Kuinka pettäminen paljastui?
Kommentit (1762)
Tiedän tapauksen missä naisen pettäminen on selvinnyt synnytyslaitoksella. Pariskunta odotti onnellisena perheenlisäystä, mutta lapsen syntyessä paljastui, että nainen oli käynyt lomamatkallaan vieraissa. Jokainen varmaan osaa päätellä itse miten tämä kävi ilmi. Mies erosi välittömästi ja muutti paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos erehdyt varatun kanssa petiin niin pliis jätä oikeasti joku koru, hiustuppo, pinni, pikkarit, mikä vaan tai jopa useita! Itse ainakin haluan tietää jos selkäni takana vehdataan ja olisin kiitollinen
Tämä oliskin ihan asiallinen juttu. Mutta moni on täällä miehen pettämisen paljastuttua (siis että vaimo on löytänyt omasta sängystään/kotoaan juurikin jotain toiselle naiselle kuuluvaa) manaillut, kuinka röyhkeä miehen hoito oli ollut, kun jättänyt kylpytakin taskuun tampaxia tai jopa just ne pikkarit jälkeensä.
Ja syynä ilmeisesti se, että kakkonen haluaa ykkösen paikan, ja merkkasi reviirinsä. Mutta tämä kääntyykin näin ihan päinvastaiseksi, eli siskot vetävätkin yhtä köyttä.
Mistä tuon tietäisi, kumpaa tarkoitetaan, jos itse löytää vieraan naaraan merkit kotoaan :D
Ainakin se on varma, että yhteisen kodin yhteisessä vuoteessa pettäminen merkitsee, että pettäjä joko haluaa jäädä kiinni tai puolisolla ei ole paljoakaan väliä. Parhaimmillaan puoliso on itsestäänselvyys, pahimmillaan vastenmielinen jollakin tavoin hyödynnettävä välttämättömyys. (Vai onko kyse rahasta, ei varaa edes motelliin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos erehdyt varatun kanssa petiin niin pliis jätä oikeasti joku koru, hiustuppo, pinni, pikkarit, mikä vaan tai jopa useita! Itse ainakin haluan tietää jos selkäni takana vehdataan ja olisin kiitollinen
Tämä oliskin ihan asiallinen juttu. Mutta moni on täällä miehen pettämisen paljastuttua (siis että vaimo on löytänyt omasta sängystään/kotoaan juurikin jotain toiselle naiselle kuuluvaa) manaillut, kuinka röyhkeä miehen hoito oli ollut, kun jättänyt kylpytakin taskuun tampaxia tai jopa just ne pikkarit jälkeensä.
Ja syynä ilmeisesti se, että kakkonen haluaa ykkösen paikan, ja merkkasi reviirinsä. Mutta tämä kääntyykin näin ihan päinvastaiseksi, eli siskot vetävätkin yhtä köyttä.
Mistä tuon tietäisi, kumpaa tarkoitetaan, jos itse löytää vieraan naaraan merkit kotoaan :D
Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä kakkosen päässä liikkuu?
Pääasia että ukko jää kiinni että voi tehdä omat johtopäätökset ja ratkaisut.
No on sillä aika paljon kuitenkin väliä, että onko se suttura joku useammankin kerran hoito, vai joku "joka piti saada, fiilis oli sellainen", kuten laulussa sanotaan. Mua ainakin veetuttais moninkertaisesti, jos ukolla olis ollut jonkinlainen "kaksoiselämä" (vaikka mun ystävän kanssa tai naapurin jne.) ja kakkonen olisi käynyt kärsimättömäksi ja jättänyt "käyntikorttinsa" sänkyyni, kuin että joku satunnainen baarihoro.
Ja tietenkin jokainen tekee oman ratkaisunsa, mutta aika paljon tuo esille ottamani seikka kuitenkin joillekin taitaa vaikuttaa.
Koska mies eli kaksoiselämää, uusi nainen varmaan kyllästyi ja soitti minulle. Niin kuin elokuvissa, sellaisen Tiedätkö, että miehelläsi on suhde xxx:n kanssa. Ja siitähän se eroprosessi alkoi, kun piti kertoa miehelle puhelusta. Siltikään ei heti myöntänyt mitään. Mutta koska tunsin xxx:n, otin 3 kk ikäisen vauvan mukaan ja lähdin kysymään asiaa häneltä. Naapurin täti oli sillä aikaa meillä, 1v ja 3v nukkuivat.
