Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä

Vierailija
12.01.2019 |

Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...

Kommentit (669)

Vierailija
61/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää tyhmälle mikä tuon kilohinnan kyttäämisen idea on?

Tuotepaketeissa on usein eri sisältömäärät, joten tuotteen hinta voi johtaa harhaan halpuutta arvioitaessa. Kilohinta tai litrahinta auttaa vertailemaan niiden suhteellisia hintoja, eli paljonko sama määrä tuotetta maksaa.

Esimerkiksi maitopurkkien litrahinta kertoo, paljonko tulee yhden litran hinnaksi, vaikka pakkauksessa olisi jokin muu määrä kuin 1 litra. Joku voi kysyä: "Mutta enhän minä osta kuin puoli litraa kerrallaan, joten mitä teen sillä tiedolla, paljonko hintaa on litraa kohden?" No, jos ostaa vaikka kuukaudessa yhteensä 8 litraa, niin silloin huomaa, että litrahinta vaikuttaa siihen, paljonko siitä kaikesta maidosta (ja sama juttu kaiken muun ruoan kanssa) yhteensä maksaa.

Joissain tilanteissa kilo-tai litrahinnan tuijottelu ei välttämättä kannata. Esim. silloin, jos ei ehdi käyttämään kaikkea ennen kuin se menee vanhaksi.

Vierailija
62/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta miehelle/teinipojalle vaatteita kirppareilta.

Vaan sen kun päivän näkis, että kirpparrilta löytyis miehelle ja teinille sopivaa vaatetta joka on heille mieleistä ja jonka kelpuuttavat. Mitä tahansa vaatetta eivät nimittäin kelpuuta vaan molemmat ovat hyvin tarkkoja siitä mitä vaatetta laittavat pääleen. Ovat kyllä sanoneet, että heille kyllä voi kirppareilta ostaa jos vain sopivaa vaatetta löytyy. Itselle vaatteiden löytäminen Emmystä, Face ryhmidtä tai kirpparilta ylipäätään tuota mitään vaikeuksia. Hyviä vaatteita joista pidän ja joita käytän löytyy helposti.

Osta silti. Turha valittaa jos valinnan varaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä julkisia kulkuvälineitä. Maksaa v*tusti. Ei ole varaa mennä mihinkään vr:n palveluilla.

Vierailija
64/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Prepaid liittymä tulee halvemmalsi kuin tavallinen puheliittymä."

No ei tasantarkkaan nykypuhelimessa tule. Itsellä ei ole mahdollisuutta saada tavallista liittymää koska takaus vei luottotiedot ja prepaid liittymän puhrlinlasku on kuussa helposti 50-60 euroa.

Mulla on prepaid-liittymä. Tähän saa 24,90 eurolla kuussa rajattomasti puheluja, tekstareita ja nettiä. Tavallista "saldoa" kuluu joskus harvoin virastopuheluihin, kuten terveysaseman puhelinpalveluun jonottaessa. Netti-ja puhepaketteja on vaikka mitä erilaisia prepaid-liittymissäkin, joten miten ihmeessä saat kulumaan 60e kuussa puhumiseen?

Työttömänä ollessa tämä liittymä tuli oikeasti vieläkin edullisemmaksi, kun saatoin pärjätä ilman mitään paketteja viikkokausia. Nykyään kun joka paikassa on ilmaiset wifit ja kaikki käyttävät watsappeja sun muita. Taloyhtiössäkin on ilmainen netti.

Tämä on kyllä typerin säästövinkki ikinä. Itsekkin asun kaupungin vuokra-asunnossa jossa pitäisi olla tälläinen "ilmainen netti," mutta se "ilmainen nettiyhteys" tarkoittaakin ylläpylläri ilmaista kaapelia. Reititin ja liittymä pitää hommata itse.

Reitittimen saa n. 40 eurolla, jonka sijoittamisen jälkeen netti on ilmaista. Monissa vuokra-asunnoissa on tämä ilmainen netti, jonka liittymän saa siis ilmaiseksi avattua, vaikkei olisi esimerkiksi edes luottotietoja. Eikä se siis maksa _mitään_, joten mielestäni ei yhtään huono säästövinkki kyllä.

Vierailija
65/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukomatkojen sijaan suosi viikonloppumatkoja Eurooppaan, tulevat paljon halvemmaksi. Kun olisi varaa lähteä edes viikonloppumatkalle...

