Kuinka pettäminen paljastui?
Kommentit (1762)
Ei pidä paikkansa. Olen aikaisemmin pettänyt, kun olin parisuhteessa. Enää ei tulisi mieleenikään pettää. Olen ollut jo yli kymmenen vuotta ihanan ihmisen kanssa. Pettämisen taustalla lienee useita eri syitä, ei se automaattisesti ole patologista. Eikä toisaalta pettäminen johdu kumppanista. Syitä voi olla useita. Ehkä me ihmiset emme ole automaattisesti yksiavioisia vaan moniavioisia, kunnes lopulta löydämme sen oikean. Osa ei löydä sitä koskaan ja osa löytää ensimmäisellä kerralla. Joku voi olla jo heti oikean kanssa mutta tarvitsee muutaman seikkailun ymmärtääkseen sen. Ihmisen mieli on erikoinen. Olen pettänyt aikaisemmissa suhteissa sen verran paljon että osaan jo kaikki temput, myös ne joista jää kiinni. Pettäminen loppuu kun ihminen löytää itsensä ja sen jälkeen toisen ihmisen. Me täytämme omaa tyhjyyden tunnetta pettämisellä. Kaipaamme rakkautta, huomiota ja ainutlaatuisuuden kokemusta. Mistä tuota saa? No, juuri pienillä romansseilla ja pettämisillä. Turha siitä on ihmistä syyllistää. Kukapa meistä ei kaipaisi arvostusta, rakkautta, spontaania seksiä tai huolenpitoa? Ihminen tuntuu olevan vain sen verran outo, että ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista. Kuvittelemme että oma sisäinen tyhjyyden tunne täyttyy toisen kautta. Ei se niin mene. Sisäinen tyhjyyden tunne ei möyskään näy päälle. Vasta kun osaamme rakastaa terveellä tavalla itseämme loppuu pettäminen. Me kompuroivat vajavaiset ihmiset täällä koitamme toikkaroida itsemme ja toistemme kanssa. Etsimme sydän huutaen huomiota ja rakkautta. Sillä matkalla satutamme ihan liikaa toisiamme ja usein juuri niitä läheisimpiä. Onneksi tiedän, että ihminen on oppivainen. Matka voi silti olla tosi tosi pitkä. Pettäminen on väärin ja sillä rikkoo muita mutta omalla tavallaan se osa ihmiseksi kasvamisen polkua. Nim.merk. entinen pettäjä M.
Löysin vieraan naisen vaatteita meiltä. Mies kiistää kaiken enkä vieläkään tiedä kenelle ne kuuluivat.
Niin että jos joku eukko on kadottanut mustan printtipaitansa ja alkkarinsa, niin saa ilmoittautua.
Mieskaverille tuli hinku risteilylle, varmisteli siinä monta viikkoa työvuorojani eli milloin olisin vkl:n töissä. Varasi matkan kolmen miesystävänsä kanssa mutta loppuviimeksi lähti yksin, oli erinäisiä "syitä" miksei kavereista kukaan päässyt matkalle (tässä vaiheessa soi jo hälärit). Lähetti matkalta kuvan jossa ei aluksi näkynyt mitään erikoista. Myöhemmin aloin tutkimaan tarkemmin ja kaikkea kivaa löytyi kun suurensin, ei pelkästään yksi vaan monta merkkiä että hytissä oli ollut muitakin. Puolen vuoden päästä otin vasta asian esille kun farkkujen taskusta löytyi hiussolkia (pesin sen pyykkiä joskus). Suuttui perke*e kuin raivohärkä, rauhallinen mies :) Mutta ei syytellyt minua mistään. Taisi tietää mistä pinnit olivat, kuvassa olevia juttuja ei osannut selitellä. Siinä sitten mietin puolta vuotta taaksepäin ja olihan niitä klassisia merkkejä: kännyn kyttääminen ja salaa naputteleminen, tekstareita "lontoosta" yölläkin, välillä liian hyvällä tuulella ja välillä kiukkunen kuin ampiainen, alapääni haisi ja kutisi pari päivää miehen käyntien jälkeen (sekafloora) ym ym. Tein tutkimustyötä ja sain selville naisen miehen yhteystiedot, niin ja tietysti sen naisen jota olin kaikenaikaa epäillyt kun mies puhui siitä paljon (oli kuulemma huono liitto mutta ei voinut erota, ovat vielkin yhdessä). Päätin että seuraavalla kerralla ilmoitan miehelle mitä akkansa puuhaa. Enää ei ole ollut heillä mitään tai sitten tapailee todella taidokkaasti salaa. Yhdessä ollaan vieläkin mutta luotto meni. Niin ja kyllä seuraava kerta on sitten se viimeinen, ottakoon ryhävalaansa omakseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät pitää ohjata psyykkiseen hoitoon.