Xxx olikin oikein avoin ja kertoi kaiken.
Pettäminen oli oikeastaan petos.
Oli helppoa sanoa tuon kyläilyn jälkeen miehelle, että tiedän kaiken. Mene.
Noin 5 vuotta meni itselläni erosta selviämiseen. Lapsille ei koskaan muodostunut isäänsä kunnoliista suhdetta.
Puoliso kävi suppailemassa. Lauta oli kuitenkin kuiva.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jätä mitään merkkejä – päinvastoin. Haluan tämän seksisuhteen jatkuvan ja vaikka seksisuhde loppuisi, toivon ystävyyden jatkuvan silti sen jälkeen.
Teille jolla on sarjapetturi kotona, sama oliko mies tai nainen. Jos kuitenkin haluatte jatkaa niin suhde avoimeksi. Molemmille samat oikeudet.
Pettäjä nyt harvemmin suo partnerilleen muita suhteita. Vaikka itsellä näitä olisikin.
Puhelimesta tuli avovaimolle kotona ollessa kaikkein tärkein, se vähäinenkin seksi ja muu kosketus loppui. Ei näyttäytynyt vähissä vaatteissa, saati alasti ja saunassakin halusi käydä yksin. Työssä, jossa ennen ei ikinä ollut ylitöitä, alkoi olla. Minun aikataulut alkoi kiinnostaa. Peli tuli selväksi, vaikka kielsi. Vaikka tiesin, että toinen on nyt kuvioissa, arvelin, että leikitään sitten. Kyselin usein ylitöistä, somestaan ja menemistään, tarjouduin mukaan yms. ja kyllähän ne valheet sitten meni ristiin tai muuttui. Lopulta puhalsin pelin poikki ja annoin kaksi päivää aikaa kerätä tavaransa ja häipyä asunnostani. Sittempä se hätä iskikin, anteeksi pyyntöjä kera itkun. Terapiaan olisi pitänyt mennä, antaisimmeko yhteiset vuodet valua hukkaan yms. En tuntenut tätä itkevää naista kohtaan siinä vaiheessa enää mittään, en vihaa, en rakkautta, enkä sääliä. Muutti sitten vanhemmilleen ensihätään, nöyryytys sekin yli kolmekymppiselle. Vielä yritti senkin jälkeen muutamia kertoja ehdottaa treffi-iltaa, tai että pitäisi keskustella asiasta, kun meillä oli muka niin paljon hyvää. Laitoin numerolle eston.
Miksi pettäminen (lue: yleensä tarkoittaa ihmisille seksin harrastamista toisen kanssa) on välittömästi suhteen loppu niin monille? Ymmärrän luottamuksen menettämisen seurauksen toki, mutta käsi sydämellä, moniko uskoo, että ihan jokaisessa houkutuksessa pystyisi välttämään pettämistä itse? Pitkään jatkunut salasuhde on toki eri juttu kuin kerran tapahtunut pettäminen.
Ja itse en ole pettänyt, kun elän suhteessa, jossa saa panna muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettäminen (lue: yleensä tarkoittaa ihmisille seksin harrastamista toisen kanssa) on välittömästi suhteen loppu niin monille? Ymmärrän luottamuksen menettämisen seurauksen toki, mutta käsi sydämellä, moniko uskoo, että ihan jokaisessa houkutuksessa pystyisi välttämään pettämistä itse? Pitkään jatkunut salasuhde on toki eri juttu kuin kerran tapahtunut pettäminen.
Se sopii sinulle ja hyvä että olet löytänyt sellaisen, jolle se myös sopii.
Koeta nyt ymmärtää, että suurimmalle osalle se ei kuitenkaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on yhdessä sovitun tai vaaditun sopimuksen rikkomisesta, vaaditaan toiselta jotain mihin ei kyetä itse. Et voi ymmärtää pettämisen konseptia, koska yksiavioisuus ei kuulu elämääsi lähtökohtaisesti.
