Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun teinit ja vanhemmat poikaystävät

Vierailija
10.01.2019 |

Poistui ketju missä minusta hyvin nousi esille vanha asia eli moni oli seurustellut 80 luvulla yläasteella jopa 30 vuotiaiden miesten kanssa eikä sitä pidetty kovinkaan outona.
Minä jouduin vapaaehtoisesti hyväksikäytetyksi 14 vuotiaana, kun ystäväni kanssa sotkeuduttiin näihin vanhempiin miehiin.
Eikä kyse ollut yhdestä vaan useampia oli vuoden aikana.
Se oli olevinaan hienoa ja olimme niin aikuisia mielestämme, eikä ymmärretty ollenkaan olevamme uhreja.
Olen kärsinyt asiasta koko aikuisen elämäni jossain määrin ja häpeän sitä aikaa.
Olen hyvästä kodista eli siinä ei ollut syytä.

Toivoisin tämän ketjun pysyvän asiallisena, niin saisimme vertaistukea vanhoista asioista.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on useaan otteeseen ehdotettu että lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö ei vanhenisi koskaan.

Mitä kansanedustaja Hänninen mahtaa äänestää...?

Vierailija
62/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, jos tämä asetelma olisi ollut toisinpäin? Jos 27-vuotias nainen olisi ajeluttanut ympäri kyliä 14-vuotiasta poikaystävää ja tämän kavereita? Hakenut Corollallaan heidät riparilta ja vienyt rantsuun juomaan kaljaa? Naistahan olisi pidetty hulluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt v-ttu mammat. Olitte tyhmiä teineinä, ihan niinkun nytkin olette ja jotenkin sekin vika vieritetään miesten päälle. Eli miten se miesten ikä oli mukas se ongelma tässä?!? Ihan niinkun se lopputulos olisi jotenkin ollut erilainen jos olisitte panneet oman ikäisiä mulkkujätkiä.

Missä henkilökohtainen vastuu? Ei teini ole mikään retardi. En minä ainakaan ollut silloin. 

Eikö 30v. mies ja 14v. tyttö ole ongelma? Kuka on vastuussa? Ei ainakaan se tyhmä teinityttö... Tyhmyydestä näitä teinejä voi syyttää, mutta se vastuu on aina aikuisen.

Mitä se lopputulos olisi parempi jos olisi kyseessä 14v tyttö ja 14v poika? Miksi mammat eivät ole kieltämässä seksiä 14v tytöiltä? Ehei, aina kaikki on miehen vika. Koska mies = sika.

Vierailija
64/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt v-ttu mammat. Olitte tyhmiä teineinä, ihan niinkun nytkin olette ja jotenkin sekin vika vieritetään miesten päälle. Eli miten se miesten ikä oli mukas se ongelma tässä?!? Ihan niinkun se lopputulos olisi jotenkin ollut erilainen jos olisitte panneet oman ikäisiä mulkkujätkiä.

Missä henkilökohtainen vastuu? Ei teini ole mikään retardi. En minä ainakaan ollut silloin. 

Kun kahdesta ihmisestä toinen on lapsi ja toinen aikuinen, niin kyllä se vastuu on aikuisella.

Ei teini ole mikään lapsi eikä ne edelleenkään ole mitään jälkeenjääneitä.

Jos 30-vuotias panee 14-vuotiasta, niin kyllä se vastuu ihan lainkin mukaan on sen 30-vuotiaan.

Vierailija
65/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, jos tämä asetelma olisi ollut toisinpäin? Jos 27-vuotias nainen olisi ajeluttanut ympäri kyliä 14-vuotiasta poikaystävää ja tämän kavereita? Hakenut Corollallaan heidät riparilta ja vienyt rantsuun juomaan kaljaa? Naistahan olisi pidetty hulluna.

Niin, nainenhan on aina viaton uhri. Tuossa tapauksessakin syytettäisiin mt-ongelmia eikä naista.

Vierailija
66/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kahdesta ihmisestä toinen on lapsi ja toinen aikuinen, niin kyllä se vastuu on aikuisella.

Ei teini ole mikään lapsi eikä ne edelleenkään ole mitään jälkeenjääneitä.

Kyllä teini on lapsi, aivojen kehittyminen on vielä kesken. Vastuu on aikuisella, mutta voihan se aikuinen mies olla henkisesti jälkeenjäänyt? Ei sellaista sovi sitten syyttää, sehän on holhouksenalainen.

67/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu. Kaikkki kyllä tietää ketä nämä vanhemmat "poikaystävät" on tänä päivänä.

No mun nuoruudessa 80-luvulla olivat kyllä ihan tavallisia eikä sitä mitä luulet. Ihan työssäkäyviä kolmekymppisiä miehiä.

Muistan, kun yksi luokkatoverini oli 12-vuotiaana yötä "poikaystävän" luona, joka oli päälle parikymmpinen. Olin todella järkyttynyt. Hän tuli kodista, jossa oli vapaa kasvatus, vanhemmat eronneet ja alkoholia taisi yh-äidillä kulua. Oli joku taiteilija tms. Asuivat silti ihan hyvällä alueella. Tästä tytöstä en yläasteen jälkeen ole kuullut mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
68/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö 30v. mies ja 14v. tyttö ole ongelma? Kuka on vastuussa? Ei ainakaan se tyhmä teinityttö... Tyhmyydestä näitä teinejä voi syyttää, mutta se vastuu on aina aikuisen.

Mitä se lopputulos olisi parempi jos olisi kyseessä 14v tyttö ja 14v poika? Miksi mammat eivät ole kieltämässä seksiä 14v tytöiltä? Ehei, aina kaikki on miehen vika. Koska mies = sika.

14-vuotiaat ovat henkiseltä kehitykseltään samalla tasolla. Minun mielipide on, että seksi ei kuulu lapsille. Lisäksi 14-vuotias poika ei ole mies.

Vierailija
69/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa että ikis täällä on keksimässä tarinoita.

Itse harrastin seksiä teininä 17v-35v miesten kanssa eikä minulle mitään traumoja jäänyt. Seksi on mukavaa.

Vierailija
70/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Onko sinusta jotenkin normaalia, että 30v. mies haluaa seksiä 14v. tytön kanssa? Kyllä tuollainen mies todellakin on sika ja hyväksikäyttäjä!

Vierailija
71/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin aikana nyt 2000 luvulla yläasteella parikin 13-15 vuotiasta kaveriani "seurustelivat" tai ihan vain joutuivat seksuaalisesti hyväksikäytetyksi (teinit kuvittelivat että heillä on "seksisuhde") 26-36 vuotiaiden suomalaisten miesten toimesta. Kaverini jopa leuhkivat näillä hyväksikäyttäjillä, että heillä on poikaystävä. Yksi 16-vuotias kaverin kaveri tuli raskaaksi yhdelle tällaiselle, 26-vuotiaalle miehelle ja piti lapsen.

Vasta aikuisena he sitten ymmärsivät tulleensa hyväksikäytetyiksi, ja eihän sitä lapsi/teini olisi voinutkaan ymmärtää. Sen takia suojaikäraja on olemassa ja vastuu on aikuisella. Itsekään en siinä iässä ymmärtänyt ystäväni olevan hyväksikäytön uhreja, mutta jotenkin tajusin olla lähtemättä siihen mukaan. Ehkä siksi, kun olin tuossa iässä ujo.

Teinien saalistaminen tapahtu miesten toimesta irc-galleriassa mikä oli tuolloin todella suosittu.

Vierailija
72/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverini myös 90-luvun lopussa 16v seurusteli 30v tjsp perheenisän kanssa. Oli salasuhde, eikä siitä paljoa huudeltu. On katunut sitä paljon jälkikäteen, vaikka vapaaehtoisesti seksiäkin ihan harrasti.

Vierailija
73/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 14v. tytöllä ja 30v. miehellä on hyvinkin erilainen ajatusmaailma ja käsitys asioista. Ainakin pitäisi olla. Se ei ole millään tavalla normaalia eikä verrattavissa keskenään saman ikäisten touhuihin.

74/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pojat, joille ei teininä löytynyt oman ikäistä tyttöystävää, voivat sitten vanhemmalla iällä ottaa vahingon takaisin. 

