***TAMMENTERHOJEN MAANANTAI***
Huomenta!
Minä täällä aamuvirkkuna. Tuntuu ihan imeelliseltä kun kärsin tässä raskaudessa selvästä unettomuudesta. Ensimmäinen raskaus meni totaalisen toisenlaisissa tunnelmissa, silloin olisin voinut nukkua vuorokauden ympäri. Nyt en saa illalla nukahdettua ja kun mies lähtee aamulla töihin niin herään siihen enkä saa nukuttua. Ihan ihmeellistä sillä olen aina ollut toooooodella aamu-uninen. No nyt yritän nauttia ihanista aamutunneista ja nauttia kunnon aamiaisen rauhassa ennen kuin esikoinen herää.
Kuinkas teillä äitienpäivä sujui? Itsellä ikimuistettava päivä! Aamulla heräsin siihen kun mies tuli kukkakippukädessä ja Pikkuneiti kainalossa laulamaan sängyn viereen. En oo ikinä kunnolla kuullut kun mieheni laulaa joten olin kyllä aikasta ihmeissäni ku mieheni selvästikin vielä osaa laulaa. Onnittelulaulun lisäksi lauloi vielä laulun (nimeä en tiedä) jossa lauletaan: " Voiko ihanemmin aamun tämän alkaa jne.. Kyyneleet virtasivat ihan valtoimenaan ja tuntui ettei onnellisempi voi olla. Lahjojakin sain ja ihanan aamupalan. Mies oli ostanut myös pienen kultaisen enkeliriipuksen suojelusenkeliksi masuasukille. Herttaista.
Tänään on esikon ensimmäinen hammastarkastus neuvolassa ja samalla ajattelin käydä kyselemässä äitiysneuvolan puolelta ensimmäistä aikaa. Mulla on ennen juhannusta synttärit ja haluaisin päästä käymään neuvolassa ennen sitä koska synttäreitteni aikoihin olisi tarkoitus paljastaa tämä ihana salaisuus sukulaisille. Ensimmäiseen ultraan menen yksityiselle 29.5 joten pari viikkoa pitäisi saada vielä kulumaan jotenkin tässä epätietoisessa jännityksessä..
Nyt taidan todella mennä tekemään sitä aamupalaa sillä alkaa tuntumaan vähän etovalta ku masu tyhjänä kurnii. Tää onkin ensimmäinen kuvottava olo tässä raskaudessa... viimeksi alkoi aivan samoihin aikoihin...
Maminen kera Nestorin 5+1(?)
Kommentit (26)
Täällä kans uusi kirjoittelija!
12.5 tein testin ja raskaana ollaan =)
Laskettuaika on sitten 14.1.07
Peppiinalle suuri hali!
Mulla ei oo oikein mitään oireita vielä ilmaantunut. Alaselkä on hieman kipeä ja hieman väsyttää.
Töissäkin jos jäi vähäks aikaa istumaan niin meinas heti nukahtaa ;-)
Minulle tämä on kolmas raskaus... 2 ihanaa poikaa on jo ennestään.
Naimississa ollaan oltu 2-vuotta.
Yötär rv 5+1
Heippa!
Siirtyisin tänne mukaan, kun tänään ultrassa tuo laskettu aika meni rutkasti tammikuulle..
Uultrassa ei näkynytkään vielä mitään muuta
kuin pikkuiruisen pieni alkio ja ruskuaispussi. Gyne sanoi, että
takana on ollut pitkä 40 päivän kierto ja raskaus on siis vasta 5+
viikolla...
Vähän kyllä ärsyttää kun olin jo mielessäni viikolla 7+3 ja nyt
sitten putosinkin takaisin alkuraskauteen...
Kahden viikon päästä toukokuun lopussa mennään uudestaan katsomaan, että siellä varmasti joku on ja voi hyvin. Sitten onkin jo 8
viikko..pitäisi jo näkyä koko tyyppi ja sykekin.
Noh pääasia kait on , että kaikki oli oikeassa paikassa ja " ihan
normaali raskaus" sanoi gyne ja onnitteli meitä vielä :)
Oulun laskuri antoi La:ksi 12.1. näillä viikoilla.
Ai yksi lapsi (poika3/05) on ennestään ja täällä pääkaupunkiseudulla asustelen.
T: vupii ja tammikuinen Tiuhti 5+jotain
Peppinalle iso halaus ja lämpimiä ajatuksia.En voi edes kuvitella kuinka pahalta mahtaa tuntua. Voimia!
Kotiuduin eilen sukulaisista.Ja nyt mies lähtikin viikoksi töihin.
Tänä aamuna käytin 45 minuuttia soittelemalla kaikki jyväskylän yksityiset ultrapaikat läpi ja tuloksena etten saanut ultraa 24.5.Sillon just tulis rv7 täyteen. Helatorstai sotkee jutut kun täällä ei missään tehdä ultria perjantaina.Miepä en luovuta vaan huomenna soittelen helsinkiin jos siellä joku tekis. Sinne on kuitenkin lähettävä kun Rooman kone lähtee sieltä:) Tuntuu vaan etten kestä tätä epätietosuutta että onko siellä ketään ja onko oikeessa paikassa.
