Mieheni mielestä perhearki ja parisuhde on sama asia
eli parisuhteen hoitamista on se että tehdään kotona ruokaa, ja lapset on siis teinejä
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muutakaan se olisi? Yhdessä tekemisen ei tarvitse merkitä Karibian risteilyä vaan ihan arkisia juttuja. Yhdessä tekemisen myötä parisuhde hoituu ihan omineen, ei siinä mitään kommervenkkeja tarvita.
No kyllä niitä risteilyjäkin tarvitaan sen arkisen tekemisen lisäksi.
Miksi? Missään ei ole niin tylsää kuin laivalla.
No just oltiin miehen kanssa laivalla. Porealtaassa lilluttiin ja juotiin samalla kuoharia. Illalla tanssittiin, nautittiin hyvä illallinen, oli ihanaa:) Hytissäkin tuli vähän oltua;) Mä nautin. Mutta tee sä vaan ruokaa miehesi kanssa, niin kuin joka päivä. Ei se multa ole pois.
En kyllä lillu missään porealtaissa- ties mitä bakteereita siellä jyllää. Kuohari on surkeaa litkua. En tanssi enkä juo. Eikä laivoilla saa oikeasti hyvää ruokaa. Kyllähän se täysin wt hupia nykyisin on, mutta kiva että sulle riittää nautinnoksi.
Hah, nyt meni sulla kyllä tunteisiin. Yrität mollata mua, vaikka selvästi sua itseäsi kismittää, että sulla ja miehelläsi ei ole mitään yhteistä.
Miten se on sinun mollaamista jos toteaa että porukalla olevan wt huvit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muutakaan se olisi? Yhdessä tekemisen ei tarvitse merkitä Karibian risteilyä vaan ihan arkisia juttuja. Yhdessä tekemisen myötä parisuhde hoituu ihan omineen, ei siinä mitään kommervenkkeja tarvita.
No just oltiin miehen kanssa laivalla. Porealtaassa lilluttiin ja juotiin samalla kuoharia. Illalla tanssittiin, nautittiin hyvä illallinen, oli ihanaa:) Hytissäkin tuli vähän oltua;) Mä nautin. Mutta tee sä vaan ruokaa miehesi kanssa, niin kuin joka päivä. Ei se multa ole pois.
En kyllä lillu missään porealtaissa- ties mitä bakteereita siellä jyllää. Kuohari on surkeaa litkua. En tanssi enkä juo. Eikä laivoilla saa oikeasti hyvää ruokaa. Kyllähän se täysin wt hupia nykyisin on, mutta kiva että sulle riittää nautinnoksi.
Hah, nyt meni sulla kyllä tunteisiin. Yrität mollata mua, vaikka selvästi sua itseäsi kismittää, että sulla ja miehelläsi ei ole mitään yhteistä.
Se olin minä, joka kirjoitin, että on ollut miehen kanssa laivalla. Jos sinusta oikeasti wt:tä on miehen kanssa syöminen,juominen keskusteleminen, tanssiminen, porealtaassa liikkuminen ja seksi, niin asia selvä. Sinä ja muutkin, jatkakaa vaan niiden perunoiden kuorimista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme teiniä ja parisuhteemme voi hyvin. Perheessämme menee myös todella hyvin ja se asia onkin todella iso asia parisuhteen hyvinvointia ajatellen. On ollut myös aikoja, jolloin teinien kanssa on ollut aika sotaisa tilanne ja se on väistämättä repinyt myös meitä vanhempia erilleen.
Emme me miehen kanssa parisuhdettamme oikeastaan "hoida". Teinit kuitenkin viettävät paljon aikaa omissa huoneissaan, kavereiden kesken ja harrastuksissaan, joten saamme olla kahden kesken paljon. Jutteluaikaa meillä on runsaasti ja juttelemmekin paljon, käymme kahdestaan kävelemässä, teemme kahdestaan lumitöitä ja saamme könytä toisen kainalossa ihan yllin kyllin. Koska yöheräilyä ei ole, niin läheistä läheisyyttä on runsaasti ja seksiä muutaman kerran viikossa.
