Jo ny on törkeää naapureilta
Takapihamme jatkuu taloyhtiön leikkipaikka, just tässä keittiössä istun sälekaihtimet melkein kíinni ja seuraan samalla mitä ulkona tapahtuu. (Ikkuna leikkipaikalle päin)...Naapurin perhe leikkimässä tuossa pihalla ja meidän omalla takapihalla on lastemme hiekkaleluja. Äsken naapurin tenava kävi hakemassa pihaltamme lelutraktorin, eikä kumpikaan vanhemmista kieltänyt sitä!! Siis voiko noin vaan toisten pihalta hakea leluja ja viedä hiekkalaatikolle? Meillä on tässä sellainen pensasaitaus, joten oma piha-alue on rajattuna leikkipaikkaan ja pieni välikkö josta pääsee pujahtamaan tähän meidän puolelle....
Siis haloo!!??? Mitä itse tekisit?
Kommentit (64)
joten katsotaan ny, palautuuko kamat pihalle:)
ap
Pistä sähköaita, jos haluat, että pihasi on eristetty lapsivierailta. Toki vanhempien kuuluu sanoa, jos näkevät lastensa tulevan teidän pihallenne, mutta voisithan myös laittaa lelunne varastoon tms. jos olet et halua jättää toisille lapsille houkuttimia. Säälittävää nipotusta!
lelujaan pitää. Meidän perheen lelut pyörivät tuossa pihalla enkä todellakaan muitten ihmisten takia ala jemmaamaan varastoon leluja, mutta mun pääpointti on se, että eikö ole vanhempien asia kieltää, että ei saa ottaa toisten pihalta leluja leikkeihinsä. En siitä nipota, että leikkivät meidän lasten leluilla, vaan siitä, että " HAETAAN TOISTEN PIHALTA" leluja omiin leikkeihinsä....
ap
Kaikki eivät vauvapalstaile, joten naapurisi eivät saa täältä välttämättä tietää mitä asiasta ajattelet.
Ja mielestäni tavara kuin tavara, on jokaisen oma. Ja lupa pitää kysyä.
Minä olen suora ihminen enkä todellakaan tulisi tänne siitä valittamaan vaan selvittäisin asian asianomaisten kanssa. Minun lapseni eivät saa ottaa pihalta kenenkään leluja ilman lupaa ja edellytän sitä myös muilta.
Ei se ihme ole jos eivät lapset erota oikeaa ja väärää jos on kaltaisiasi vanhempia. Kyllä se kuuluu peruasioiden opetukseen että toisten tavaroita EI OTETA ILMAN LUPAA. Ap:n kanssa samaa mieltä että kyllä omalla pihalla saa säilyttää vaikka mitä, vanhempien tehtävä on huolehtia että omat kakarat ei ota niitä. Mutta Ap:n jutussa ärsyttää se kun ei voi mennä sanomaan reilusti niille ko. ihmisille!
Tai voithan keitellessä miettiä kaikkia rumia asioita, sanoja ja tekoja joita tekisi mieli tehdä, mutta joita et kuitenkaan tee.
Olet ollut liian kauan kotiäitinä, se tuottaa tuollaista ahdasmielistä kyräily luonnetta, itsekin joudun joskus toppuuttelemaan naapureiden kyttäämistäni ja keksimään muuta sisältöä elämään.
Ota rennosti ja siivoa seuraavan kerran piha kun poistutte sieltä. Kiitos hupaisasta aloituksesta!
Vierailija:
Tai voithan keitellessä miettiä kaikkia rumia asioita, sanoja ja tekoja joita tekisi mieli tehdä, mutta joita et kuitenkaan tee.Olet ollut liian kauan kotiäitinä, se tuottaa tuollaista ahdasmielistä kyräily luonnetta, itsekin joudun joskus toppuuttelemaan naapureiden kyttäämistäni ja keksimään muuta sisältöä elämään.
Ota rennosti ja siivoa seuraavan kerran piha kun poistutte sieltä. Kiitos hupaisasta aloituksesta!
Muuttakaa pois, niin ei tarvitse roikkua ikkunassa kyttäämässä naapureita. Ja raahaa lelut pois pihalta sisälle lukkojen taakse, etteivät joudu vääriin käsiin.
Vierailija:
Ei se ihme ole jos eivät lapset erota oikeaa ja väärää jos on kaltaisiasi vanhempia. Kyllä se kuuluu peruasioiden opetukseen että toisten tavaroita EI OTETA ILMAN LUPAA. Ap:n kanssa samaa mieltä että kyllä omalla pihalla saa säilyttää vaikka mitä, vanhempien tehtävä on huolehtia että omat kakarat ei ota niitä. Mutta Ap:n jutussa ärsyttää se kun ei voi mennä sanomaan reilusti niille ko. ihmisille!
Minut on kasvatettu siten, ettei materia merkitse niin paljon. Tottakai opetan lapsilleni, ettei toisten tavaroita saa ottaa, mutta itse en siitä välitä, jos joku lapsi eksyy pihallemme ja vaikkapa lainaa jotain lelua. Ei se niin vaarallista ole!
Eli jos pihassassi on auto ja avaimet suulla, niin saan tulla lainaamaan eikä tarvitse sinulta kysyä? Etkö silloin soittaisi poliisille? Mutta minä sanoisin että kun tolle nro. 18:lle ei tuo materia merkiste paljon niin otinpa autonsa pois, ei hän välitä.! TÄSSÄ EI OLE KYSE SIITÄ MERKITSEEKÖ MATERIA TAI MUUTAKAAN VAAN SIITÄ ETTÄ TOISTEN OMA ON TOISTEN OMA JA KUULUU NORMAALIIN EläMÄÄN OPETTAA SE MYÖS LAPSILLEEN! T:Ei ap
Minä en myös välitä jos joku tulee leikkimään meidän leluilla KUNHAN KYSYY ENSIN LUVAN! Eria asia on esim. kun ollaan porukalla hiekkakasalla ja jos sinne tulee muita, sanon heti että näillä leluilla sit saatte kaikki leikkiä. Mielestäni se on kuitenkin NIIIIIINNNN eri asia kun se että toiten pihasta hakee kysymättä MITÄ TAHANSA TAVAROITA!
18:n pihasta menkäämme katsomaan mitä siellä on...
kirjoittaa tänne palstalle eikä mene samantien sanomaan toisille mitään niin kyllä saa syyttää myös itseään. Ehkä he tekevät sen juuri siksi ettet sano mitään. Ne luulee, että se sopii sinullekin. Jos ne tietää, että olet kotona niin aika avointa toimintaa on, kun vielä ihan mekastavatkin. Ei kyse ole varkaudesta vaan hiekkalaatikko leluista, jeesus. Lapset lainaa niitä eikä vie kotiinsa oletan.
laitat rotanloukkuun syötiksi karkkia.
Mun peruspointtini oli se, että kun lapsi tuli pihallemme hakemaan meidän lasten lelua ja vanhempi katsoi leikkipaikalla eikä kieltänyt, että ei saa ilman lupaa ottaa/älä mene toisten pihaan.
Mua ei pätkääkään haittaa jos meidän lasten leluilla muut leikkivät, jos olemme unohtaneet lelumme esm. taloyhtiön hiekkakasalle. Yks hailee kuka niillä leikkii. Se mua nyppii vaan, että vanhemmat eivät opeta lapsilleen perusasioita, eli ILMAN LUPAA EI SAA OTTAA kenenkään tavaroita ja TOISTEN PIHALTA HAKEA ...Jos olisin ollut tuolla pihalla niin olisin voinut huikata, että ota vaan lainaan jos mielesi tekee leikkiä....Eli peruspointtini oli, mua vaan risoi nyt hetkellisesti vanhemman tapa antaa lapsen tehdä mitä haluaa....
Nooh, onpa tääkin taas haudanvakava juttu:)
*voi voi ,mamman pikkukultaa menes nyt hakemaan tuolta naapurin pihalta leluja, kun ne on niin paljon parempia kuin meidän eipä sitten tartte omia leluja ostaa kun voidaan ottaa ne toisten pihoilta.*
Siis Haloo!!
Ei ihme että osa tämän ajan lapsista on huonotapaisia.
Mene ihmeessä sanomaan asiasta ja sano että teidän leluja saa lainata mutta ei ilman lupaa.
Jos huoltaja huomaa, että lapsi menee toisten ihmisten pihaan ja hakee sieltä leluja, niin kyllä ne palautetaan saman tien takaisin ja samalla kerrotaan, ettei ko. toiminta kuulu hyviin tapoihin. En minäkään menisi sanomaan muille, että meidän lelut takaisin ja sassiin, mutta kyllä tuollainen " lainailu" ottaisi päähän.
Mulla esim. on pihalla usein puutarhan hoitoon tarvittavia kamoja avonaisessa laatikossa ja nojallaan seinää vasten. Olisiko siis ok, että naapuri sen kummempia kyselemättä tulisi pihallemme ja hakisi lainaksi haravaa/kuokkaa/talikkoa. No ei helevetissä. Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus säilyttää lelut levällä omalla pihalla, ilman että muut hakevat niitä tarpeen mukaan leikkeihinsä, ja varsinkin vanhempien valvovan, mutta ah niin sallivan silmän alla. Kun pitäähän meidän Santerisaaran saada toteuttaa itseään ilman rajoja, sillehän tulisi paha mieli jos kiellettäisiin ja otettaisiin luvatta toisten pihasta napatut lelut pois...
Mihin on tämä maailma menossa, oi aikoja oi tapoja.
T: toinen kyylä ja nipo, ilmeisesti
Katso miten reagoivat. Josko luulevat teidän olevan poissa kotoa.