Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas riita siivoamisesta miehen kanssa

Vierailija
13.01.2019 |

Olen toipumassa leikkauksesta, ja olen koko viikon pyytänyt miestä imuroimaan. Tänään alkoi jo pinna kiristyä, kun kohta tulee pari viikkoa siitä kun on viimeksi imuroitu. Meillä kuitenkin koira ja pieniä lapsia, jotka sotkee aika lailla. Mies sitten tietty hermostui, kun sanoin ehkä viidettä kertaa viikon sisällä että olisi hyvä imuroida (tietää että en itse pysty), kun on aikaa, ja tiuskaisi että pitääkö napista kokoajan siitä siivoamisesta. Sanoi, kyllä aiemmin hoitavansa mutta monet kerrat on aiemmin ”unohtunut” lupauksista huolimatta, ellen tosiaan ole uudestaan sitten pyytänyt.

Kyllä harmittaa kun aina tulee riita aiheesta. Miehellä riittää tekosyitä, jotta ei tarvisi siivota. Yleisin on että ei ehdi, vaikka koneella on kyllä aikaa istua päivittäin monta tuntia. Nyt sitten sanoi syyksi, että häntä ei häiritse sotku. Näinpä hänen mielestään hänen ei tarvitse ottaa vastuuta siivouksesta tai ylipäänsä varmaan tehdä mitään. Mitä tuohon enää voi sanoa?

Mikä neuvoksi? Onko tosiaan niin, että jos toista ei haittaa sotku, niin se ketä haittaa joutuu siivoamaan hänenkin sotkunsa? Lisään vielä, että en itsekään ole mikään siisteyden perikuva, jos olisin olisi varmasti ero tullut jo aikoja sitten. Joskus on mennyt kuukausikin varmaan imuroimatta, kun olen katsonut tarttuuko mies imuriin omatoimisesta, eipä ole tarttunut. Pakko se on ollut siinä vaiheessa itse tehdä jo suursiivous ja ilkeänä ”pakottaa” muut osallistumaan.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on joku kummallinen siivousvimma.

Relatkaa jo!

Vierailija
2/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvauva.

Vierailija
4/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä riitely hyödyttää? Onko mies joskus vastannut siivouksesta jos ei mksi ei?

Vierailija
5/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se nalkutus ja riitely.

Ole hiljaa, kun kerran huomaat, ettei siivouskehotuksia huomioi.

Vierailija
6/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relatkaa jo!

Niin että ihan turhaa touhua koko siivous? Voiko mies oikeasti ajatella näin, vai pitääkö minua aivan tyhmänä kun luulee että tällainen selitys menee läpi? Oikea syy on että ei vaan oikein jaksaisi, tietää kuitenkin että minä hoidan asian hänen puolestaan jossain vaiheessa.

Vierailija
7/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ensi viikolle saada siivooja jostain kotisiivouspalvelusta. Kyllhän se maksaa, kun siivooja joutuu tekemään kaiken raivauksesta alkaen, mutta mies maksaa mielihyvin laskun.

Vierailija
8/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6=ap

Vierailija
9/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan juhannuksena ja jouluna. Muuten lähinnä kerätään villakoirat pois nurkista kuleksimasta. Se riittää. Eikä vaivaa astmat ja allergiat!

Vierailija
10/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivotaan juhannuksena ja jouluna. Muuten lähinnä kerätään villakoirat pois nurkista kuleksimasta. Se riittää. Eikä vaivaa astmat ja allergiat!

Sama homma. Kukaan ei edes sairastele ikinä. Itse imuroin koko talon todella harvoin (just jouluna ja juhannuksena), sotkut lakaisen sihvelillä ja harjalla muutaman kerran viikossa niistä kohdista missä sotkuja näkyy.

Ei riidellä ikinä siivouksesta. Eikä ketään stressaa.

Vierailija
11/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitely hyödyttää sen verran että mies tarttuu vihaisesti imuriin ja vihapäissään imuroi koko kämpän. Näin siis meillä. Mies tekee jotain kotitöitä omatoimisesti, mutta muut jää tekemättä. On aina vältellyt vastuuta siivousasioissa. Tekee pyydettäessä vaihtelevasti hommia. Vinkkejä miten saada mies ottamaan enemmän vastuuta? Siivosi kyllä mielestäni enemmän suhteen alkuaikoina, muistan että jopa valitti minulle sotkuisuudestani! Onhan siinä tietty vähän enemmän hommaa siivota perheen ja yli 100 neliön asunnon sotkut, kuin kahden yksiössä asuvan ihmisen. Ap

Vierailija
12/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Relatkaa jo!

