Millainen ihminen MYY äitiyspakkauksen? Kuvottavaa ahneutta.
Kommentit (21)
Luuletko että ne pakkaukset vaan tupsahtaa Kelalle jostain äitiyspakkauspuusta....
Miksi ei, jos sitä ei sitten itse haluakaan. En kyllä tosin kehtaisi ottaa siitä enempää kuin mitä Kela antaa jos pakkausta ei ota, eli se 140e (?)
En sitä itse tarvinnut ja tarvitsija oli ulkomailla asuva suomalainen äiti, joka ei siihen itse ollut oikeutettu. Hänen vanhemmat ja sisarrukset jne. maksavat veroa suomeen ja hän itsekin aikaisemmin...ja ehkä taas tulevaisuudessakin. Kelan hinta paketille on mielestäni kohtuuton. Joten halusin auttaa ulkomailla asuvaa tuttua...
ei omantunnon tuskia
äitiyspakkauksessa olleista vaatteista kirppiksillä kauheita hintoja. Itse aion ehdottomasti lahjoittaa ne jollekin tarvitsevalle.
Jos mulle tulee seuraava lapsi niin ajattelin myydä ulkomaalaiselle äidille pakkauksen. mun mielestä on törkeää että pakkaus maksaa 300 euroa kelalla.
ostaja päättää mitä on valmis maksamaan. Parempi se on myydä pois itselle turha tavara kuin hautoa sitä kaappien kätköissä.
maksaako se sen 140 vai laittaako paketin (ei ne paketit ole 300 arvoisia). Eihän kaupasta ostamasi puserokaan ole sen arvoinen mitä sinä siitä kaupalle maksat, jopa elnnusmyynnit tuottavat kaupalle voittoa! Siis vaikka minä saan paketin ns yhteiskunnalta ja myyn sen 140eurolla ulkomailla asuvalle äidille niin ei se tule veron maksajille yhtään sen kalliimmaksi kuin jos kela olisi maksanut minulle sen 140euroa. Päinvastoin saan ulkomailta sen 140euroa, jolla voin tukea jotakin kotimaista kauppiasta!!!
sinäkin voisit olla töissä " kotimaisella" työnantajalla vaikka myisit " ruotsalaisia" kiinassa valmistettuja vaatteita, mutta olisit TYÖSSÄ antsaitsisit palkkasi ja maksaisit VEROJA, jotta saisit ... sitä sun tästä yhteiskunnalta...
Joo antaa olla
Voi Pyhä Sylvi sentään teidän kanssanne.
terkuin kirppiksellä äitiyspakkauksen kamat myynyt
Eli myös minä olen niiden pakkauksien maksaja ja miksi en saa tehdä maksamallani tuotteella mitä ikinä haluan?
Älkää viitsikö! Moni täällä puhuu asiaa, mutta vain puoliksi. Sanokaa se lopputotuuskin niin sitten ollaan oikeassa asiassa. (viittaan nyt noihin veronmaksaja ym vastauksiin)
Kyseessä on äitiysavustus, jonka saa valita joko äitiyspakkauksena tai rahana. Miksi ottaa joka kerta uusi pakkaus, jos lapsia siunaantuu vuosittain?
Ärsyttäisikö, jos et saisi rahaa etkä pakkausta??
niin myydä suoraan avaamatta kuin käytettynä kirpparilla jne
pakkaus tai korvaus kuuluu jokaiselle odottavalle, jokaiselle lapselle (monikkoraskaudet niin ikään ja kaikki ei halua kahta tai kolmea pakkausta, joten onneksi sen voi ottaa myös rahallisena korvauksena)
Pakkausta ei ole tarkoitettu vain vähävaraisille, joten on kiva nähdä näitä perusvaatteita myös julkkisvauvojen päällä vaikka varaa olisi hankkia jos mitkä merkki " potkarit" ;) ... ja niitä verojahan nää julkkisvauvojenkin vanhemmat maksavat ja usein vielä enemmän kun me tavikset!
Mitä olette nähneet pyydettävän koko laatikosta käyttämättömänä? On munkin mielestä ollut välillä vähän outoa kun kirpparilla pyydetty ihan hyviä hintoja esim äp haalarista (joka ei edes ole mikään ihmeellinen, kosteussuojattu tmv). Mutta enpä ole ostanut sitten. Enkä menettänyt yö unia. Ostaja päättää...
Jos asuisin ulkomailla en kyllä äp:tä kaipaisi. Miksihän joku haluaa sellaisen ostaa?
ja maksoin siitä ihan mielelläni 170 e. Myyjä ei paljon siitä voittoa itselleen saanut. Samoin olen ostanut kirppareilta äp:n vaatteita ja jopa huutanut huutonetistä sen kivan 2000- luvun alussa pakkauksessa olleen keltaisen puvun.
Miksi niitä ei voisi myydä jos kerran jollekin kelpaavat?
ulkomamma
Saihan myyjä sentään voittoa 170 euroa, minusta se on jo ihan hyvä summa.
Itse olen myynyt pakkauksen vaatteet käytettyinä kirpparilla, enkä ollenkaan pidä itseäni moraalittomana tai muuten pahana ihmisenä.
Vierailija:
Saihan myyjä sentään voittoa 170 euroa, minusta se on jo ihan hyvä summa.
Saisin itse vähän enemmän kuin Kelalta ja ulkomamma puolestaan paketin reilusti halvemmalla kuin Kelalta.
Kyllähän Kelakin myy äitiyspakkauksia melkein 300 euron hintaan.