En tarvitse todellakaan mitään risteilyjä kahden kesken, en varmaan sellaiselle edes lähtisi vaikka ilmaiseksi pääsisimme. Eihän risteilyllä edes olla kahdestaan, vaan väkijoukossa ja metelissä.
Väkijoukossa ja metelissä, vaikka olis oma sviitti?! Ja Karibian maisemat antavat vaihtelua kyllä. 8En ole ap)
Jos kokee parisuhdeajaksi vain jotkut erikoisjutut joita harrastetaan joitakin kertoja vuodessa niin ei ole ihme että arki tuntuu ankealta, kyllä siitä arjestakin pitää tavalla tai toisella saada positiivisen yhdessäolon tuntua. Ellei se onnistu on pakko miettiä että onko parilla yhteensopivuusongelmia ja ovatko ne ratkaistavissa.
Omista suhteistani toinen oli sellainen ettei juttelu ja naureskelu yhteisestä tekemisestä puhumattakaan onnistunut mitenkään, toisessa onnistui täysin parisuhdeaika sekä perheaika. Samalla sohvalla koko poppoo höpisemässä ja naureskelemassa, välillä lueskeltiin tai katseltiin telkkaria.
Joidenkin kanssa vain kaikki onnistuu paremmin kuin toisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olin minä, joka kirjoitin, että on ollut miehen kanssa laivalla. Jos sinusta oikeasti wt:tä on miehen kanssa syöminen,juominen keskusteleminen, tanssiminen, porealtaassa liikkuminen ja seksi, niin asia selvä. Sinä ja muutkin, jatkakaa vaan niiden perunoiden kuorimista.
Toki jokainen voi tehdä mitä haluaa, mutta kyllähän tuo ihmisestä paljon kertoo. Wt mikä wt.
Mielestäni YTHS:n sivuilla muotoillaan hyvin:
"Kaikkia näitä tarvitaan. Parisuhteelta toivotaan vastavuoroista rakkautta ja kiintymystä. Romantiikan tarkoituksena on varmistaa tämä toistamalla alkuvaiheesta tuttua symbioottista tilannetta.
Romanttisten hetkien ei ole tarkoitus olla täysin realistisia. Niissä ylläpidetään idealisoitua kuvaa itsestä ja toisesta ja luodaan mielihyvää tuottavia mielikuvia ja tunteita. Romanttisten hetkien yllätyksellisyys ehkäisee juuttumista. On myös tärkeä säilyttää kyky leikkimielisyyteen. Romantiikka ja huumori ovat parhaita keinoja ehkäistä jumiutumista arkiseen tylsyyteen ja puhaltaa myönteistä henkeä suhteeseen."
Mistä ostitte parisuhteen ja eikö sen mukana annettu lainkaan hoito-ohjeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas monella Karibian risteilijällä sitä on tullut käytyä. Itse olen ollut vain kolmella, joten haluaisin kuulla, mitkä ne niitä wt-risteilijöitä ovat.
Itse asiaan haluaisin sanoa sen verran, että meidän parisuhteen ydin on se, että meillä on arkenakin haukaa ja hyvä olla. Reissut ja muut on kivoja extrajuttuja, mutta ei niillä pelkästään pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee parisuhdeajaksi vain jotkut erikoisjutut joita harrastetaan joitakin kertoja vuodessa niin ei ole ihme että arki tuntuu ankealta, kyllä siitä arjestakin pitää tavalla tai toisella saada positiivisen yhdessäolon tuntua. Ellei se onnistu on pakko miettiä että onko parilla yhteensopivuusongelmia ja ovatko ne ratkaistavissa.