Aiheuttavat niin paljon tuhoa yhteiskunnassa:lapset kärsii isin/ äidin pettämisestä lopun ikäänsä
ero hajottaa kodin, suvun, ystävät
työpaikoilla selvitellään sotkuja, maksaa ja vie aikaa johtotasolla
sukupuolitaudit tarttuu, yhteiskunta maksaa hoidot
abortit ja keskeytykset maksaa yhteiskunnalle veroina ym.
pettäjät tuhoavat monen elämän henkisesti/ fyysisesti, masennus ym. mielenterveysongelmat yhteiskunnan hoidettavaksi
Jne.Ja pettäjät, nämä vaan saa jatkaa muiden ihmisten tuhoamista, MIKSI???
Hoitoon ja rikostuomio päälle!
aika silleen isoksi asiaksi on sun päässäsi muodostunut ihmissuhdeasiat. Eikö oo niin, että joka kerran kun muodostat jonkinlaisen ihmissuhteen, on siinä 2 täysivaltaista yksilöä omine toiveineen ja tarpeineen? Eikse silloin pidä aina riskin sisällään, että toinen osapuoli voikin päättää, ettei arvosta suhdetta yhtälailla tai haluaa sen jopa päättyvän? Ehkä oot itsekin joskus päättänyt tai häivyttänyt jonkin ihmissuhteen ymmärtämättä ollenkaan, että se aiheutti toiselle masennusta tai pahaa mieltä.
Pettäminen on valehtelua ja sinänsä väärin, mutta niin kauan kun on ihmisiä on valehtelua ja oman edun tavoittelua, monen muotoista (pettäminen ei suinkaan ole ainoa, moni taivuttelee muita tahtoonsa monenlaisen manipulaation kautta, eikä edes pidä tekoaan vääränä, koska se toinen on "itse päättänyt" suostua). Jos oma psyyke /talous /elämän ulkoiset puitteet ei kestä sitä kasassa niin kannattanee pysytellä enimmäkseen itsekseen.
WTF?? Mikä tämän kommentin pointti on, miten tuo on kenenkään henkilökohtainen ongelma just nyt?
Sensijaan täyttä totta, että pettäjät aiheuttavat koko yhteiskunnassa, yksilötasolla jne. tuhoa ympäristössään ja ennenkaikkea ITSELEEN!
MUTTA EI PETTÄJÄT, persoonallisuushöiriöiset TÄTÄ MYÖNNÄ, EI TIEDOSTA mihin kaikkeen petos vaikuttaa.
Etkä ilmeisesti sinäkään? Pettäjän puheenvuoroko kirjoituksesi oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttavat niin paljon tuhoa yhteiskunnassa:lapset kärsii isin/ äidin pettämisestä lopun ikäänsä
pettäjät tuhoavat monen elämän henkisesti/ fyysisesti, masennus ym. mielenterveysongelmat yhteiskunnan hoidettavaksi
aika silleen isoksi asiaksi on sun päässäsi muodostunut ihmissuhdeasiat. Eikö oo niin, että joka kerran kun muodostat jonkinlaisen ihmissuhteen, on siinä 2 täysivaltaista yksilöä omine toiveineen ja tarpeineen? Eikse silloin pidä aina riskin sisällään, että toinen osapuoli voikin päättää, ettei arvosta suhdetta yhtälailla tai haluaa sen jopa päättyvän? Ehkä oot itsekin joskus päättänyt tai häivyttänyt jonkin ihmissuhteen ymmärtämättä ollenkaan, että se aiheutti toiselle masennusta tai pahaa mieltä.
