Jos Kokoomuksen yleistukimalli tulee, en jaksa enää
Teen henkilökohtaisen avustajan raskasta työtä 10-40 tuntia vikikossa pienellä palkalla ja huonoilla ehdoilla. Päälle tarvitsen asumistukea. En aio raskaan työni lisäksi suostua mihinkään temputuksiin, orjuutuksiin ja puputuksiin.
Jos se Kokoomuksen malli toteutuu, en tee enää töitäkään ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. En elä enää missään, jos yhteiskunta tekee kaikkensa että meidän alaportaan väen elämä ei saa enää olla elämisen arvoista.
Kommentit (76)
Onko Britanialla Suomen verotusaste? Vai soveltaisiko Suomi britannian mallia ottaen "rusinat pullasta"?
Ihme pelleilyä, YHDISTÄÄ jotain tukia... Eroon vaan koko byrokratiasta, ja tilalle ehdoton perustoimeentulo!
Vierailija kirjoitti:
Huomaattehan, että tuon mallin myötä muuttaminen syrjäänkään ei auta. Voit tehdä Helsingissä osa-aikaista työtä ja olla vaikka 10 tuntia viikossa nöyryytettävänä. Tai sitten muuttaa jonnekin Suomussalmelle tai Lieksaan, mutta koska sielläkin pitää syödä ja asua, eikä siellä ole tarjolla sitä vähääkään työtä, joudut olemaan 35 tuntia viikossa nöyryytyksissä.
Todellakin, miksi meille halveksituille köyhille ei jaeta suoraan eutanasiapillereitä?
Luultavasti Kokoomuksen nöyryytysfirmoilla ei ole Lieksassa riittävästi toimintaa, jotta pääsisit nöyrytettäväksi, joten sulta otetaan vaan rahat pois, jos muutat syrjäkylille.
Ei suomalaiset äänestä mitään noin typerää.
Pitäiskö täällä Suomessa todella alkaa osoittamaan mieltä, omat keltaliivit. Kuka lähtee ajaan asiaa
Just, "kannustaa työntekoon"... myöntäisivät, että kyse olisi pelkästä etujen leikkaamisesta ja päiväkerhot on naurettavaa kulissia. Nerokasta lypsää rahaa vielä etujen leikkaamisella..!
Mitä tapahtuisi, jos Suomen kansa lakkaisi äänestämästä eduskuntaehdokkaita?
Okei mä äännestän vihreitä. Tämä oli radikaali päätös, koska olen aina ollut kokoomuksen kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerätkää kaltaisenne ja nouskaa barrikaadeille.
Ja mitäs sen jälkeen?
Mitä teette kestävyysvajeelle, valtion velalle, huoltosuhteelle?
Millä houkuttelette sieltä barrikadeilta yritykset investoimaan ja palkkaamaan lisää väkeä?
Vai ignooraatteko vaan ikävät tosiasiat alapeukulla?
"Ole sinä kokoomuslainen hiljaa!" * t i r s k *
Otetaan se raha pois näiltä kunniavierailta ja annetaan se palkankorotuksina pienipalkkaisille. Etkö ymmärrä, vai etkö halua ymmärtää?
Aivopesun voima on suuri. Kun tarpeeksi hoetaan että köyhimmältä täytyy ottaa viimeisetkin, koska "kestävyysvaje", "huoltosuhde", ja muutama raflaava termi lisää, niin tottahan se tyhmiin, ylemmyydessään kylpeviin "porvareihin" uppoaa. "Minä käyn töissä niin minähän en muita elätä s**tana!" Minäkin käyn töissä, mutta annan mielelläni palkastani vähempiosaisille. Tai antaisin, jos verorahani tosiaan heille menisi. Koulutuksesta karsitaan, sairaidenhoidosta karsitaan, työttömiltä otetaan viimeisetkin pois, niin mihin v**tuun ne mun verorahat sitten häviee?? Olisiko aika luoda niitä OIKEITA työpaikkoja sen sijaan että luodaan Suomeen orjamarkkinat? Aivopestyt ei ymmärrä ettei ongelma ole työttömissä ja pienituloisissa, vaan työnantajissa/johtoportaassa. Isot herrat käärii bonuksensa, kun vähän kikytetään työntekijöitä ja näin "luodaan työpaikkoja". Onkin todella loogista, että kun nykyiset työntekijät tekee enemmän töitä, niin yritys voi palkata uusia tekijöitä, kun on kannattavampaa toimintaa. No pitäähän se uskoa kun näin sanotaan. Ei missään nimessä mene niin että nykyisistä työntekijöistä vain revitään enempi irti ja kas, voidaan muutama oikeastaan irtosanoakkin kun saadaan enemmän tulosta vähemmillä palkkakustannuksilla. Ei mitenkään, ei Suomessa.
