Nenässä yksi sierain tukossa joka aamu mikä avuksi?
Onko joku löytänyt ratkaisun?
Päivällä pystyn hengittämään hyvin nenän kautta.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa nenäsi limakalvot ovat? Onko tutkittu? Kosteuttava nenäöljy saattaisi tuoda avun.
Voisi se kosteampi olla. Eipä kyllä nenää tarvii kaivella.
Mikä olisi hyvä nenäöljy?
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutkituttanut nenän polyyppien varalta?
Ei ole polyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukutko toisella kyljellä, ja se alemman puolen sierain on se tukossa oleva?
Voi hyvin olla vaikutusta. Mutta mitä tuolle voisi tehdä? Eihän sille voi miten nukkuessa liikkuu.
Ostin jo moottorisängy ja ei se kaltevuus auta. Jos on liikaa kallella niin selässä tekee kipeetä.
No mulle on kaksikin lääkäriä sanonut, että kyse on ihmisen normaalista fysiologisesta ilmiöstä. Ei tarvii tehdä mitään, jos tukkoisuus häviää nopeasti ylösnousun jälkeen.
Minun mystinen tukkoisuuteni loppui, kun uusin patjan... ja tyynyn. Milloin viimeksi olet pessyt tyynysi?
Vierailija kirjoitti:
Nukutko toisella kyljellä, ja se alemman puolen sierain on se tukossa oleva?
Samaa aioin ehdottaa. Jos heräät yöllä ja alempi sierain on tukossa, käännä kylkeä.
Hei!
Mulla on ehkä auttanut seuraavanlainen hengitysharjoitus:
-paina oikea sierain kiinni sormella ja hengitä hitaasti syvään sisään vasemmalla sieraimella. Voit kuvitella miten ilma tulee vatsanpohjaasi asti kehon vasenta puolta pitkin
-irrota sormi ja hengitä ulos molemmilla sieraimilla. Kuvittele miten ilma nousee keskesltä vartaloasi ylös pään yläpuolelle
- Tee sama myös oikealla sieraimella sulkien vasen
Toista kyseinen sarja vaikkapa viisi kertaa. Tekisin tätä vaikka pari kertaa päivässä viikon ajan, että toimiiko. Aamulla herätessä ja sitten myöhemmin päivällä kun sieraimet on muutenkin auki. Kannattaa olla hyvin hellä tukkoisella nenällä, eikä pakottaa ilmaa kulkemaan tukkoisen nenän kautta, hengittää sen verran minkä pystyy ja ei vaikka täytä keuhkojaan ihan kokonaan.
Minulla hävisi tuollainen toisen sieraimen tukkoisuus kun tein tätä säännöllisesti päivittäin jonkin aikaa!
Pelkkä tyynyn vaihtaminenkin voi auttaa, ikävä kyllä untuvatäytteiset ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä tyynyn vaihtaminenkin voi auttaa, ikävä kyllä untuvatäytteiset ei sovi kaikille.
Mulla on memory foam tyynyt. Voiko niistäkin tulla ongelmia?
Hengityselin kirjoitti:
Hei!
Mulla on ehkä auttanut seuraavanlainen hengitysharjoitus:-paina oikea sierain kiinni sormella ja hengitä hitaasti syvään sisään vasemmalla sieraimella. Voit kuvitella miten ilma tulee vatsanpohjaasi asti kehon vasenta puolta pitkin
-irrota sormi ja hengitä ulos molemmilla sieraimilla. Kuvittele miten ilma nousee keskesltä vartaloasi ylös pään yläpuolelle
- Tee sama myös oikealla sieraimella sulkien vasen
Toista kyseinen sarja vaikkapa viisi kertaa. Tekisin tätä vaikka pari kertaa päivässä viikon ajan, että toimiiko. Aamulla herätessä ja sitten myöhemmin päivällä kun sieraimet on muutenkin auki. Kannattaa olla hyvin hellä tukkoisella nenällä, eikä pakottaa ilmaa kulkemaan tukkoisen nenän kautta, hengittää sen verran minkä pystyy ja ei vaikka täytä keuhkojaan ihan kokonaan.
Minulla hävisi tuollainen toisen sieraimen tukkoisuus kun tein tätä säännöllisesti päivittäin jonkin aikaa!
Olen kokeillut tuotakin ja vielä lisänä se että humisin samalla kun hengitin jotta se värinä hieroisi onteloa. Kyllä se auttoi. Ennenkun nenä olj päivälläkin tukossa. Mutta niin paljon se ei auttanut että se pysyisi yölläkin auki.
Minulla on vähän samanlaista ja lisäksi tuntuu että pyörii jatkuvasti joku sama tulehdus nielun, korvien ja nenän välillä. Ihan kroonisesti siis. Pakko kai käydä tutkimassa nuo röörit.
366456 kirjoitti:
Minulla on vähän samanlaista ja lisäksi tuntuu että pyörii jatkuvasti joku sama tulehdus nielun, korvien ja nenän välillä. Ihan kroonisesti siis. Pakko kai käydä tutkimassa nuo röörit.
Tuo tulehdus tulee varmaan siitä että hengität suun kautta. Kun sitä tekee niin ilma ei lämpene tarpeeksi ennen kun se menee keuhkoihin. Kylmä lämpötila taas altistaa tulehduksille ja flunssalle.
Yksi mahdollinen ratkaisu olisi laittaa lämpö täysille makkarissa.
Tuki se toinen sierain pumpulitupolla.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis ne loput sieraimet.
Minulla on myös aina vasen sierain aamuisin tukossa ja niistettäessä tulee paksua limaa. Päivän mittaan ei yleensä mene tukkoon, mutta limaa kertyy.
Tuota on ollut jo vuosikausia. Limakalvot ovat kuivat, erityisesti juuri vasemmalla puolella.
Poskiontelotulehduksia tulee melko herkästi ja tuntuu, ettei antibiootit niihin edes auta, nenäkannu ja suihkeet paremminkin.
Ei tuota ole koskaan sen kummemmin tutkittu, mutta epäilen, että minulla on normaalia ahtaammat ontelot. Äidilläni samaa vaivaa ja hänellä kuvauksissa ahtaat poskiontelot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis ne loput sieraimet.
Ok?
Voi hyvin olla vaikutusta. Mutta mitä tuolle voisi tehdä? Eihän sille voi miten nukkuessa liikkuu.
Ostin jo moottorisängy ja ei se kaltevuus auta. Jos on liikaa kallella niin selässä tekee kipeetä.