No esimerkiksi Viroon saa laivamatkoja tarjouksesta eurolla, Viron sisäisiä bussimatkoja samoin. Tallinnasta ja etenkin muista kaupungeista majoitusta saa helposti parilla kympillä yö. Eikö ole varaa edes viikonloppumatkaan?

Eri:

On muuten oikeasti aikamoista taiturointia tuo halpa matkustaminen, jos  asuu kaukana matkallelähtöpaikasta. Vaikka itse matka olisi ilmainen, niin pitäisi saada kuitenkin vielä halpa matka kotoa lähtöpaikkaan ja takaisin sieltä. Pitäisi varmistua, että on varmasti tarpeeksi aikaa päästä satamaan ja pois sieltä. Jos myöhästyy, tulee lisää maksettavaa. Kokeneelle matkustajalle varmasti helpompaa kuin kokemattomalle.

Jestas. On se vaikeaa olla ajoissa satamassa.

Kaikkea voi sattua, bussi saapuu myöhässä tms. tai sitten menettää suuntavaiston tms. VInkkisi on tietysti, että pysyköön kotona jos ei osaa. Mitä vähävaraisempi, niin sitä huonommin oma talous kestää mitään riskejä, joista voi joutua maksamaan lisää.

Ainahan kaikkea voi sattua, kotonakin, mutta pitkänmatkan bussit ovat ääreisharvoin muutamaa minuuttia enemmän myöhässä.

No se oli esimerkki. Pointti: jos rahasta on oikeasti pulaa, niin ne riskit on oikeasti paljon pelottavampia. Silloin ei ehkä lähde sille matkalle, joka olisi potentiaalisesti - eli täysin onnistuessaan - halpa.

Vierailija
66/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo itse leipäsi - säästö on aivan olematon, kun ottaa huomioon että raaka-aineiden lisäksi uunin käyttäminenkin maksaa sähkölaskussa eikä leipomisessa likaantuneiden astioidenkaan tiskaus ilman pesuainetta onnistu. Ostamalla ja pakastamalla -30% leipiä pääsee vähintään samaan säästöön vähemmällä työllä.

Kaurasta ja vehnästä voi leipoa ilman hiivaa tai voita.Kaura pitää kosteuden paistaessa.

Vierailija
67/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki Kelan tuilla elävälle köyhälle työttömälle (siis minulle): laita 1000 euroa kuussa sivuun ja säästä puskuria.

Mä olen ollut Kelan tuilla elävä köyhä työtön ja sanon että  5-10 e puskuria kuukaudessa on sekin parempi  kuin ei mitään.

Vierailija
68/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tasantarkkaan nykypuhelimessa tule. Itsellä ei ole mahdollisuutta saada tavallista liittymää koska takaus vei luottotiedot ja prepaid liittymän puhrlinlasku on kuussa helposti 50-60 euroa.

Mulla on prepaid-liittymä. Tähän saa 24,90 eurolla kuussa rajattomasti puheluja, tekstareita ja nettiä. Tavallista "saldoa" kuluu joskus harvoin virastopuheluihin, kuten terveysaseman puhelinpalveluun jonottaessa. Netti-ja puhepaketteja on vaikka mitä erilaisia prepaid-liittymissäkin, joten miten ihmeessä saat kulumaan 60e kuussa puhumiseen?

Työttömänä ollessa tämä liittymä tuli oikeasti vieläkin edullisemmaksi, kun saatoin pärjätä ilman mitään paketteja viikkokausia. Nykyään kun joka paikassa on ilmaiset wifit ja kaikki käyttävät watsappeja sun muita. Taloyhtiössäkin on ilmainen netti.

Tämä on kyllä typerin säästövinkki ikinä. Itsekkin asun kaupungin vuokra-asunnossa jossa pitäisi olla tälläinen "ilmainen netti," mutta se "ilmainen nettiyhteys" tarkoittaakin ylläpylläri ilmaista kaapelia. Reititin ja liittymä pitää hommata itse.

Reitittimen saa n. 40 eurolla, jonka sijoittamisen jälkeen netti on ilmaista. Monissa vuokra-asunnoissa on tämä ilmainen netti, jonka liittymän saa siis ilmaiseksi avattua, vaikkei olisi esimerkiksi edes luottotietoja. Eikä se siis maksa _mitään_, joten mielestäni ei yhtään huono säästövinkki kyllä.

Puhelinliittymään kuuluu nykyään aina nettipaketti joten erillinen nettiliittymä on turha. Yleensä kehotetaankin ennemmin karsimaan tämä erillinen nettiliittymä kuin sulkemaan puhelinliittymää.

Vierailija
69/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on antaa halpoja matkavinkkejä, jos asuu Helsingissä, mutta ei täältä Lapin perukoilta kyllä euron hintaisen laivamatkan takia kannata vaivautua.

"Kun meillä oli tosi tiukkaa, mies alkoi silti sijoittamaan. Ihan pieniä summia, mutta säännöllisesti." Etkö pöllö tajua, että on aivan eri asia, jos on tiukkaa tai jos sitä rahaa ei nyt vaan kerta kaikkiaan ole senttiäkään ylimääräistä. Teitä oli kaksi, minä olen yksin. Minä kirjoitan tämän vielä oikein hitaasti, että ymmärtäisit: kun ei sitä ylimääräistä rahaa kerta kaikkiaan ole, kun joutuu syömään kaurapuuroa päiväkausia, että edes jotain saisi syödä.

Tässä on ratkaisukaavio. Tämä toimii, kun kerran olet yksin.

1. Jos olet työtön eikä ole edes näköpiirissä, että saisit töitä mistään, minimoi heti kaikki asumiskustannuksesi. Muuta mahdollisimman halvalle paikkakunnalle ja halvalle alueelle. Suomi on täynnä pikkukaupunkeja, joissa asuntoja on tyhjillään ja vuokrat laskevat. Koeta neuvotella niin pieni vuokra kuin mahdollista. Vuokrat eivät ole kiinteitä vaan aina (ainakin yksityisen sijoittajan kanssa) ne ovat neuvottelukysymyksiä. 

2. Jos elät lähinnä tukien varassa, tuet on aina mitoitettu jotenkin menojen mukaan. Niistä ei tosiaan jää ylimääräistä. Koeta keksiä, miten pääsisit tukien tarpeesta eroon, vaikkapa pienentämällä elinkustannuksiasi vielä enemmän, että saisit jotain säästöön, koska vain sillä pääset omaan alkuun. Kuluta siis vähemmän kuin sinulle annetaan tukia. Luovu kaikista lemmikeistä (jos niitä on) ja autosta. 

Vierailija
70/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on antaa halpoja matkavinkkejä, jos asuu Helsingissä, mutta ei täältä Lapin perukoilta kyllä euron hintaisen laivamatkan takia kannata vaivautua.

"Kun meillä oli tosi tiukkaa, mies alkoi silti sijoittamaan. Ihan pieniä summia, mutta säännöllisesti." Etkö pöllö tajua, että on aivan eri asia, jos on tiukkaa tai jos sitä rahaa ei nyt vaan kerta kaikkiaan ole senttiäkään ylimääräistä. Teitä oli kaksi, minä olen yksin. Minä kirjoitan tämän vielä oikein hitaasti, että ymmärtäisit: kun ei sitä ylimääräistä rahaa kerta kaikkiaan ole, kun joutuu syömään kaurapuuroa päiväkausia, että edes jotain saisi syödä.

Kyllä minä pöllö tajuan. Mutta ei meilläkään ollut yhtään ylimääräistä, kun minä olin työtön ja kaksoset pieniä. Mies vaan sitkeästi laittoi aina pienen summan sijoituksiin, vaikka minä vastustinkin. Jotenkin selvittiin vaikkei ollut helppoa.

Kyllä ymmärrän, ettei kaikki voi. Mutta ihan turha sanoa, että meilläkään olisi ollut yhtään ylimääräistä, kun ei ollut kaikkea tarpeellistakaan.

Vierailija
71/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pöllö tajuan. Mutta ei meilläkään ollut yhtään ylimääräistä, kun minä olin työtön ja kaksoset pieniä. Mies vaan sitkeästi laittoi aina pienen summan sijoituksiin, vaikka minä vastustinkin. Jotenkin selvittiin vaikkei ollut helppoa.

Kyllä ymmärrän, ettei kaikki voi. Mutta ihan turha sanoa, että meilläkään olisi ollut yhtään ylimääräistä, kun ei ollut kaikkea tarpeellistakaan.