Yllättävän moni tuntuu olevan täysin tietämätön Kokoomuksen yleistukimallista. HS toki taannoin kirjoitti kurjuudesta, minkä malli on Britanniassa aiheuttanut, mutta miksi ihmeessä nyt, vaalikeväänä, näitä tavotteita ei käsitellä tiedotusvälineissä kaiken aikaa?
Suomalaiset ottavat asiat liian vakavasti. Tässäkin asiassa pitäisi ajatella niin, että olisi parempi lopettaa kokonaan raskas työ, joka ei edes elätä kunnolla.
Lopetin itse välittämisen ja kaikenlaisen yrittämisen. Työttömyyskorvaus ei ole suuri, mutta kyllä sillä elää. Maksan laskuista vain pakolliset (vuokra, säkö, puhelin), kaikki muu menee ulosottoon. Pienestä tuesta jää näin paljon enemmän käteen, eikä ulosotto pääse käsiksi kun tuloni ovat niin mitättömät.
Niille, jotka kysyvät, että mitäs sitten kun saan töitä: kuka minut muka palkkaisi? Olen ollut koko elämäni poissa työelämästä sairauksien takia. Vielä nuorena jaksoin vaatia aktiivisesti mm. terapiaa, sitä kuitenkaan saamatta. Sitten suljin suuni. Ei tässä maassa saa apua, ei ainakaan jos itse yrittää hoitaa asiansa. Parempi vaan jättää tekemättä ja menemättä, keskittyä omaan vointiin ja siihen, että elämä voi olla ihan hyvälaatuista, kunhan vaan ensin omaksuu tietynlaisen ajatustavan.
Ihan turha stressata asioista, joihin ei pysty vaikuttamaan! Ne joko tulevat tai sitten eivät, turhaa tuhlata energiaa siihen että ajattelee tuollaista. Ei tässä maassa ole koskaan peruttu uudistuksia vain siksi, että kansa olisi toista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ottavat asiat liian vakavasti. Tässäkin asiassa pitäisi ajatella niin, että olisi parempi lopettaa kokonaan raskas työ, joka ei edes elätä kunnolla.
Lopetin itse välittämisen ja kaikenlaisen yrittämisen. Työttömyyskorvaus ei ole suuri, mutta kyllä sillä elää. Maksan laskuista vain pakolliset (vuokra, säkö, puhelin), kaikki muu menee ulosottoon. Pienestä tuesta jää näin paljon enemmän käteen, eikä ulosotto pääse käsiksi kun tuloni ovat niin mitättömät.
Niille, jotka kysyvät, että mitäs sitten kun saan töitä: kuka minut muka palkkaisi? Olen ollut koko elämäni poissa työelämästä sairauksien takia. Vielä nuorena jaksoin vaatia aktiivisesti mm. terapiaa, sitä kuitenkaan saamatta. Sitten suljin suuni. Ei tässä maassa saa apua, ei ainakaan jos itse yrittää hoitaa asiansa. Parempi vaan jättää tekemättä ja menemättä, keskittyä omaan vointiin ja siihen, että elämä voi olla ihan hyvälaatuista, kunhan vaan ensin omaksuu tietynlaisen ajatustavan.
Ihan turha stressata asioista, joihin ei pysty vaikuttamaan! Ne joko tulevat tai sitten eivät, turhaa tuhlata energiaa siihen että ajattelee tuollaista. Ei tässä maassa ole koskaan peruttu uudistuksia vain siksi, että kansa olisi toista mieltä.
Olet erittäin oikeassa ja ajattelet viisasti. Itse olen kuitenkin jossain määrin sillä linjalla, että ainakin näin ennen vaaleja ihmisten pitäisi edes ymmärtää, mitä eri puolueiden tavoitteet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet erittäin oikeassa ja ajattelet viisasti. Itse olen kuitenkin jossain määrin sillä linjalla, että ainakin näin ennen vaaleja ihmisten pitäisi edes ymmärtää, mitä eri puolueiden tavoitteet ovat.
Olen samaa mieltä. Kiinnostava nähdä, kun vaalitentit alkavat, kuinka hyvin puolueiden mallit esitellään.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on monta, jotka emme jaksa, eikä meitä kuuntele kukaan.
Mitäs jos vastustaisitte YHDESSÄ noita vi"tun kiusaamisia?
Asia selvisi, "yleistuki" oli vieras sana mutta joku sitä jo selvensi.