Aika paljon muuten järkytyin hinta eroista, alkuraskauden ultrien hinnat vaihtelivat 43 e-100 e.Onkohan halvempi huonompi?Toi halvin oli nimittäin Mehiläisessä ja kallein gynepraxiksessa. Toisaalta mehiläisessä sit maksaa rakenneultra 120, mutta muista en kyselly että onko np-ultra kalliimpi kun rakenne..
Juu, huomenna ois vielä kaks tenttiä, pitäs kait vähän niitä vilkuilla vielä.Hyvää illan jatkoa!
lääkärikeskusketjun sisälläkin olla näin suuria eroja; se mun saamani hinta 83¿ + lääkärinpalkkiota 27-43¿ oli myös Mehiläisessä, eri paikkakunnalla vaan... Onnea vapaan ajan metsästykseen!
¨c¨
Mullakin oli kaksoset alussa viime raskaudessa, toinen vain tuli pois jo rv. 14. Koko raskausaika oli yhtä piinaa, oli masennusta, kaikkea vaivaa ja munuaistulehdus ja sairaalahoitoa ja tiputuksia. Oli tosi huonossa kunnossa ja usein mies tai anoppi joutui tulemaan kesken päivää apuun. Raskaus oli fyysisesti tosi rankka.
Synnytys meni tosi nopeaa, tyttö syntyi tunti sairaalaan tulon jälkeen, puoli tuntia myöhemmin aloin vuotaa verta nopeaan tahtiin, menin vuotoshokkiin ja aloin menettää tajuntani. Lääkäreitä soitettiin paikalle ja leikkaushenkilökunta hälytettiin paikalle (sunnuntaiyö) ja hetken aikaa tilanne oli kriittinen. itse tunsin leijalievani tunnelia pitkin pois, se oli ihana tunne(silloin). Sain tippaa ja kohtua supistavaa lääkettä, verenpaineeni tippui 30/60 ja sain verenpainetta nostavaa lääkitystä, lääkärit päätyivät tekemään kaavinnan paikanpäällä (ilman nukutusta) ja silloin heräsin kipuun ja huusin. Voi luoja se sattui. Monen tunnin jälkeen tilanne saatiin hallintaan ja verenpaineet nousi ja vuoto loppui. Hemoglobiini oli 70-80 (en tarkkaan muista) ja sain 2 pussia verta. Kuitenkin menetin " vain" 1,6 litraa verta, en voi kuvitellakaan missä kunnossa sinä olet ollut...
Seuraavat päivät menivät kyllä vähän ohi ja kesti kuukausia ennekuin voimat palautuivat ja oli oma entinen itseni.
Itse en ollut koskaan ajatellut että mikään voisi menä vikaan synnytyksessä ja nyt kun tämä " vahinko" pääsi käymään tunnustan kyllä pelkääväni synnytystä. Kätilö sanoikin heti että pääsen pelkopolille. En pelkää synnyttää, se meni hinosti yhdellä ponnisuksella ja en revennyt yhtään, mutta sen jälkeistä pelkään. Miten sinusta tuntuu? Pelottaako? Minulle kätilö sanoi että tälläinen verenvuoto (johtui siitä ettei kohtu supistellut) voi pahentua uudesa synnytyksessä. Luotan kuitenkin sairaalan henkilökuntaan ja uskon että selviän tälläkin kertaa, ehkä kuitenkin on hyvä että sairaalassa ollaan valmiina siihen mitä voi tapahtua. Eiköhän se mene hyvin, ainakin luotan siihen!
Ihan ekaksi Peppinalle paaalljjjooonn voimia.
Ja toiseksi tervetuloa uudet terhot =)
Jossain kohtaa kyseltiin naimisissa olosta? Meillä tulee syksyllä 8 vuotta täyteen. Yhdessä ollaan oltu melkein tuplaten kauemmin.
Äitienpäivä meni mummoloissa kyläillessä ja niin kovasti teki mieli kertoa " lahjaksi saadusta" plussasta, mut taidetaan pimittää tietoa vielä heiltä (koska kun he saavat tiedon=koko suku saa tiedon). Juu, ja saatiin vähän adrenaliiniakin päivän kun isukki sohas puukolla sormeensa tikkejä vaativan haavan, päivystysreissuhan siitä tuli.
).( masua juilinut ja nippailut kovasti tänään, toivottavasti on vain kasvukipua. Mulla on alkuraskauden ultra 6.6. neuvolan ajattelin soitella tällä viikolla kun tosiaan tuo kesä sotkee neuvoloiden aikatauluja. Huono olo saattaa iskeä koska vaan, varsinkin tänään töissä kun oli uunimakkaraa.. Kaikki grillattu ja varsinkin rasvanen makkara on jotain ihan kamalaa. Samoin kahvin joudun siirtämään yök-listalle. Niin ja makeat herkut ei myöskään maistu =( Joko teillä muilla on pahoivointia? Helmikuussa kesken menneessä raskaudessa ei juuri huonoa oloa ollu tai muitakaan oireita, josko tämä olisi sitten hyvä merkki?!
Olipahan omaa napaa taas kerrakseen.
Sunmom ja " pirpana" rv5+0