Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka lähtee kuuden päivän vanhan vauvan kanssa junaan????

Vierailija
12.01.2019 |

Ja sitten kun ei voi juuri synnyttäneenä juosta junanvaihtoon, ettei tikit repeä, valittaa VR:n toiminnasta? Ei hyvää päivää maalaisjärki!

Kommentit (297)

Vierailija
101/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junanvaihdot ei toimi.

-Juna lähti liikkeelle kun kaveri oli saattamassa lapsia hiihtolomalle ja kantoi lasten tavaroita heidän paikalleen. Seuraava asema mistä joutui palaamaan oli parinsadan km päässä ja luonnollisesti myöhästyi mm töistä koska oli ruokatunnilla.  Juna vain lähti oli ruuhkaa tai ei, sitä ei huomioitu minuuttiaikataulussa.

- Sama meinasi käydä miehelleni joka kantoi kaverin tavarat junaan ellen olisi pitänyt meteliä laiturilla parille virkailijalle , mies piti käydä kiirehtimässä nopeasti ulos ja juna lähti --- vaikka olimme etuajassa! Kyllä vetutti "konduktöörien"asenne.

Missä seuraava asema on parinsadan kilometrin päässä?

Sillä että saattaja jää jumimaan junaan ei ole mitään tekemistä junanvaihtojen kanssa.

Hiihtolomaruuhka junan käytävällä missä jokainen tunkee paikalleen matkatavaroiden kanssa.

Jäät keskelle kassien kanssa joita viet avuksi kantaen että kaverisi  pääsisi sujuvasti paikalleen ennen junan lähtöä, eteneminen ei välttämä siis ole niin sujuvaa vaikka itse ei jumita, käytävällä voi olla esim hankalasti liikkuva, kassien kanssa monta etenevää, jn. Ei aina ole omasta ripeydestä kiinni.

Oletko itse hypänyt koskaan junaan  hiihtolomaruuhkassa?

Olen kyllä ja jouluruuhkassa. Jos aikaa lähtöön ei ole kuin minuutti pari niin silloin on itsestään selvää ettei saattaja hyppää mukaan. Kassin voi nostaa junan kyytiin ja viedä paikalleen myöhemminkin.

Mutta missä se 200km päässä oleva asema on?

Tikkurila Tampere väli on noin 200 km.

Ja juna ei pysähdy siinä välissä mihinkään missä tuo kyytiin jäänyt saattaja olisi voinut poistua?

Ei pysähdy

https://www.junat.net/fi/juna/25/2019-01-11

Aikataulun mukaan ei pysähdy, mutta jos sinne joku onneton saattaja jää vahingossa jumiin, niin kyllä se päästetään pois ensimmäisellä mahdollisella asemalla. Itse ole ollut junassa, joka pysäytettiin Keravalla, jotta Tikkurilassa kyytiin jäänyt saattaja pääsi pois hyvissä ajoin ennen seuraavaa aikataulun mukaista asemaa.

102/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs esim. sieltä laitokselta mennään kotiin, jos asuu kauempana ja ei oo autoa. Maksaako joku taksin?

Hoitaja voi kirjoittaa Kelataxitodistuksen, jolla saa taksimatkan minne vaan hintaan 25€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junanvaihdot ei toimi.

-Juna lähti liikkeelle kun kaveri oli saattamassa lapsia hiihtolomalle ja kantoi lasten tavaroita heidän paikalleen. Seuraava asema mistä joutui palaamaan oli parinsadan km päässä ja luonnollisesti myöhästyi mm töistä koska oli ruokatunnilla.  Juna vain lähti oli ruuhkaa tai ei, sitä ei huomioitu minuuttiaikataulussa.

- Sama meinasi käydä miehelleni joka kantoi kaverin tavarat junaan ellen olisi pitänyt meteliä laiturilla parille virkailijalle , mies piti käydä kiirehtimässä nopeasti ulos ja juna lähti --- vaikka olimme etuajassa! Kyllä vetutti "konduktöörien"asenne.

Sillä että saattaja jää jumimaan junaan ei ole mitään tekemistä junanvaihtojen kanssa.

Hiihtolomaruuhka junan käytävällä missä jokainen tunkee paikalleen matkatavaroiden kanssa.

Jäät keskelle kassien kanssa joita viet avuksi kantaen että kaverisi  pääsisi sujuvasti paikalleen ennen junan lähtöä, eteneminen ei välttämä siis ole niin sujuvaa vaikka itse ei jumita, käytävällä voi olla esim hankalasti liikkuva, kassien kanssa monta etenevää, jn. Ei aina ole omasta ripeydestä kiinni.

Pakkoko niitä kasseja on kantaa kaverin istumapaikalle asti? Itse kun käyn vanhempien luona Pohjoisessa ja tulen takaisin Helsinkiin ja tavaraa on monta kassillista, niin vanhemmat vain nostavat ne junan sisään ja minä yksitellen kannan ne sitten paikalleni.

Vierailija
104/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junanvaihdot ei toimi.

Olen kyllä ja jouluruuhkassa. Jos aikaa lähtöön ei ole kuin minuutti pari niin silloin on itsestään selvää ettei saattaja hyppää mukaan. Kassin voi nostaa junan kyytiin ja viedä paikalleen myöhemminkin.

Ja juna ei pysähdy siinä välissä mihinkään missä tuo kyytiin jäänyt saattaja olisi voinut poistua?

Ei pysähdy

Aikataulun mukaan ei pysähdy, mutta jos sinne joku onneton saattaja jää vahingossa jumiin, niin kyllä se päästetään pois ensimmäisellä mahdollisella asemalla. Itse ole ollut junassa, joka pysäytettiin Keravalla, jotta Tikkurilassa kyytiin jäänyt saattaja pääsi pois hyvissä ajoin ennen seuraavaa aikataulun mukaista asemaa.

No ei kyllä aina pysäytetä yhden törpön takia.

Vierailija
105/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei juossut edeltä sanomaan konnarille, että perässä tulevat äiti, joka pääsee huonosti liikkumaan ja vauva, joka on vaunuissa? Jutussa muutenkin vain kerrotaan kuinka äiti tekee sitä ja tätä. 

"joten vaihtoaika oli tiukka ja vaunujen kanssa kulkevalle, vastikään synnyttäneelle Väisäselle vielä tiukempi."

"Aseman hissit kulkivat verkkaiseen, eikä alle viikko takaperin synnyttänyt Väisänenkään pystynyt tikkien vuoksi juuri juoksemaan."

"– Kun huomasimme, että juna alkaa lähteä, yritin juosta junalle sen minkä pystyn. Samalla huidoin käsillä, jotta saisin kuljettajan huomion peileistä. Mutta juna käynnistyi ja lähti ajamaan pois, vaikka kuinka heilutin ja olin ihan lähellä jo, Väisänen kertoo."

Minua vähän huolestuttaa tässä tuo, ettei ollut rahaa taksiin, joka jutun mukaan olisi tullut maksamaan n. 40e Lähitaksin laskurin mukaan. Kuitenkin oli ollut varaa 60e junamatkoihin... Mites sitten muut kulut, mitä tulee vauvan, kasvavan lapsen mukana? 

Samoin huolestuttaa se, ettei ymmärretä että noin pientä vauvaa ei kuljeteta ympäri kyliä. 

Minä sain lapsen -97 kesällä ja silloinkin suositeltiin, että olisin vauvan kanssa synnärin jälkeen kotosalla, vaikka oli lämmintä. Tosin olin 5 pv. synnytyksen jälkeen vielä sairaalassa, että en olisi päässytkään viemään vauvaa mihinkään julkiselle paikalle noin pian, enkä olisi pystynytkään heikon kunnon takia. 

Vierailija
106/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheen kolmas henkilö ei juossut edellä ja pidätellyt junaa sen aikaa, että äiti ja vauva ehtivät junalle? Jos hissien tulossa kestää, niin olisiko toinen voinut napata vaunujen toisesta reunasta kiinni ja mennä portaita?

Vierailija
107/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perheen kolmas henkilö ei juossut edellä ja pidätellyt junaa sen aikaa, että äiti ja vauva ehtivät junalle? Jos hissien tulossa kestää, niin olisiko toinen voinut napata vaunujen toisesta reunasta kiinni ja mennä portaita?

Jos se on vaikka sotainvalidi? Ei pysty aina juosta.

Vierailija
108/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junanvaihdot ei toimi.

Ei pysähdy

Ja luonnollisesti tämä hiihtolomalaisia saatellut mamma oli juuri tässä junassa ja lapset oli menossa tikkurilasta viettämään lomaa tampereelle. Varmasti.

Vierailija
109/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs esim. sieltä laitokselta mennään kotiin, jos asuu kauempana ja ei oo autoa. Maksaako joku taksin?

Kyllä, Kela-taksin.

Vierailija
110/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tavallistakin, että rahattomilla on perheen oma asianajaja?

Rahattomilla on aina :D Kaupan kassallakin nisti, joka poistetaan kaupasta, aina sanoo "mun asianajaja tulee rakastaa tätä keissii!"

Vierailija
111/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoaika Karjaalla on niin lyhyt, että siinä ei ehdi millään vaunujen kanssa hissillä alas ja ylös, vaikka olisi huippukunnossa, jos on muitakin matkustajia, jotka ehtivät ensin hissiin tai juna on pikkusenkin myöhässä. Ainoastaan hyväkuntoinen aikuinen ehtii vaihtaa portaita pitkin Hangon junaan. Siksi ostin auton.

Vierailija
112/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoaika Karjaalla on niin lyhyt, että siinä ei ehdi millään vaunujen kanssa hissillä alas ja ylös, vaikka olisi huippukunnossa, jos on muitakin matkustajia, jotka ehtivät ensin hissiin tai juna on pikkusenkin myöhässä. Ainoastaan hyväkuntoinen aikuinen ehtii vaihtaa portaita pitkin Hangon junaan. Siksi ostin auton.

8 minuuttia ei ole lyhyt vaihtoaika. Tai tässä tapauksessa 7minuuttia. 

Vierailija
113/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vauvan ikä tässä ei nyt ole e pointti vaan junanvaihdot on tehty liian täpäriksi. Juniin ei ehdi jos on jotain hidastetta, ja näköjään ei ehdi vaikka olisi normivauhdilla.

Mikähän oli aloituksen otsikko? Eli mikäköhän tässä keskustelussa oli se pointti..

Vierailija
114/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viikon vanhaa ei saa pakkasella viedä ulos.. saati jonnekkin kylään. Tästä syystä neuvolatäti tulee viikko kotiutumisen jälkeen kotikäynnille ettei pientä tarvii viedä ulos. Siis näin vielä muutama vuosi sitten. Onko vauvat yhtäkkiä muuttuneet niin että saakin mennä alle viikon vanhan kanssa ulos?

Vierailija
115/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää hoitohenkilökuntaa soittamaan kela taksin, omavastuu 25e

Vierailija
116/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkossa esittämääsi kysymykseen: ilmeisesti hän, jonka olet näin nähnyt tekevän. Syynsä jokaisella ja kaikilla ei ole omaa autoa tai ketään, joka kuskaisi.

Vierailija
117/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä956 kirjoitti:

Joku joka haluaa synnäriltä kotiin.

Pyytää hoitohenkilökuntaa soittaan kelataksin, omavastuu 25e

Vierailija
118/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä tyhmää lähteä suoraan synnytyksestä sukuloimaan, jos voisi myös olla lähtemättä. Me emme kuitenkaan tiedä taustoja, joten eipä tuomita.

VR on vastuussa aikatauluistaan ja matkustajistaan. Ketään ei saisi jättää pakkaseen ilman jatkoyhteyttä, jos ja kun myöhästyminen johtuu VR:stä.

Mutta matkustaja voi, ja hänen pitää itse olla aktiivinen ja hakea jo junassa käsiinsä konduktööri, jos ollaan myöhässä. Konnari sitten huolehtii, että jatkoyhteys odottaa.

Moni ei saa suutaan auki vaan kuvittelee muiden osaavan lukea ajatuksia.

Vierailija
119/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 minuuttia ei ole lyhyt vaihtoaika. Tai tässä tapauksessa 7minuuttia. 

Kuinka monta kertaa sä oot vaihtanut siellä vaunujen kanssa? Niin. Vaihto onnistuisi, jos esim radan saisi ylittää esimerkiksi kävellen, mutta vaunujen kanssa hissien kautta se on siinä ja siinä.

Vierailija
120/297 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ehkä tyhmää lähteä suoraan synnytyksestä sukuloimaan, jos voisi myös olla lähtemättä. Me emme kuitenkaan tiedä taustoja, joten eipä tuomita.

VR on vastuussa aikatauluistaan ja matkustajistaan. Ketään ei saisi jättää pakkaseen ilman jatkoyhteyttä, jos ja kun myöhästyminen johtuu VR:stä.

Mutta matkustaja voi, ja hänen pitää itse olla aktiivinen ja hakea jo junassa käsiinsä konduktööri, jos ollaan myöhässä. Konnari sitten huolehtii, että jatkoyhteys odottaa.

Moni ei saa suutaan auki vaan kuvittelee muiden osaavan lukea ajatuksia.

Konnari ei ainakaan viimeksi luvannut tällä välillä, että jatkojuna odottaa. Siinä ei suun avaaminen auta.