Onko täällä muita ratsastuksen harrastajia?
Millä tavalla harrastat?
Mä käyn kerran viikossa tunnilla ja yleensä kahdesti viikossa maastoilemassa vuokrahevosellani. Käyn myös taluttamassa ratsastuskoulussa tunneilla. Tämän lisäksi osallistun ratsastusseuran toimintaan, esim. kilpailujen ja valmennuksien järjestämiseen. En itse kisaa, mutta musta on tullut vähän semmoinen seuran yleinen "heppaäiti" monelle junnulle.
HUOM! Kuulisin mielelläni muiden hevosharrastajien juttuja, en niinkään kommentteja, joissa rinnastetaan ratsastaminen seksiasentoon, jossa nainen on päällä (Kyllä, tällainen seksiasento todella on, suurin osa on täällä varmasti aikuisia, ja tietoa ja omaa kokemusta asiasta varmasti löytyy. Seksijutut voi puhua muualla.) tai joissa puhutaan hevosen syömisestä (Kyllä, hevosia syödään, eikä se ole hevosihmisille mikään tabu. Hevosihmiset itse asiassa pyrkivät edistämään hevosenlihan hyötykäyttöä. Meetvurstijutut on kuultu jo moneen kertaan, niissä ei ole mitään hauskaa.).
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Näin lauantai- iltana voisitko kopsutella konillasi hippos- sivuille tai heppafoorumeille? Palstamammoja, setämiehiä, rämemajavia, hopeakettuja sekä - majavia ei kiinnosta muu kuin ratsastaminen seksiä harrastaen sekä metukan syöminen sen jälkeen😂
Miksi ajattelet, että tämä asia on sinun päätettävissäsi?
Ap
Ohis. Tein loukkaavadta sisällöstä asiattomasta aloituksesta poistopyynnön.
Täällä yksi tätiratsastaja; tunneilla käyn kalsi kertaa viikossa ja jinkin verran olen kisannut tallikisoissa. Tavoite olisi kisata ”ihan oikeissa” kisoissa tänä vuonna.
Hevospiirien nurkkakuntaisuus ja torailu ärsyttää itseäni suuresti; aika samanlaista kuin koirapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi tätiratsastaja; tunneilla käyn kalsi kertaa viikossa ja jinkin verran olen kisannut tallikisoissa. Tavoite olisi kisata ”ihan oikeissa” kisoissa tänä vuonna.
Hevospiirien nurkkakuntaisuus ja torailu ärsyttää itseäni suuresti; aika samanlaista kuin koirapuolella.
Tuntihepallako kisaat?
Täällä meilläpäin on keskimäärin ihan hyvä meininki. Pienet piirit, pieni seura.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin lauantai- iltana voisitko kopsutella konillasi hippos- sivuille tai heppafoorumeille? Palstamammoja, setämiehiä, rämemajavia, hopeakettuja sekä - majavia ei kiinnosta muu kuin ratsastaminen seksiä harrastaen sekä metukan syöminen sen jälkeen😂
Nuo keskustelufoorumit ovat kuolleita, osa suljettu. Ihmiset tulevat keskustelemaan sinne missä ihmisiä vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo keskustelufoorumit ovat kuolleita, osa suljettu. Ihmiset tulevat keskustelemaan sinne missä ihmisiä vielä on.
Mitkä keskustelufoorumit, hevostalli.net vai? Ei se kyllä mitenkään kuollut ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä keskustelufoorumit, hevostalli.net vai? Ei se kyllä mitenkään kuollut ole.
Ap
Kävin aikoinaan seuraamassa, parhaillaan ei ollut kuukaiteen uusia aloituksia. Ja omiin kukaan ei tullut kommentoimaan. Sitten lähdin kun kyllästyin yksin olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kävin aikoinaan seuraamassa, parhaillaan ei ollut kuukaiteen uusia aloituksia. Ja omiin kukaan ei tullut kommentoimaan. Sitten lähdin kun kyllästyin yksin olemaan.
No kai se riippuu, mitä palstaa siellä seuraat! Aktiivisimmat ovat sennula ja ratsastus, ja kai raviosiossakin on suht vilkasta keskustelua. Kyllä ainakin sennulassa ja ratsastuksessa on jatkuvasti avauksia.
