Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi olla näin stupido kahvilassa?!

Vierailija
13.01.2019 |

Mietti vieraassa kahvilassa - ääneen valitettavasti - "Pitäisiköhän nää tarjottimet palauttaa?"

Tämä jos mikä oli osoitus, kuinka suomalaiset ovat sanotaanko vaikka "palvelijakansaa" kauniisti. Hyvin oli sisäistänyt!

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy Suomessa kahviloissa koskaan. Ottaa päähän maksaa kymppi kahvista ja pullasta ja itse joutuu hakemaan sekä palauttamaan astiat. Ei tarvitse kauas matkustaa ja hintaan sisältyy hyvä palvelu ja ne puhtaat pöydät.

Ja kahvilatyöntekijän palkka pienempi ja/tai tippien varassa.

Vierailija
22/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos KAIKKI jättäisivät astiat ym. pöytiin, olisi pakko palkata lisätyövoimaa!

Harmi vaan että sinulla ei ole varaa käydä sellasissa paikoissa joissa tarjoillaan pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa kahviloissa sen verran kovat riistohinnat, että luulisi olevan siihen nähden varaa palkata lisää sitä henkilökuntaa.

No siitä huolimatta itse kyllä lähes aina kiltisti palautan ne astiat vaunuun.

Ei ole varaa, verotus ja palkat sivukuluineen pitävät siitä huolen.

Vierailija
24/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy Suomessa kahviloissa koskaan. Ottaa päähän maksaa kymppi kahvista ja pullasta ja itse joutuu hakemaan sekä palauttamaan astiat. Ei tarvitse kauas matkustaa ja hintaan sisältyy hyvä palvelu ja ne puhtaat pöydät.

Hahhaa :D Joka ketjuun löytyy aina näitä "ulkomailla tämäkin asia on paremmin!" En tiedä missä päin olet matkustellut tai missä päin Suomea asioit, mutta sekä itsepalvelukahviloita että palvelukahviloita löytyy ihan joka puolelta maailmaa :D:D

Vierailija
25/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpailukeinona voisi olla pöytiintarjoilu. Vaiko sittenkin suomessa aina osattu palkkakulukilpailu.

Minulle asiakkaana tärkeämpi kilpailuvaltti teinvarsikuppiloissa on, ettei tarvitse odotella pöytiintarjoilua.

Ostaa, maksaa, juo, syö, ja jatkaa matkaa. Se on 20 sekuntia kun ne astiat on laitettu palautuskärryyn ihan itse.

Pöytiin tarjoulussa eniten ottaa päähän  laskun odottaminen. Mielummin itsepalvelupaikka silloin kun on kiire. Illanveitto on sitten eri juttu, silloin voi istua odottamassa.

Vierailija
26/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavallinen kuppi kahvia maksaa melkein kolme euroa, niin on kyllä varaa palkata lisätyövoimaa. En koskaan siivoa pöytää jälkeeni tällaisissa paikoissa, sellaisissa toki siivoan, joissa on itsepalveluhinnat.

Vierailija
27/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.newyorkcafe.hu/menu.html

Budapestissä kannattaa käydä New York kahvilassa, jos haluaa hienostella. On pöytiin tarjoulu, tosin pieni leivos plus pieni kahvi maksoi 16,5€

Suomalainen juntti haluaa huoltoasemahinnalla pöytiin tarjoulun, mutta se ei vaan onnistu.

Vierailija
28/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tavallinen kuppi kahvia maksaa melkein kolme euroa, niin on kyllä varaa palkata lisätyövoimaa. En koskaan siivoa pöytää jälkeeni tällaisissa paikoissa, sellaisissa toki siivoan, joissa on itsepalveluhinnat.

Alle puolet siitä kolmesta eurosta jää yritykselle tuottona.

Vierailija
29/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että sen tarjottimen jaksaa ihan hyvin kantaa sinne pöytään, mutta tyhjänä se on niin painava, ettei voimat riitä... 🤔

Vierailija
30/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelle :D

3€ on itsepalveluhinta. Tarjoilupaikassa se maksaa 7€.

Vierailija
31/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhaa :D Joka ketjuun löytyy aina näitä "ulkomailla tämäkin asia on paremmin!" En tiedä missä päin olet matkustellut tai missä päin Suomea asioit, mutta sekä itsepalvelukahviloita että palvelukahviloita löytyy ihan joka puolelta maailmaa :D:D

Puolustele rauhassa suomalaista kahvilakulttuuria, jos tuntuu hyvältä. Ei tarvitse mennä kun Tallinnaan ja ero on huomattava. Ihan vaan siinäkin, ettei siellä ole pakko juoda kuravettä, mitä juhla mokaksi kutsutaan.

Vierailija
32/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustele rauhassa suomalaista kahvilakulttuuria, jos tuntuu hyvältä. Ei tarvitse mennä kun Tallinnaan ja ero on huomattava. Ihan vaan siinäkin, ettei siellä ole pakko juoda kuravettä, mitä juhla mokaksi kutsutaan.

Tallinnalaisessa peruskuppilassa, en muista nimeä, kahvi tuli Suomen hinnalla pahvimukiin ja se kannettiin itse pöytään.

Vierailija
33/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nostaa hintoja.

Miten ulkomailla on mahdollinen yhdistelmä pöytiintarjoilu+edullisemmat hinnat, siis esim Saksassa?

Vierailija
34/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nostaa hintoja.

Miten ulkomailla on mahdollinen yhdistelmä pöytiintarjoilu+edullisemmat hinnat, siis esim Saksassa?

Matalampi palkkataso. Se tarjoilija suhaa jopa kolmessa tai neljässä eri työpaikassa ja joutuu silti osan kuluistaan kattamaan jonkin tasoisella sosiaaliturvalla.

Vierailija
35/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nostaa hintoja.

Olisiko siellä elintarvikkeet muutenkin halvempia? Palkat pienempiä? 

Vierailija
36/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.newyorkcafe.hu/menu.html

Budapestissä kannattaa käydä New York kahvilassa, jos haluaa hienostella. On pöytiin tarjoulu, tosin pieni leivos plus pieni kahvi maksoi 16,5€

Suomalainen juntti haluaa huoltoasemahinnalla pöytiin tarjoulun, mutta se ei vaan onnistu.

Tämä ei ollut huoltis, vaan normikahvila, jossa olin. Siellä ei tarvitse kantaa pois pöydistä.

Ap

Vierailija
37/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Jos kassa on elämäänsä kyllästyneen oloinen niin en koskaan palauta tarjotinta vaan pöytään jää. Jos on tuoreessa, hinnassa tai palvelussa jotain huomautettavaa niin vieköön itse tarjottimensa. Muuten suhtaudun sopuisasti mutta joskus äänestän tarjottimella. Kahvi maistuu pahalle tai on laihaa, tarjotin jää pöytään. Harvemmin viitsii ääneen huomauttaa niin tarjotinpolitiikka on hyvä konsti.

Vierailija
38/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein eräässä kahvilassa tarjottimen pois ja myyjä hermostui ! Siellä tarjotin kun tuotiin pöytään ja myös vietiin pois, ei ihme että paikka oli täynnä vanhempaa väkeä. Mikään seniorikahvila se ei siis kuitenkaan ollut vaan sellainen kiva pikku  kahvila, jossa panostettiin palveluun. Ja  mukava paikkahan se oli, ei siinä mitään ja hyvää  kakkua.  Mutta kyllä hämmennyin kun ei olisi saanut tarjotinta itse palauttaa ! :D Ehkä ne mummot olivat tottuneempia asiaan, jos tuollainen on joskus ollut yleistäkin.

Vierailija
39/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa paikassa Tallinnassakaan on oikeasti hyvää kahvia. Ja palvelu on mitä sattuu - karmeasta hyvään. Mutta se täytyy sanoa, ettei siellä asiakkaan tarvitse ryhtyä siivoamaan pöytää poislähtiessään.

Vierailija
40/66 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien astiat pois jos pöytä oli pyyhitty tullessani. Likaiseen pöytään jätän myös likaiset astiat.