Omista suhteistani toinen oli sellainen ettei juttelu ja naureskelu yhteisestä tekemisestä puhumattakaan onnistunut mitenkään, toisessa onnistui täysin parisuhdeaika sekä perheaika. Samalla sohvalla koko poppoo höpisemässä ja naureskelemassa, välillä lueskeltiin tai katseltiin telkkaria.
Minä en ainakaan ajattele noin. Tärkeää on niin yhteisen arjen sujuva pyörittäminen ja arjen romantiikka - kuin MYÖS normaalista arjesta ulkona olevat spesiaalit hetket. Molemmilla on oma paikkansa.
Yhteisestä hetkestä luonnossa kauniin tähtitaivaan alla jää yhdistäviä, romanttisia, spesiaaleja muistoja. Näkee toisen hieman eri valossa. Aina nähdessään tähtitaivaan, tulee pieni hymy kasvoille kun muistaa tuon taianomaisen hetken. Yhteisistä arjen herkistä, kun yhdessä pyjamat päällä katsotaan elokuvia telkkarista, tulee toisenlaisia mukavia yhteisiä hetkiä. Näin esimerkkeinä vain. :D
Mitä asseja täällä heiluu kun ymmärrykseen ei mene, että "Karibian risteily" oli vain esimerkki ja yleistys. Tottahan se arki enimmäkseen on enimmäkseen puurtamista ja kaurapuuroa (ts. arkisia asioita, ei kirjaimellisesti aina kaurapuuroa, ymmärrättehän) mutta toisinaan on tärkeää tehdä muutakin ihan kahdestaan, parina.
En nyt tiedä, mikä täällä monen mielestä olisi tarpeeksi ylevää ja bakteerivapaata; me yksinkertaiset ihmiset käydään tosiaan leffassa tai ulkona syömässä, tai jopa viikonloppumatkalla jos tilaisuus tarjoutuu. Vaihtelu virkistää ja yhteiset jutut lähentävät, silloin arkikin tuntuu kivemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa yhdessä olo on parisuhteen hoitamista. Ei siihen jatkuvasti jotain ihme temppuja tarvitse tehdä. Touhutaan yhdessä, jutellaan, nauretaan ja harrastetaan seksiä tilanteen niin salliessa.
Se että tehdään ruokaa, mutta siitä puuttuu tuo "jutellaan, nauretaan ja harrastetaan seksiä" on se juttu. Parisuhteen hoitamista tosiaankin VOI olla mikä tahansa vaikka sonnan luominen jos se tehdään siinä mielentilassa että samalla huomioidaan toista, pelkkä tekeminen ei riitä, muutenhan työkaverin kanssakin olisi kaiket päivät sitä "parisuhdetta" ja sen "hoitamista".
Perheen yhteinen aikakaan ei ole periaatteessa sitä parisuhdetta, vaikka se osana siihen kuuluukin. Ei lasten aikana voi keskittyä toisiinsa, puhua mitään kahdenkeskisiä asioita, tunteista jne. eikä voi kosketella toista samalla tavalla kuin kahdenkesken. Kun ollaan lasten kanssa niin silloin huomioidaan lapsia.
Kummallisesti meni keskustelu siihen että onko laivalla olo tai poreammeessa olo yleensäkään suotavaa, vaikka kyse oli siitä että ap:n mies ei mitenkään erottele arkista tekemistä parisuhdeajasta jossa nautitaan toisen seurasta jne. Jos minä paistan jauhelihaa ja mies kuorii perunoita siinä vieressä, en koe että meillä on nyt parisuhdeaikaa, eihän me edes puhuta mitään tai katsota toisiamme, ihan sama kuin väittäisin että vietän lasten kanssa laatuaikaa kun ne pelaa pleikalla omassa huoneessaan ja minä katson telkkaria olohuoneessa.
Miksi siinä jauhelihaa paistaessa ja perunoita kuoressa ei voisi jutella ja nauraa.
Nimenomaan. Siinähän sitä juuri pitääkin jutella ja vaihtaa kuulumisia. Ja nauraa.
Ja ne mukulat voi jättää joskus olemaan ihan itsekseenkin. Ei yksin, mutta niin, ettei eivät ole kokoajan huomion keskipisteenä. Kehittyvätkin paremmin kun joutuvat käyttämään joskus omia aivojaan viihdyttääkseen itseään.
No teinit ei vaadi oikein mitään (muuta kuin sitä ruokaa, ja sitähän ne osaa tehdä jo itsekin) joten mikä estää menemästä ruuan teon ja syömisen jälkeen yhdessä kävelylle? Mies ei lähde-kö? Tai istahtaa miehen kainaloon sohvalle telkkaria katsoon? Mies istuu tietokoneella-ko? Arjen lomaan on kyllä hyvä saada yhteisiä asioita ujutettua, muuten on lasten poislähdön jälkeen melko hiljaista ja tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ajattele noin. Tärkeää on niin yhteisen arjen sujuva pyörittäminen ja arjen romantiikka - kuin MYÖS normaalista arjesta ulkona olevat spesiaalit hetket. Molemmilla on oma paikkansa.
Yhteisestä hetkestä luonnossa kauniin tähtitaivaan alla jää yhdistäviä, romanttisia, spesiaaleja muistoja. Näkee toisen hieman eri valossa. Aina nähdessään tähtitaivaan, tulee pieni hymy kasvoille kun muistaa tuon taianomaisen hetken. Yhteisistä arjen herkistä, kun yhdessä pyjamat päällä katsotaan elokuvia telkkarista, tulee toisenlaisia mukavia yhteisiä hetkiä. Näin esimerkkeinä vain. :D
Tämä! Elämässä pitää aina olla myös ripaus taikaa! Etenkin rakkauselämässä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme teiniä ja parisuhteemme voi hyvin. Perheessämme menee myös todella hyvin ja se asia onkin todella iso asia parisuhteen hyvinvointia ajatellen. On ollut myös aikoja, jolloin teinien kanssa on ollut aika sotaisa tilanne ja se on väistämättä repinyt myös meitä vanhempia erilleen.
Emme me miehen kanssa parisuhdettamme oikeastaan "hoida". Teinit kuitenkin viettävät paljon aikaa omissa huoneissaan, kavereiden kesken ja harrastuksissaan, joten saamme olla kahden kesken paljon. Jutteluaikaa meillä on runsaasti ja juttelemmekin paljon, käymme kahdestaan kävelemässä, teemme kahdestaan lumitöitä ja saamme könytä toisen kainalossa ihan yllin kyllin. Koska yöheräilyä ei ole, niin läheistä läheisyyttä on runsaasti ja seksiä muutaman kerran viikossa.
En tarvitse todellakaan mitään risteilyjä kahden kesken, en varmaan sellaiselle edes lähtisi vaikka ilmaiseksi pääsisimme. Eihän risteilyllä edes olla kahdestaan, vaan väkijoukossa ja metelissä.
Väkijoukossa ja metelissä, vaikka olis oma sviitti?! Ja Karibian maisemat antavat vaihtelua kyllä. 8En ole ap)
Ap ei puhunut itse mistään Karibian risteilyistä, mutta sinä voit tietenkin niitä parisuhteen pelastajiksi järjestää. Ap ei varmaan lähtisi kuin jollekin kämäselle Ruotsin risteilylle, mutta riittäisikö se oikeasti parisuhteen hoitamiseen? Minulle ei ainakaan riittäisi, vaan päinvastoin tuollaiset risteilyt olisivat vain niin tylsiä.
Jos ap on kerran niin kyllästynyt arkeensa, niin hän voi järjestää ihan itse parisuhteeseensa jotakin mukavaa. Miehen ei tarvitse sitä tehdä, sillä hänellähän on asiat kunnossa, mutta kyllä hän saattaisi olla hyvillään, jos ap tekisi joskus jotakin ihan itsenäisestikin + tietenkin maksaisi mielihalunsa.
Ap:n ei siis kannata valittaa, jos ei ole itse asioita muuttamassa. Nyt vain mietintämyssyä päähän ap ja suunnittelemaan mukavaa parisuhdeaikaa. Ei kuitenkaan kannata unohtaa, että hyvä arki on aina tärkeämpää kuin joku muutaman päivän juttu. Viikonloppuna hän voi vaikka pyytää miehen metsäkävelylle, ottaa eväät mukaan, tehdä vaikka tulen jonnekin nättiin suojaisaan paikkaan ja pusutella miehen kanssa kaksi tuntia siellä ihan rauhassa. Ei se enempää vaadi kuin hieman kekseliäisyyttä ja parisuhteessa menee taas pitkään hyvin, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei puhunut itse mistään Karibian risteilyistä, mutta sinä voit tietenkin niitä parisuhteen pelastajiksi järjestää. Ap ei varmaan lähtisi kuin jollekin kämäselle Ruotsin risteilylle, mutta riittäisikö se oikeasti parisuhteen hoitamiseen? Minulle ei ainakaan riittäisi, vaan päinvastoin tuollaiset risteilyt olisivat vain niin tylsiä.
Jos ap on kerran niin kyllästynyt arkeensa, niin hän voi järjestää ihan itse parisuhteeseensa jotakin mukavaa. Miehen ei tarvitse sitä tehdä, sillä hänellähän on asiat kunnossa, mutta kyllä hän saattaisi olla hyvillään, jos ap tekisi joskus jotakin ihan itsenäisestikin + tietenkin maksaisi mielihalunsa.
Ap:n ei siis kannata valittaa, jos ei ole itse asioita muuttamassa. Nyt vain mietintämyssyä päähän ap ja suunnittelemaan mukavaa parisuhdeaikaa. Ei kuitenkaan kannata unohtaa, että hyvä arki on aina tärkeämpää kuin joku muutaman päivän juttu. Viikonloppuna hän voi vaikka pyytää miehen metsäkävelylle, ottaa eväät mukaan, tehdä vaikka tulen jonnekin nättiin suojaisaan paikkaan ja pusutella miehen kanssa kaksi tuntia siellä ihan rauhassa. Ei se enempää vaadi kuin hieman kekseliäisyyttä ja parisuhteessa menee taas pitkään hyvin, ehkä.
Ei se nyt ihan noin mene, että jos on itsellä asiat parisuhteessa hyvin, niin sitten ei tarvitse tehdä mitään. Omituinen ajatus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa yhdessä olo on parisuhteen hoitamista. Ei siihen jatkuvasti jotain ihme temppuja tarvitse tehdä. Touhutaan yhdessä, jutellaan, nauretaan ja harrastetaan seksiä tilanteen niin salliessa.
Se että tehdään ruokaa, mutta siitä puuttuu tuo "jutellaan, nauretaan ja harrastetaan seksiä" on se juttu. Parisuhteen hoitamista tosiaankin VOI olla mikä tahansa vaikka sonnan luominen jos se tehdään siinä mielentilassa että samalla huomioidaan toista, pelkkä tekeminen ei riitä, muutenhan työkaverin kanssakin olisi kaiket päivät sitä "parisuhdetta" ja sen "hoitamista".
Perheen yhteinen aikakaan ei ole periaatteessa sitä parisuhdetta, vaikka se osana siihen kuuluukin. Ei lasten aikana voi keskittyä toisiinsa, puhua mitään kahdenkeskisiä asioita, tunteista jne. eikä voi kosketella toista samalla tavalla kuin kahdenkesken. Kun ollaan lasten kanssa niin silloin huomioidaan lapsia.