Ap
Olen sellainen mummoratsastaja,pari kertaa viikossa käyn ystäväni suomenhevosella ratsastamassa,enimmäkseen maastossa ja koirat mukana.Parikymmentä vuotta minulla oli oma hevonen omassa pihapiirissä ja ratsastin lähes päivittäin,mutta ikä on tehnyt tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen mummoratsastaja,pari kertaa viikossa käyn ystäväni suomenhevosella ratsastamassa,enimmäkseen maastossa ja koirat mukana.Parikymmentä vuotta minulla oli oma hevonen omassa pihapiirissä ja ratsastin lähes päivittäin,mutta ikä on tehnyt tehtävänsä.
Mä oon miettinyt, miten ratsastusharrastus onnistuu "mummoiässä". Haaveilen omasta hevosesta, mutta en tiedä, onko mulla koskaan siihen rahaa/rahkeita. Tunnilla toki käyn niin kauan kuin se on mielekästä. Maastoilu on mulle lähellä sydäntä, toivottavasti olisi siinäkin vaiheessa joku luottopolle siinä vaiheessa, kun ikä alkaa painaa.
Ap
Voi kun olisi varaa ratsastaa. Olen haaveillut pienestä pojasta asti. Kerran koululiikassa saatiin kokeilla ja pidin. Sen jälkeen en ole ratsastanut. Vanhempani olivat köyhiä ja pelkäsivät että voin tippua hevosen selästä ja loukata itseni, joten en saanut ratsastaa. Nykyään teen pienipalkkaista työtä kaupungista, eikä mihinkään ylimääräiseen luksukseen kuten tälläisiin ylellisiin harrastukseiin ole varaa.
Aloitin viime viikolla tämän harrastuksen uudelleen, taukoa oli 15 vuotta. Tänään oli toinen tunti ja ai että se on kivaa. Löysin kivan tallin, jossa tuntuu olevan hyvä henki ja kiva opettaja. Pitkään haaveilin uudelleen aloittamisesta kun jouduin paikkakunnan vaihdoksen myötä teini-ikäisenä lopettamaan, nyt oli vihdoin mahdollisuus!
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisi varaa ratsastaa. Olen haaveillut pienestä pojasta asti. Kerran koululiikassa saatiin kokeilla ja pidin. Sen jälkeen en ole ratsastanut. Vanhempani olivat köyhiä ja pelkäsivät että voin tippua hevosen selästä ja loukata itseni, joten en saanut ratsastaa. Nykyään teen pienipalkkaista työtä kaupungista, eikä mihinkään ylimääräiseen luksukseen kuten tälläisiin ylellisiin harrastukseiin ole varaa.
Hyvä herra, taisit nyt ymmärtää ratsastamisen väärin. Nyt puhuttiin hevosratsastuksesta eikä petimuhinoista.
Kyllä se onnistuu vielä vanhempanakin jos terveyttä piisaa,itse olen 60v ja se ystäväni jonka hevosta lainaan on melkein 70.quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt, miten ratsastusharrastus onnistuu "mummoiässä". Haaveilen omasta hevosesta, mutta en tiedä, onko mulla koskaan siihen rahaa/rahkeita. Tunnilla toki käyn niin kauan kuin se on mielekästä. Maastoilu on mulle lähellä sydäntä, toivottavasti olisi siinäkin vaiheessa joku luottopolle siinä vaiheessa, kun ikä alkaa painaa.
Ap
Oiskohan se skootterilla ekompaa ja vaikkapa työmaalle...
ratsastin pari vuotta 15-vuotiaasta mutta sitten tipuin :( varma loppu tuli siinä koska tallinomistaja oli ihan perseestä, meillä ei ollut rahaa (helsingissä) ja halusin käydä lukiota mutta jätin sitä väliin tallille menemistä varten. haluisin kyllä aloittaa uudestaan!just käydä jotenkin kerran pari viikossa tunnilla. ehkä sitten joskus kun rahaa on enemmän :)
Käyn 2 kertaa viikossa luottopollella maastossa, en hirveesti enää hurjastele vaan lähinnä nautin luonnosta ja hevosen kanssa olosta. Joskus kävin tunneilla ja leireilläkin, mutta jotenkin on mun juttu vaan ottaa heppa ja painella metsään. Haluaisin joskus omankin pollen, mieluiten jonkun eläkeratsun, joka tyytyisi kevyeen menoon eikä tarvisi hampaat irvessä harrastaa. Paras harrastus ikinä ja mielelläni rahani siihen sijoitan!