

Niin vielä kun tietäsi, mistä tulee tuo "todistetusti". Se, että hoet tuota yhtä ja samaa, ei muutu järkeväksi perusteeksi, vaikka miten tahtoisit.

Sinä et esimerkiksi pysty enää hakemaan tietoa asioista ja jankkaat ja jankkaat.

Viestit 693 ja 698 taisivat olla ne joissa oli linkit.

Jos et halua kuin haukkua ja jankuttaa, niin ole hyvä ja painu kuuseen tästä ketjusta.

Voi  tätä ironian määrää..

Vierailija
709/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luddiitti tässä terve.

Et tainnut itse lukea tuota. Siinä puhuttiin riippuvuudesta ja ajankäytöstä. Ei älykkyydestä. Ei alkoholikaan tee ihmistä tyhmäksi, vaikka liikakäytön kohdalla onkin järkevää vieroittaa itsensä kokonaan.

Toinen linkki oli sitä varten.

Tuo linkki oli sitä varten kun ei uskottu mihinkään "älykkääseen elittiin" vaan oletettiin että ihan päästäni keksin asian. En keksinyt päästäni.

Vierailija
710/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt linkkejä vaikka kuinka paljon.

Jos et osaa lukea ja kykenet vain haukkumaan, luokittelen sinut lapseksi.

En vastaa enää tuollaisille ihmisille mitään.

Sinut tunnistaa omasta lapsenomaisesta tyylistäsi.

Sinut tunnistaa siitä että olet jatkuvasti väärässä.

Vierailija
711/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan rimpuilette kehitystä vastaan. Helpommalla pääsette, jos vähän muuttaisitte asennetta ja opettelisitte käyttämään älylaitteita. Minun mielestäni on hyvä että mahdollisimman moni asia on sovelluksena. Toivon pääseväni kaikista korteista eroon ja että ne siirrettäisiin sovellukseksi.

Ei tämä mitään "kehitystä" ole ollut enää pitkään aikaan, vaan nopeaa alaspäin menoa.

Sinunkaltaisia hölmöläisiä houkutellaan digitalisaation eteenpäin viejiksi, tarjoamalla joka vuosi uudemallinen älykännykkä, jossa on taas jotain todella uutta ja edityksellistä, ja sinä mene innokkaana halpaan ja pidät itseäsi menestyjänä. 

Sinä tässä ole hölmä jäärä. Mobiilipalvelut ovat tulee viimeisen 10 vuoden aikana älypuhelimiin ja kehittyvät koko ajan paremmiksi ja ovat eirittäin käyttökelpoisia. Ei niitä väkisin ajeta ihmisten käyttöön, vaan niille on kysyntää ja ihmiset haluaa käyttää niitä. Monella ei enää ole tietokonetta, koska se on turha, puhelimen kanssa pärjää.

Kokoajanhan niitä väkisin ajetaan ihmisten käyttöön, olet näemmä täysin sokeutunut ton digiuskontosi alttarilla.

Jos älylaitteen apsien taa kaikki viedään, kai  ymmärrät että oikeat ihmisten väliset palvelut poistuu pikkuhiljaa, niinhän on jo käynytkin monelta osin, ja siitä ei hyödy kukaan, päinvastoin elämästä tulee liki mahdotonta. Laite on oltava kädessä kokoajan, kohta siihenkin että pääset sisään kotiisi.

Hankkiiko yhteisklunta meille kaikille sitten nämä laitteet vai? Minä en sellasta itse osta, koska en sillä mitään tee. Mutta kun kaikki menee apsien taakse, sellanenhan on kaikille pakollinen.

Kännykästä (sellasesta ihan tavallisesta) tuli salakavalasti kaikille pakollinen, esim työttömän on aina oltava työkkärin tavotettavissa arkisin, tai voi käydä hullusti, työssä käyvistä puhumattakaan. Aina kaikkien on oltava tavotettavissa, siihenkin ihmiset ihan huomaamatta ajettiin väkisin.