Pettäminen on valehtelua ja sinänsä väärin, mutta niin kauan kun on ihmisiä on valehtelua ja oman edun tavoittelua, monen muotoista (pettäminen ei suinkaan ole ainoa, moni taivuttelee muita tahtoonsa monenlaisen manipulaation kautta, eikä edes pidä tekoaan vääränä, koska se toinen on "itse päättänyt" suostua). Jos oma psyyke /talous /elämän ulkoiset puitteet ei kestä sitä kasassa niin kannattanee pysytellä enimmäkseen itsekseen.
Pettäjänarsku äänessä! Kerro mitä noista tuhoista ei tapahdu, kun pettäjä jää kiinni???
Tämä tapahtui tutulle pariskunnalle.
Puoliso paljastui pettäjäksi kun työkaveri tuli uskoon ja ahdistus kasvoi liian suureksi. Tämä työkaveri otti yhteyttä petetyn puolisoon ja kertoi kaiken mitä olivat työreissuilla ym. tehneet salaa. Tuli ero, meni yritys konkurssiin ym.
Pettäjä järkyttyi niin, että masentui, myöhemmin joutui työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Olen aikaisemmin pettänyt, kun olin parisuhteessa. Enää ei tulisi mieleenikään pettää. Olen ollut jo yli kymmenen vuotta ihanan ihmisen kanssa. Pettämisen taustalla lienee useita eri syitä, ei se automaattisesti ole patologista. Eikä toisaalta pettäminen johdu kumppanista. Syitä voi olla useita. Ehkä me ihmiset emme ole automaattisesti yksiavioisia vaan moniavioisia, kunnes lopulta löydämme sen oikean. Osa ei löydä sitä koskaan ja osa löytää ensimmäisellä kerralla. Joku voi olla jo heti oikean kanssa mutta tarvitsee muutaman seikkailun ymmärtääkseen sen. Ihmisen mieli on erikoinen. Olen pettänyt aikaisemmissa suhteissa sen verran paljon että osaan jo kaikki temput, myös ne joista jää kiinni. Pettäminen loppuu kun ihminen löytää itsensä ja sen jälkeen toisen ihmisen. Me täytämme omaa tyhjyyden tunnetta pettämisellä. Kaipaamme rakkautta, huomiota ja ainutlaatuisuuden kokemusta. Mistä tuota saa? No, juuri pienillä romansseilla ja pettämisillä. Turha siitä on ihmistä syyllistää. Kukapa meistä ei kaipaisi arvostusta, rakkautta, spontaania seksiä tai huolenpitoa? Ihminen tuntuu olevan vain sen verran outo, että ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista. Kuvittelemme että oma sisäinen tyhjyyden tunne täyttyy toisen kautta. Ei se niin mene. Sisäinen tyhjyyden tunne ei möyskään näy päälle. Vasta kun osaamme rakastaa terveellä tavalla itseämme loppuu pettäminen. Me kompuroivat vajavaiset ihmiset täällä koitamme toikkaroida itsemme ja toistemme kanssa. Etsimme sydän huutaen huomiota ja rakkautta. Sillä matkalla satutamme ihan liikaa toisiamme ja usein juuri niitä läheisimpiä. Onneksi tiedän, että ihminen on oppivainen. Matka voi silti olla tosi tosi pitkä. Pettäminen on väärin ja sillä rikkoo muita mutta omalla tavallaan se osa ihmiseksi kasvamisen polkua. Nim.merk. entinen pettäjä M.
Höpö höpö, henkisesti sairaita te pettäjöt olette, milloin ymmärrätte sen ja haette apua?
Olette kuin narkkarit, alkoholistit, peliriippuvaiset jne. siitä pettämisen jönnityksestä. Eli joku AA- kerho teillekin pitäis järjestää ja pakkohoito. Joku PP- kerho eli PASKAPÄIDEN- kerho sopis teille!
Kuinka pierettäminen paljastuu?
Vierailija kirjoitti:
Komea sieluntie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjänarsku äänessä! Kerro mitä noista tuhoista ei tapahdu, kun pettäjä jää kiinni???
en minä ole pettänyt ketään. Erosin kun lakkasi tuntumasta sille, että haluan liitossa jatkaa.
Mutta väitätkö todella, että kaikki nuo asiat tapahtuu kun petetään ja aina??
