Inhoatteko toista ihmistä lihavuuden vuoksi
Olen miettinyt asiaa, kun tunnen vastenmielisyyttä raskaan ylipainon vuoksi. Onko oikein, väärin, ei kumpaakaan, mutta kysymys on toisesta ihmisestä tunteineen, ajatuksineen ja mielestäni usein valheineen liittyen lihavuuteen.
Ymmärrän toki, että joku voi inhota minua jostain muusta syystä. Lihava en ole, mutta minusta saa inhotakin.
Nyt tutustuin yhden lihavan ajatuksiin ja ollaan monessa aioissa samoilla linjoilla. Vielä en ole tohtinut kysyä. että ´miksi olet noin lihava, siis vähän kärjistetysti.`
Kommentit (23)
En tietenkään. Tuntemani lihavat on oikein herttaisia ihmisiä. Mun bestis on reilusti ylipainoinen ollut aina ja mieheni on suhteen aikana kerännyt noin 10 kiloa ylipainoa. Lähinnä surettaa kun itse selvästi kärsivät painostaan. Varsinkin ystäväni puhuu joka toisella tapaamisella siitä kun on taas aloittanut jonkun dieetin ja seuraavalla siitä kun onkin lihonut pari kiloa. Musta olis tosi mukava jotenkin olla apuna ja tsemppaamassa mutta en sit tiedä syttyisikö siitä sota jos itse hoikkana naisena alan liiaksi neuvomaan, vaikka aina olen ollut normaalipainoinen ja aidosti pitänyt liikunnasta ja terveellisestä ruoasta. Toivon oikeasti että onnistuu tavoitteessaan kun on kuitenkin aina pirteämpi kun on jaksanut liikkua enemmän.
Mies taas on suurinpiirtein hyväksynyt painonsa ja hyvä niin, pidän itsekin hänestä nyt yhtä paljon kun timmimpänä. Harmittaa lähinnä kun ei voida harrastaa liikuntaa oikein yhdessä kun hengästyy nopeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ei se lihavuus ihmisen luonnetta muuta.
Mutta eikö luonne vaikuta siihen , päästääkö ihminen itsensä raskaasti ylipainoiseksi. Tasapainoinen, terve ihminen voi nimittäin vaikuttaa asiaan, ei se lihavuus ole asia, joka vain tapahtuu. Ymmärrän masennukset, kriisit, kuolemat yms, muttei ne mielestäni selitä 30kg ylipainoa.
Järkyttävää luokittelua. Miten tämän väitteen perusteella selität hoikat mielenterveysongelmaiset tai lihavat terveet ja tasapainoiset.
Mutta eikö luonne vaikuta siihen , päästääkö ihminen itsensä raskaasti ylipainoiseksi. Tasapainoinen, terve ihminen voi nimittäin vaikuttaa asiaan, ei se lihavuus ole asia, joka vain tapahtuu. Ymmärrän masennukset, kriisit, kuolemat yms, muttei ne mielestäni selitä 30kg ylipainoa.