Kummallisesti meni keskustelu siihen että onko laivalla olo tai poreammeessa olo yleensäkään suotavaa, vaikka kyse oli siitä että ap:n mies ei mitenkään erottele arkista tekemistä parisuhdeajasta jossa nautitaan toisen seurasta jne. Jos minä paistan jauhelihaa ja mies kuorii perunoita siinä vieressä, en koe että meillä on nyt parisuhdeaikaa, eihän me edes puhuta mitään tai katsota toisiamme, ihan sama kuin väittäisin että vietän lasten kanssa laatuaikaa kun ne pelaa pleikalla omassa huoneessaan ja minä katson telkkaria olohuoneessa.
Miksi siinä jauhelihaa paistaessa ja perunoita kuoressa ei voisi jutella ja nauraa.
Kuten sanoin, niin voisi, mutta jos ei niin tee, ei se ole mitään parisuhdeaikaa ja suhteen hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Elämässä pitää aina olla myös ripaus taikaa! Etenkin rakkauselämässä. :)
Tuo tähtitaivas -esimerkki taianomaisine hetkineen oli niin nolo... Jos joku teini-ikäisten lasten äiti sellaisista muka haaveilee ja viitsii edes kirjoittaa, niin hohhoijaa.
Täällä on taas kirjoittamassa tyyppejä, joilla ei ole edes parisuhdetta, saati sitten lapsia, jotka olisivat teinejä. Mutta jatkakaahan keskustelua haluamallanne tavalla. Ap voisi kyllä hieman vaivautua enemmän arkiseen hyvinvointiin ja ei vain elää lomasta toiseen.
Tapasin mieheni vasta 30-vuotiaana. Siihen mennessä olin saanut oikein urakalla draamaa ja pskaa elämääni. Lapsuudesta asti. Haaveilin vain, että joskus kun saisi vain elää tasaista arkea.
Ja nyt olen saanut elää sitä 25 vuotta ja olen nauttinut. Turvallista ja tasaista. Yhdessä pottujen kuorimista muussiin ja pihan kolaamista myräkän jälkeen. Kauheasti ei ole kiinnostanut lähteä risteilyille hoitamaan parisuhdetta.
Me sovimme tällasina tössykköinä toisillemme. Nuoruuden avokki taas jatkoi jatkuvasti haukkua minua, kun en halunnut hoitaa parisuhdetta mitä extreemeimmillä tavoilla. Miestänikin oli entinen tyttöystävä pettänyt usean miehen kanssa, kun mieheni oli hänen mielestään tylsä.
Me olemme nauttineet tössykkäelämästä. Hoidettu sitä parisuhdetta arjessa tai tehty juhlaa ja menty tekemään nuotio metsään ja keittämään nokipannukahvit. Jollekkin toiselle elämäntapamme olisi kauhistus. Toivottavasti jokainen siis löytäisi puolison, kenen kanssa on samanlaiset toiveet elämästä
Tiedän tunteen AP, meillä sama tilanne. Miehellä on parisuhde telkkarin tai tabletin kanssa. Työpäivän jälkeen syömään, lenkille, saunaan ja sohvalle ja lähellä rakkaat kaukosäädin/tabletti. On tosi tyytyväinen elämäänsä ja ihmettelee miksi olen huonolla tuulella.
Olen sanonut haluavani käydä yhdessä vaikka kävelyllä, mutta ei ukko sanoo mielummin juoksevansa. Mentäiskö elokuviin? No ei kun telkkarista tulee tosi hyviä ohjelmia. Lähdetäänkö syömään? Ääh, ruoka on joko kallista, pahaa tai ravintola muuten vaan huono.
Väännän rautalangasta sanomalla että em.asiat ovat tärkeitä parisuhteen kannalta. Mies katsoo tyhmänä ja toteaa että meillä on ihan hyvä parisuhde.
Vedän vielä joskus ukkoa pataan kaukosäätimellä.