Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas riita siivoamisesta miehen kanssa

Vierailija
13.01.2019 |

Olen toipumassa leikkauksesta, ja olen koko viikon pyytänyt miestä imuroimaan. Tänään alkoi jo pinna kiristyä, kun kohta tulee pari viikkoa siitä kun on viimeksi imuroitu. Meillä kuitenkin koira ja pieniä lapsia, jotka sotkee aika lailla. Mies sitten tietty hermostui, kun sanoin ehkä viidettä kertaa viikon sisällä että olisi hyvä imuroida (tietää että en itse pysty), kun on aikaa, ja tiuskaisi että pitääkö napista kokoajan siitä siivoamisesta. Sanoi, kyllä aiemmin hoitavansa mutta monet kerrat on aiemmin ”unohtunut” lupauksista huolimatta, ellen tosiaan ole uudestaan sitten pyytänyt.

Kyllä harmittaa kun aina tulee riita aiheesta. Miehellä riittää tekosyitä, jotta ei tarvisi siivota. Yleisin on että ei ehdi, vaikka koneella on kyllä aikaa istua päivittäin monta tuntia. Nyt sitten sanoi syyksi, että häntä ei häiritse sotku. Näinpä hänen mielestään hänen ei tarvitse ottaa vastuuta siivouksesta tai ylipäänsä varmaan tehdä mitään. Mitä tuohon enää voi sanoa?

Mikä neuvoksi? Onko tosiaan niin, että jos toista ei haittaa sotku, niin se ketä haittaa joutuu siivoamaan hänenkin sotkunsa? Lisään vielä, että en itsekään ole mikään siisteyden perikuva, jos olisin olisi varmasti ero tullut jo aikoja sitten. Joskus on mennyt kuukausikin varmaan imuroimatta, kun olen katsonut tarttuuko mies imuriin omatoimisesta, eipä ole tarttunut. Pakko se on ollut siinä vaiheessa itse tehdä jo suursiivous ja ilkeänä ”pakottaa” muut osallistumaan.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivotaan juhannuksena ja jouluna. Muuten lähinnä kerätään villakoirat pois nurkista kuleksimasta. Se riittää. Eikä vaivaa astmat ja allergiat!

No. ..meillä vähän useammin;)

Ei meilläkään olla sairaita eikä allergioita ole.

Meillä keskitytään itse elämään, ei riitelyyn tai johonkin muuhun epäolennaiseen.

Vierailija
22/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä ensi viikolle saada siivooja jostain kotisiivouspalvelusta. Kyllhän se maksaa, kun siivooja joutuu tekemään kaiken raivauksesta alkaen, mutta mies maksaa mielihyvin laskun.

Mutta kun ei maksa! Maksamme siis puolet kaikesta yleensäkin, ja siivoojasta kun on ollut puhetta (olen ehdottanut että hankkisi siivoojaan hoitamaan hänen osuutensa), niin on sanonut että ei ymmärrä miksi hänen pitäisi yksin maksaa lasku. Ap

Sano miehelle, että siivooja hoitaa vain miehen siivousvuorot. Sinähän hoidat oman osasi, nyt n kyse miehen osuudesta.

Tätä tosiaan yritetty. Mies aina vetoaa siihen, että siivoaa kyllä. Tämä saattaa tarkoittaa sitä, että on siivonnut viimeksi pari kuukautta aiemmin. Jotenkin tästä on vaikea päästä eteenpäin. Aina löytyy selityksiä ja tekosyitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivotaan juhannuksena ja jouluna. Muuten lähinnä kerätään villakoirat pois nurkista kuleksimasta. Se riittää. Eikä vaivaa astmat ja allergiat!

Onko teillä vielä eläimiä?

Onpa hyvinkin. :)

Vierailija
24/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on joku kummallinen siivousvimma.

Relatkaa jo!

Niin että ihan turhaa touhua koko siivous? Voiko mies oikeasti ajatella näin, vai pitääkö minua aivan tyhmänä kun luulee että tällainen selitys menee läpi? Oikea syy on että ei vaan oikein jaksaisi, tietää kuitenkin että minä hoidan asian hänen puolestaan jossain vaiheessa.

Tuohan on ihan tervettä laiskuutta jättää tekemättä asia jonka toinen enemmin ai myöhemmn tekee puolestani.

Tervettä kuormittaa toista ihmistä jatkuvasti omaa laiskuuttaan? Sitten ihmetellään kun ei ole seksiä ja lopulta kun tulee ero ”kun ihan hyvin meni”. Jep, ei tarvinut edes siivota koskaan!

Miksi toinen tekisi puolestani niitä asioita jotka häntä kuormittaa likaa? Ihan oma vika jos ei pysty sanomaan en tee enkä ota tuosta vastuuta.