Miksi ette laittaneet lapsia adoptoitavakdi tai edes toista? Lapset ovat ovat iso menoerä kotitaloudessa ja siksi saavuttaakseen säästöjä monet nuoret jättävät lapset tekemättä taloudellisista syistä.

Vierailija
72/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on fiksu mies. Pidä siitä kiinni!

Vierailija
73/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä lennä lomallasi kaukana oleviin kohteisiin. Myös Euroopassa voi viettää hyvää aikaa!"

Vierailija
74/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...

Missä korvessa sä oikein sitten asut?

Täällä korvessa ihmiset osaa kerätä omat roskat talteen. Hyvä niin.

Vierailija
75/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tölkinkeräyslenkit on kuin aarteenetsintää, löytäminen on se hauskuus siinä.

Riippuu mistä kerää. Kerättiin lasten kanssa festari-alueelta 1000€/vkl. Minä + 2 lasta.

Vierailija
76/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, mulla on prepaid ja lataan siihen suurinpiirtein tuon verran vuodessa. Riippuu vähän siitä, miten paljon vuoden aikana on virastopuheluja. 

Tässä olen miettinyt älypuhelimen hankintaa, mutta kun siihen pitäisi hankkia kunnon liittymä nettiyhteyksineen (toki prepaid-nettiyhteydenkin saa, mutta kalliimpi kuin tavallinen), niin huomattavan paljon kalliimmaksi minulle se tulisi kuin nykyinen systeemi. Mutta toisaalta olisi aika tulla nykyaikaan, koska kellään sukulaisella ja tuttavalla ei enää ole näppäinpuhelimia, joten yhetydenpito whatsappilla olisi kätevämpää, kai...

Olen muuten työtön luottotiedoton ja saan tarvittaessa liittymän Telialta, koska sieltä minulla on jo yksi puh.liittymä hankittuna lapselleni. Toki saattavathan he pyytää n. 100e vakuusmaksun, mutta olen ollut heidän asiakas jo monia vuosia ja aina laskut maksanut, niin en usko. Pystyn kyllä tuon maksun maksamaan, jos sellaista pyydetään. Tuli vähän off topic nyt, sori.

Vierailija
77/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliisiin juoksukenkiin ei kannata sijoittaa, juosta voi vaikka halvoissa sandaaleissa. Niin juu, eikä terveyteenkään.

Vierailija
78/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

T. Teen jo kahta työtä

Vierailija
79/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on ihan tavallinen liittymä 17,90 rajaton netti, 500 Min puheluita ja tekstareita. Ei mielestäni paljon halvemmaksi voi puhuminen muuttua. :)

Mulla on rajaton 4G, halvat puhelut ja tekstarit. Maksu on kuukaudessa alle 4€. :) Sanoisin, että SIITÄ ei enää voi halvemmaksi muuttua. :) Kyseessä tosin on Telian vastaiskuliittymä aikoinaan markkinoille tulleelle moi.:lle, ja sitä tarjottiin vain moin asiakkaille. Telia sai siitä jonkun nootinkin, kun myi aivan käsittämättömän halpoja liittymiä, mutta en toki valita. Oman lapsen käppäliittymä on kalliimpi, muistaakseni 6,90€/kk ja sen netti ei pyöritä esim. Youtubea lainkaan. Se tosin on tarkoituskin. Lapselle katselin aluksi prepaid-liittymää ja olin aika järkyttynyt siitä, miten paljon ne maksaa! Niiden tarkoitus ei selvästi ole kuin hyvin lyhytaikainen käyttö, ei sellaisia varmaan kukaan vapaaehtoisesti pitkäaikaisiksi liittymiksi osta. Hinta on niin hirveä. Jos on luottotiedot menneet, niin voi kyllä olla hankaluuksia saada tavallista liittymää. 

Surkeat säästövinkit köyhälle tulevat yleensä niiltä, joilla ei ole kokemusta. Silloin, kun rahaa ei ole, niin on ihan turha tulla pätemään, että köyhän ei kannata ostaa halpaa ja jätä hei ravintolassa käyminen vähemmälle.  

Vierailija
80/669 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töitä

- aja ajokortti

Ei ole rahaa

- mene töihin

(Sama myös harrastusten, liikunnan ja monien muiden asioidenkanssa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme