Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun teinit ja vanhemmat poikaystävät

Vierailija
10.01.2019 |

Poistui ketju missä minusta hyvin nousi esille vanha asia eli moni oli seurustellut 80 luvulla yläasteella jopa 30 vuotiaiden miesten kanssa eikä sitä pidetty kovinkaan outona.
Minä jouduin vapaaehtoisesti hyväksikäytetyksi 14 vuotiaana, kun ystäväni kanssa sotkeuduttiin näihin vanhempiin miehiin.
Eikä kyse ollut yhdestä vaan useampia oli vuoden aikana.
Se oli olevinaan hienoa ja olimme niin aikuisia mielestämme, eikä ymmärretty ollenkaan olevamme uhreja.
Olen kärsinyt asiasta koko aikuisen elämäni jossain määrin ja häpeän sitä aikaa.
Olen hyvästä kodista eli siinä ei ollut syytä.

Toivoisin tämän ketjun pysyvän asiallisena, niin saisimme vertaistukea vanhoista asioista.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten ysärin alussa rippileiriltä tuli paria 14-15-vuotiasta hakemaan poikaystävä autonsa kanssa, nämä olivat jotain 19-20 v. Ei se nyt ihan normaalia ollut, pidettiin näitä tyttöjä aika vastuuttomina.

Samanlainen muisto mulla! Oma reaktio oli hämmennys, varsinkin kun meidän "kilttien tyttöjen" vanhemmat huomasivat ja kummastelivat asiaa. Mutta poliisin puheille ei kyllä tosiaan mennyt kukaan.

Jatkan vielä, että näiden tyttöjen äidit olivat ihan tietoisia asiasta. Oli ilmeisesti ok heille. :o

Vierailija
42/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten ysärin alussa rippileiriltä tuli paria 14-15-vuotiasta hakemaan poikaystävä autonsa kanssa, nämä olivat jotain 19-20 v. Ei se nyt ihan normaalia ollut, pidettiin näitä tyttöjä aika vastuuttomina.

Samanlainen muisto mulla! Oma reaktio oli hämmennys, varsinkin kun meidän "kilttien tyttöjen" vanhemmat huomasivat ja kummastelivat asiaa. Mutta poliisin puheille ei kyllä tosiaan mennyt kukaan.

Kuinka järkyttävää oikeasti, että aikuiset ihmiset ovat katselleet vain vierestä ihmetellen ja paheksuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi 80-luvulla, mutta ysäriltä muistan miten oli tavallista  että 14v tytöllä oli 25v poikaystävä ja näitä vanhempia poikkiksia jopa kadehdittiin. Auto ja kaikkea!

Vierailija
44/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, "kiltit tytöt" oli kasvatettu niin että piti olla tarkka maineesta, ei todellakaan ollut sopivaa seurustella vielä 14-15-vuotiaana. Samoissa perheissä saatettiin poikia kasvattaa ihan eri tavalla, muistutettiin lähinnä vain ehkäisystä, ei niinkään "maineesta".

45/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ollut suhdetta huomattavasti vanhempaan mieheen mutta muistan kyllä että yllättävän usein joku vanhempi mies yritti vongata seuraa ihan vaikka jossain Forumin kauppakeskuksessa 1980-luvulla.

Vierailija
46/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa tällainen 14 vuotias tyttö päätti elämänsä joukkkoraisskauksen jälkeen.

Vierailija
47/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauheeta

Vierailija
48/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka järkyttävää oikeasti, että aikuiset ihmiset ovat katselleet vain vierestä ihmetellen ja paheksuen.

Niin on. Olen tosi läheinen äitini kanssa, joten aionkin nyt kysyä häneltä, mitä he isäni kanssa tuossa tilanteessa oikein ajattelivat. Mutta luulen että yksi syy vaikenemiselle tosiaan oli se, että tyttöjen äidit olivat myös paikalla ja tietoisia asiasta. :(

Vierailija
49/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pojat, joille ei teininä löytynyt oman ikäistä tyttöystävää, voivat sitten vanhemmalla iällä ottaa vahingon takaisin. 

Vierailija
50/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoo oikeuskäytäntöä niin ei nykyisinkään tuomita jos ikäeroa on vain sen 3-4 v, ja tyttö esim. 15 v. Sellaisesta muistaakseni tuli jo tuomio kun tyttö oli vasta 13 v.

Vierailija
51/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei edelleenkään pidä paikaansa.

Vierailija
52/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin kuusitoista vuotiaana kolmikymppisen miehen kanssa. Olin oman ikäisille se outo, jonka kanssa kukaan ei halunnut olla. Aikuisten kanssa tulin hyväksytyksi. Kyllä sitä varmaan katsottiin pitkään ja paheksuttiin, mutta se oli yhdeksänkymmentä luvun alussa maalla vielä normaalin rajoissa, eikä kukaan voinut mitään, kun olin yli 16. En koe olleeni hyväksikäytetty, vaan elämäni ihan hyvän nuoruuden. Päädyin myöhemmin naimisiin toisen itseäni vanhemman miehen kanssa. Tämä ex löysi itselleen pari vuotta itseään nuoremman naisen.

Vierailija
53/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2000-luvun teini ja meidänkin aikaan oli ihan samaa touhua. Yksi kaveri oli 13-vuotiaana raskaana 25-vuotiaalla miehelle, mutta onneksi päätyi aborttiin.

Yläasteikäisten tyttöjen ja poikien välillä on ihan hirveä ero. Pojat on vielä ihan kakaroita touhulleen tuolloin, mutta tytöt alkavat aikuistua hurjaa kyytiä. Oman ikäisistä pojista ei löydy seuraa, joten nuorten miesten on älyttömän helppo löytää hyväksikäytettäviä teinityttöjä. Vastuu näissä on aina aikuisen, ei alaikäisen lapsen.

Tapahtuukohan tätä vielä tänä päivänä?

Vierailija
54/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella tytöllä kiire leikkiä aikuista ja nyt myöhemmällä iällä kaduttaa. En näe sitä ihan mustavalkoisesti hyväksikäyttönä. 

Vierailija
55/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt v-ttu mammat. Olitte tyhmiä teineinä, ihan niinkun nytkin olette ja jotenkin sekin vika vieritetään miesten päälle. Eli miten se miesten ikä oli mukas se ongelma tässä?!? Ihan niinkun se lopputulos olisi jotenkin ollut erilainen jos olisitte panneet oman ikäisiä mulkkujätkiä.

Missä henkilökohtainen vastuu? Ei teini ole mikään retardi. En minä ainakaan ollut silloin. 

Vierailija
56/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana kävin ajelulla 28-vuotiaan miehen kanssa. Valehtelin vanhemmille, että menen vaikka kaverini Lissun luokse. Alkuun mies ihan vain ajelutti, tarjosi tupakkaa ja siideriä, mutta jossain vaiheessa alkoi koskettelemaan ja pyrki päästä pöksyihin. Muistan myös suudelleeni tuota miestä, mutta sen pidemmälle en juttua päästänyt, koska pelästyin! En tiennyt tuolloin seksistä mitään, mutta jotenkin se vain oli jotain muka niin hienoa ja coolia, kun pääsee ajelulle ja saa salaa poltella tupakkaa... Onneksi mies jätti minut rauhaan eikä koskaan mennyt sitä suutelua pidemmälle...

Ja tämä mies oli ihan tavis työssäkäyvä mies... En tiedä oliko hän niin yksinkertainen loppujen lopuksi, ettei tajunnut tekevänsä väärin vai oliko hän oikeasti sellainen paha ihminen, joka halusi hyväksikäyttää teinin tyhmyyttä?

Vierailija
57/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt v-ttu mammat. Olitte tyhmiä teineinä, ihan niinkun nytkin olette ja jotenkin sekin vika vieritetään miesten päälle. Eli miten se miesten ikä oli mukas se ongelma tässä?!? Ihan niinkun se lopputulos olisi jotenkin ollut erilainen jos olisitte panneet oman ikäisiä mulkkujätkiä.

Missä henkilökohtainen vastuu? Ei teini ole mikään retardi. En minä ainakaan ollut silloin. 

Kun kahdesta ihmisestä toinen on lapsi ja toinen aikuinen, niin kyllä se vastuu on aikuisella.

58/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut ns. huonoja tyttöjä, yleensä sosiaalisesti heikko-osaisista perheistä. Ei mitään uutta auringon alla. 

Kyllä minunkin nuoruudessa oli tiedossa meidänkin koulussa pari tyttöä, joilla oli "aikuiset" poikaystävät. Jostain syystä nämä olivat aina niitä tyttöjä, joita ei lukiossa näkynyt. Lastenrattaita työnneltiin sitten rööki huulessa jo parikymppisenä.

Mutta ei siis todellakaan ollut mitään "normaalia", edes silloin! Kyllä näistä tytöistä kuiskuteltiin ja heitä sääliteltiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
59/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kahdesta ihmisestä toinen on lapsi ja toinen aikuinen, niin kyllä se vastuu on aikuisella.

Ei teini ole mikään lapsi eikä ne edelleenkään ole mitään jälkeenjääneitä.

Vierailija
60/122 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 30v. mies ja 14v. tyttö ole ongelma? Kuka on vastuussa? Ei ainakaan se tyhmä teinityttö... Tyhmyydestä näitä teinejä voi syyttää, mutta se vastuu on aina aikuisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä