Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMENTERHOJEN MAANANTAI***

15.05.2006 |

Huomenta!

Minä täällä aamuvirkkuna. Tuntuu ihan imeelliseltä kun kärsin tässä raskaudessa selvästä unettomuudesta. Ensimmäinen raskaus meni totaalisen toisenlaisissa tunnelmissa, silloin olisin voinut nukkua vuorokauden ympäri. Nyt en saa illalla nukahdettua ja kun mies lähtee aamulla töihin niin herään siihen enkä saa nukuttua. Ihan ihmeellistä sillä olen aina ollut toooooodella aamu-uninen. No nyt yritän nauttia ihanista aamutunneista ja nauttia kunnon aamiaisen rauhassa ennen kuin esikoinen herää.

Kuinkas teillä äitienpäivä sujui? Itsellä ikimuistettava päivä! Aamulla heräsin siihen kun mies tuli kukkakippukädessä ja Pikkuneiti kainalossa laulamaan sängyn viereen. En oo ikinä kunnolla kuullut kun mieheni laulaa joten olin kyllä aikasta ihmeissäni ku mieheni selvästikin vielä osaa laulaa. Onnittelulaulun lisäksi lauloi vielä laulun (nimeä en tiedä) jossa lauletaan: " Voiko ihanemmin aamun tämän alkaa jne.. Kyyneleet virtasivat ihan valtoimenaan ja tuntui ettei onnellisempi voi olla. Lahjojakin sain ja ihanan aamupalan. Mies oli ostanut myös pienen kultaisen enkeliriipuksen suojelusenkeliksi masuasukille. Herttaista.

Tänään on esikon ensimmäinen hammastarkastus neuvolassa ja samalla ajattelin käydä kyselemässä äitiysneuvolan puolelta ensimmäistä aikaa. Mulla on ennen juhannusta synttärit ja haluaisin päästä käymään neuvolassa ennen sitä koska synttäreitteni aikoihin olisi tarkoitus paljastaa tämä ihana salaisuus sukulaisille. Ensimmäiseen ultraan menen yksityiselle 29.5 joten pari viikkoa pitäisi saada vielä kulumaan jotenkin tässä epätietoisessa jännityksessä..

Nyt taidan todella mennä tekemään sitä aamupalaa sillä alkaa tuntumaan vähän etovalta ku masu tyhjänä kurnii. Tää onkin ensimmäinen kuvottava olo tässä raskaudessa... viimeksi alkoi aivan samoihin aikoihin...

Maminen kera Nestorin 5+1(?)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kanssa unettomuutta illalla,mutta iltapäivästä tekisi mieli hieman torkkua.

mulla kanssa tänä aamuna oli ensimmäinen semmoinen aamu että herätessä jo oli huono olo.

samoilla viikoilla aikalailla mamisen kanssa taidetaan ollakkin.

Mulla rv 6 melkein lopussa.

Innolla odottelen myös neuvola kertaa ja ensimmäistä ultraa...

Kolmehan meillä ennestään on lapsia ja he myös ovat innoissaan tulevasta vauvasta,kunhan kaikki menisi hyvin.

Muuten en olisi asiasta lapsille vielä kertonut elleivät olisi itse kysyneet miksi pitää äitin mahaa varoa,ja pojalla välähti että onko sielä vauva kun ei saa syliin hyppiä.

meillä kanssa äitienpäivä sujui ihanasti,sain mieheltäni ensimmäisen kukkasen koko yhdessä oloaikanamme vaikka takana jo 8v.

Lapsetkin olivat tehneet ihanat kortit ja koristeet äidille.

Aamupalan olivat myös kattaneet pöytään ja hyvää olikin.

Mutta nyt laitan isoimman neitin koulutaxia odotteleen ja annan vuoron muille tammenterhojen vanhemmille kirjoittaa!

Vierailija
2/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhistus että tuolla ulkona on kylmä!!!! Pitkiä kalsereita tekisi mieli lähteä tonkimaan..... =) Taitaa tältä päivältä jäädä kukkien istutus.