Vierailija
25/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok voin vaan kuvitella millainen kämppä teillä on...

Vierailija
26/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse enää yhtään ihmetellä, miksi Suomessakin on niin valtavasti YH-mammoja!

Vierailija
27/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok voin vaan kuvitella millainen kämppä teillä on...

Ole hyvä vaan ;))

Vierailija
28/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen voi aina ulkoistaa siivousfirmalle. 

Vierailija
29/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä ensi viikolle saada siivooja jostain kotisiivouspalvelusta. Kyllhän se maksaa, kun siivooja joutuu tekemään kaiken raivauksesta alkaen, mutta mies maksaa mielihyvin laskun.

Mutta kun ei maksa! Maksamme siis puolet kaikesta yleensäkin, ja siivoojasta kun on ollut puhetta (olen ehdottanut että hankkisi siivoojaan hoitamaan hänen osuutensa), niin on sanonut että ei ymmärrä miksi hänen pitäisi yksin maksaa lasku. Ap

Sano miehelle, että siivooja hoitaa vain miehen siivousvuorot. Sinähän hoidat oman osasi, nyt n kyse miehen osuudesta.

Tätä tosiaan yritetty. Mies aina vetoaa siihen, että siivoaa kyllä. Tämä saattaa tarkoittaa sitä, että on siivonnut viimeksi pari kuukautta aiemmin. Jotenkin tästä on vaikea päästä eteenpäin. Aina löytyy selityksiä ja tekosyitä. Ap

Mä en tossa vaiheessa miettisi enää siivousongelmaa, vaan sitä, minkälaisen ihmisen kanssa mä olen naimisissa. Ihmisen, joka ei välitä kodistaan eikä lapsistaan, on laiska, työntää kaikki kotityöt puolisolle, eikä edes välitä, selittelee ja keksii tekosyitä omalle laiskuudelleen, ei piittaa vaikka puoliso on sairas, ei pysty keskustelemaan asiallisesti normaaleista kodin ja perheen asioista... Ei kiitos. Olen mieluummin yksin kuin tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
30/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä riitely hyödyttää? Onko mies joskus vastannut siivouksesta jos ei mksi ei?

Riitely hyödyttää sen verran että mies tarttuu vihaisesti imuriin ja vihapäissään imuroi koko kämpän. Näin siis meillä. Mies tekee jotain kotitöitä omatoimisesti, mutta muut jää tekemättä. On aina vältellyt vastuuta siivousasioissa. Tekee pyydettäessä vaihtelevasti hommia. Vinkkejä miten saada mies ottamaan enemmän vastuuta? Siivosi kyllä mielestäni enemmän suhteen alkuaikoina, muistan että jopa valitti minulle sotkuisuudestani! Onhan siinä tietty vähän enemmän hommaa siivota perheen ja yli 100 neliön asunnon sotkut, kuin kahden yksiössä asuvan ihmisen. Ap

Enemmin mielestäni kannattaa keskustella tuosta vastuunjaosta kuin riidellä siivouksesta.

Onko vinkkejä miten edetä tässä keskustelussa? Meillä siitä ei tahdo tulla mitään. Miestä EVVK siivouskeskustelu. Se on sitä että minä puhun, ja mies on hiljaa. Saattaa luvata aina siivota, mutta sitten se aina unohtuu.

Vierailija
31/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se duunailee kun ei kerkee ikinä imuroimaan?

Vierailija
32/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitely hyödyttää sen verran että mies tarttuu vihaisesti imuriin ja vihapäissään imuroi koko kämpän. Näin siis meillä. Mies tekee jotain kotitöitä omatoimisesti, mutta muut jää tekemättä. On aina vältellyt vastuuta siivousasioissa. Tekee pyydettäessä vaihtelevasti hommia. Vinkkejä miten saada mies ottamaan enemmän vastuuta? Siivosi kyllä mielestäni enemmän suhteen alkuaikoina, muistan että jopa valitti minulle sotkuisuudestani! Onhan siinä tietty vähän enemmän hommaa siivota perheen ja yli 100 neliön asunnon sotkut, kuin kahden yksiössä asuvan ihmisen. Ap

Enemmin mielestäni kannattaa keskustella tuosta vastuunjaosta kuin riidellä siivouksesta.

Onko vinkkejä miten edetä tässä keskustelussa? Meillä siitä ei tahdo tulla mitään. Miestä EVVK siivouskeskustelu. Se on sitä että minä puhun, ja mies on hiljaa. Saattaa luvata aina siivota, mutta sitten se aina unohtuu.

Juuri tuon takia siitä siivouksesta on vähän turha keskustella ennen kun vastuunjako perheessä on selvä.

Miksi toinen (esim. mies) katsoo että hänellä ei siivouksesta ole mitään vastuuta?

Vierailija
33/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nautitko seksistä?

