Miehen vaikeus ottaa ohjeita vastaan tekee minut hulluksi!!
JOKA kerta kun neuvon, annan vinkkejä tai ohjeita, hän suuttuu. Yleensä joko loukkaantuu tai alkaa haukkumaan minua/keksimään minun virheitäni.
Mitä helv.... Sama ongelma ollut monta vuotta. En enää tiedä mitä tehdä. Olen kyllä 100 kertaa yrittänyt selittää, että neuvominen on täysin hyväntahtoista. Lisäksi häntä tuntuu ottavan "koville" opiskeluni ammattikorkeassa sekä uusi työni, aivan kuin hän kokisi itse olevansa jotenkin uhattuna, vaikka sellainen ajatus on täysin turha.
Muilla samanlaista? Miten tuollaista kestää?
Kaikki NEUVOT tervetulleita :D
Kommentit (93)
Mikään ei ole rasittavampaa kuin ihminen, joka "hyväntahtoisesti" neuvoo koko ajan. Ei ihmekään että mies suuttuu.
No mitä sinä neuvot sille? Miten lukea uutisia, miten kävellä, miten juoda vettä ja virkata?
Neuvo vasta kun kysytään. Itsekin ärsyynnyn jos puoliso tulee neuvomaan vaikka haluan ratkaista asian itse omalla tavallani.
Minulla sama lasten kasvatuksessa. Mitään ei kuunnella eikä uskota. Kun sanoo monesti samasta, koska ei mene perille, niin heitä harmittaa. Lopulta kun huudan kurkku suorana, niin sitten ollaan vielä nyreämpiä. Mutta siltikään mitään ei tapahdu. Ovat poikia, joten luulen että osa miessukukunnasta vain on tuollaisia synnynnäisiä epäonnistujia, joihin miehesikin ilmeisesti kuuluu.
Taas ovat perheen metatyötä tekevät projektipäälliköt vauhdissa, mikä on kun henkilöstö ei ymmärrä, mikä on kun ei onnistu.
Miksi sinä neuvot? Minulla on tuollainen nruvova mies joka ohjeistaa koko ajan. Se on raivostuttavaa!
Jatkuva ohjetulva on sietämätöntä.
Miksi sinä neuvot?
Useimmat ihmiset eivät halua kuunnella pyytämättä tulevia neuvoja.
Itse olen lopettanut yhteydenpidon erääseen sukulaiseen, joka jakaa jatkuvalla syötöllä neuvoja ja ohjeita. Ei sellaista jaksa kuunnella. Oikeasti alkaa ahdistamaan kun ajattelenkin sitä henkilöä.
On erilaisia tapoja tehdä asioita, eikä sinun tapasi ole paras, vaikka se sinusta siltä tuntuisi. Yleensä jokainen pitää omaa tapaansa parhaana. Miksipä hän sen muuten olisi valinnut.
Oletko kuullut sellaista väitettä, jos et pääse haluamaasi lopputulokseen tietyllä toiminnalla, on ryhmää jatkaa samaa toimintaa kerta toisensa jälkeen ja odottaa joka kerta että nyt lopputulos olisi erilainen kuin viimeisillä sadalla kerralla.
Miksi jatkat sellaista toimintaa, jolla päädyt vain joka kerta huonoon lopputulokseen?
Niin, se on kummallista että jotkut haluavat itsepintaisesti tehdä asiat pitemmän kaavan mukaan, vaikka helpompiakin tapoja on.
Älä silti neuvo miestäsi, vaan anna hänen oivaltaa itse. Et ole hänen äitinsä tai opettajansa.
Nainen ei ymmärrä, ei jaksa enää yllättää. Malttaisitko millään odottaa kunnes neuvoasi kysytään? Niin mä vähän arvelinkin. Haluat päteä, määräillä jne.
Teini-ikä jäänyt päälle. Uli uli, miksen saa naista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama lasten kasvatuksessa. Mitään ei kuunnella eikä uskota. Kun sanoo monesti samasta, koska ei mene perille, niin heitä harmittaa. Lopulta kun huudan kurkku suorana, niin sitten ollaan vielä nyreämpiä. Mutta siltikään mitään ei tapahdu. Ovat poikia, joten luulen että osa miessukukunnasta vain on tuollaisia synnynnäisiä epäonnistujia, joihin miehesikin ilmeisesti kuuluu.
Jos sanominen ei toimi, niin ei se jankuttamalla tai huutamalla siitä paremmaksi muutu. Se muuttaa vaan nalkutukseksi ja lapset sulkemaan korvansa.
Jos huomaat, että puhe ei mene perille, niin tee asia yhdessä lapsen kanssa. Se on oikeasti toimiva taktiikka, vaikka vähän vaivaa vaatiikin. Ainakin jos lähestyy tyyliin "hei, tehdään yhdessä", eikä vihaisena tiuski, että "katso nyt edes kun minä näytän".
Vierailija kirjoitti:
Pienet pojathan synnyinnäisesti viettää suurimman osan ajastaan naisten kanssa ja se on iso ongelma, koska lapset oppii esimerkistä, eikä sanomalla. Yksinhuoltajaperheitä on todella paljon joissa ainoa huoltaja on nainen, päiväkodinhenkilökunnasta lähes kaikki on naisia ja tilanne on kuta kuinkin sama kouluissa.
Eikö,hän ole käynyt armeijaa? Siellä ne oppivat sen taidon.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikä jäänyt päälle. Uli uli, miksen saa naista.
Tämä mies on kuitenkin ollut useammn vuoden parisuhteessa ja kuka se nyt ulisee ja uhriutuu? Miksi itsenäisen rohkea nykynainen ulisee tuollaisessa suhteessa?
Olen itse eronnut, ja näen kuvailussasi saman kaavan: kumpikin toistaa omaa käytösmallia, siitä huolimatta että se ei toimi. Se ei ole kommunikointia, se on oman kaavan toistamista. Aivan kuin puhuisit vierasta kieltä, ja ratkaisusi olisi... HUUTAA vieras kieli. Tiedän, ihmiset sokeutuvat kontekstissa. Ihminen unohtuu.
Lisään että en ole KOKO AJAN neuvomassa. Max kerran kuussa ja viimeisin tilanne esim oli juuri että neuvoin ruuanlaitossa tavan jolla homma hoitui nopeammin, sain vastauksena haukut minkälaisia mokia itse teen, vaikka sanoin että ei hänen tekemänsä tapa ole mikään moka, mutta helpommallakin pääsisi kun kokeilisi minun neuvoani. Minusta ihmisten tulee osata ottaa ohjeita vastaan, ei kukaan tietenkään jatkuvaa päsmäröintiä jaksa, mutta silloin tällöin. Ap
Anna nyt joku esimerkki, mitä ohjeita tarkoitat? Kuulostaa oudolta.