Hiitasti mutta varmasti vastailen minulle esitettyihin kysymyksiin. Häistä, joku kysyi, me mentiin naimisiin kun oli rv13 menossa esikoisesta. Tarkkasilmäisimmät huomasivat asian ja puvun teetin niin, että pidin mahaa mahdollisimman " ulkona" sovituksessa. Kehno oli kun ei haluttu vielä kertoa kaikille sukulaisille ja tätini ompeli mekon. En muista kuka kysyi ja tarkalleen mitä kysyi tästä aiheesta, mutta jos toistaisitte kysymyksen =)

Tyrä tuli mullekkin mieleen tuosta kivusta nivusissa. Ei ole kyllä ikinä ollut moista, mutta jotenkin se tuli ekana mieleen. Suht rauhallinen olo on kyllä asian suhteen, kun se kipu on kuitenkin nivusessa, ei masussa. Tietenkin voihan se olla säteilykipua, mutta yritän olla miettimättä liikaa. Kystan mahdollisuutta ystäväni arveli. Kuinkahan nopeaa sellaiset kasvaa jos on kasvaakseen? Päiviä vai viikkoja? Koskeeko kysta jatkuvasti vai vain silloin tällöin?? Ajattelin soittaa neuvolaan tuossa soittotunnin aikaan ja kysyä sieltäkin neuvoa ja jos vielä oikein rupee koskemaan, niin päivystykseen aion marssia, siellä kait ne ainakin arvailee mikä voisi olla vikana (jos nyt sisään edes ottavat).

Oma napa: Rinnat alkaa olla aika kipeät, mahallaan jos nukkuisin, niin vähän tuskaa olisi. Se on ollut ensimmäinen oire jokaisessa raskaudessani. Pahaa oloa ei tullut onneksi eilen illalla, tajusin syödä kunnolla, tasaisesti. Uni ei oikein tule silmään täälläkään ja kun pitää kuitenkin joka aamu nousta tosi aikaisin, niin nyt jo alkaa olla silmät ristissä.

-E-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullisesti siinä sit kävi, että keskenmeno tuli, taas!!! Onnea kaikille odotukseen, toivon ettei kenenkään muun tarttea kokea tätä tuskaa.

Vierailija
4/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujui äitienpäivä täälläkin. Aamulla olin yllättynyt, kun ihanan aamiaisen lisäksi oli ihana kakku ja suuri kimppu ruusuja =D Lisäksi mies oli varannut ravintolasta pöydän, ja siellä herkuteltiin oikeinpitkän kaavan mukaan.

Täällä tämä huono olo jatkuu... Viikkoja vasta 6 ja tätä on nyt ollut jo monta päivää. Syöminen helpottaa oloa hetkeksi, mutta kun mitään ei tekisi mieli syödä. Mandariinit ja greippimehu ovat ainoat joita mielellään suuhunsa laittaa. Myös jäätelö on ok. Ei tässä enää epäselvää taida olla, kyllä tämä raskaudesta johtuu. Kun aluksi mietin onko mahatautia tms. Siitä olen lähes varma, että oksennusta ei mulla tule. Mä en oksenna ikinä. Että tätä kammottavaa oloa on vaan kestettävä kellon ympäri.

Joko kaikki muut olette varanneet neuvola-ajan? Itse ajattelin vielä odotella. Ehtiihän sen vielä... Tällä viikolla läjdetään siis reissuun, niin siinäkin vieähtää viikko mukavasti. Tai toivottavasti mukavasti. Ettei tämä vointi ainakaan huononisi.

Jospa sitä koittais vaikka siivoilla, kun ulkonakin sataa kaatamalla. Mukavaa maanataita kaikille!

Vierailija
5/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole oikeudenmukainen, se on selvää. Iso hali sinulle, peppiina.

*Anna surulle sanat, se mykkänä sydämen särkee*

Vierailija
6/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohtuhalaukset Peppinalle!!!! Ja voimia uuteen yritykseen, kun siltä alkaa tuntumaan!

Vierailija
7/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Heippa! Nyt uskaltauduin ilmoittautumaan mukaan Tammenterhoihin, kävi miten kävi! Tein ekan testin (Acon 10) viime keskiviikkona kp 25/28 ja sainkin heti plussaa. Tarkistin vielä perjantaina uudemman kerran ja kyllä, raskaana ollaan! Pelko on koko ajan takaraivossa ja huoli valtaa mielen. Takana on kaksi keskenmenoa, viime vuonna lokakuussa spontaani km rv 5+0 ja heti tärppäsi perään, josta keskeytynyt km. Se tyhjennettiin lääkkeillä rv 9+1. Sen jälkeen on ollut tiputtelua ja tuhruttelua pitkin kiertoa, johon sain Lugesteronit avuksi. Se auttoi ja pari kiertoa on jo mennyt ilman välivuotoja. Toivottavasti nyt alkuraskauden tiputtelut jää kokonaan väliin, mulle se ei oo ikinä merkinnyt yhtään hyvää!!