Tunnen varmaan parikymmentä joskus pettänyttä. Yksi heistä toistaa tekonsa joka suhteessa, muut ovat jättäneet kertaan. Tautien levittämistä ei ole tapahtunut tietääkseni kertaakaan, eikä työpaikan sotkuja, ei haavoitettuja lapsia, eikä mielenterveysongelmia. Kolme eroa kylläkin. Loput ei edes tiedä tulleensa petetyksi ja /tai ero on tullut muista syistä.
Olet hysteerinen. Yksilöterapia voisi auttaa irti läheisriippuvuudesta. Siitä hyötyisit ylivoimaisesti eniten sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF?? Mikä tämän kommentin pointti on, miten tuo on kenenkään henkilökohtainen ongelma just nyt?
Sensijaan täyttä totta, että pettäjät aiheuttavat koko yhteiskunnassa, yksilötasolla jne. tuhoa ympäristössään ja ennenkaikkea ITSELEEN!
MUTTA EI PETTÄJÄT, persoonallisuushöiriöiset TÄTÄ MYÖNNÄ, EI TIEDOSTA mihin kaikkeen petos vaikuttaa.
Etkä ilmeisesti sinäkään? Pettäjän puheenvuoroko kirjoituksesi oli?
Ihan uteliaisuutta: oletko koskaan miettinyt analyyttisella tasolla minkälaista tuhoa sinä aiheutat ympärillesi ja ympärilläsi oleville ihmisille? Tunteet sivuun sekä pelot ja syvä itseen meneminen: ovatko aikeeni ja tekemiseni sekä puheeni aina täysin vilpittömiä ja hyväntahtoisia vai sorrunko kuitenkin joskus oman etuni tavoitteluun. Manipuloinko toista, valehtelenko, jätänkö kertomatta. Puhunko epätotta toisesta kolmannelle. Taivuttelenko toisia toimimaan tahtomallani tavalla. Jätänkö huomiotta toisen toiveet, toisen tarpeet, hädän. Jätänkö ihmissuhteen taakseni jos se ei tuota minulle enää mielihyvää. Otanko silloin toisen mielipahan huomioon. Vai jätänkö vain vastaamatta viestiin, tervehdykseen, kierränkö kutsut. Niin kuin iso kirja sanoo; viaton heittäköön ensimmäisen kiven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi, että jos mies pettää, niin se pettää aina. Vaikka jättäisi edellisen vaimon ja vaikka menisi uudestaan naimisiin tämän toisen naisen kanssa, niin kohta on jo uusi kierroksissa.
Älkää hyvät naiset uskoko mitään muuta, tämä on niin nähty ja koettu ja kuultu.
Riippuu pettämisen syistä. T: olen pettänyt muutamaakin exää, mutta nykyistä en koskaan.
Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi, että jos mies pettää, niin se pettää aina. Vaikka jättäisi edellisen vaimon ja vaikka menisi uudestaan naimisiin tämän toisen naisen kanssa, niin kohta on jo uusi kierroksissa.
Älkää hyvät naiset uskoko mitään muuta, tämä on niin nähty ja koettu ja kuultu.
Riippuu pettämisen syistä. T: olen pettänyt muutamaakin exää, mutta nykyistä en koskaan.
Vielä.
Täysin saman voisi sanoa sinulle. Joka toinen pettää, jokainen heistä sen ensimmäisen kerran.
Ex-akka ratsasti mun kullilla niin sen anaalista valui spermaa mun palleille.
Vierailija kirjoitti:
Ex-akka ratsasti mun kullilla niin sen anaalista valui spermaa mun palleille.
Ex- kusipää jätkä nussi mua niin sen anaalista valui ripulia ja liukkaria homo panon jäljiltä
Pettäjät on henkisesti sairaita, alinta kastia, hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
salainentyyppi kirjoitti:
En ole jäänyt kiinni :).
Mulla sama. Vain urpot jäävät kiinni. Ja sitten tietysti ne jotka haluavatkin jäädä kiinni. Se tuntuu olevan yllättävän yleistä, ilmeisesti helpompaa kuin sanoa että haluaa erota.