Miksi kaupassa pitäisi olla kassalla ihminen tai autossa kuljettaja, jos koneet hoitaa homman paremmin ja halvemmalla?

Toivottavasti oli sarkasmia.

Menikö yli hilseen? Valitsen jo nyt itsepalvelukassa mielummin kuin perinteisen kassan. Odotan sitä että tavaroiden piippaamisesta päästään eroon ja kärry tarvii purkamatta työntää lukuportin läpi ja maksaa automaattiin. Jää se kassoilla jonottaminen kokonaan pois.

entäs kun se lukuportti ei toimi?

Entäs kun se kassatytön kassakone ei toimi?

Mennään toiselle kassalle tai toinen kassahenkilö tulee selvittämään tilanteen. 

Idi ootti.

Mites kauan joutusit odottamaan kun "lukuportti" sanoo sopimuksen irti eikä kaupassa ole henkilökuntaa,

Miten kauan siihen viereiselle portille kävelee, olisiko joku 15 sekuntia?

Ei se toimi uuno, sinun kaupassasi ei henkilökuntaakaan ole, joka voisi auttaa. Katsos kun apseilla vaan mennään eteenpäin siellä sinun maailmassasi. Mikäs apsi nämä portit korjaa.. hahhahha, tulee äitiä kuule ikävä ennen kuin ulos pääset.

Totta kai se toimii, vai koska viimeksi olet nähnyt kaupan jossa ei yksikään kassa toimi? Ja sitten kun teille sinne Pöljän peräkylille tulee itsepalvelukassoja, niin voit huomata että edelleen niillä on henkilökuntaa erinäisissä työtehtävissä.

Minä olen nähnyt. Siinä seisoo työntekijä itsepalvelukassan vieressä vahtimassa. Mitä järkeä siinä on? Työntekijä tarvitaan kuitenkin ja tuommoiseen höpöhommaan. Eikö luoteta ihmiseen vai tekniikkaan?

Tätä minäkin Citymarketissa ihmettelin, mitä helvetin järkeä.

Eihän se mikään itsepalvelukassa ole jos myyjän pitää seistä vahtimassa vieressä.

Eiköhän se istuisi mieluummin normikassan takana kuin tönöttäisi siinä kyyläämässä tuota ketjun vatipäätä, joka kuvittelee olevansa hyvinkin moderni ja teknologiaguru, kun käyttää "itsepälvelu"kassaa... buahahaha.

On meitä moneen junaan. Ihan turhia kassojahan nuo ovat.

Et sitten kykene käsittämään mitä eroa on sillä että palkataan 1 henkilö / 1 kassa vs 1 henkilö / 6 kassaa? .. jotkut tosiaan jäävät asemallekin..

Vierailija
712/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luddiitti tässä terve.

Ei löytynyt. Löytyi näyttelijä, muusikko, muotitoimittaja ja poliitikko. Ei yhtään ”älykköä” joita hehkutettiin.

Kannattaisiko opetella englantia, löytyisi vähän paremmin.

Vai eikö sulla ole semmosta apsia. 

Vierailija
713/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä rautalankaa niille, jotka ihmettelivät, miten se tieto/ ajattelu muuttuu tai laajenee. Kun minä voin hoitaa ne pikkuasiat, kuten laskut, wilmaviestit, aikataulujen tarkistukset, lipputilaukset jne siinä bussimatkalla sen sijaan, että tuijotan ikkunasta tyhjyyteen, minulla jää enemmän aikaa sitten kotona vaikka sen hawkingin lukemiseen.

Voisitko ystävällisesti kun pyydän, niin referoida jonkun jutun jonka olet oppinut nyt kun sinulla on resursseja vapautunut itsesi sivistämiseen.

Jos ei osaa selittää muille, niin ei ymmärrä itsekään, tiedäthän =)

Minkäs takia bussimatkalla ei voisi lukea kirjaa? Tulee paha olo? Tärisee?

Koska puhelin on huomattavasti helpommin kuljetettava kuin 200+ kirjan kirjasto.

mmmmm....

Lue uudestaan ja kokeile uudestaan.

Bussimatkalla ei voi lukea kirjaa, koska en halua kantaa yli kahtasataa kirjaa mukanani. Joka vastaa e-kirjastoni kokoa.

Vierailija
714/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan rimpuilette kehitystä vastaan. Helpommalla pääsette, jos vähän muuttaisitte asennetta ja opettelisitte käyttämään älylaitteita. Minun mielestäni on hyvä että mahdollisimman moni asia on sovelluksena. Toivon pääseväni kaikista korteista eroon ja että ne siirrettäisiin sovellukseksi.

Ei tämä mitään "kehitystä" ole ollut enää pitkään aikaan, vaan nopeaa alaspäin menoa.

Sinunkaltaisia hölmöläisiä houkutellaan digitalisaation eteenpäin viejiksi, tarjoamalla joka vuosi uudemallinen älykännykkä, jossa on taas jotain todella uutta ja edityksellistä, ja sinä mene innokkaana halpaan ja pidät itseäsi menestyjänä. 

Sinä tässä ole hölmä jäärä. Mobiilipalvelut ovat tulee viimeisen 10 vuoden aikana älypuhelimiin ja kehittyvät koko ajan paremmiksi ja ovat eirittäin käyttökelpoisia. Ei niitä väkisin ajeta ihmisten käyttöön, vaan niille on kysyntää ja ihmiset haluaa käyttää niitä. Monella ei enää ole tietokonetta, koska se on turha, puhelimen kanssa pärjää.

Kokoajanhan niitä väkisin ajetaan ihmisten käyttöön, olet näemmä täysin sokeutunut ton digiuskontosi alttarilla.

Jos älylaitteen apsien taa kaikki viedään, kai  ymmärrät että oikeat ihmisten väliset palvelut poistuu pikkuhiljaa, niinhän on jo käynytkin monelta osin, ja siitä ei hyödy kukaan, päinvastoin elämästä tulee liki mahdotonta. Laite on oltava kädessä kokoajan, kohta siihenkin että pääset sisään kotiisi.

Hankkiiko yhteisklunta meille kaikille sitten nämä laitteet vai? Minä en sellasta itse osta, koska en sillä mitään tee. Mutta kun kaikki menee apsien taakse, sellanenhan on kaikille pakollinen.

Kännykästä (sellasesta ihan tavallisesta) tuli salakavalasti kaikille pakollinen, esim työttömän on aina oltava työkkärin tavotettavissa arkisin, tai voi käydä hullusti, työssä käyvistä puhumattakaan. Aina kaikkien on oltava tavotettavissa, siihenkin ihmiset ihan huomaamatta ajettiin väkisin.

Miksi kaupassa pitäisi olla kassalla ihminen tai autossa kuljettaja, jos koneet hoitaa homman paremmin ja halvemmalla?

Menikö yli hilseen? Valitsen jo nyt itsepalvelukassa mielummin kuin perinteisen kassan. Odotan sitä että tavaroiden piippaamisesta päästään eroon ja kärry tarvii purkamatta työntää lukuportin läpi ja maksaa automaattiin. Jää se kassoilla jonottaminen kokonaan pois.

Idi ootti.

Mites kauan joutusit odottamaan kun "lukuportti" sanoo sopimuksen irti eikä kaupassa ole henkilökuntaa,

Ei se toimi uuno, sinun kaupassasi ei henkilökuntaakaan ole, joka voisi auttaa. Katsos kun apseilla vaan mennään eteenpäin siellä sinun maailmassasi. Mikäs apsi nämä portit korjaa.. hahhahha, tulee äitiä kuule ikävä ennen kuin ulos pääset.

Totta kai se toimii, vai koska viimeksi olet nähnyt kaupan jossa ei yksikään kassa toimi? Ja sitten kun teille sinne Pöljän peräkylille tulee itsepalvelukassoja, niin voit huomata että edelleen niillä on henkilökuntaa erinäisissä työtehtävissä.