[b]Peppiinalle[/b] täältäkin lohtuhalaus, tiedän totisesti mitä joudut kokemaan ja toivon että seuraavalla kerralla saat nauttia raskaudesta loppuun saakka!! Sitä toivon itsellenkin ja kaikille muillekin täällä oleville.

Vaikka pelko ja huoli kalvaa mieltä ja päivät tuntuu matelevan, yritän edes jotenkin nauttia raskauden alusta. Pari-kolem viikkoa kun jaksaisi, sitten menen alkuraskauden ultraan selvittämään löytyykö pikkuruinen sydän sykkimässä....

Vauvaliimaa ja tarrasukkia kaikille tammenterhon odottajille!![/color]

[color=deeppink][size=3]♥[/color] [color=purple][size=2]Sinda[/color]

Vierailija
8/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin on ollut hireman pahoinvointia, ja väsyttää ihan pirusti. Muuten ei mitään.

Äitienpäivä oli ja meni, täällä unohdettiin koko äitienpäivä, itse muistin aamupalalla että tänäänhän on äitienpäivä. Vanhemmat lapset antoivat itsetekemänsä kortit ja jutut ja se lämmitti sydäntä. Itse inhoan " pakko-ostamista" ja kaupallisuutta äitienpäivässä.

En myöskään tykkää yhtään kukista, täällä meillä on yhtään valehtelematta 0 kukkaa tai kasvia. En ole kukkaihminen. Joskus kun saan kukkakimpun esim. anopilta synnärillä, minua harmittaa vain se rahanmeno, pari päivää ja kukat ovat roskissa. Mies tietää tämän ja tuo ison tobleronen kun muut toisivat kukkia =) Olen hyvin epäromanttinen ihminen, varmaan jonkun mielestä tylsä. Kukin tyylillään.

Lapset ovat viimeisiä viikkoja kolussa ja pienimmät riehuvat täällä, lämmin kevät on ollutta ja mennyttä, nyt tuulee ja myrskypilviä alkaa kasaantumaan horisontiin. Saispa tuon nuorimmaisen eka nukkumaan vaunuissa ennekuin alkaa sataa.

Meidän uusi perheenjäsen nukkuu ja syö, koiranpentu. Pissaa matolle harva se sekunti ja sitten pyyhitään. Äkkiä sekin vaihe vaan menee ohi, sen tiedän. Ihana olento ja tuollainen lutuna karvapallo. Suosittelen!

Ihanaa päivänjatkoa!

Vierailija
9/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue][b]Siis nyt vasta rv 4+1[/color][/b]

Vierailija
10/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli tuosta neuvolasta; itse varasin tänään ajan ja neuvolan tätsy sanoikin, että parempi varata nyt ajoissa, kun on tuossa meidänkin neuvolassa vähennetty tuota väkeä, niin voi mennä tuo ajan saaminen pitkälle. Nyt kun on vielä tulossa kesäkin lomineen. Mulla olis nyt sitten eka neuvola 6.6.. Sitä ennen (2.6.) menen vielä sinne ultraan, kun kerta lääkäri niin määräsi.

maria80 rv 4+3 (18 päivää ultraan...)

Vierailija
11/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä viettänyt hiljaiseloa taustalla...jotenkin on ollut niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen. Olo on aika hyvä, väsyttää ja nälättää vain koko ajan...eilen ahmasin leipäkebabin nälkääni muutamassa minuutissa ja sen jälkeen tuli kyllä vähän huono olo:)

Tänään kävin sitten ultrassa. Sain lähetteen jo ennen raskautumista endon takia ja ajattelin että meen nyt kuitenkin vaikka viikkoja on vasta 6+2. Kieltämättä pisti vähän jännittämään...mutta hyvin kävi--->3,6mm alkio ihan oikeessa paikassa ja välke kävi ruudulla eli syke löyty! Täytyy myöntää että se oli mukava näky:)

Huomenna ajattelin soitella neuvolaan päin...saas nähdä millon sen ajan sit saa. Ei olla vielä edes kerrottu kenellekkään raskaudesta. Olin jotenkin asennoitunut siihen, et jonkunasteiset lapsettomuushoidot ois meillä edessä ton endon takia, toi pkl -käynti oli alunperin tarkotettu laparoskopian tarpeen arviointiin...mutta erittäin hyvä näin:)