M43
Sitä olen täällä koittanut pidemmän ajan jo tehdä näille mammoille selväksi. Jos mies haluaa pettää, niin sitä on mahdotonta saada selville mikäli mies ei tahallaan halua jäädä siitä kiinni. Tai sitten mies on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, ja ero on varmaan pelkkää voittoa sille naiselle.
Meillä mies jäi kiinni niin ,että kesken minun ja mieheni yhteisen illan hänelle tuli viesti puhelimeen. Hän luki sen, ja laittoi järkyttyneenä puhelimen pois äkkiä. Mieheni ilmaisee tunteita todella pienesti, joten tämmä vaatii harjaantunutta silmää, joka minulla tietenkin oli kun olin hänen kanssaan jo pitkään ollut yhdessä. Jos joku muu olisi katsonut häntä, hän ei olisi huomannut mitään ilmeen värähdystäkään, mutta minä näin heti että mies järkyttyi.
Kysyin kuka laittoi viestin, ja hän valehteli että kaveri laittoi. Pyysin nähdä puhelimen ja kun mies kieltäytyi, niin sanoin että lähdenpä tässä pakkaamaan kamojani sitten, että kaikki muu voidaan kyllä selvittää ja päästä yli, mutta valehtelua ei.
Mies näytti puhelimen viestin ja se oli hänen työkaveriltaan, naiselta, ja siitä kävi kyllä selväksi mitä oli tapahtunut.
Järkystyskin johuti siitä että kiinnijäämisen minimoimiseksi olivat sopineet ettei puhelimella oteta mitään yhteyttä toiseen, ja sitten nainen kuitenkin laittoi viestin.
Tuo mitä aiemmin kirjoitin, että voidaan kyllä päästä yli oli tietenkin sanahelinää jolla vain varmistin että saan viestin lukea, ero tuli siinä samalla sitten kuitenkin.
Sitä vain, että kyllä ne voi jäädä kiinni ihan vahingossakin.
Itse uskon että pettämisestä voi kyllä päästä yli, mutta valehtelusta ei. Siis jos kieltää vielä siinäkin vaiheessa kun on jäänyt kiinni, eikä kykene käsittelemään asiaa.
Itse olisin antanut miesystävälleni pettämisen anteeksi, mutta en salailua ja valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomareissun jälkeen karulla tavalla. En heti, mutta menin päiviä myöhemmin kotona vessaan ja löysin pikkuhousunsuojieni laatikon sisäpuolelta kirjoituksen kutakuinkin näin. Lainasin myös näitä yhden pimps..ni varten. Toivottavasti lainaamani ei haittaa. Jotain tämän suuntaista. Mies ei tunnustanut.
Lainattu side, koti ja mies, joten toivottavasti ukkosi sai lähtöpassit. Uskomatonta tuoda kakkonen puolisoiden yhteiseen kotiin. Ilmeisesti kiima tai ihastuminen on sumentanut pään. Tuskinpa tämä on ainokainen tapaus ?
Ei varmasti ole ainokainen tapaus.
Itselläni on salasuhde varattuun mieheen, itse olen sinkku. (Nyt ei tarvitse moralisoida, en ymmärrä itsekkään miten olen tähän, aina uskollisuuden kannattajana, ajautunut)
Mun rakastaja on vienyt mut monesti heidän kotiinsa, vaimo työreissuilla. Olen nukkunut jopa öitäni heillä. Aina olen ollut varovainen ettei jälkeäkään jää, ei korvakorua, ei hiuspinniä, ei mitään. Sitä kyllä olen ihmetellyt miten vaimo ei ole haistanut tyynyltään hajuvettäni...ehkä asian selittää se, että hän on tupakoitsija=huono hajuaisti.
Uskoo myös miehen kaikki selitykset, epäillyt kyllä jo on koska miehen menot lisääntyneet ym ym.Moralisoida ei todellakaan tarvi, jätän miehen heti kun löydän vapaan hyvän miehen.
Kuka haluaa tuollaisen?
Vaimon pikku siskoa siinä pamputtelin ja vaimo tuli yllättäen kotiin,
kun parhaillaan olin pukilla.
Erohan siitä sitten meinasi tulla, mutta vaimo uskoi että siskonsa
oli minut vietellyt, koska siskolla on vahvoja nyfomaanin piirteitä.