Minä olen nähnyt. Siinä seisoo työntekijä itsepalvelukassan vieressä vahtimassa. Mitä järkeä siinä on? Työntekijä tarvitaan kuitenkin ja tuommoiseen höpöhommaan. Eikö luoteta ihmiseen vai tekniikkaan?

Eihän se mikään itsepalvelukassa ole jos myyjän pitää seistä vahtimassa vieressä.

Eiköhän se istuisi mieluummin normikassan takana kuin tönöttäisi siinä kyyläämässä tuota ketjun vatipäätä, joka kuvittelee olevansa hyvinkin moderni ja teknologiaguru, kun käyttää "itsepälvelu"kassaa... buahahaha.

Et sitten kykene käsittämään mitä eroa on sillä että palkataan 1 henkilö / 1 kassa vs 1 henkilö / 6 kassaa? .. jotkut tosiaan jäävät asemallekin..

Kaccalaatta vie näemmä myös helpon yhteenlaskun taidon, joka opittiin jo ekaluokalla.

Voi sentään. 

Vierailija
715/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idi ootti.

Oletko oikeasti niin vatussi että et ymmärrä miten läpimeno kasvaa kun yksi työtekijä hoitaa kymmentä kassaa yhden sijaan?

Vierailija
716/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuuntelee useiden fiksujen ja älykkäiden haastatteluja, kyllä suuriosa heistä sanoo, etteivät käytä saati edes omista älykännykkää, jos asia tulee puheeksi, sanovat etteivät myöskään käy twittereissä yms, missä näillä laitteilla aina surffaillaan, sellanen tyrkkymaailma ja itsensä jalustalle nostaminen harvemmin kiinnostaa ajattelevia ihmisiä.

Puhut yksiselitteisesti paskaa.

Ja sinä olet ihan pihalla. Moni tietoturvasta vähänkään ymmärtävä ei käytä älypuhelinta, koska se on itsessään tolkuton tietoturvariski.

Vierailija
717/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minua kiinnosta kannella mukana muoviläpysköitä. Kännykkä on kuitenkin pakko pitää mukana niin käteväähän se vain olisi jos kaikki kortit olisivat siinä.

Kuka sinut pakottaa pitämään kännykkääsi koko ajan mukana? Onko tässä mukana kenties väkivallan uhkaa, kun et osaa olla ilman sitä. Minulla ei ole aina puhelin mukanani.

Vierailija
718/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja mistähän tulee oletus, että älypuhelimen omistajalla on kaikki mahdolliset somet aktiivisessa käytössä. Minulla ainakaan ei ole twitteriä eilä instagramia. Fb on, mutta se oli jo kauan ennen älypuhelinta. Onkohan minun puhelimessani jokin vika, kun se ei tehnytkään minusta sometyrkkyä?

Sinulla ei ole!

Okei no sitten ei ole ollenkaan olemassa mitään tyrkkymaailmaa.

Ja taas on täysin ymmärryksen ulkopuolella, että on kaksi täysin eri väitettä a) älypuhelin tekee tyhmäksi, koska somettajat ovat tyrkkyjä b) somettajat ovat tyrkkyjä ja heitä on olemassa.

Vierailija
719/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idi ootti.

Miten tuo sitten sinusta poikkeaa nykytilanteesta, kun kovasti hehkutit miten tulevaisuuden kaupoissa ei tarvitse ketään palkata minnekään, asiakas vain apseilla ja lukuporteilla hoitelee asiansa. Et taida olla penaalin terävin kynä.

Kyllä me muut on ymmärretty jo alusta asti, ettei teknologia voi ihmistä korvata. Mutta sinä elät jossain omassa kuplassasi, missä ihmisiä ei tarvita mihinkään, koneet ja apsit vaan hoitelee.

Vierailija
720/1127 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luddiitti tässä terve.

Kannattaisiko opetella englantia, löytyisi vähän paremmin.

Vai eikö sulla ole semmosta apsia. 

Kerrotko vielä miten englannin opettelu auttaa suomenkielisen artikkelin lukemisessa, arvon vatussi?