Noista koiranpennuista oli edellä asiaa, pakko vielä kommentoida kun meillä on 10-viikkonen pentu talossa:) Just saatiin koiruus kotiin ja raskaustestiin pamahti 2 viivaa...tykätään molemmat eläimistä enkä mä usko et tästä mitään ongelmia syntyy. Onpahan ainakin puuhaa...talokin on vasta ostettu ja remppa on vielä aika vaiheessa. Ja pihaakin ois kiva laittaa. Eiköhän se tästä ala sutvaantumaan:)

Vierailija
12/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun, terve vaan NENN! :)

eli tänään tein testin (kp36) ja hädintuskin ehdin viedä testin laatikon roskiin ja palata,kun jo kaksi vahvaa viivaa oli testissä!

viluttaa ja yöllä oli hieman huonoa oloa jo... ja tiedän että pian oon pöntön paras kaveri,huoh!

kotona meillä siis on 9v. tyttö,7v. poika ja viime kesänä syntynyt, 11kk vanha poika...

La olis laskurin mukaan 15pvä.

T: Maria 5+0 (?)

Vierailija
13/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs yllätyi kun luin sun nimimerkkis =)

Niinhän me tavattiin viimeksi vauvakuumepalstalla, silloin ei aivan päästy samaan junaan (meidän neiti syntyi 22.5). Ja nyt ollaan sitten samassa " junassa" . hieno homma!!! =)

Terevetuloa!

Vierailija
14/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(((voimahalit Peppinalle))) Anna itselles aikaa. Ei siihen tuskaan muu auta. Uskoa tulevaisuuteen myös, kun uudelleen päätätte yrittää!!!

Äitienpäivä meni pitkin maakuntaa suhatessa. Käytiin ensin miehen porukoiden kanssa ulkona syömässä, jonka jälkeen pyyhällettiin mun veljeni mökille kukittamaan oman sukuni naiset. Ukko lähti vielä illalla työmatkalle ja mä sainkin sit oikein hyvällä omallatunnolla painua punkkaan ennen kymmentä illalla, raskaan reissaamisen päätteeksi... Ihanaa oli nukkua melkein yhdeksän tunnin yöunet!!! Mikähän siinä on, ku ei useammin malta nukkua yhtä paljon? Mieluummin sitä muka roikkuu yökaudet netissä tai tuijottaa telkkaria...

Meillä ei naimisissa olla, eikä varmaan taideta mennäkään vielä hetkeen aikaan. Ehkä sit joskus lasten ollessa isompia karataan jonnekin kauas reissuun ja poiketaan rauhantuomarin puheilla ilman sukulaisia ja muuta seurakuntaa.

ON: Esikoinen oli aamulla pari tuntia puistotätien hoivissa ja mä istuin parantamassa maailmaa kahvikupposten äärellä parinkin kaverin kanssa. Nyt sit närästää TAAS ihan sairaasti... Viimeks jo urputin tätä tyhmyyttäni teille ja sama laulu senkun jatkuu, pöh... Onko kenelläkään tietoa voiko esim. Samarinia ottaa vaivoihinsa? Plääh, tuntuu, et koko ajan vaan närästää tai etoo. Myös rinnat on edelleenkin arat ja mahaa vihloilee. Neuvola-aika on 7.6 (kätilön tietsikan kalenterista puuttui kokonaan 6.6.06...) ja sain just kuulla, että olin saanu np-ultraankin ajan 28.6 tk:n puolelle. Helpottava uutinen!!! Mutta vaan niin julmetun kaukana...

Tervetuloa uusille ja tervemenoa nyt kaikille!

¨c¨

Vierailija
15/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti tänne köpöttelen, äitienpäivän aamuna testasin selkeän plussan (jonka vielä illalla varmistin :-). Hieman hankala nyt laskea viikkoja kun kierto vaan venyi ja venyi. Pääsiäisenä oli kp jotain 33 ja silloin testasin negan. Eli nyt jos lasken edellisten menkkojen mukaan olisin jo viikolla 8+1, mutta luulen että mennään oikeasti viikolla 4 - 5. Ei osannut neuvolassakaan sanoa, mutta antoi ajan jo ensi viikolle niin voidaan ihmetellä asiaa siellä :-)

Niin ja olen pk-seudulta ja ennestään on poika vm -02

Onnellista odotusta kaikille!

Vierailija
16/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle Peppiina. Olen pahoillani puolestasi :(

Tänne ei kyllä kuulu sen kummempaa. Olo on edelleen ihan tavallinen. No, vatsa kyllä pömpöttää ihan mielettömästi, mutta se varmaan johtuu kaikista niistä herkuista mitä olen tässä lähiaikoina syönyt :)

no, eipä sen enempiä tällä kertaa.