Ehkä ymmärrät paremmin esimerkkiä, jossa sovitaan että kaikki ruoka on aina kotiruokaa, joka tehdään ja syödään kotona, aina. Sitten käykin ilmi, että toinen onkin käynyt ravintolassa syömässä kalliita ja herkullisia annoksia salaa ja yhteisillä rahoilla. Eikö sopimus ole silloin rikottu ja kotiruokaan vuosia tyytyneellä petetty olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on yhdessä sovitun tai vaaditun sopimuksen rikkomisesta, vaaditaan toiselta jotain mihin ei kyetä itse. Et voi ymmärtää pettämisen konseptia, koska yksiavioisuus ei kuulu elämääsi lähtökohtaisesti.
Ehkä ymmärrät paremmin esimerkkiä, jossa sovitaan että kaikki ruoka on aina kotiruokaa, joka tehdään ja syödään kotona, aina. Sitten käykin ilmi, että toinen onkin käynyt ravintolassa syömässä kalliita ja herkullisia annoksia salaa ja yhteisillä rahoilla. Eikö sopimus ole silloin rikottu ja kotiruokaan vuosia tyytyneellä petetty olo?
Sanoinhan mä, että ymmärrän sen pettämisen aiheuttaman luottamuksen menettämisen ja siten sen, että siitä tulee pahasti petetty olo, kun toinen on tehnyt jotain sellaista, mistä ei ole yhteisesti sovittu.
Mietin vain, miten monet ovat esim. yhdestäkin satunnaisesta kännipettämisestä valmiita heittämään roskakoriin pitkiäkin parisuhteita.
Ei paljastunut mitenkään. Pitkään oltiin yhdessä, mutta pettäminen jäi salaisuudekseni.
Vierailija kirjoitti:
Jäin kiinni (olen siis pettäjä) exän löydettyä viestejä puhelimestani. Onneksi löysi, onneksi erottiin, onneksi olen onnellisesti nyt naimisissa.
Ainakin siihen saakka kunnes petät uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin kiinni (olen siis pettäjä) exän löydettyä viestejä puhelimestani. Onneksi löysi, onneksi erottiin, onneksi olen onnellisesti nyt naimisissa.
Miksi et itse puhaltanut peliä poikki jos kerran kaikki muuttui paremmaksi?
Miksi piti pettää ensin?Täytyi saada oma tulevaisuus ja selusta turvattua ennen eroa.
t. Eri
Hmh. Minä en ole pettänyt, mutta eronnut kyllä. Eipä se ihan helppo päätös ole vaikka rakkaus oliskin loppu. Mulle ainakin teki kipeää luopua ihmisestä, jonka kanssa olin teinistä saakka elänyt. Jokainen ymmärtää sisimmissään, että yhteys katkeaa ajan mittaan, vaikkei eroon draamaa liittyisikään. Perheen hajottaminen oli oikeasti kova päätös. Jos olisin lähtenyt sille tielle vasta kun uusi rakkaus osuu kohdalle, en voi vannoa, ettenkö olisi hetken ajatuksiani keräillessäni elänyt kaksoiselämää.
Monihan oikein ympäristön kannustamana jää rakkaudettomaan suhteeseen, koska kaikki ympärillä toistelee kuinka liian helposti erotaan ja yhdessä voisi pysyä perheen vuoksi. Sitten kun meneekin huumaantumaan jostain uudesta ihmisestä niin siinäpä onkin valintatilanne edessä. Kieltääkö itseltään uusi rakkaus ja jäädä vanhaan muiden vuoksi, vai tehdä liian nopealta (ulospäin) näyttävä liikku ja erota. Ei se uusi onnikaan vuosia odottele kädet helmoissa.
Nämä jotkaa huutaa eroa, jss etc niin ovatko oikeasti joutuneet vuosien suhdetta puntaroimaan uskoakko omia havaintoja versus koko perhe.
Myöskin ympäristön vaikutus on sanojesi mukaista jossa vakuutetaan ettethän se sinä voi olla perheen murskaaja, mieti nyt hei.
Kyllä sitä pettämistä on hierottu mun naamaan monella tavalla. En tajunnut koska mielessäni ei ollut epäilyksen häivääkään vaan luotin 100%
Petos se on ollut eikä pettäminen, jatkui vuosia. Keskustellen mies vakuutti haluaan yhteiseen tulevaisuuteen ja oli mukana kuin peräpukama.