Vierailija
34/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ulkopuoliselta siivouksen. Maksakaa puoliksi. Sitten ei sinunkaan tarvitse siivota. Ei siinä miehen osuutta osteta, vaan koko perheelle. Ihan tyhmää riidellä asiasta, jonka voi ulkoistaa. Säästyneen energian voi kohdistaa muualla.

Vierailija
35/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa rikkaimuri!

Se laskee omaa kynnystäni tarttua imuriin. Vihaan imurointia. Mutta kun olohuoneen nurkassa seisoo johdoton imuri jatkuvasti käyttövalmiina, on siihen paljon helpompi tarttua.

Ei tarvitse sitten niin usein imuroida tavallisella imurilla.

Vierailija
36/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei haittaa sotkut, joten hän ei siivoa.

Mikä on sellainen asia, joka ei haittaa sinua? Onko se vaikka 2 eri makuuhuonetta, jolloin sinun huoneesi saa olla juuri niin siisti kuin haluat? Tai onko se reissailu yhdessä naisystäviesi kanssa?

Ryhdy elämään kuin puolisosi eli omat tarpeet puolison ja perheen edelle. Aika moni mies hätkähtää hereille siinä vaiheessa, kun puolison tekemiset ovat ilmoitusasia, josta ei tarvitse erikseen keskustella.

Vierailija
37/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on joku kummallinen siivousvimma.

Relatkaa jo!

Ei kaikki halua elää paskassa. On se todella ällöttävää jos sukat on ihan mustat jalkapohjista ja tarttuu lattiaan kiinni, roskaa ja pölyä joka paikassa että tuntuu hengitysilmassa, puhumattakaan bakteereista. Se siivoamattomuus pilaa myös pinnat huonekaluista ja rakenteista. Siinähän sitten maksat uusia kun on vauriot siinä kunnossa ettei taloa/asuntoa voi myydä tai sitten ei mene vuokranantajan tarkastuksesta läpi jos pitää muuttaa.

Se on myös vaarallista jos joka paikka on täynnä leluja ja muuta sälää. Asunto haisee ja alkaa siellä asuvat ihmisetkin haisemaan. Onko kiva olla haisunäätä?

Vierailija
38/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoahan mukisematta nainen. Se on sinun hommas

Vierailija
39/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia siitä siivouksesta on vähän turha keskustella ennen kun vastuunjako perheessä on selvä.

Miksi toinen (esim. mies) katsoo että hänellä ei siivouksesta ole mitään vastuuta?

Niin hyvä kysymys? En itsekään ymmärrä miten asia voi olla näin. Mutta mies omasta mielestään ottaa vastuuta, jos pyydettäessä välillä imuroi, ja omatoimisesti vie vaikka roskia ja laittaa tiskejä. Hän jotenkin kieltää sen, että tekisin muka enemmän. Hoitaa kuitenkin lapsiakin, joten omasta mielestään tekee paljon. Suurin osa mitä teen on hänelle näkymätöntä.

Minun vastuullani aika lailla täysin on jäänyt siis kaupassa käyminen, ruoan laitto (mies tekee välillä kun pyytää, kauppaan vaatii aina minulta kauppalistan mukaan), lasten ruokailuista huolehtiminen, pyykkihuolto, pölyjen pyyhkiminen, lattioiden pesu, vessan, kylppärin ja saunan pesu, ikkunoiden pesu, laskujen maksu ja varmaan paljon muutakin vielä, ja tietty lisäks lasten asiat.

Vaatteiden ja varusteiden hankinta, vanhojen poislaitto, huolehtiminen siitä että lapset saavat terveellistä ruokaa (mies syöttäisi pelkkiä nakkeja ja makkaraa joka päivä, ja auta armias jos uskallan kommentoida asiaa jotenkin) , lasten hampaiden hoito, lääkärit, neuvolat, vasu-keskustelut, harrastuksiin viedään lapsia sen mukaan kumpi ehtii töistä, muuten lasten ulkoilut/vapaa-ajan tekemiset ovat minun vastuullani. Mies tekee vaihtelevasti asioita heidän kanssaan, esim pelaa lautapelejä ym kivojakin juttuja, mutta minä lähes yksin vien heitä uimaan, luistelemaan, pyöräilemään jne, mies ei ota vastuuta siitä oppiiko lapsi näitä asioita. Auton huollosta, pesusta ym ottaa molemmat vastuuta. Itse pesen sitä useammin. Mies tekee jotain muita juttu myös omatoimisesti kuten avaa tukkoon menneitä viemäreitä ja vaihtaa palaneita lamppuja, mitä minä en sitten taas tee. Mutta nämä eivät ole päivittäin tehtäviä asioita. Ap

Vierailija
40/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoahan mukisematta nainen. Se on sinun hommas

Ai miks