Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko olevasi sama kuin mielesi ja ajatuksesi?

Vierailija
11.01.2019 |

Jotka määrittävät kuka olet?
Ja jos niin, oletko ateisti?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja olen ateisti. Mitään kehosta erillistä minuutta tai tietoisuutta ei ole olemassa.

Itsekin olen ateisti, mutta en kiellä aivoista riippumatonta minuuttia, ei vain ole mitään syytä olettaa sellaisen olemassaoloa, koska tiede ei ole pystynyt todistamaan tätä. Jos siis väittää että fyysisestä riippumaton tietoisuus on olemassa, tulee se pystyä todistamaan, tieteellisesti. Ennen kuin tieteellisesti asia todetaan, en usko siihen, mutta kun asia todistetaan, olen enemmän kuin valmis muuttamaan omia käsityksiäni tietoisuudesta ja minuudesta.

Tieteen välineet observoida ja todentaa asioita, eivät ole tarpeeksi kehittyneet vielä. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä että tieteen mittarein mittaamaamisen ulottumattomissa olevat asiat eivät voisi olla olemassa.

Kyllä kyllä. Ei vain ole mitään syytä olettaa niiden olevan olemassa. Jos löytyisi jokin tieteellisesti todennettava ilmiö ( esimerkiksi kaikille fyysisesti näkyvä jumaluus) jota ei vain pystyttäisi mittaamaan tieteellisesti, mutta kaikki ihmiset näkisivät aistein asian olevan totta, voitaisiin ajatella että tieteen mittausmenetelmät olisivat kehittymättömät. Mutta näinhän ei ole, jumaluus elää vain yksittäisten ihmisten mielikuvissa, joka on subjektiivista.

NÄillä mielikuvilla on evoluutiossa ollut tehtävänsä. Kun elämä oli kovempaa, ihminen on tarvinnut mielikuvitustaan jaksaakseen raataa itsensä ja ennen kaikkea lastensa hengissäselviämiseksi.

t. se, joka on geeniensä orja

Vierailija
22/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa taas on erillinen mieli, sielu, henki tai mikä se taas onkaan, joka oleilee tässä kehossani. En ole ateisti, mutta en voi uskoa myöskään siihen, että olisi olemassa vain yksi ja oikea uskonto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen olevani fyysinen kokonaisuus, johon mieli ja ajatukset kuuluu.

T. Agnostikko

Vierailija
24/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ateistit jaksatte elää, mistä mielekkyys, päämäärä ja tarkoitus.

Ajatuksethan voi valita, ei ne sinne itsestään tule.

Minä ainakin saan nautinnon ihan elämästä itsestään. Teen asioita, joista nautin. En tarvitse siihen mtn yliluonnollista, kuviteltua, mihin uskoa.

Vierailija
25/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä, hyvin jaksan elää.

Elämän mielekkyys löytyy itsensä toteuttamisesta, päämäärät tällä hetkellä liittyvät ihmiskunnan tulevaisuuden parantamiseen omalla henkilökohtaisella panoksellani ja tarkoitus on jatkaa sukua, taata ihmisarvon jakamattomuuden periaatteen säilyminen sekä mahdollisimman laaja ihmisten, eläinten, kasvien eli elollisen elämän ja olemassaolon kunnioittaminen.

En toimi jumalan tai helvetin pelossa, toimin itse työstetyn moraalin pohjalta. Tämä elämä on kaikki mitä minulla on, joten siihen kannattaa sijoittaa niin että myös jälkikasvullani olisi myöhemmin hyvät elämänedellytykset maapallolla.

Vierailija
26/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, minä olen.

Vierailija
27/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Ajatukset vaihtuvat. Minuus on pysyvämpää.

Missä tämä minuus ilmenee kun mieli lakkaa olemasta?

Toiset uskovat että taivaassa, toiset ajattelevat että minuus inkarnoituu uudelleen maan päälle.

Vierailija
28/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Ajatukset vaihtuvat. Minuus on pysyvämpää.

Missä tämä minuus ilmenee kun mieli lakkaa olemasta?

Ei missään. Se lakkaa olemasta.

Vierailija
29/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkkailija kehoni ulkopuolella. Analysoin tapaani ajatella ja toimia. Seuraan huvittuneena valintojani.

Olen itselleni vieras mies.

-Ateisti

Vierailija
30/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen. Ei ole mitään mieltä kuvitella että minuutensa louhittaisiin jossain henkimaailmassa.

Vierailija
31/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään! Koska TIEDÄN olevani erilinen sieluentiteetti joka on elänyt ennenkin ja elää vastakin. Muistan nimttäin erittäin tarkasti edellisen elämäni asuinpaikkaa ja ammattia ja kuolintapaa myöten, jopa vanhempieni nimet. Kaksi ditä edeltävää muistan hatarammin muttat aikakauden, maan ja ammatin niistäkin.

Ja en ole hörhö vaan akateeminen asiantuntija. Olen jopa käynyt ”vanhan” kotitaloni luona jossa asuin 1920 -luvulla.

Vierailija
32/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni ja tunteeni eivät ole minua. Ne ovat vaan aivoissa tapahtuvaa kemiaa, ohimemeviä reaktioita. Minäkäsitys on pysyvä.

Vierailija
33/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset ovat kummallisia, ne eivät oikeasti kerro mistään. Ne ovat abstrakteja asioita, ne ovat kuin ilmaa. Silti ne ovat olevinaan todellisuus.

Vierailija
34/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään! Koska TIEDÄN olevani erilinen sieluentiteetti joka on elänyt ennenkin ja elää vastakin. Muistan nimttäin erittäin tarkasti edellisen elämäni asuinpaikkaa ja ammattia ja kuolintapaa myöten, jopa vanhempieni nimet. Kaksi ditä edeltävää muistan hatarammin muttat aikakauden, maan ja ammatin niistäkin.

Ja en ole hörhö vaan akateeminen asiantuntija. Olen jopa käynyt ”vanhan” kotitaloni luona jossa asuin 1920 -luvulla.

Tällekin varmaan löytyy joku diagnoosi..

Vierailija
35/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen olevani fyysinen kokonaisuus, mieli jonain erillisenä asiana on vain illuusio.

Voiko olla illuusiota mielestä ilman mieltä?

Vierailija
36/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä ajattelen usein asioita unohtaen, kuka olen. Haaveilu on esim. tätä.

Vierailija
37/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon entisiin elämiin, myös muistan niitä. Olen "monen summa"

Henkimaailmaan jo siirtynyt mieheni sanoi minun olevan hybridi.

Muutun ja muunnun. Henkinen kehitys on saanut minut ajattelemaan laajemmin ja hallitsemaan mieltäni. Ihmisen tulee olla tietoinen omasta ajattelusta, vain siten syntyy muutos ja kasvu.

Vierailija
38/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen suunnilleen noin. Identiteetti voi rajoittaa ihmistä liikaa vaikka suhde meeneisyyteen/juuriin on tietenkin oltava. Ajattelen, että tämän hetkiset ajatteluni määrittää minua ja ohjaa kohti tulevaa minääni eniten. En ole ateisti, olen agnostikko. En tunnusta mitään olemassa olevaa uskontoa, mutten kielläkään enkä kiellä muita mahdollisia maailmankuvia. Kovin vähän kun tiedän varmaksi.

Olet siis agnostinen ateisti, koska et ole kuitenkaan uskossa. Niin kuin suurin osa ateisteista, harva väittää tietävänsä varmasti että mitään ei ole.

Vierailija
39/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielekkyys, päämäärä ja tarkoitus on tietysti jokaiselle vähän eri asioita, mutta toisaalta veikkaan että meillä on hyvin pitkälti samat asiat. Minulla vaan puuttuu se jumala sieltä joukosta, koska en koe että sellaista on olemassa.

Vierailija
40/82 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset ovat moraalittomia omaan napaan tuijottelevia ateisteja nykyään ja ae näkyy maan hengessä ja hallitusedustuksessa.. ei mitään häpyä heikompiosaisten kohtelussa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän