Vettä säästävät pesukoneet ovat perseestä.
Pesu kestää ikuisuuden ja puhdasta ei tule.
Haluaisin Ö-luokan koneen joka pesee nopeasti ja hyvin. Ihan sama maksaisiko pesu 4 vai 5 senttiä.
Vedensäästö on myös 90% järjetöntä. Todellinen ongelmahan on viemäriin joutuvat vieraat aineet, ei veden määrä. Viemärit toimivat paremmin kun likavesi on laimeea ja se on helpommin puhdistettavissa.
Eikä se vesi mihinkään häviä. Sitä vain kierrätetään.
Kommentit (44)
Mitä tarkoittaa- mahdatteko olla vilkaiseet-.?
Mun kokemuksen mukaan (pyykkikone 4 v vanha Rosenlew ja tiskikone 1,5 v vanha Bosch, molemmat kolmisensataa euroa) kannattaa keskittyä karvalakkimalleihin. Mitä vähemmän toimintoja, sen vähemmän todennäköisesti kyseessä on älykäs ja viheliäinen vedensäästäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan (pyykkikone 4 v vanha Rosenlew ja tiskikone 1,5 v vanha Bosch, molemmat kolmisensataa euroa) kannattaa keskittyä karvalakkimalleihin. Mitä vähemmän toimintoja, sen vähemmän todennäköisesti kyseessä on älykäs ja viheliäinen vedensäästäjä.
Tiskarissa on ajastin; kuumin 65 asteen ohjelma 2 h 15 min, eco 50 astetta ja 3 h 30 min. Käytän ensimmäistä. Pyykkäri ei ole ecosta kuullutkaan, mutta pesee puuvillaohjelman 60 asteessa tasan 2 tunnissa ja 40 asteessa 1 h 45 min, ihan puhtaaksi. Toivon näiden kestävän pitkään, täällä on ennenkin ollut pitkä ketju samasta aiheesta.
Muakin kyllästyttää käydä aina niitä ekstrahuuhteluita laittamassa. Seurauksena olen alkanut muuttaa vaatteidenkäyttötapojani sellaisiksi, että pyykkiä kertyisi vähemmän.