Niin että ihan turhaa touhua koko siivous? Voiko mies oikeasti ajatella näin, vai pitääkö minua aivan tyhmänä kun luulee että tällainen selitys menee läpi? Oikea syy on että ei vaan oikein jaksaisi, tietää kuitenkin että minä hoidan asian hänen puolestaan jossain vaiheessa.

Tuohan on ihan tervettä laiskuutta jättää tekemättä asia jonka toinen enemmin ai myöhemmn tekee puolestani.

Vierailija
13/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toimi vaan ilmaisena kodinhoitajaa miehelle? Vietän vapaa-aikani siivotessa hänenkin sotkujaan kun hän itse tekee itselleen mieluisia asioita? Eikä todella koskaan ole kiittänyt minua mistään tekemisistään, sen sijaan minun pitäisi nyt tässäkin tilanteessa olla kiitollinen ja muistaa se, kun hän imuroi reilu kuukausi sitten. Ap

Vierailija
14/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Relatkaa jo!

Kyllä voi. Mun exällä oli semmoinen hamsteri pesä. Kaikki roskatkin tavaran seassa. Haisi ihan helvetin pahalle ja keittiössä sukat tarttui lattiaan. Syytä kysyttäessä sanoi vaan, että turha siivota, kun sitä roskaa tulee kuitenkin. Kävin siellä kämpässä tasan kerran noin puoli tuntia ja kuukauden päästä erosin, kun näin jo silmissäni miltä meidän yhteinen koti ja lapset näyttäisivät.

Vierailija
15/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitely hyödyttää sen verran että mies tarttuu vihaisesti imuriin ja vihapäissään imuroi koko kämpän. Näin siis meillä. Mies tekee jotain kotitöitä omatoimisesti, mutta muut jää tekemättä. On aina vältellyt vastuuta siivousasioissa. Tekee pyydettäessä vaihtelevasti hommia. Vinkkejä miten saada mies ottamaan enemmän vastuuta? Siivosi kyllä mielestäni enemmän suhteen alkuaikoina, muistan että jopa valitti minulle sotkuisuudestani! Onhan siinä tietty vähän enemmän hommaa siivota perheen ja yli 100 neliön asunnon sotkut, kuin kahden yksiössä asuvan ihmisen. Ap

Enemmin mielestäni kannattaa keskustella tuosta vastuunjaosta kuin riidellä siivouksesta.

Vierailija
16/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä ensi viikolle saada siivooja jostain kotisiivouspalvelusta. Kyllhän se maksaa, kun siivooja joutuu tekemään kaiken raivauksesta alkaen, mutta mies maksaa mielihyvin laskun.

Mutta kun ei maksa! Maksamme siis puolet kaikesta yleensäkin, ja siivoojasta kun on ollut puhetta (olen ehdottanut että hankkisi siivoojaan hoitamaan hänen osuutensa), niin on sanonut että ei ymmärrä miksi hänen pitäisi yksin maksaa lasku. Ap

Vierailija
17/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vielä eläimiä?

Vierailija
18/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toimi vaan ilmaisena kodinhoitajaa miehelle? Vietän vapaa-aikani siivotessa hänenkin sotkujaan kun hän itse tekee itselleen mieluisia asioita? Eikä todella koskaan ole kiittänyt minua mistään tekemisistään, sen sijaan minun pitäisi nyt tässäkin tilanteessa olla kiitollinen ja muistaa se, kun hän imuroi reilu kuukausi sitten. Ap

Toipilasaikana sinulla on hyvää aikaa miettiä, miten helpotat jatkossa omaa taakkaasi. Mieti ne jutut, jotka eivät vaikuta sinun elämään ja jätä ne tekemättä. Ainakin miehen vaatteiden pyykkäys ja ruuanlaitto miehelle on ihan turhaa. Kauppareissutkin helpottuvat, kun ostat ruuat vain itsellesi ja lapsille. Aikuinen mies osaa ruokkia itsensä, ei se nälkään kuole.

Vierailija
19/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei maksa! Maksamme siis puolet kaikesta yleensäkin, ja siivoojasta kun on ollut puhetta (olen ehdottanut että hankkisi siivoojaan hoitamaan hänen osuutensa), niin on sanonut että ei ymmärrä miksi hänen pitäisi yksin maksaa lasku. Ap

Sano miehelle, että siivooja hoitaa vain miehen siivousvuorot. Sinähän hoidat oman osasi, nyt n kyse miehen osuudesta.

Vierailija
20/69 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Relatkaa jo!

Tuohan on ihan tervettä laiskuutta jättää tekemättä asia jonka toinen enemmin ai myöhemmn tekee puolestani.

Tervettä kuormittaa toista ihmistä jatkuvasti omaa laiskuuttaan? Sitten ihmetellään kun ei ole seksiä ja lopulta kun tulee ero ”kun ihan hyvin meni”. Jep, ei tarvinut edes siivota koskaan!