Taneli

Vierailija
17/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisin mielin hyppään tammenterhoihin mukaan, nyt jotain 4+1 tai 2 kaiketi, ja jo jotain 24/28-29 testasin Aconilla suht selvän plussan, ja nyt äitienpäivänä sitten 30/28-29 selvääkin selvemmän. Paras lahja mitä vain äitienpäivänä voi saada.

Tosin kyllä tässä pelko on mielessä, sillä joulun aikaan jo iloinen joululahja sitten kuitenkin muuttui pettymykseksi muutaman päivän päästä. Mutta toivotaan parasta, että se Tammenterho saapuu meidänkin perheeseen tuhisemaan ensi tammikuussa, jossain 20 päivän hujakoilla todennäköisesti.

Esikoinen on nyt 1.5 v touhukas taapero, eli eipä taida ehtiä makoilla ihan yhtä reporankana, kuin esikoista odottaessa. Silloin ainakin hurja väsymys valtasi alkuraskaudesta. Pahoinvointia ei ollut. Nyt ei ole yhtään mitään tuntemuksia, ja saisi melkein jotain tullakin, että vahvistaisi tätä oloa, että todellakin on raskaana.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
18/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tää aika hauska sattuma :)

hieman kauhistuttaa jaksaminen tuon pojun kanssa,kun tietää kuinka huonoon kuntoon alussa menen...

ja edellisen synnytyksen jälkeinen kaavinta ja kova veren hukka pelottaa...mulla alkoi pojan syntymäpäivän iltana kova vuoto,olin ilmeisesti odottanut kaksosia joista toinen oli jäänyt kasvamatta jossain vaiheessa ja aiheutti sitten ilmeiseti koko raskausajan supistuksia viikosta 7 lähtien.. ja se siis aiheutti ilmeisesti tuon vuodon synnytyksen jälkeen..yhteensä menetin 2,5 litraa.. sain sit kaavinnan jälkeisenä pvänä 2 pussia lisää...

mutta eiköhän tuota osata nyt paremmin seurata ..

aika monta oli tässä porukassa viime vuonna vauvan saaneita :)

nyt ruuan laittoon,moi!

Maria

Vierailija
19/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maanantai on mennyt työn merkeissä. Aamulla jännitti kovin työmatka, jonka olen näin keväisin ja kesäisin mennyt pyörällä (10km), koska oksentelua on nyt ollut joka aamu. Ja niinhän sitä piti puskaan pysähtyä oksentamaan kesken matkan :) Hieman hävetti, kun muut pyöräilijät minutt ohittivat.

Lisää omasta navasta: Tänään oli eka päivä, kun voin sanoa, että töissäkin ihan rehellisesti väsytti. Kuvotusta on pitkin päivää, mutta onneksi oksenteluja ei tule kuin aamuisin. Mahan turvotusta esiintyy täälläkin ja runsaasti eli housut kiristää varsinkin iltaisin. Sekä edelleen vihlontaa ajoittain.

Naimisissaolosta: Täällä ei olla vielä naimisissa. Tarkoitus oli ensi vuonna pitää häät helmikuussa, mutta nyt ollaan ajateltu niitä siirtää hieman, että vauvakin olisi hieman isompi.

Peppina: *iso myötätuntohalaus* ja koita jaksaa!

Vierailija
20/26 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppinalle voimia surun keskelle!

Hurjasti on tullut uusia odottajia tuonne meidän esittelylistaan. Pitänee kohta päivittää uusi versio. Jos jollain ilveellä sais nuo virheet pois samalla. On kyllä kumma, miten tää sivusto heittää ylimääräisiä välilyöntejä tuonne tekstin joukkoon. Omasta dokusta ei sellaisia löydy ja mieskin on katsonut sen läpi ja luulis koodaajana osaavan tuollaiset jutut. ;)

Joopa, tämä kuvotus tekee kyllä raskaudesta aika todellisen tuntuisen. Tänään on koko päivän noussut vesi suuhun, ihan kuin ennen oksennusta, muttei onneksi vielä ole mennyt niin pitkälle. Kiva vaan yrittää töissä istua muina miehinä, vaikka sisuksissa jyllää. Meillä on töissä lähiviikkoina kehityskeskutelut, niin silloin pitää varmaan esimiehelle paljastaa. Viimeksikin sattui kehke just samoihin aikoihin, rv 8-9. Eipä siinä mitään, onpahan tarpeeksi aikaa etsiä miulle sijaista, jos sellaista tarvii.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

T: Monttu rv 6+ jotain