Kyllä siinä vuodet ovat menneet hukkaan. Voin pahoin niin kauan. Lähipiirin kanssa keskustelin ja kaikki olivat vaan sitä mieltä että olen vain vaikea ihminen jonka kanssa tulla toimeen. Suurin osa tiesi mitä tapahtui.
En suostu olemaan katkera ex vaikka kaikki syy olisi. Tuo oli opetus, ei elinikäinen tuomio. Ja sekös näitä harmittaakin kun nousin suosta ja jatkoin parempaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinhan mä, että ymmärrän sen pettämisen aiheuttaman luottamuksen menettämisen ja siten sen, että siitä tulee pahasti petetty olo, kun toinen on tehnyt jotain sellaista, mistä ei ole yhteisesti sovittu.
Mietin vain, miten monet ovat esim. yhdestäkin satunnaisesta kännipettämisestä valmiita heittämään roskakoriin pitkiäkin parisuhteita.
Tarkoitatko tässä nyt sellaista tilannetta, jossa kännipettäjä heti seuraavana aamuna tunnustaa ja katuu ja lupaa ettei enää tee niin ja myös pitää lupauksensa?
Usein nämä jutut kuitenkin menevät niin että jäävät kiinni ja sitten kovasti katuvat jne.
Mistä tiedät että se oli vaan se yksi hairahdus?
Enemmän siitä tulee vaikutelma että tuota tapahtuu useinkin, nyt vain jäi kiinni.
Minä en ainakaan jaksa tuollaista, ennemmin olen yksin.
Vaimo jäi kiinni kun jonkun aikaa oli halunnut viettää vkl yksin ja alkoi käymään baareissa ystäviensä kanssa. Minä sitten reissasin lasten kanssa milloin missäkin. Olen todella onnellinen että noin kävi sillä eron jälkeen tajusin miten onnettomassa suhteessa elin.Minä olen jo uudestaan naimisissa mutta hän ei ole.
Vaimo tarkisti kortsuvarastoni.
Vierailija kirjoitti:
Avoimessa suhteessa saa pettää luvan kanssa.
joo tätä en ole koskaan ymmärtänyt, en koskaan! Anteeksi nyt jos ketä tämä henkilökohtaisesti koskettaa, mutta tuo selitys ei kuuna päivänä menisi läpi kuin korkeintaan melko tuoreessa suhteessa. Mutta se, että ollaan oltu aviossakin jo vuosikymmenen ja ukko selittää jotain heikosta itsetunnosta ja siitä kun ei ansaitse noin ihanaa vaimoa jaadajaada -ihan hirveää kackelia!!
Joku ikäkriisi..ehkä, ehkä jopa voisin niellä. Mutta ikäkriisihän on siis se eksistentiaalinen kysymys: tässäkö tämä oli? Jos puolisolla olisi meidän suhteen kanssa sellainen olo, että tässäkö tämä nyt sitten oli, niin suhteen ongelmahan se on, ei mikään vaihe tai henkilökohtainenkaan kriisi sen PARIsuhteen osalta.
Tuo kolmannen haukkuminen ja kaiken kaataminen sen vastuulle on vaan manifestaatio suhteesta, jossa ongelmista ei pystytä puhumaan oikein mitenkään. Ei saa kakistettua, että "kun minua ei seksi sinun kanssa enää oikein kinostele, kun se on aina sitä samaa ja olet niin pulleakin, ettet enää tule satulaan" tai, että "lasten jälkeen olet kohdellut minua kuin hissipoikaa, tuntuu, ettet ole enää yhtään kiinnostunut kohtaamaan millään tasolla mua miehenä". Tai, että "jäi kaivelemaan kun sanoit sillon nuorempana, että olisi pitänyt jatkaa Pekan kanssa eikä alkaa sinun ja olen ollut pirun katkera tästä aina". Niin sitten selitellään, että "viekas nainen vietteli ja ei se ollut koskaan muuta kuin helppo reikä blahblah".
Believe me, kokemusta on. Nainen tivaa miksi miksi miksi, muttei koskaan ole kestänyt kuulla minkäänlaista kritiikkiä joka kohdistuisi kerrankin itseensä, joten mies ei sitä esitä nytkään., vaan luikkii tilanteesta vanhanaikaisella ja helpolla.