Mä luulen, että tässä on perää. Nämä aikuisteinimiehet ovat jollain tavalla jääneet jumiin siihen kehitysvaiheeseen, kun olisi pitänyt elää sitä ikätasoista elämää seurusteluineen ja teinijuttuineen ja opiskeluineen. Se ei onnistunut silloin, joten jäätiin pyörimään johonkin ihme aikaluuppiin. Toistamaan sitä ajanjaksoa, joskus jopa pukeutumista ja musamakua myöten. Ollaan kolmekymppisiä, mutta jutut ja ulkoinen olemus kuin 18-vuotiaalla.

Muistan ihmetelleeni joskus kolmekymppisenä näitä amisviiksekkäitä lippalakkipäisiä liekkipaitamiehiä, kun baarissa tällaisiin törmäsin. Ihan kuin olisi palattu ajassa 10 vuotta taaksepäin. Ei tällaiset tyypit olisi ikinä voineet seurustella oman ikäisensä, fiksun naisen kanssa. Ainoa vaihtoehto oli syrjäytyneet teinit tai räjähtäneet yh-äidit.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
75/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14-vuotiaat ovat henkiseltä kehitykseltään samalla tasolla. Minun mielipide on, että seksi ei kuulu lapsille. Lisäksi 14-vuotias poika ei ole mies.

Niin, samalla tasolla ovat. Eikös se vaan ole huonompi juttu jos olemmat ovat 14-v tasolla kuin että vaan yksi?

Tietenkin olisi parempi kieltää seksi tuon ikäisiltä tytöiltä mutta eihän nyt mammat sitä voi koska naisten oikeudet ja kypsät seksuaaliset arvot. Annetaan jopa poikkiksen olla yötä. Ihan sairas arvomaailma. 

76/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi parempi kieltää seksi tuon ikäisiltä tytöiltä mutta eihän nyt mammat sitä voi koska naisten oikeudet ja kypsät seksuaaliset arvot. Annetaan jopa poikkiksen olla yötä. Ihan sairas arvomaailma. 

Anteeksi nyt, mutta missään minun tuntemassa perheessä ei anneta 14-vuotiaan LAPSEN harrastaa seksiä yhtään kenenkään kanssa. Ei tyttöjen eikä poikien. 

Normaaleissa perheissä on terveet arvot ja nuoria osataan suojella. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
77/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin päin oli yläasteella, 90-luvun puolivälissä, ihan normaalia, että tytöt seurusteli täysi-iäisten miesten kanssa. Osa noista pareista meni aikanaan naimisiinkin ja ovat yhdessä edelleen.

Ei ne kyllä ihan kolmekymppisiä olleet, koska muistan yhden tytön joka oli kolmekymppisen miehen kanssa ja sitä pidettiin kyllä aika ällöttävänä. Varmaan siksi, että siihen aikaan pappaantuminen alkoi paljon aiemmin kuin nykyään :D

Vierailija
78/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ysärin teini enkä ikinä kuullut että kukaan tyttö olisi ollut kuin max +2v vanhemman pojan kanssa. Aina seurusteltiin ja oltiin samanikäisten kanssa.

Satutko olemaan (ylemmän) keskiluokan perheestä? Mulla on epäilys, että tätä nuorten teinien ja aikuisten miesten välistä touhua oli enemmänkin työväenluokkaisissa piireissä.

Vierailija
79/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta missään minun tuntemassa perheessä ei anneta 14-vuotiaan LAPSEN harrastaa seksiä yhtään kenenkään kanssa. Ei tyttöjen eikä poikien. 

Normaaleissa perheissä on terveet arvot ja nuoria osataan suojella. 

Niin. Sitä ratkaisua eivät kuitenkaan mammat ole tarjoamassa.

Vierailija
80/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin päin oli yläasteella, 90-luvun puolivälissä, ihan normaalia, että tytöt seurusteli täysi-iäisten miesten kanssa. Osa noista pareista meni aikanaan naimisiinkin ja ovat yhdessä edelleen.

Ei ne kyllä ihan kolmekymppisiä olleet, koska muistan yhden tytön joka oli kolmekymppisen miehen kanssa ja sitä pidettiin kyllä aika ällöttävänä. Varmaan siksi, että siihen aikaan pappaantuminen alkoi paljon aiemmin kuin nykyään :D

Oliko se hyväksikäyttöä niittenkin mielestä jotka menivät naimisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi